Tobbertje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 DE DUIVEL...Ik staar naar de bodem van het lege glasen denk er alweer over om het te vullenmet het recept van de duivel; alcohol."Toe maar", fluistert hij'"giet maar weer vol!'Dan hoor ik een andere stemdie vertelt me met klemom niet te luisteren naar hem.De stem van wilskrachten doorzettingsvermogen.Hoe vaak heb ik die stem al voorgelogendat ik ernaar zou luisteren;maar die duivel bleef maar fluisteren.Dat misselijkmakend stemmetje heeft me bedrogen.Wat heeft ie me allemaal bijna afgenomenzonder dat ik het in de gaten had.De man van mijn dromen,mijn allerliefste schat...Mijn gezondheid,mijn helder verstand,energie en interesses waren zoek.Gewoon weggegooid in een donkere hoekvan mijn persoonlijkheid.En net toen ik zo goed op weg was,om weer te worden wie ik werkelijk wil zijn,staat die duivel me op te wachtenom me in zijn bedwelmende greep te houden;vier dagen en nachten.Gelukkig wist ik me weer van hem te bevrijdenomdat ik op tijd begreepdat hij me alleen maar wil laten lijden.Met zoveel lieve mensen die me steunen en begrijpenvecht ik weer om me niet meer door zijn gefluister te laten grijpen.SAMEN STAAN WE STERK!! Tobbertje
bolletje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Goeie middag Toppie, Igor, Bako en Rekel.Wat beroerd Toppie dat dat nu weer gebeurd is. Weer van voren af aan moeten beginnen lijkt zo rigoreus maar misschien is het ook wel beter voor je.Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je net een robot lijkt. Maar een robot kan niet denken. Betekent dat bij jou jouw gedachten ook op een 0 stand gaan staan? Heb je dan niet het gevoel dat je het toch een beetje buiten jezelf legt? Dat je er niet helemaal verantwoordelijk voor bent, want dat begrijp ik niet zo goed. Ikzelf maakte toch altijd de keuze en was me daar bewust van.Maar het zou best kunnen dat je inderdaad het gevoel hebt een robot te zijn en dat je geleid wordt door zo ontzettend veel behoefte, dat de angst, het besef dat het niet goed is enz. helemaal weg gedrukt wordt.Ik hoop dat je inderdaad weer de kracht kunt voelen die je ook in je hebt.De kracht van het bewust kiezen en de verantwoording die je daar bij hebt, maar ook de consequenties van dat gedrag.Maar we gaan er weer helemaal voor hé meis. Iedere dag ff melden hoe je je voelt helpt al zo ontzettend veel:present:
Tatum Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Bako, je verhaal ontroerd me enorm Zit hier bijna te snikken op mijn werk Ik heb een aantal jaren in de bijstand gezeten toen dochter nog heel klein was om voor haar te zorgen. Ik heb die keuze toendertijd bewust gemaakt, maar gemakkelijk was het nooit (financieel dan). Wat lief dat je dat gedaan hebt.
