Spring naar bijdragen

Maandag 22-11-2010


Teveel

Aanbevolen berichten

Albertina,
Ik denk eigenlijk ook al jaren na over de aanschaf van zo'n lamp.
Ik kan in de winter n.l. zoooo moeilijk mijn bed uit komen.
Koud en vooral donker.
Het lijkt me idiaal, ...alsof de zon langzaam opkomt.
Maar mijn vraag is;
Waar kon jij dan niet tegen?

Ben heel benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben het eens met de tip van Tina
Ik heb de lamp ook eens gehuurd van de thuiszorgwinkel en weet nu ook dat het niks voor mij is
ik werd er enorm hyper van.
Scheelt toch een boel geld om eerst uit te proberen ;)

Bako ik las dat je weer wat last van trek kreeg, raar is dat soms
of ook weer niet na zo'n heftige dag als zaterdag, voor mij was het al heftig zonder lichamelijke ongemakken
en ik heb er ook een aardige terugslag van die nu langzaam aan weer begint weg te ebben.

Ik had het net ook heel even, dacht aan een flesje witte wijn en de smaak en het water liep uit mijn mond
kon het opeens helemaal proeven na 3 jaar niet gedronken te hebben.
Ook kon ik weer helemaal voelen wat het zou doen met mij
en daarna dacht ik aan morgenochtend hoe ik me dan zou voelen
en nee, dat wil ik NOOOOOIT meer!

Mijn remedie blijft gewoon om het per dag te doen.
Dus Bako, vandaag drinken wij niet!!!!!!!! toch??
ik stel het drinken uit tot morgen en morgen stel ik het uit tot overmorgen
en zo rijgen de dagen zich aaneen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi,

ik grbuik medicijnen waardoor je overgevoelig kunt worden
voor fel licht.
Dat was bij mij het geval, ik heb de lamp een week gebruikt en
kreeg last van een soort lichtflitsen in mijn ogen, vandaar dat mij
is geadviseerd te stoppen met het gebruik.

Maar ik ken ook mensen die er wel veel baat bij hebben,
het is dus voor ieder persoon verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muppie ik heb een day-led. Ik stel hem s'ochtends een kwartiertje in en kan dan gewoon gaan zitten eten of achter de p.c. zitten. als het licht je ogen maar bereikt.
die van mij kostte toen geloof ik iets van e29,- dus dat valt nog al mee vind ik, zeker als ik zie wat voor 'n profijt ik er van heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet werk bevalt goed (tot nu toe haha). Leuke, informele sfeer. Krijg wel heeeel veeeel informatie op me af maar goed veel opschrijven en over me heen laten komen. Ben redelijk stressbestendig gelukkig en het scheelt dat ik ervaring in de branche heb. Dus eigenlijk alleen maar positief, enige minpuntje is dat dochter(tje) nog een beetje moet groeien v.w.b. zelf haar troep opruimen na de middagpauze maar ook dat gaat goedkomen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rapilos

Albertina,


Ik denk eigenlijk ook al jaren na over de aanschaf van zo'n lamp.


Ik kan in de winter n.l. zoooo moeilijk mijn bed uit komen.


Koud en vooral donker.


Het lijkt me idiaal, ...alsof de zon langzaam opkomt.




Dat is een andersoortige lamp dacht ik. Een ontwaakding ofzo.

Bol, € 29,-???? Wat ik vandaag op i-net vond begon met € 180,- ofoz. Dat zijn wel andere prijzen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week dinsdag Mup. Werk 3 dagen in de week als secretaresse/managementassistente. Mijn oude beroep dus. Heb nog een beetje moeite met het ritme 's morgens. Uiteraard was ik vroeg op voor mijn dochter (7 uur) maar als zij naar school was was de druk eraf. Nu moet ik voor haar de deur uit dus ja dat vraagt wat aanpassing en vertrouwen van mijn kant dat het goed komt. Maar ik vind het heerlijk om weer mee te mogen spelen in 'de grote mensen wereld'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Tina,

Oh Mup,
Dan haal ik het misschien door elkaar.
Ik bedoel idd. een ontwaaklamp, en dat is wat anders, dan een soort daglicht lamp.
Die wordt vaak gebruikt bij neerslachtigheid, dus Tina heeft het dan misschien ook over zo'n daglichlamp
Daar moet je elke dag een kwartiertje bij gaan zitten, en kan je gewoon even een boekje lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve jetset, witte, rapilos, kohtje, nijn en desi...:heart:

