Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 september


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Dat was inderdaad heftig gisteren; ik heb me na mijn ene berichtje maar niet meer in de discussie willen mengen maar ben het wel met Jane eens, dit forum kan zo mooi zijn en iedereen kan zijn/haar mening geven zonder anderen totaal de grond in te boren. Je weet nooit wat er bij die ander werkelijk leeft van binnen, of er medicijnen in het spel zijn en of er ueberhaupt nog wel iemand is die degene kan steunen op het moment van 'afbranden' op het forum....ik denk dat de gevolgen van ongenuanceerd schoppen heel groot kunnen zijn.
Toch weet ik ook wel dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en er af en toe straffe kritiek nodig is om je wakker te schudden, maar dan nog is het goed te weten dat er ondertussen een helpende hand is.
Ik zie hier allerlei handreikingen op het forum en hoop dat de positievelingen niet afgeschrikt zijn. Zelf denk ik dat er in de woorden van o.a. Caro heel confronterende dingen zitten, zoals het niet goed voor je kind zijn door de drank. Als je dat zelf ooit hebt 'geflikt' door de alco-verdoving, of je bent er zelf slachtoffer van geweest in je jeugd, of erger nog; allebei, dan ga je misschien wel door het lint in je kritiek op een ander, omdat je hebt ervaren wat de gevolgen kunnen zijn voor dat kind. Ik weet niet of dat bij Caro is gebeurd, maar ik zou het me persoonlijk heel goed kunnen voorstellen...helaas op grond van ervaring.
Daarmee wil ik Caro's actie niet goedpraten, nogmaals; ik vind ongenuanceerd schoppen gevaarlijk, maar ik vraag me gewoon af of iemand dit herkent en dan misschien toch begrip kan hebben voor haar handelen...

En ondertussen schenk ik nog wat koffie in en blijf gewoon op dit forum, ik laat me niet afschrikken en wens iedereen vandaag weer een mooie heldere dag toe!:rose:
En Desi, ook voor jou is de zon weer opgegaan vandaag, koester je er maar in, zoals ik gisteren al zei; ook jij verdient dat! Nieuwe dag, nieuwe kansen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor dat was echt mijn bedoeling niet hoor maar vroeg me dat gewoon af en niet om je te laten schrikken. Heb wel eens gelezen dat dit niet mocht in die periode en wil je zeker geen angst aanjagen meis. Trouwens als ik het goed heb hoef je vandaag niet dus ze zullen niets ruiken morgen. Weet natuurlijk niet wat hun regels zijn tijdens de behandeling daarom vroeg ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke ik herken het. Zit ook nu te zuchten om Desi en Caro die mijn vriendin is en het goed bedoelde. Maja onze vriendschap en forum zijn gescheiden al voelt dat niet altijd zo hahaha.

Haar account is geblokkeerd en ze hoort vandaag hoe lang de ban gaat duren. Dit zeg ik voor de mensen die zo met haar meeleven maar meer kan en wil ik er niet over zeggen.

Grappige is wel of eigenlijk helemaal niet is dat ik de sleutels van haar flat krijg. Ze zit zich altijd druk te maken om mij (heeft de sleutels van hier) en nu zit ze zelf niet lekker met veel pijn ook nog eens. Ik woon verdimme om de hoek dus als er iets is dan ben ik er als eerste. Probleem is dan wel of ik struikrover kan uitlaten of hij mij want heb geen trekhaak aan mijn auto hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje:
Misschien moet je Struikrover ervoor spannen? Vroeger had je toch ook hondenwagens?:D
Jammer dat Caro een ban heeft, maar weet niet wat ze gezegt heeft. Alles is verwijderd dus kan er ook niet over oordelen. Denk zo wie zo of het nu hard of zacht wordt gezegt....Desi heeft gewoonweg andere hulp nodig. Het forum is niet toereikend meer denk ik, helaas...Hoop dat ze voor opname gaat kiezen.
Wens Caro maar sterkte met haar rug en ban.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Eks, Hannah en Drup.
Ja ik voel me nu erg machteloos naar Dees, Drup. Dat is vervelend want ondanks ik aan het werk ben, denk ik toch regelmatig van hoe zou het nu zijn met haar.
Ik moet afstand nemen voel ik omdat dat gevoel van machteloosheid anders de overhand gaat nemen en dat beinvloed m'n dag. Dus ga ik dat proberen te doen. Iedereen is verantwoordelijk voor haar of zijn doen.
en laten. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen gevoelens, en dat heb ik verdomd goed in de gate. Nu nog veranderen.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik ekstertje. Lief van je en nee is niet meer terug te lezen dus. Caro is altijd via mij te bereiken en op de chat waar ik bij deze geen reclame voor maak maar aangeef waar ze is.
Humor om struikrover voor de auto te spannen maar vrees dat hij me gewoon de sloot in trekt want daar gaat hij graag in en is een spierbal hoor.

