Spring naar bijdragen

even voorstellen


huttula

Aanbevolen berichten

25 maand gestopt en nog steeds niet echt mijn draai en de rust gevonden

Nog steeds op zoek naar mezelf

Stoppen blijkt na langere tijd toch nog moeilijk te zijn

Wat ik dacht,deed,wist,en alles wat zo gewoon hoort te zijn, is verleden tijd

Wat ik denk,doe,weet ,moet ik nog ontdekken en hoort dat wel bij de persoon die ik dacht te kennen

De fase waar ik nu in zit lijkt toch behoorlijk verwarrend,chaotisch schept veel innerlijke onrust

Ik kan me nu ook voorstellen dat verlangen en terugval naar verleden, wat ooit zo normaal heeft gevoelt...meer doet hunkeren naar de fles.

Maar ook deze fles zal nooit meer gewoon zijn...

De pijn ,bloed ,zweet en tranen wat het me heeft gekost, maken me sterker om met deze ontdekkingsreis door te gaan

Een reis die iedereen weer anders beleeft

Succes aan allen die het moeilijk hebben :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Huttula, is het niet juist omgekeerd, deze ondekkingsreis naar jezelf?

Welke persoon zoek je dan? Is dat degene die je geworden was nadat drank zijn werk had gedaan of juist die van vóór die tijd en is “wat zo gewoon hoort te zijn” dan niet juist toekomst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dylan niks voelt meer gewoon...vroeger niet ...het halve leven die ik verzopen heb kan ik me weinig van herinneren {op de drank na dan}...en mijn nuchtere gezonde leven

Tis bij mij en misschien andere mensen niet zo van ff stoppen en dan weer doorgaan met je leven...dat zou geen zinvol leven zijn

Daarvoor heb ik mezelf niet elke dag in coma gezopen

En tuurlijk mijn toekomst is me alles waard...vergt meer van jezelf en je omgeving..dat maakt het er ook niet makkelijker op

Dus alles wat altijd gewoon leek..moet je nu afscheid vaak afscheid van nemen..

Die nieuwe persoon dat is geen makkelijke tante...is onrustig...kan super hard wezen..kan superblij wezen met wat kleins...is super emotioneel..en is ongeduldig...kan super genieten

word gek van de mobieltjes en TV....zondigt het liefst af...ze is dus niet snel tevreden...

Gelukkig krijg ik genoeg tijd om haar beter te leren kennen{de toekomst}

Ben wel blij dat ik professionele hulp heb ingeroepen om het niet te laten escaleren...dus ik heb en krijg nog veel gesprekken

Hierbij is mijn ontdekkingsreis nog niet afgesloten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Onrust

Ik heb echte onrust leren kennen door de stoppen met roken en drinken

Pff geen fijn gevoel...paniek...geen controle over jezelf hebben

Ben blij dat het me allemaal is gelukt

Gestopt met roken,alcohol,

Ik heb een actief,gezond leven

Hard voor geknokt om te zijn wat ik nu ben

En toch die onrust...dacht dat het eerst trek was

Maar daar ben ik echt klaar mee...

Toch blijft het me wel achtervolgen,

Partner,tv,feestjes,werk...noem maar op

Ik ben veranderd,..de wereld om me heen niet!!!

Niks is voor mij normaal..

De onrust die dat veroorzaakt fietste,liep ik letterlijk voor weg

De automatische piloot is er niet meer...

Dus ik beleef alles bewuster...

En ja de gesprekken met SPV hebben het nodige losgemaakt..

Kosten veel tranen...maar ik loop al niet meer voor mijn onrust weg

Over 2 weken beginnen mijn gesprekken met psycholoog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Update onrust

Inmiddels 2 gesprekken gehad met psycholoog van Tactus op eigen verzoek

Psycholoog gaf me eigenlijk al snel een andere wending aan mijn onrust door te zeggen

dat onrust bij mij hoort en dat ik dit misschien altijd al heb gehad.