Jullie hebben allemaal ergens gelijk. En bedankt voor jullie commentaar overigens, daar kan ik weer wat mee.
Kijk, ik heb met mijn man de afspraak dat hij door de week helemaal geen alcohol drinkt, dat wil hij zelf zo, om het mij gemakkelijker te maken. Dat is op zich al heel lief van hem, en hij vindt het niet erg.
Wat ik niet wil is dat hij moet stoppen in het weekend met zijn pilsje op vrijdag- en zaterdagavond, hij werkt de hele week hard, helpt me in het huishouden nog vaak, dus ik vind dat ik dan ook van mijn kant hem tegemoet moet komen. Liefde komt van twee kanten, in dit geval. En het alcoholprobleem is mijn probleem, dat ik zélf op moet lossen en zien te overwinnen. Hij kan me geen 24 uur per dag in de gaten houden en dat hoeft ook niet. Ik moet zelf die discipline hebben om niet te drinken.
Ik ben zelf degene die de stomme keuze heeft gemaakt voor de uitglijder.
Daar heb ik nu ook terdege spijt van. De wandeling met de hond heeft niet geholpen en ik ben de kater nog steeds niet kwijt, maar dat vind ik net goed. Nu weet ik wéér waarom ik niet meer wil drinken.

De koelkast met bier staat in de schuur, dus ik hoef daar niet heen, alleen lagen gisteren binnen in de keuken nog een paar flesjes bier in de koelkast. Normaal ligt dat er nooit, omdat ik weet dat het verleidelijk is.
De sleutel van de schuur kan ik helaas niet inleveren want daar staat mijn fiets en zo, dus daar moet ik toch vaak zijn... Maar op zich heb ik van dat bier in die schuur geen last hoor. Ik weet dat het er ligt, maar de schuur ligt aan de voorzijde van ons huis in de straat, dus de buren zien als ik er met bier uit kom, dus daarom laat ik dat al achterwege, een stuk sociale controle dus, want zij weten van mijn probleem en zouden me ook op de vingers tikken als ze het zagen want daar heb ik ze toestemming voor gegeven...

al met al, ik ga mijn man de schuld niet geven. Hij is nu wel eens heel erg doorgezakt, zo had ik hem nog nooit gezien en hij vond het zelf de dag erna ook niet echt leuk, maar hij heeft nooit een kater en dat is niet eerlijk. Hij staat altijd weer fit op...

In ieder geval is er verder geen drank in huis, dus ik kan me niet vergrijpen aan wijn of sterke drank of zo.
Stiekem drinken doe ik niet meer en wil ik ook echt niet meer, dat is echt niet goed voor mijn geweten.
Ik ben dan zo erg opgefokt dat iemand erachter zou komen of het zou ruiken dat ik dat wel laat.

Kortom, ik pak de draad weer op en ga weer door met stoppen. ik heb 83 droge dagen achter me en 2 uitglijders. Het zij zo. Ik ga verder met de droge dagen. Ik laat me niet uit het veld slaan, ik sta op en loop weer door op het alcoholvrije pad... Niet meer achterom kijken, maar vooruit.
Met jullie steun en aanmoediging moet het lukken, het is me nog nooit gelukt om te bereiken wat ik tot nu toe bereikt heb ondanks die 2 uitglijders, en ik focus me op de positieve 83 dagen en niet op de 2 negatieve...

samen staan we sterk, toch?

Liefs, Tobbertje:present: ( ik tob nog even en dan weer richting Toppertje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Mup. Ja zal wel moeten hè. Op tijd op school zijn lukt tot nu toe maar de troep achter d'r kontje opruimen wat minder. Zal een groeiproces zijn hoop ik. Als ze dus zometeen thuis komt van korfbaltraining kan ze eten en daarna meteen opruimen. Niet leuk maar wel effectief hoop ik. Dat ik weer werk heeft ook voordelen voor haar dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes gevonden. Bij google lamp en licht. Tafel led-lampen intypen. Daar staan ze al voor e24,--
Verder is er bij Speurders en op marktplaats ook nieuwe te koop.

Als je led-lamp intypt krijg je een hele diaree aan lampen.
Mocht het niet lukken laat maar ff weten dan zoeken we verder.;)
O ik hoop echt zo dat diegene die er een koopt er iets aan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk zo ken ik onze Toppie weer. Goed hoor lieverd. En we weten allemaal hoe moeilijk het is om die alcohol te moeten laten staan. Maar dan toch de draad op pakken en niet het bijltje erbij neer gooien getuigd van veel moed en doorzetting. voor jou een hele grote dikke :sun: hoor. We gaan er weer voor hé wijfie?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan go for it tobbertje
enne op het forum komen voor je de flesopener pakt helpt misschien ook;)

Ik heb een wake-up lamp en die doet t niet
daar ben je helemaal lekker mee.

Ohh enne iemand nog zin in een pact voor vanavond met mij??
Heb een beetje een rot avond. Ik moet ff scherp blijven om niet
te gaan bestellen....
Als iemand er zin in heeft kom ik voor t naar bed gaan ff melden dat t gelukt is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...