Tobbertje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Lieve Bako...wat een mooi gebaar van jou... dat is om stil van te worden.Vreselijk dat er helaas zoveel mensen zijn die echt van zo weinig moeten leven...En vooral rond de feestdagen met al die overdaad aan eten en supermarkten die vol liggen met culinaire hoogstandjes.Terwijl er mensen zijn die heel blij zijn als ze met kerst een bordje zuurkool met een stuk rookworst op tafel kunnen zetten...Wij doen er bewust niet aan mee, die vreetfestijnen, want dat is het tenslotte.De vreedzame Kerst is meer en meer een 'vreetzame' Kerst... het draait alleen maar om veel eten.De mensen moeten gaan wandelen om weer plek te maken voor de volgende overdadige maaltijd...Eigenlijk belachelijk.Met kerst eten wij gewoon normaal. Ik maak geen culinaire hoogstandjes klaar en geen voorafje bij het diner, dat hebben we normaal ook niet. Een gewoon bordje soep is toch ook lekker?En een toetje hoeft ook niet persé, dat eten we normaal ook bijna nooit.Ook geen gebak... niks van die toestanden.Met kerstmis genieten we vooral van de vrije dagen samen, en gezellig wat tv kijken of een potje kaarten, lekker wandelen met de hond.En de 'verplichte' uit-eten-toestanden met de familie hebben we ook afgeschaft.Gewoon kop koffie bij elkaar drinken is al oké.Misschien denkt niet iedereen zo, maar ik heb zoiets van: wat is er anders aan Kerstmis dan aan andere dagen? De Kerstgedachte, dat is alles.Voor de rest is het een groot commercieel slagveld.Doen wij dus niet aan mee, ook geen kado's!Dus nogmaals Bako: RESPECT!Liefs, Tobbertje:present:
Tobbertje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Lieve Bol:heart:Ja, dat robot-achtige... dat is eigenlijk verstand op nul... maar ik heb er over nagedacht en ik drink dan toch bewust eigenlijk... ik heb zelf mijn drank gepakt en ingeschonken en dus ook opgedronken.Goed hoe anderen je ogen openen en je anders naar jezelf laten kijken.Dank je wel, lieverd! Daar kan ik toch weer wat mee.En ja, ik ga er weer voor! Ik neem vandaag de eerste niet!!SAMEN STAAN WE ALWEER STERK!!liefs, Tobbertje:present:
Otje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Vandaag stipt op tijd en vol tamtam is de rode koningin gearriveerd. Echt in vol ornaat dit keer. Had gisteravond prins op msn en ik zat echt op mn handen, omdat ik me alles dan zo aantrek en eigenlijk vol in de aanval wil gaan. Arme prins. Maar ik heb het netjes gehouden, zowat mn tong eraf gebeten. Uiteindelijk tot 3 uur snachts gewerkt aan een fantastisch mooi kostuum, de expressie moet wel ergens heen he...Dus dat hebben we weer gehad, de storm is weer gaan liggen en we dobberen weer terug naar rustig vaarwater. Halleluja.
bolletje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 quote: Originally posted by: Tobbertje.En ja, ik ga er weer voor! Ik neem vandaag de eerste niet!!SAMEN STAAN WE ALWEER STERK!!En ik wil weer graag met je mee doen Kanjer.
Moby Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Dinsdag? Ik sta nog op maandag ! Pff, waar blijft de tijd!Zal eens wat te eten bedenken.Oh ja!, zoon komt de 20ste naar Holland Heb gelijk een grote römertopf besteld
witte Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Altijd toch wel rond etenstijd??Weet je al wat meer Jopie?Wanneer je mag beginnen bijv?Jopie ook weer in comaIk ga ook etenLaterzzzzz
igor Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 K&B liggen met bolle buikjes op de bank. en ik... ja hoor alleen aan de afwas
bolletje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 quote: Originally posted by: igorK&B liggen met bolle buikjes op de bank. en ik... ja hoor alleen aan de afwas Soms wil het wel eens helpen dat je de hele boel laat vallen Moet je alleen alle rommel weer opruimen. Das ook weer zo wat he?
igor Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 ik had net de vloer gedaan . maar ik zet het de volgende keer gewoon op de grond. wedden dat het de volgende ochtend glanzend schoon is gemaakt door de kaboutertjes zo en nu ga ik bankhangen met de bolle buikjes
Teveel Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Goedenavond,Tine, ik duim mee voor je huis, moet nu lukken met al die duimen.Toppertje, nee is geen vergissing, je gaat onderuit, erkend je fout en gaat er weer voor, dat doen alleen Toppers.Dacht vanmorgen lekker vroeg te zijn, heb ik 3 km voor mijn werk anderhalf uur op een viaduct gestaan.Maar ach, radiotje aan en weet nu precies hou een vangrail gemonteerd is Bol, als je dat nu eens gewoon doet: zo van: hier ben ik schat, heb je nog een laatste wens en waar wil je de finale spuit?Harry
bolletje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Hahaha ja ja die Har. toch ik denk dat ie me dan gelijk van de lijst, wie erft er wat van mij, doorstreept.Nee ik had gisteren gewoon paradoxaal moeter reageren. Dat zei vandaag Peter ook weer en ik ga dat van de week ook weer doen. Vaak denk ik er gewoon niet aan en ga er veel te serieus op in.Maar een gesprek met een psych. doet bij mij altijd wonderen. Weer wat duidelijkheid en een groot compliment want hij vind me in ieder geval erg gegroeid.Viaducten moet je toch altijd ergens anders voor gebruiken dan alleen maar kijken hoe iets gemonteerd is?