Heb nooit met mijn onrust kunnen omgaan...heb het altijd onderdrukt met roken en alcohol

Ik ben al heel vroeg begonnen met alcohol en roken en al snel waren dit de 2 voornaamste waar ik niet zonder kon

Heb een aantal test gemaakt

Maak goede kans op ADHD

Alleen die 2 gesprekken met psycholoog gaf me al meer rust als bij de SPV

Niet dat ik nu van mijn onrust af ben..nee dat niet...maar er is weer een opening waar ik mee verder kan.

Ik heb altijd al gedacht en sta er nog steeds achter ..

Verslaafd worden doe je niet zomaar..

Volgende week krijg ik meer te horen...behandelplan of wat ik wil en hoe nu verder

En verder gaan we zowiezo...dat hoort ook bij mijn ontdekkingsreis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
hoi allemaal

32 jaar geleden begonnen met alcohol en tabak en dan er achter komen dat je niet meer zonder kan...moest ik ook toegeven ik was slaaf geworden.
Na veel bloed zweet en tranen ben ik er nu 2 jaar van roken en 1,5 jaar van alcohol af.
Daar ben ik ook heel erg blij mee..ben super trots dat ik dit gered heb
Voel me geweldig,vrolijk positief,hoop energie die niet altijd kwijt kan
Stoppen ergens mee is niet makkelijk,,want ook al ben je gestopt er komt daarna nog veel
bij kijken en dat moet je ook overwinnen maar dan nuchter,<ik heb nu al 2 operaties en ben met de 3de bezig...alcohol en tabak waren geestelijk en lichammelijk min eigen medicijn>
En de tijd dat je dronk en rookte moet je nu opvullen met andere dingen waarvan je genoeg doening krijgt.
Nou ja genoeg werk aan de winkel dus.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van mensen vandaar dat ik me heb toegevoegd in dit Forum
quote>


Echt knap van je om al zo lang zonder alcohol te zijn. Goed voorbeeld voor mij,
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog eens je berichten gelezen..hoe is het nu met je onrust? En heb je nog een laad vit D gehalte? ...dan graag als de wiedeweerga vit D in ruime hoeveelheid gaan slikken. Veel mensen hebben er baat bij om depressiviteit daarmee de kop in te smoren. Fijne dag gewenst,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update onrust

Woensdag weer naar psycholoog geweest...

Best wel weer een fijn gesprek gehad..maar wat kan verdriet diep weg komen..kwam haast niet uit mijn woorden

De onrust bij mij heeft meerder factoren

IK neig naar depressief al hoewel ik wel heel positief ben

Stuk verwerking van alles

Mezelf nu leren kennen en ermee omgaan

Onrust hoort Bij mij

Dit is besproken door psycholoog ,Spv en huisarts

Ik had meerdere opties om wat met mijn onrust te doen...

Ik heb zelf gekozen voor een stuk nazorg,verwerking van alles bij Tactus. Spv huisarts voel ik me niet zo thuis met mijn alcoholmisbruik verleden

een groepstraining,cursus voor de toekomst om om te leren gaan met emotie,gevoel onrust,enz

Ik heb er niet voor gekozen om mijn onrust { ADHD of alcoholschade } een naam te geven en daarna als nog aan de slag moet gaan met mijn onrust

Wil zelf ook liever de onrust met medicatie onderdrukken..eigenlijk wil ik zo clean mogelijk door het leven

Want dat heb ik 3 kwart van mijn leven al gedaan

IK ben er nog lang niet maar geeft wel meer lucht :-)

________________________________________________________________________________________________________________________________

Gister heel onrustig...jankerig,kwaad,ruzie zoekend

Heb de psycholoog huilend nog maar eens opgebeld of ik wel een goede keus maak.

Gelukkig heeft ze me kunnen geruststellen dat de keuze best goed is...en als het erop neer komt dat ik er toch niks mee kan..

dan gewoon weer verder om te kijken wat de onrust precies is

Dat is ook 1 van de dingen 1000 dingen in de kop en dan ook nog een keuze maken...twijfels...moeilijk

En een verkeerde keus maken is het eind van de wereld niet...waarom voelt dat voor mij dan wel zo...pfff onrust om gek van te worden

Je kan er voor weglopen maar het achtervolgt je continu

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Vandaag voelt het iets beter

Over 2,5 week gesprek met Spv moet daar ook aangeven dat ik haar wel aardig vind maar niet echt de gesprekken kan voeren

Die dag krijg ik ook wat meer te horen van psycholoog over de nazorg <dit moet weer eerst in team besproken worden>

Het lijkt allemaal lang te duren maar ik heb 3 kwart van mijn leven verdronken die paar weken moet ik ook aankunnen.

