Spring naar bijdragen

zondag 2 januari 2011

igor

Aanbevolen berichten

Ja, Myrian,
Ik drink al die tijd niet meer.
(Op een advocaatje met slagroom na, met de kerst.)
Na talloze stoppogingen weet ik inmiddels dat een wijntje helaas niet voor mij is weggelegd.
Gaat misschien 3 keer goed, en dan wordt het toch weer een fles.
Het forum houdt me ook lekker scherp.

En hoe gaat het met jou?
Zal je nog even lezen op "wie is wie"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Myr. Mijn vriend is 24 dec. gestorven en afgelopen donderdag gecremeerd.
Hij was behalve dat hij een fistel( chronische ontsteking) had, kerngezond maar at niet meer alleen maar hele lekkere dingen en nutridrink. Daarbij heeft hij altijd erg veel wijn en sterke drank gedronken. Ja dan kan het lichaam die ontsteking niet de baas en sterf je er aan. J. is 73 geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, lees net;
Een fles per dag Myriam,
Dat is duidelijk veel te veel.
Maar dat wist je zelf ook al he.
Heb jij soms op het forum van alcoholonder controle gezeten.
Dat is van de b.rijder.
Daar ben ik 2.5 jaar geleden ook geweest.
Maar dat forum is nauwelijks actief (of dat moet inmiddels veranderd zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen, zo vakantie weer bijna voorbij. Een mooie balletvoorstelling in denlande afgesloten met een heerlijk vies, goor, calorierijk maal van de Mc donalds, brrrrrrrr.
Morgen is het weer klaar, dat loopt hier de spuigaten uit. Suiker is ook verslavend en hoe!!!
Dat mooie slanke lijf is een beetje gegroeid en das nog te overzien maar geen maat kunnen houden he:huh: Hoest nou toch mogelijk.

Nu nog ff lekker op de bank voor de kachel en morgen weer werken, ook best leuk. En alweer nuchter, sa fijn.

Welkom Myriam.
7 glazen uit een fles wijn? Kleine glaasjes zeker;) Goed dat je mee komt schrijven. Ik heb veel aan het forum gehad en nog. Dat wens ik jou ook toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je bericht ook gelezen van vanmiddag Wijfie. Moeilijk blijft het hé? Kinderen zijn van jongs af aan zo gewend dat ouders maar voor hun moeten blijven zorgen. en ze willen maar wat graag in die rol blijven.
Toch houd jij die afhankelijkheid in stand lieverd. Misschien omdat jij net zo afhankelijkbent van zorg voor hem als hij van jou. toch zal jij hem duidelijk moeten maken dat hij op eigen benen moet staan. Dat is jouw taak als moeder, hoe moeilijk ook. Hij zal het zelf nooit doen omdat dat zijn taak niet is.
Jij moet voor de tweede keer die navelstreng door knippen lieverd dat is de enigste manier waarmee je hem helpt.
Hij zal zelfstandig moeten worden en hoe langer jij wacht des te moeilijker het voor hem wordt.
Ik weet het, ik was pas 32 toen ik voor het eerst op eigen benen kwam te staan.
Echt lieverd, hak die knoop door en je zal zien dat het leven voor hem en jou beter zal worden. Niet in het begin maar als je deze keer doorzet zal het z'n vruchten af gaan werpen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myr,
Ik had het wel goed gelezen hoor, maar bedoelde dat je dus op 1 fles wijn ZAT
4 kleine glaasjes per dag is natuurlijk een hele verbetering, maar denk je dat vol te houden?
Mij zou dat niet lukken, tenminste..niet op langere termijn.
Maar.. we zijn allemaal anders, en ieder volgt toch zijn eigen traject.
Tijd zal het leren he.
In elk geval goed joh, dat je er zo bewust mee bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelezen kom ik binnenvallen.

Morgen weer werken. Mijn vakantie van 2 weken voorbij. Wat jammer.

Maar ook: wat een groei ten opzichte van vorig jaar toen ik nog ondergedoken zat bij Woman. Onze eigen plek, wat een geluk. Opnieuw het buffet kunnen neerzetten wat ik elk jaar deed.

De kerstboom staat nog. Normaal bij een levende boom had ik die vandaag zeker het huis uit gebonjourd. En dan kon ik de naalden nog een half jaar later terugvinden.

Nu - in dit huis - heb ik voor het eerst een kunstkerstboom. We kunnen de boom nu rustig tot driekoningen laten staan.

Moet ik nu blij zijn of verdrietig? Soms weet ik het niet. Dat is het leven.

Film "Australia" begint weer. Ik ben weg. Bye and happy newyear!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...