Spring naar bijdragen

woensdag 22 september


igor

Aanbevolen berichten

Mogge allemaal,

Igor sterkte met je biecht. Wat een naar woord eigenlijk.

Blondie jij ook sterkte vandaaag en voor vanavond zet 'm op meis.

Desi als je eens probeert wat minder energie te steken in zelfmedelijden dan hou je wat meer over om te strijden. Kom op meis dat gaat je lukken.

Hier lekker warrig want in mijn agenda staat tussen 12 en 14 maar daarna niets meer hahaha Mag de hik krijgen als ik weet wat ik in die tijd moet doen of wie er komt. Maja ben al blij dat ik mijn agenda weer gevonden heb want nu zijn er allemaal losse briefjes die telkens verloren raken in de rommel. Had ze wel op het prikbord kunnen hangen maar daar kijk ik zelden op en als ik het doe is het te laat. Conclusie: ik ga nooit meer verhuizen, ze dragen me maar tussen 6 planken naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blondie,

Misschien moet je er rekening mee houden dat het voorleggen van je wensen/eisen lijstje (ik heb dat lijstje niet gezien) als erg confronterend en bedreigend bij je vriend kan overkomen. Houdt er rekening mee dat hij misschien ook wel een verslaafde in de ontkenningsfase is en jouw wensen als onredelijk en aanvallend naar hem toe kan opvatten.

Een verslaafde in ontkenning kan alles aangrijpen om alles en iedereen behalve zichzelf de schuld te geven van de ellende waarin hij/zij zichzelf bevind. Verval dan niet in eindeloos geargumenteer en zelfs ruzie, maar accepteer zijn gedrag en kies voor jezelf. Zoals ik je gisteren al zei: laat hem los, maar laat hem niet vallen als je van hem houdt. Geef hem de kans om zijn eigen positie te bepalen.

Maar pas er ook voor op dat het maken van je eigen keuze niet je eigen valkuil wordt, m.a.w. dat je hem de schuld gaat geven voor die rottige keuze die je dan misschien moet maken. Jouw keuze is jouw keuze, en als je die weloverwogen maakt heb je uiteindelijk niets te vrezen, ook al is het pad soms erg modderig. Je staat niet alleen. Je hebt mensen om je heen die weten wat verslaving is en je hebt je Hogere Macht. Maak daar gebruik van, zou ik zeggen. We moeten het alleen doen, maar kunnen het niet alleen.

K M W:present:

Hug, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,

Ik ben mij er terdege van bewust wat de reactie van mijn partner kan zijn op mijn wensenlijstje en ik heb mijzelf daar aardig gedegen op voorbereid.
Nu is een goede voorbereiding natuurlijk nooit geen garantie.
Ik ben niet van plan om in discussie te treden met mijn partner en ik wil hem de ruimte geven (1 maand)om zelf zijn keuze te maken.

Wanneer zijn keuze is om verder alleen verder te gaan en de weg te blijven vervolgen waar hij nu op zit, zal ik die keuze moeten aanvaarden.
Het is mijn keuze om voor mijzelf te kiezen binnen of buiten de relatie en ik sta daar voor de volle 100% achter.
Ik weet dat de weg misschien niet gemakkelijker gaat worden als ik misschien straks alleen verder zal moeten met mijn kinderen, maar ook de weg die ik nu in mijn relatie volg maakt het voor mij niet makkelijk...
Misschien is het zelfs nog wel moeilijker om mijzelf verder te ontplooien en stapjes vooruit te gaan in mijn herstel zoals de relatie nu is.

Een weloverwogen keuze dus !!!
Een keuze voor mijzelf !!!
Niets of niemand is verantwoordelijk voor de keuzes die ik maak behalve ikzelf !!!

Afijn, ik ga nu naar mijn therapie...
Tot laters allemaal...
En thnx voor jullie steun en meedenken...

