Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 oktober 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Slechte dag Bol, zo depri en vooral onrust. Lees mij maar ff terug als je wilt rond 12 uur. Denk eraan me door te laten doorverwijzen naar een psychiater, ivm medicatie. Mijn HA is een brok onverschil en zij weet er natuurlijk niet zoveel van af als een psych. Die onrust is echt killing en wordt alleen maar erger. Had weer veel last van de overleden poezen. Pil ingenomen, en ja, dan word ik wel kalmer, en slaperiger, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve dymph ik zal het zo gaan lezen. Ik denk dat het ook beter is om inderdaad zulk soort gevoelens te bespreken met een psychiater of psycholoog. artsen zijn meer gericht op lichamelijke kwalen dat op de psyche van de mens. Terwijl ik er van overtuigd ben dat veel lichamelijke klachten veroorzaakt worden door psychische problemen. Ik zou het erg fijn vinden voor je, dat er eens goed naar gekeken wordt en dat je wat meer rust vind.
Ben je ook bij een psycholoog. Als je een behandeling bij een psycholoog hebt en je laat het onder psychotherapie vallen kost hetniets. Een psychiater is er meer op gericht om met medicatie de problemen waar mensen mee te maken hebben, op te lossen terwijl een psycholoog meer gericht is op het opsporen van de problemen en er af te komen of er op een andere manier mee om te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke, kijk maar van dat lezen, alleen als je echt zin hebt hoor en niet te moe bent.
PFFF, loop al bijna heel mijn leven bij psychologen maar zij kunnen mijn depressies niet wegnemen. Wel inzicht geven en zo, maar handvaten e.d. bitter weinig. Als ik aan mijn psych vraag hoe ik met mijn onbereikbare zus moet omgaan, hoe ik dat moet verwerken, dan weet zij dat niet. Tsjaa.....
Ik wil aan de pil, gewoon maar eens proberen of ik daarmee beter slaap en minder hyper ben. En dat moet dan toch echt een psych voorschrijven, die weet er meer van dan mijn HA.
Jongens, ga ff hangen op de bank. Kom dadelijk nog wel even kijken hier, Beth, jij ook?
Bol, hoe is het met de poezekinderen op het asiel. Nog ziek? neej toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dimphie, ik heb jouw bericht gelezen meis, en nu weet ik niet meer of we het wel eens over verlatingsangst hebben gehad. Maar zou dat kunnen? Je hoeft er niet op te antwoorden hoor als dat te pijnlijk is maar als je niet geleerd hebt om in het leven afscheid te nemen, blijft dat je hele leven lang achtervolgen, en blijf je in rouwprocessen die je in je leven ten gevolge van grote verliezen, hebt gehad, hangen. Misschien, maar dat weet jij zelf het beste, moet je eens naar een goeie psycholoog gaan. Met medicatie blijf je deze gevoelens en angsten, onderdrukken. Hoop niet dat ik je hier pijn mee doe, want dat zou me erg spijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Beth maar is dat gevoel nu weer minder? en ik had je straks een berichtje gestuurd met de vraag of jij ook dieren had? Ikzelf voel me niet zo makkelijk alleen en eenzaam. Ik praat erg veel tegen m'n dieren en krijg er zo veel voor terug. Ook kan ik er een hoop liefde aan kwijt. Daardoor voel ik me niet zo gauw eenzaam.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph lieverd, ik zal je een verhaal vertellen. Wij hadden vroeger een café en mijn vader en moeder waren gescheiden. Toen de politie bij ons binnen kwam, en vertelde dat mijn vader gestorven was, ik was toen zo'n 14 jaar, viel mijn moeder van haar stokje en ik vloog achter de tap en schonk een bierglas congac in en dronk die achter elkaar leeg.
Toen mijn vader begraven werd, mocht ik niet mee omdat ik te vervelend zou zijn.
Ik heb misschien wel 20 jaar gedacht, ik kom mijn vader dadelijk gewoon tegen, ze hebben zijn dood maar verzonnen omdat ik zo'n vervelend kind was.
Ik heb jarenlang vreselijk in onrustig geleefd en heel veel gezopen, gewoon omdat ik niet kon begrijpen dat mijn vader niet gewoon weer thuis kwam. Ik was ontzettend bang dat ik weer iets wat me heel dierbaar was, zou verliezen en dat was ook een van de reden waarom ik zoveel dronk, en heel onrustig bleef.
Ik had niet geleerd om afscheid te nemen, om te rouwen, en heel belangrijk, ik had niet geleerd om te denken dat het mijn schuld niet was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was toen jij het over Marjo had. Merk wel dat ik gevoeliger ben als jij of Jet zoiets zeggen. Kan veel hebben en zie vaak de humor wel maar als iets raakt aan wat ik vroeger heb meegemaakt word ik weer een klein bang verward boos en heel verdrietig meisje. En dat ziet niemand aankomen . Ik ook niet. Zoits blijft dan ook hangen, dat ik bang ben dat jij mij als afhankelijk van het forum ziet en zo. Wordt het een nog gevoeliger punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve mede(ex)afhankelijken,

