Spring naar bijdragen

donderdag 30-12-2010


igor

Aanbevolen berichten

Wijffie
Als je NU gaat drinken is je hele Oud en Nieuw verpest !!
Think about it !
Eet iets en ga een dutje doen. Kom op meid, even doorzetten nu. Hier gaat het om, we hebben allemaal trekmomenten precies zoals jij nu hebt. Uitzitten en op een houtje bijten !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wijffie is off line.......
Het is belangrijk je triggers te kennen en je trekmomenten te zien aan komen. Groen pilletje erin, is mijn remedie als ik maar 0.000001 % van trek voel opkomen.
Dus vóór de trek hier komen en maatregelen nemen !!
Is de trek er eenmaal dan word het erg lastig, want de trek is zoooooo sterk. kan me nog heugen hoor, watertandend !!! echt het water in mn mond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers / strijders / lotgenoten:present:

Lieve Bolletje:heart: heel veel sterkte... het is nu het rouwproces verwerken en dat heeft tijd nodig en dat is normaal... neem je tijd... we leven allemaal met je mee, lieverd!

Lieve Blondie, ik hoop dat je je kinderen vanavond lekker in de armen kunt sluiten dan heb je de rust weer terug meis. Knuffel ze maar lekker plat:D

En lief Wijfie... geef niet aan je trek toe meid, we zouden samen in de slee blijven toch? Ik ben nu weer over het moeilijke punt heen en dat kun jij ook. Ik heb ook heel erge trek gehad gisteren maar er niet aan toegegeven terwijl het bier van mijn man in de schuur stond... dus... je kúnt het.
Komop, SAMEN STAAN WE STERK!!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou net wat naar binnen gewerkt en wil even zeggen dat er op R.T.L4 vanavond een mooie sprookjesfilm komt.
Wil ff tegen Susan zeggen dat ik je een lieverd vind.:heart: De rest van de mensen ook hoor.
Willbillie ik hoop toch dat je onder de wol gaat kerel, zo riskeer je toch een fikse longontsteking, dan ben je echt verder van huis.:(
Wijfie Wijfie blijf sterk meis. Ik hoop dat je dat kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lieve allemaal:present:

ik ga eten en dan lekker tv kijken en verder aan mijn 5e sjaal breien, heb ook nog 2 noorse wintermutsen gebreid, een groot succes! mijn nichtjes willen er nu ook een.... dus ik heb nog wat te doen:D

Hou het droog allemaal en morgen kom ik iedereen een droge oudjaarsavond toewensen of met Jip en Janneke Champagne:D

Liefs, Tobbertje:present: SAMEN STAAN WE STERK!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen: wat gaan jullie doen morgen? laaste dag van deze jaar!! Alles gaat zo snel..binnen 2 dagen is 2011!! Ik ga morgen lekker eten en vieren met vrienden, ik denk en maak me niet druk over alcohol, ik bedoel: ik ben niet van plan om te drinken dus...!
Ik wil voor de eerste keer in mijn leven op 1 januari nuchter zijn, geen kater, gewoon lekker fris!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond saam!

Bol.......laat maar komen die tranen, het moet er toch uit maar nu zul je wel vooral doodmoe zijn.
Heb steeds aan je gedacht en ook vanavond brandt een kaarsje voor jou :heart:

Jopie: gefeliciteerd! :present:
Still going strong, hè?

Iedereen wacht op Blondie en haar kinds.....ben ook benieuwd, zal me een feest zijn! :musicnote:

Annemieke en Toine: kanjers!!!

Har: wat een prachtig verhaal, dank voor het delen.

Wil zelf eigenlijk alleen ff vertellen dat mn laatste werkdag er op zit en dat het heel, heel goed aanvoelt.
Kwam vanmiddag op de zaak: niks alleen briefje met taken. Vond ik raar maja.
Komt bazin even na 5 met haar vriend om afscheid te nemen en gaf me een bakje met blauwe druifjes (de voorjaarsplantjes) omdat ze me gunt dat het gauw lente wordt in mij en dat ze het waardeert hoe ik me heb ingezet............................................Ja daar was ik ff sprakeloos van.
En nu heel HEEL erg blij. Niet eens dat het werk gestopt is maar vooral dat ik de afgelopen maanden toch enorm gegroeid ben, dat merk ik heel duidelijk. Vrienden die dachten dat ik bij mislukking weer in een diep gat zou vallen hadden het mis, deze dame is inmiddels sterk(er) geworden en heb meer vertrouwen in mezelf gekregen, ondanks, of misschien juist wel dankzij, de tegenslagen.
Ben verder gekomen met mezelf en zie nu heel duidelijk in waarom het niet goed is gegaan.
Voel totaal geen wrok of verwijt meer, ik was denk ik gewoon te vroeg met mijn beslissing. Ik heb er veel van geleerd........ Het kwam te snel op mijn pad, geeft niet, ik weet nu dat en ook welke tussenstappen ik eerst moet maken.
Voor mij dus, ondanks al mijn tekortkomingen (op allerlei gebieden, ook alcohol) toch een heel mooie afronding van een heel erg roerig jaar.