Wetende dat mijn onrust verminderd door te fietsen,lopen

De andere manieren begin ik niet meer aan :)

Terugweg is niet meer mogelijk...als je van de vrijheid hebt geroken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Huttula,

Ik heb het gelezen en ik herken veel dingen.

Er is bij mij ook (mogelijk) ADHD vastgesteld toen ik al tegen de 50 jaar liep!

Later ook nog (mogelijk) Borderline.

Ik wil liever geen etiketjes en heb altijd gedacht dat het bij mij door het drinken kwam.

Ik drink ook mijn hele volwassen leven al, dus ging ik er vanuit, dat je daar ook iets van over houd op den duur.

Als ik een tijdje niet drink, merk ik wel, dat ik rustiger word, maar nooit zo rustig, zoals ik het bij andere mensen zie.

Dat merkte ik bv toen ik samen woonde (4 x samengewoond varierend van 2 tot 9 jaar)

Dat mijn partners heel anders waren dan ik.

Die werden soms stapelgek van mijn drukke, onrustige gedrag.

En ook die partners dronken wel aardig, maar hadden dat gedrag niet.

Mijn moeder vond me ook vaak onmogelijk en dat zei ze ook vaak tegen me.

Het is jammer dat je zoiets hoort als je al ouder bent.

Ik had misschien een heel ander leven kunnen hebben, als ik het als kind al geweten had.

Ik las ook bij jouw dat je neigt naar depressief, hoewel je heel positief in het leven staat.

Dat herken ik ook, en dat is onze kracht misschien?:)

Bedankt voor je verhaal en ik lees het graag als je hier meer over wilt delen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kunsie ..IK snap ook nu wel jou fiets vakantie....geen onrust door actief bezig te wezen...

Die vakantie gaf je waarschijnlijk ook" spanning" die ook weer positief op de onrust werkt

Ik weet wel zeker dat die positiviteit ook kracht geeft...gelukkig wel :)

Moet er niet aan denken als dat er niet was

IK zal zeker onder dit draadje meer over onrust delen als er meer nieuws is

Misschien dat als je meer begrip voor je eigen onrust krijgt dat je er makkelijker mee om kan gaan...ik hoop het

In ieder geval we gaan ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maandag intake gesprek voor training/cursus bij Dimence

Onrust het houd zoveel in...

Veel gevoelens,zelf vertrouwen,zelfkennis,angst,paniek,respect,verleden ,toekomst,emoties

Komt nu wel heel dichtbij...mijn hart volgen en ook uitvoeren!

Niks meer onderdrukken...

Cursus is toch maar een cursus...maak je niet druk zou een ander zeggen

Dit alles of niets type gaat er weer voor...

Pff maar alleen het idee is al zwaar...laat staan niet vluchten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe het rustiger aan met mijn onrust....niet makkelijk maar dat werkt wel beter

Heb maandag intake gesprek gehad voor training, cursus "Voluit leven"

Was zwaar voor mij..heb weer zitten janken daar als een klein kind

Word niet goed van mezelf dat ik niet normaal een gesprek kan hebben en zo weinig nodig heb om te janken

Was wel een hele aardige begripvolle vrouw {ook zo probleem van mij..kan beter tegen harde zakelijke mensen als lieve mensen}

Ze was best onder de indruk van mijn ondekkingsreis en ik ben aangenomen :)

Zo voelde dat, net als een sollicitatie naar een nieuwe baan.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

In de vakantie nog weer een nieuwe MRI gemaakt want die pijn in voet blijft heftig

MRI van rug laat geen veranderingen zien na 2 zenuwblokkades ,zenuw zit nog steeds beknelt