:sun: Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Bol is ook weer in da house:) En wat hebben we weer hard gewerkt zeg. Maar er is dan ook weer heel veel weg gegaan uit Jos z'n huis.
Nou gauw verder met de waterval want ik krijg straks bezoek. We gaan dan weer naar Jos z'n huis om boeken uit te zoeken.
Poeh ik heb het zo druk als een klein baasje.:P
Dees houd je goed hé meid?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha nu weet ik wat ik moest doen tussen 12 en 14 h en dat was thuisblijven voor de scoot. Ben alleen niet gewend dat ze hier altijd een half uur te vroeg zijn en in Amsterdam altijd een uur te laat kwamen. Nou hij had bekijks hoor want er is zelfs een foto van het windscherm gemaakt. De nieuwe staat al hier maar ze wilde de aapnassingen zien en dat was het maar dat windscherm hadden ze nog nooit gedaan. Nee geen wonder als ze hier op stekelvarkens rijden piepte ik. Dacht dat de man brak van de lach want mopperde nog even door dat deze scoot van welzorg kwam en nu komt er een van beenhakker. Daar moet je toch niet over na gaan denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, ik drink ook vandaag niet, doe heel graag met je mee? Samen? Ik kan het echt niet alleen. Als ik heel veel trek krijg dan snel ik meteen naar het forum. Veel lezen helpt en een berichtje dat ik zin heb ook. Houd mij in ieder geval bij de les, wat ik heel erg nodig heb in dit beginstadium.
Ondanks niet drinken stond ik op met een katterig hoofd. Hoe kan dat nou? Haha.
Jane, Bol, lieve dierengek, en alle anderen, van jullie hartverwarmende berichtjes word ik echt blij. Dank daarvoor. Ik ervaar het echt als steun.
Toen ik pas op dit forum was, heb ik het 14 dagen droog weten te houden. Daarna zwakte mijn motivatie weer helemaal tot nul en heb ik in een week tijds drie keer wat gedronken. Geen doorzakpartijen deze reis, maar toch. Daarna maar weer begonnen met dag 1. Zonder dit forum had ik die hernieuwde stap zeker niet zo snel weten te maken, dan was ik wss weer maanden aan het jo-jo-en geslagen. Dussss.
Ik ga ervoor!!! Als ik mijn moeilijke momenten mag melden en mijn triggers mag uiten, dan gaat mij dat zeker helpen.
Nog ff wat anders, hoe plaatsen jullie die emotions toch? Geeen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laluna en Dymph wat gaan jullie lekker hé? Wat zijn jullie echte kanjers.
Maar La. wat ontzettend vervelend voor je dochter. Heel veel sterkte meid.:present:
Dymph jij kunt ook zo maar trots op jezelf zijn, en natuurlijk kun je hier altijd terecht hoor. Het geeft mij in ieder geval een kick, jullie zo goed bezig te zien.

En onze Jet? Voor jou een apart :present: Stop hem maar gauw in een vaasje.:)

Lieve Dees. Lukt het met jou nog een beetje wijfie? Blijf schrijven hé als je het moeilijk hebt. Je voelt je dan niet zo alleen.;)

Zo Bol gaat weer verder, tralidadida.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik hartstikke fijn Desi. Heb jouw hulp net zo hard nodig. Vandaag doen we het gewoon samen. En als we het moeilijk krijgen, grijpen we een kat in de kladden en knuffelen we hem bijna dood uit liefde.
Goed? Nou, dan ben ik nog wel ff bezig. Hier een klerezooi in huis. Katten aan de spuug en mijn ex-zwerver Casanova trakteert me iedere ochtend op een fikse plas naast de bak. Tsja, hij is gewend het buiten t doen, kent het niet. Nou ja, het is hem vergeven, maar slik toch wel iedere keer. Grrrr. Ga nu modder ruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve mensen...leuk om jullie alweer te "zien"...ben flink grieperig, vandaag gewerkt tegen mijn zin maar volgende week mag ik stoppen...heb zin in. Vandaag ga ik lekker kipsate maken, moet flink leren voor zaterdag en vanavond komt een buurtvrouw voor massage...dus veel nog te doen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...