lady jane Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Hij zou mij ook gegroeid vinden Boltoch zeker 4 kg al.Mensen we hadden Turks als thema bij de buffettenik heb echt nog nooit zo lekker gegeten, toetjes konderer niet meer bij, maar heb er 3 in een bakje mee naar mijn kamergesmokkeld, voor straks.Het was weer prachtig weer, lekker gevolleyed.Morgen en overmorgen krijgen een 9 van de weermanen vrijdag een 4 en zaterdag een 3, dus ik vertrek mooi op tijd.En dan wordt het omschakelen naar jas aan en das om, raar idee.Ik heb alles bijgelezen en leef erg mee, ook op afstand.Toppertje, jammer ik miste je al te lang hier, ik hoop datje nu geleerd heb hier op tijd te komen? Dan is er toch iets goeds uit gekomen.Igor meis, zou je wel ff ik weet niet wat eigenlijk, vasthouden of een schop onder je bibsje zoals je vanmorgen schreef. Of gewoon allebei dan maar?
Teveel Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Lekker genieten Jane,Een beetje aankomen hoort bij vakantie.Zaterdag al weer terug, gaat snel hè, zonde...
bolletje Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Geniet nog maar veel van al dat lekkers Jane. Dat is er hier zo weer af hoor.Kanjers ik ga afsuiten. tot morgen en slaap lekker.
witte Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Goedenavond allemaal,Tis rustig op de chat de laatste tijdis dat een goed teken of juist stilte voor de storm???
Teveel Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Rustig is een understatement Witte,Hoop dat het de stilte voor in elk geval een briesje is, een storm hoeft niet.Heb je een goede dag gehad?Toen ik thuis kwam vroeg W wat ik wilde drinken.Ik wilde natuurlijk, nou ja natuurlijk, een biertje of een wijntje.Ben nu blij dat ik het niet gedaan heb.Had het ook zelf moeten inschenken ben ik bang.
Teveel Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 En met die rust hier schiet ik wel lekker op in mijn boek...En cryptotjes ook al af
witte Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Nou dat ben ik alweer met je eens Harry dat het geen storm hoeft te worden...Het gaat heel goed met mij.Wat denk je...Ik heb van die rubbers gescoord met van die spikes eronder!!!Zijn zo ongeveer al het hele jaar uitverkocht bij de ANWBen heel toevallig belde ik iemand en ik klagen over de gladheidzegt hij, ik heb nog wel een paar over hoor.Dus die heb ik nu!!Nooit geweten dat ik daar zo blij mee kon zijn...Maar ja, ook niet zo gek als je zo bang als mij bent met glad weer..AnywayVoelt zo te lezen goed dat je niks heb genomen?Ik doe met je mee hoor vanavond, dus niks aan het handje met ons morgen.Wel goed trouwens dat ze je zelf laat inschenkenkun je nog is nadenken onderweg of je het wel of niet gaat doen toch?
zoermuis Geplaatst 7 december 2010 Rapport Geplaatst 7 december 2010 Terug van weggeweest. Naar mijn wekelijkse AA meeting. Altijd weer fijn om daar te zijn.Was me vandaag toch een baaldag. Bah. Ik ben de laatste dagen zo onrustig. Waarom weet ik niet. Ik moet wat maar wat? tsjonge, jonge wat is dat een vreselijk gevoel. Ik hoop dat dat gauw verdwijnt want ik word gek van mezelf zo.Ik ga maar slapen en hopenlijk niet zo naar dromen als afgelopen nacht. Wordt ik weer met een kater wakker en DAAR heb ik ECHT geen zin in!Truste allemaal en slaap lekker:lips:
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden