Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal!

Jee, Blondie, heftig meid, wat maak jij veel mee in je leven de laatste tijd en wat knap dat je het zo volhoudt! Sterkte :heart:

Tatum: heb je je ziek gemeld dan? Enneh..... lekker hier blijven, niks te zoeken buiten, niet in de kou en ook niet in (bepaalde) winkels.

Allemachtig wat heb ik me verslapen zeg. Had de wekker op 7 uur, nieuws gehoord en weer in slaap gevallen. Was ook zo lekker warm in bed. Gelukkig vrij vandaag, heerlijk, hoef niks. Oh ja....boodschappen, grmpffff.

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Goedemorgen allen!

ben gister bij het uwv geweest en ik kom in de WIA. Wel een pak van mijn hart.

Was er zo hyper van dat toen ik thuiskwam een glas wijn inschonk en allerlei mensen ging bellen en ondertussen nog een glas wijn en toen ging ik de wijn in de gootsteen gooien uit mijn glas, zo van niet doen....nou en zo gaat dat dan een tijdje door. Ik had bijna een halve fles denk ik op...koppijn...pfffff niet te kort....en dan heb ik zo'n hekel aan mezelf...bah...yoga-les afgezegd....

Dan denk ik later: waarom mag ik nou niet genieten van mezelf? waarom doe ik dat na zo'n goed bericht? als ik nou naar yoga was geweest had ik mezelf heerlijk gevoeld...waarom doe ik het mezelf nou aan?

En elke keer denk ik ook dat het wel meevalt...ach zoveel was het niet....ik neem mezelf nog niet eens serieus.....pffffffffff

Geplaatst

Strak plan Tatum,
Moet vanmiddag naar sinterklaas bij mijn dochter.
Soort vervroegde pakjesavond omdat mijn kleinzoon vrijdagmiddag voor een week naar zijn vader gaat.
Week bij de een, week bij de ander.
Zat me al af te vragen of ik daar wat zou nemen, vraag is beantwoord nu, dank je.

Sterkte op weg naar en veel plezier op je werk, zeg maar tegen je baas dat het een geintje was.

Harry

Geplaatst

Nee, Saar, ik heb een vrije dag genomen. Ik heb het ook tegen hem gezegd, een dag van mezelf.

Ja Niwi, vertrouw op jezelf, niet op de alcohol. Ik voel me alleen niet zo goed te vertrouwen :o

Het begint altijd met een geluksgevoel. Juist dan begin ik met drinken (voor de gezelligheid, in mijn eentje) . Dan drink ik door en eindigt het in "s-ochtends altijd alles opdrinken".

Aan het einde drink ik alleen nog maar om de kater weg te krijgen en me goed te voelen. :angry:

Goed, ik was eerlijk, nu jullie :)

Geplaatst

Sunny,

Gefeliciteerd met het goede nieuws.
En val je zelf niet te hard,relativeer, je hebt een halve fles weggegooid!
Vroeger had je die zeker opgedronken en waarschijnlijk meer.
Een vooruitgang van heb ik me jou daar, geniet van wat je bereikt heb en ga gewoon op je gemak door.

Als je jezelf serieus gaat nemen, dan wordt het uitkijken, doe maar niet, lach om jezelf, leuker voor jezelf, leuker voor je omgeving.

:present:

Geplaatst

om eerlijk te zijn, Tatum, tegenover mezelf dan,
als ik weet waar ik vandaan kom en wie ik was,
wil ik niet eens meer drinken, kan het niet en durf het niet meer..

Geplaatst

Als ik eerlijk moet zijn Tatum, maar dat ben ik eigenlijk al, voor mezelf, op het forum, naar mijn partner.
Wil ik helemaal niet stoppen met drinken.
Ik wil niet elke dag drinken en ik wil niet lazarus worden.
Daar wordt aan gewerkt en we gaan vooruit.

Harry

Geplaatst

Sunny en Tatum: jullie verhalen zijn voor mij zó herkenbaar want ook hier nog regelmatig van die ellendige valkuilen met duiveltjes die me dan over de streep trekken en ja.....om het dan nog in de hand te houden is moeilijk! Dat herken ik ook van jou Sunny, dat weggooien, doe ik ook. Moet zeggen dat ik het de laatste tijd wel in de hand heb maar liever hoefde ik het gevecht helemaal niet aan te gaan. En Sunny, je weet toch dat alles een "reden" kan zijn om te drinken? Zowel verdriet als blijdschap. Ik blijf me daar ook vaak over verbazen maar tis niet anders. Betekent voor mij dat ik altijd op mn hoede moet zijn, ook als ik me juist erg goed voel.

Geplaatst

Goeiemorgen mensen
hier bevroren wasmachine, grrr:angry:
staat nu een electr. kacheltje te loeien in de bijkeuken.
shoot, ik had het water er al dagen afgehaald, vorig jaar heb ik het zo gered,
en nu kan ik mijn laatste portie dus niet wassen. Nou ja, er zijn ergere dingen,
maar ik heb er wel wakker van gelegen, want ga dan niet echt lekker weg.
Gelukkig gaat het weer dooien en hopelijk blijft dat zo, ook voor jullie toch?