Net toch in een stuip gelegen van de lach want al 3 weken tegen de klusjesman lopen zeuren dat ik telkens geen warm water had. Nergens mankeerde wat aan en hij kreeg wel warm water. Ik soms ook als ik alle kranen opendraaide maar dat is toch niet kee? Vandaag is hij er niet maar wilde toch mijn badkamerkastjes schoon gaan maken zodat ik ook die kon inruimen. Toen zag ik het licht of mss ook niet maar begreep het eindelijk. De kranen zitten hier andersom hahaha. Dus telkens als ik de warme kraan probeerde om te draaien bleef het koud. Hoe kan dat nou want is toch overal hetzelfde? Blijkbaar niet of mijn flat is een miskoop maar kon er wel vreselijk om lachen. Moet zeggen dat ik nieuwe kranen heb dus kan zijn dat hij een fout heeft gemaakt maar morgen is hij wel de mijne want douchen is zo geen pretje hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, dank voor je aanbod, stuur je een pb-tje dadelijk. Advies is altijd welkom en twee weten er meer dan een. Ik vind het zooo leuk dat er meer mensen zijn die zo gek zijn op dieren.
Bol, jij moet vooral zo lief blijven als je bent, goed besluit, dat past gewoon bij jou, denk ik (bescheiden). Ik vind het zelf heel steunend.
Al die lieve woordjes, tsja... je houdt ervan of niet. Persoonlijk ben ik ook zo'n treuzel-neuzel, naar mijn vriendinnen, mijn katten, mijn hond. Ik ervaar het hier als een stukje extra, een stukje betrokkenheid.
Weet inmiddels dat Mupke er allergisch voor is: nou goed, dan houd ik daar rekening mee, geen punt toch?

Wat me opvalt als newbie is dat er zoveel aan de hand is met zovelen. Dat raakt mij behoorlijk.In mijn dagelijks leven krijg ik vaak het idee (maar schijn kan bedriegen (I know) dat iedereen heel soepeltjes door het leven banjert. Dit in tegenstelling tot mezelf. Hier lees ik het echte leven, lijkt wel. Met zijn mooie en nare kanten. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik gun NIEMAND toestanden en ellende, maar het betekent wel dat ik me niet zo eenzaam voel in mijn eigen strijd met van alles en nog wat. Door de openheid daarover, bedoel ik. Snappen jullie het nog?
In voel me vaak een outsider, door mijn depressies e.d. en heel veel mensen die niks hebben meegemaakt, kunnen mij ook niet echt begrijpen, het niet aanvoelen, zeg maar. Hier tref ik toch lotgenoten in levenslessen, of dat nu wel of niet alleen met drank te maken heeft.
Ik heb er wat aan, echt. Ben op aanraden van Jane meteen na aanmelding met de ADB internetcursus begonnen en ga nu naar deel twee. Eigenlijk heeft het me niet echt veel nieuws opgeleverd. ken mijn triggers inmiddels wel. Alleen, hoe ze te omzeilen, is een ander verhaal. Dat vraagt nog om veel creativiteit.

Ik denk ook dat respect erg belangrijk is, en tolerantie... Al die botsende ego's: het lijkt wel een soap soms. Iedereen reageert op zijn/haar eigen manier, en dat is toch goed zo? Ons gezamenlijk doel is toch droog te blijven? Hoe maakt niet uit, als dat maar gebeurt. Zei Niwi dat niet ergens?
En dan gepamper, haha, wel lekker zo nu en dan. Maar.... mij mogen jullie wel zo nu en dan een schop onder mijn k*nt geven. als het nodig is. Mijn katten doen dat niet. Niet allemaal tegelijk a.u.b. want dat zou ik ook te heftig vinden.

Igor, lieve meid, ik vind het ook erg moeilijk, die rot drank, ben ook geen jubelaar (hé Jet :-] ]. Je staat niet alleen in je moeite doen. Ik doe met je mee.
Zelfde geldt voor Desi. De drank sterker dan onszelf, ik vind het een afgrijselijke gedachte, maar ja, het geldt ook voor mij. Dus, aanpakken die hap. Het moet!!!

Nog ff wat anders: wat is in vredesnaam RL en die ban dan. Mag je, als je lelijke dingen hebt gezegd, een tijdje niet op het forum, zoiets? Oeffff.
Zo en nu de beestenboel maar eens cleanen. Zeker geen hobby van me. Tot later....

I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke dat heb ik ook. Sta ook machteloos naar Desi toe en tevens naar de poging van Caro die het op deze manier probeerde.
Het gaat mijn pet te boven want ben er niet deskundig in. Het is gewoon vreselijk als je iemand onder je vingers voelt glibberen en dat houd je bezig want wat kan je doen?
Heb een hele tijd contact gehad met iemand op het forum die ook zo haar best deed en het telkens niet trok. Kon haar hand niet vast meer houden want ze gleed weg en ik vertikte het die hand los te laten want wilde haar vast blijven houden.
Toen dacht ik druppeltje wat moet ik nu doen? Die hand los laten wat ik niet kon of zelf meegesleurd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag.
Lekker een dagje vrij. Vanmiddag nog een afspraak en vanavond een hapje uit eten.

Blondie je doet het erg goed, hou vol :present:

Drup, take it easy. Kan me voorstellen dat bij dit soort belangrijke gebeurtenissen in je leven het gemis aan je man weer omhoog komt :heart:

Ik hoop dat ik van sommigen toch af en toe een hartje en een knuffel mag ontvangen, want dat doet mij erg goed. Zoals de felicitaties gisteren, thnx.

Zelf vind ik het nooit zo zinvol om in gesprek te gaan met iemand die dronken op het forum komt.
Of over iemand te praten in plaats van met iemand.
Desi, ik hoop dat je hulp in schakelt, ook om je verdriet te verwerken. Mensen reageren soms heftig omdat ze hun eigen gevoeligheden hebben. Ik denk dat iedereen graag wil dat het goed met je gaat.
Maar geluk kun je niet voor een ander afdwingen, hoe goedbedoeld ook.
Blijf hier komen, en vertellen hoe het met je gaat.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...