Heb me vanmorgen verslapen dus de hele dag bezig om de verloren tijd in te halen.
"à La recherche du temps perdu" dat wel dus maar zo fantastisch zal ik nooit kunnen schrijven.

Heb nog niet terug kunnen lezen en dat gaat me ook niet lukken.
Hoop dat het iedereen goed gaat en elkeen zijn doelstelling gehaald heeft.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach van sommige dingen kan ik zo over mijn toeren raken en andere dingen kan ik gewoon om lachen. Ik heb dit dus sterker bij jou en Jet. Omdat jullie mij gewoon meer doen meer raken, vooral in positieve zin dus en dan raakt het je ook meer als er eens iets mis gaat, snap je/ En ik heb een kat, Hola. Halve pers, rood dus en groot en zwaar. errug groot, dikke staart, bolle kop ronde ogen ,beetje lang haar en een eigen willetje en hij lijkt op mij vanbinnen. Vind em echt uniek denk eigenlijk dat dieren verstand hebben i.p.v. instinct. Vind ik nergens op slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Bethanie

quote:


Originally posted by:
bolletje


Beth meis ik heb het niet over Marjo gehad. Tenminste niet dat ik het gevoel had dat jij Marjo was.





Oh gelukkig, dat dacht ik dus en zat er dus nog steeds mee.



Maar goed dat je niet alles hoeft te begrijpen, snap hier helemaal niets van.

Harry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beth. ik zal moeten leren om daar rekening mee te houden, maar het is voor mij moeilijk om te weten wanneer iets jou raakt. Ja en erg vervelend als je daardoor weg blijft want er is iets wat dan hier geschreven wordt waardoor jij helemaal uit evenwicht raakt. Hopelijk wordt het gauw zo voor je dat dingen je minder raken.
Ik weet wel dat toen ik stopte met drinken, ik erg labiel was en heel gauw uit evenwicht gebracht kon worden.
ik kon me zo erg goed voelen en nog geen 5 min. daarna, door een opmerking, helemaal in de put raken.
Ik wist dat dit door het stoppen met de drank kwam.
Ik weet niet hoelang dit heeft geduurd bij mij, ik geloof iets van een mnd. of 2. Daarna begon ik me stabieler en sterker te voelen.
Nou ja zeg nou ben ik nog vergeten om te reageren op jouw kater.
Ja die rooie zijn altijd ontzettend lief en aanhankelijk. Het zijn echte lobbessen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

In deze donkere tijd mis ik jouw plekje en geborgenheid heel erg.

JET! Zandvoort, wat heerlijk! Ik heb zelfs geprobeerd terug te zoeken hoe dat zo kwam, maar dat is me niet gelukt. Wel dat de katten met je mee wilden en in hun eigen mandje stapten :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dit zelf ook niet aankomen en anderen dus ook niet dus hou er maar niet tevel rekening mee. Zal proberen het aan te geven alleen volgens mij deed ik dat nu ook maar kwam het niet aan . Toen voelde ik ik me machteloos. Heeft dus denk ik met vroeger te maken. Dan pats raakt iets je heel diep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...