Sunny en Tatum, meiden iets vieren, gezellig in je uppie, amehoela
er is iets in huis blijkbaar, ook voor als er niets te vieren valt,
daar gaat het dus al mis. Je weet het en toch he, zooo herkenbaar.
Ik merk dat ik ook gespannen ben over Turkije, want ja eerste keer all inclusive
en dan droog blijven! Maar ik wil het wel en dus neem ik mijn laptop mee dan kan
ik met jullie in contact blijven. Samen staan we sterker, toch?

Geplaatst

Tatum ik heb het dagpactdraadje omhoog gehaald voor je maar kijk maar. Misschien wil je het liever op de dagdraad doen omdat dat prettiger voelt dan moet je dat gewoon doen hoor.
Jij bent vandaag de baas.:)

Zeker Jane, samen staan we sterk. goeie morgen vakantieganger.:heart:

Geplaatst

Ik heb nog heel veel afleveringen van een soap op de dvd staan. Die ga ik nu lekker allemaal bekijken :heart:

Ik hoef vandaag voor mezelf niet veel te doen. Het huis is al schoon. Alleen dochter vanmiddag uitleggen waarom ik thuis ben :o

Geplaatst

Nee, Harry, dat maakt dochter niet blij. Ze is 15, zit al ruimschoots op het voortgezet onderwijs en loopt - net als ik - met de gedachte "waarom moet ik het doen als jij het niet hoeft te doen?"

Het is nu reclame, dus ik kan mooi even met jullie meelezen. Straks moet ik toch naar de winkel om batterijen te halen. Alle afstandsbedieningen zijn leeg.

Ik kan naar het winkelcentrum hier om de hoek, maar ik kan ook lopend naar de stad toe gaan. Dat helpt wel, ik houd van lopen. Dat voelt goed en de alcohol haal ik nooit uit de binnenstad. Geen trigger dus :)

Geplaatst

Borrie, ik had niet anders van je verwacht :heart:

Ik ben weer druk, wel een trigger. Ik neem zo weer de tabletten in van valeriaan. Toen ik dat wel met regelmaat innam 's-avonds, had ik veel minder neiging om te gaan drinken. Daarna ben ik ermee gestopt (omdat ik me rustig genoeg voelde) en begon ik ook weer redelijk snel met de alcohol.

Ik heb liever 2 tabletjes valeriaan in de avond dan 2 tot 3 flessen wijn :angry:

Deze drukte lijkt ook te horen bij een midlife-crisis. Het is tijdelijk en het zijn emoties. Emoties die niet gebaseerd zijn op bewuste keuzes voor een zeker leven die ik ooit gedaan heb.

Soap begint weer :)

Geplaatst

Ach een pubertje, schrale troost maar dat gaat over en dan is ze weer blij als je er bent.
Lekker lopen dan maar Tatum.
Is ook leuker denk ik, de stad dat is leven, het winkelcentrum is... gewoon zoals het heet, op zijn hoogst wat nepgezelligheid.

Veel plezier en denk aan ons pact,
Harry

Geplaatst

Goede morgen frummers.

Wat is er vanmorgen al veel geschreven zeg.
Ik ben om half 7 gaan bij lezen en daarna weer naar bed terug gegaan. Is iedereen thuis of zo vanwege de sneeuw?
Hier ligt nu echt een dik pak. Prachtig om te zien maar niet zo fijn voor diegenen die op de weg zitten. P. was een uur te laat op zijn werk. (3 kwartier eerder vertrokken!). Ik hou me vandaag bij mijn huishouden:huh:

Blondie sterkte meid. Zal je nog nodig hebben!:present:

Geplaatst

Goede morgen medestrijders en strijderinnen :)

Zoals ik net op de pagina van Bonbon heb geschreven......

Voor mij is het drinken verleden tijd!
Van 17 -11-2008 tot 17-08-2010 heb ik GEEN druppel gedronken.
Tijdens de vakantie dacht ik "ach eentje moet toch kunnen".

Nou lieve mensen dus voor MIJ mooi niet!
De ellende begon weer....steeds vaker, langzaam weer ietsje meer, vlug drinken, stiekem, in de ochtend balen en beloven NOOIT meer.
`s Avonds begon het weer (niet elke avond)
snel voor" mijn man" bokbietjes kopen .......gezellig toch in de herfst.....

Gatverdamme wat een KL@TE smoezen kan ik gebruiken om toch weer aan drank.....zeg maar de ROES te komen.

Ik ben er NU helemaal klaar mee. Ben sinds 30-11 2010 weer terug naar 0.
Ja, ook in tellen...dus nu voor mij....dag 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begin er niet meer aan.

Heb lieve mensen om me heen en zij geven mij een schouder!!!!!

Ik ga er weer voor!

Als ik tijd heb zal ik me weer wat regelmatiger laten zien.
Op een gegeven moment melde ik elke maand rond de 17de dat ik er weer een maand op had zitten.
Hoop dat nu ook weer te kunnen doen!

Liefs....oeps hoop dat te kunnen doen????
GA DAT DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tine en fijne droge dag allemaal!

Geplaatst

Joepdoeimazzeldaag.
Ik doe ook mee, vandaag drink ik niet.

Jane, neem jij je laptoppie maar lekker mee. Kan me voorstellen dat je een beetje tegen je vakantie opziet. Vroeger zou ik het geweldig hebben gevonden; een all-inclusive vakantie. ZUIPPEEEEE.

Heb je nagedacht over wat je kunt doen als het je naar je strot vliegt en je het erg moeilijk krijgt?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...