Spring naar bijdragen

donderdag 30-12-2010


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vandaag is mijn hoofdpijn gelukkig bijna over. Nog bedankt voor de beterschapswensen gisteren:present:
We gaan zo naar de stad met z'n allen, wat kleren kopen..Uitverkoop, joepie!

Zit op dag 59 en het gaat best gemakkelijk nu. Heb de afgelopen dagen zelfs geen trekmoment gehad. Wel benieuwd hoe of het morgenavond gaat. Vriendlief haalt voor zichzelf sterke drank in huis, moet ik dus vanaf blijven:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ja, Tatum het is lang geleden dat ik het forum bezocht heb.
Heb op naam gezocht wie hier van de oude garde nog regelmatig post en zie dat ik niet de enige ben die heeft afgehaakt...om wat voor reden dan ook.
Wat mij betreft, heb het forum tijden als ondersteunend ervaren, vooral in de periode dat ik mijn leven nog niet deelde met een partner. Tsja, het echte leven zou je het kunnen noemen want er is toch duidelijk een verschil tussen lotgenotencontact; hoe waardevol dan ook als je berooid aan het begin van het nuchtere leven staat.

De strijd om te kunnen stoppen heb ik vooral hier gedeeld terwijl nu mijn partner mijn meest waardevolle 'lotgenoot' is, waar ik lief en leed mee deel. Ik wens jullie dat allemaal toe, een partner....maar je moet dan al wel een eind op weg zijn natuurlijk en definitief afscheid van je oude vriend de alcohol hebben genomen.
Hoe hardnekkig die oude ongewilde vriendschap je kan blijven stalken heb ik de laatste 1 1/2 jaar 3 keer ondervonden; heb zelfs hier nog dronken gepost waar ik me oprecht voor schaam.
Gelukkig waren het kortstondige terugvallen waarna ikzelf meteen aan de bel trok. De hulp die ik zocht was dichtbij, want naast de hulp van mijn partner onderhoud ik regelmatig contact met een psycholoog waar het goed mee klikt.

Ik behaal resultaten, ben veel beter in staat de rust te bewaren in tijden dat het me tegenzit en rustig aan te doen juist als het me voor de wind gaat...een even zo grote valkuil, om oud gedrag te vertonen. Ben een grenzeloos type...hollen of stilstaan. Het lukt me steeds beter om met kalmte, moed en wijsheid het leven te benaderen zoals het is en dat zonder medicatie (heb ruim een half jaar geëxperimenteerd met diverse antidepressiva).
Ik doe dagelijks eenvoudige oefeningen om gegrond en bij de les te blijven en ik merk dat die me helpen pas op de plaats te maken...eigenlijk vooral helpen goed contact met mezelf te houden om na te gaan wat ik wel of niet ga doen. Leven in het NU.

Drank kan op een geniepige manier toeslaan....ik ben een droge drinker. Kan maandenlang geen last van craving hebben om vervolgens genadeloos toe te slaan. Om dat te voorkomen slik ik refusal in tijden dat ik niet zeker genoeg van mezelf ben en dat geeft me niet meer het gevoel dat ik het zelf niet kan...sterker nog, ik ben blij dat het me ruimte geeft!

Nu even over wat er het afgelopen jaar in mijn leven gebeurd is. Mijn levenspartner is verhuisd en we wonen nu vlak bij elkaar. We zijn nog steeds bezig om van haar maisonnette (flat met verdieping) een paleisje te maken....van plint tot plafond wordt het opgeknapt...en dat vereist veel tijd.
Voor mij een prachtige gelegenheid om dit met beleid te doen; het hoeft niet in een keer af (mijn valkuil) omdat we in mijn flat kunnen wonen. Afstand nemen is daardoor makkelijk; géén burn-out deze keer alsjeblieft :huh:
Verder ben ik nog steeds actief bij de instelling waar de oud-forumgenoten van weten en voel me daar thuis.
De grootste verandering is toch wel dat ik een partner heb waar ik 24-7 mijn leven mee deel; ik heb voorheen alleen maar lat-relaties gehad. Ik denk vooral omdat ik nooit echt iemand toe kon laten in mijn leven....moest mijn eigen weg eerst zoeken en vooral vriend alcohol buiten de deur houden.
We zijn maatjes door dik en dun en ik heb nog niet eerder zo'n goede klik ervaren.

Phoeh, kwam eigenlijk op het forum om jullie allen een goed uiteinde en goed 2011 te wensen en nu voel ik toch de behoefte om na zoveel tijd weer eens van me af te schrijven....het afgelopen jaar onder de loep te nemen. Ben er nu al 1 1/2 uur mee bezig zonder de discussie te volgen.
Misschien val ik inmiddels plompverloren binnen, waarvoor excuses.

Ga vandaag de discussie hap en snap volgen om de voor mij nieuwe forummers een beetje te leren kennen en de oude garde weer eens te ontmoeten. Zo, kom er nu weer achter hoe tijdrovend het voor mij is van me af te schrijven.
Voor nu even genoeg....ik sluit af met een welgemeende groet aan mijn lotgenoten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede middag! sinds de kerst is het weer mis met mij,vind het vreemd genoeg niet eens lekker,en ziek dat ik er van word!!
dus mijn goede voornemen voor 2011 is subiet stoppen,begin morgen.

het begon met een paar wijntjes bij het kerstdiner,en toen was ik weer volkomen losgeslagen helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...