Neuroloog weet van mijn drank misbruik t.o.v. pijn en hoe ik mijn leven verbeter en dat dat niet altijd makkelijk is

Bah en dat is ook weer zo aardige man... :)

Zijn toverdoos is op..dus hij heeft fotoos doorgestuurd naar neurochirurg voor zijn beoordeling

Maandag heb ik al een afspraak met de chirurg {ik hoop dat hij goed nieuws heeft voor mij}

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Gisteravond naar thermen geweest..even geen sport

Doe wel vaker mee met een klankschalen sessie in een zout grot...maar dit keer was het echt anders

Ik was ongeveer 10 minuten helemaal weg..niet dat ik weg dommelde...maar even helemaal weg,tussen 18 andere mensen

Hoofd was leeg,voelde niets..ik was er wel maar ook niet

Zo vreemde gewaarwording,..ben er nu nog onder indruk van :)

Een natuurlijke roes...LOVE IT

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Puinruimen lijkt dan wel geen einde aan te komen na zo lange tijd

Soms lijkt het einde inzicht en toch weer niet

Vreemd genoeg blijft de ontdekkingsreis mij trekken om door te gaan

Want voor mezelf ben ik net zo nieuwsgierig dat graag het einde wil weten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jane rug want daar zit de veroorzaker van de pijn is de voet

Ik sta verstelt hoe goed mijn koppie op die klankschalen reageerd

Kom onrustig binnen ,ga zitten,en na een paar minuten ben ik al weg.....zo vreemd maar wel heerlijk ff niks in je hoofd

De vrouw die die sessie doet houd er al rekening mee...dat de schaal bij mij heel zacht gaat

Ze wil me niet storen

Toen ik in het begin deelnam aan dit soort sessies vond ik het duf en zweverig...

Door toch hiermee door te gaan,en open te staan voor deze schalen begint het vruchten af te werpen in mijn hoofd

Zo heb ik dat ook met slapen...kon niet slapen van de onrust in mijn lijf

Sinds ik koptelefoon op heb met slapen en hele rustige relax muziek,Enya,klassiek val ik na een paar nrs al in slaap

Gewoon onvoorstelbaar wat simpele dingen met je hoofd kunnen doen :)

Ben zo blij dat ik mezelf gun om open te staan voor duf en zweverig gedoe. ..begin al een klein beetje van mezelf te houden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula, wat goed dat je jezelf toestaat rust te zoeken in alternatieven. Die klankschalen e.a. zijn al eeuwen oud. Niet voor niets toch? Misschien kan je op den duur ook gaan mediteren. Is ook zo'n goede techniek om bij jezelf te komen.

Als je het zoekt in activiteit: ik heb heel veel gehad aan kunstzinnige therapie, uit de antroposofische hoek/Vrije School. De ervaring is het doel en niet het eindresultaat. Je krijgt een betere verbinding tussen je hoofd en je gevoel.

Doe het rustig in jouw tempo! En je gaat vast nog wel eens een keer naar die zoutgrot.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jaren gewerkt met klankschalen Hutt

en als ik zwanger was, merkte ik het aan de baby

ook, dus elke keer dat ik ze gebruikte hadden er 3 mensen

profijt van: 3 halen 1 betalen, ha ha

In tibet werden ze gebruikt om mensen te helen, ze openen de

meridianen en de energie kan dan vrij stromen en meer zuurstof

brengen naar alles vanbinnen wat het nodig heeft.

het lijkt zweverig, maar is dat helemaal niet.

Mijn fakirmatje doet exact hetzelfde! op mijn tijd en op mijn bed

dus ik ben er van niemand afhankelijk mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben redelijk sceptisch over al die alternatieven zaken maar bij klankschalen heb ik meerdere malen een heel ontspannend gevoel gekregen, veel meer dan met een standaard meditatie ontspanningsoefeningen gebaseerd op ademhaling en contact met de aarde. Ik denk dat het eerder mijn lijf is die reageert dan mijn koppie....maar dat is wellicht een kip ei discussie.

Fijn dat het voor jou ook werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...