Poehee wat stroomt er uit mij, sorry, moest t ff delen!
Ga nu lekker haren wassen enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman: ik ken het gevoel..wil alles zo snel mogelijk doen...ik heb vandaag als boodschapen gedaan..morgen heb geen zin om het te doen, ik ga lekker wandelen met de kids en een beetje laten alle gebeurtenissen van deze jaar laten bezinken om te kunnen ze allemaal los laten en open zijn voor 2011.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Joop, teveel eer,echt maar ik ben heel erg blij wanneer jij, of iemand anders, steun van mij voelt :heart:
Ja er is een ommekeer geweest en ik hoop, en denk, dat dat voor velen van ons geldt.
Wat de toekomst brengt? Niemand weet het, net wat je zegt Jopie, het nieuwe jaar moedig tegemoet.
Of zoals de kerstwens die ik kreeg: "Omzien in dankbaarheid en vooruitzien in vertrouwen".
Ik gun het jullie allemaal.

Morgen?
Eerst langs de boeren en een paar kennissen.
Dan, als ik de puf heb, italiaanse bolusjes bakken (errrrrrrrug lekkerrrrrrr) want ik verdraag geen oliebollen dus..... En 's avonds kan ik die meenemen naar een vriend van de kerk waar veel mensen samen komen op de deel van zijn woonboerderij met een megagrote open haard. Héél erg relaxed, niks hoeft, alles mag dus ik denk dat ik er wel heen ga. Kan zelfs de honden meenemen!
Zo, ben weer ff weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o das wel heel fijn dat je de honden mee kan nemen. Hopelijk worden ze niet al te angstig van al dat geknal.:heart:

Ik zat me net te realiseren dat ik vanmiddag tijdens mijn verdriet zo ontzettend echt was, dat ik het verdriet zo goed voelde, dat ik heel dicht bij mijn gevoel was. Mijn verdriet om het gemis van mijn manneke.
Ik heb eergisteren nog zitten denken, zal ik naar de h.a. gaan om wat rustgevende pilletjes te vragen, maar een stemmetje van binnen zei, "nee onderga dit nu eens heel bewust. Kijk eens goed wat je voelt en ga niet op de vlucht voor dat gevoel". Geen alcohol, geen pillen. Ik was zo bang dat ik hard moest huilen en ben dus ook helemaal achter gaan zitten met het idee als ik me niet meer kan houden, ben ik zo op de gang. Gelukkig is dat niet gebeurd en heb ik alles heel bewust beleefd, en had daar vrede mee. Niemand keek me raar aan en ik mocht zijn zoals ik me op dat moment voelde, gewoon heel verdrietig.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje: ik zou niet weten hoe je voelt..want het is me nooit (nog niet)gebeurt dat ik iemand die me zo dierbaar verlies...ik wil alleen zeggen dat ik vind je iemand dat heel liefdevol is...en doordat kom je deze tijd doorheen. Ik stuur je een dikke knuffel in deze koude tijden, hoop dat je daarna een beetje warmte kan voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Jullie hebben al een tijdje niks van mij gehoord. Ik schrijf niet veel, maar lees wel regelmatig op het forum. Ik heb de ADB training nu bijna afgerond, heb 6 weken niets gedronken en heb besloten dat ik geen stopper maar een minderaar wil zijn. Ik heb nu sinds 2 weken ongeveer om de andere dag 1 glas wijn gedronken. Dat bevalt me prima. Ik kan heel goed stoppen na 1 glas en het hoeft ook niet perse elke dag. Dat geeft mij het ultieme gevoel van vrijheid. Ik heb nu het gevoel dat ik de baas ben over de alcohol en niet andersom. Het mag wel, maar het hoeft niet. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar ik heb wel het vertrouwen dat als ik regelmatig over de limiet van 2 glazen ga, ik dan weer weet hoe ik op de rem moet gaan staan en evt. weer hulp kan vinden (bij ADB bijvoorbeeld).
Ik ga met vertrouwen het nieuwe jaar in.

Ha Jopie, ik lees altijd met interesse jouw postings maar had nu al even niets van je gehoord. Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat: nieuwe baan en groot rijbewijs etc. Je timmert aardig aan de weg op een positieve manier. Ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad in het hotel (met kans op intimiteit?).
Ik gun het je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Susan, ik hoop dat dat je voorlopig nog gespaard blijft meis, want het is geen lolletje. Maar ik voel nu wel dat het o zo belangrijk is dat je zulk soort ervaringen op een goeie manier beleefd. Zonder alcohol. Ik heb het gevoel dat ik het nu op een goeie manier kan afsluiten, en kan gaan wennen aan het alleen verder gaan.
Ik ben m'n man, m'n maatje maar vooral m'n kind kwijt. Ik heb niets meer om voor te zorgen. Dat is een akelig gevoel. Maar het zal morgen wel weer anders voelen. Nu ben ik wat emotioneel, maar wel heel erg rustig en ontspannen. Dat is echt jaren geleden geweest dat ik me zo ontspannen heb gevoeld.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja fleurtje, ik drink nog steeds "gecontroleerd" zoals je dat noemt. Ik heb zelf niet het idee dat het veel met controle te maken heeft. Ik heb gewoon die behoefte veel minder en dat komt volgens mij omdat ik mijn triggers heb leren kennen en geleerd heb om daar op een andere manier mee om te gaan.
Alcohol drink ik nu gewoon "voor het lekker" zoals je een taartje bij de koffie eet, dat doe je ook niet elke dag, of ook geen 3 achter elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...