Spring naar bijdragen

zondag 2 januari 2011


igor

Aanbevolen berichten

Jane, heb jij last van stoppers die achteraf toch niet helemaal stoppers blijken te zijn? Dat zou mij nou niks kunnen schelen. Ik ga hier voor mezelf en weet dat je anderen heel, heel moeilijk tot stoppen kunt brengen, vooral met een posting. Het forum is wel een steun, maar blame en shame jezelf niet wanneer men toch weer onderuit gaat. Het zal echt niet aan het forum gelegen hebben dan.
Dag Teveel!!! ook goed 2011 nog. Ben je aan het werk, night-shift?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Harr, ik schreef niet dat ik teveel gedronken had.
Ik vind juist dat ik heel goed bezig ben.

Maar ik ga er gewoon hier niet meer op in. Het voelt nl. erg vervelend als je vind dat je goed bezig bent en iemand komt met waarschuwingen. Of met: nu ben ik door jou getriggerd. (wat nu net gebeurde richting Beate)
AdB is de plek dus niet voor schrijven over hoe je met minderen bezig bent. Geeft verder niet. Ik kom hier toch wel, maar wel selectief in wat ik schrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dat niet je eigen projektie Harry?
ik lees van jou soms ook dubbele gevoelens over je eigen minderen
dat je eigenlijk niet tevreden bent over hoe je het doet
maar ook nog niet echt voor iets anders kunt kiezen?
Het blijft een lastig vraagstuk he
je geweten
je wens hoe je het het liefste zou willen kunnen
ik heb zelf ook geen discipline dus ik ben blij met drust
van niet meer hoeven
maar soms zou ik wel die discipline willen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

ja maar Mup


dat klopt toch niet?


je triggert mensen toch niet expres


of als uitdaging?


dan vind ik het anders


als je drinken zou promoten


maar je moet er wel over kunnen praten


dat helpt je toch? Daarvoor komt je hier toch juist?


of zie ik iets over het hoofd?


Ik lees en neem op wat voor mij belangrijk is.
En vind het leuk met een aantal hier te schrijven. Omdat ik ze wat beter heb leren kennen.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Beate, nee ben niet aan het werk, heb eigenlijk wel nachtdienst maar vanmiddag, vanavond veel visite, dus maar vrij genomen.

Mupke, had niet het gevoel en meen ook niet geschreven te hebben dat je teveel gedronken hebt.
Wilde zeggen wat jij nu zegt, dat je goed bezig kunt zijn door je Acoholgebruik De Baas te zijn, onder controle te hebben of te krijgen.
En dat je daar weinig begrip of respons voor vindt, integendeel, dat terechtwijzingen of zeurslogans je deel zijn.

En ja Jane, natuurlijk is dat mijn projectie, dat is de enige projectie waar ik over kan praten.
En ja ik heb (nog) moeite met minderen, en ja ik praat hier wel eens over mijn twijfels en wat ik zou moeten doen.
Als ik alleen zekerheden had was dit forum voor mij niet nodig.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt als acceptatie van iets waar je het eigenlijk niet mee eens bent Mup
tenminste zo lees ik het.
Het is wel een lastige hoor, ik merk dat ik wil reageren maar
kom er nu ff zo 1, 2 3 niet goed uit.
Ik vind bijv wel dat je een punt hebt met het niet schrijven over minderen
maar toch heb ik hier niet expliciet het gevoel gehad dat ik hier niet mocht zijn ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, ik heb ook nier het gevoel dat ik hier niet mag zijn. Bovendien, ik laat me niet zo gauw ergens wegjagen waar ik het naar mn zin heb. B)

Op dit moment denk ik ook even aan al die nieuwkomers hier. Daar werd gisteren ook over gesproken in de zin: waarom zien we ze niet meer?
Er zijn nogal wat niewelingen ide op Wie is wie schrijven dat ze willen minderen. En daar komen dan ook meteen de waarschuwende vingers. Alsof minderen per definitie fout is. Misschien schrikt dat mensen ook af.
Ik begrijp wel waarom die waarschuwingen komen. Maar minderen kan toch ook een optie zijn? Niet iedereen komt uit dezelfde hoek.
Ik lees hier weleens van mensen die zware valpartijen hebben gehad door drank. Of problemen met hun werkgever. Of mensen uit hun sociale kring hebben gebeld met rare telefoontjes.
Ik heb dat allemaal niet meegemaakt. Ja, vroeger, als 20-jarige deed ik weleens hele rare dingen onder invloed van. Maar de laatste jaren niet. En ik heb ook heel lang niet gedronken. Totdat ik een paar jaar geleden na een nogal traumatische gebeurtenis wel mn ontspanning zocht in drank.
Wat ik bedoel is: we hebben allemaal een andere achtergrond en andere oplossing voor dat wat uit de hand liep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het dus helemaal met je eens Mup
ER komen hier mensen die totaal door het lintje gaan als ze weer een glas nemen
Die hebben ook geen weg meer terug eigenlijk.
Tenminste dat is wat ik ook lees in hun verhalen.

En er zijn idd mensen die op tijd aan de bel getrokken hebben
en daarmee zichzelf weer in de hand hebben.
Ik denk wel dat beide hard werken is, tenminste voor mij wel
Ik moet bijv nog steeds uitkijken dat ik niet om de verkeerde redenen ga drinken.
Maar zoals ik vd week al zei, als ik dan steun vraag, word ik toch door beide categorieen
daarbij geholpen hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...