Spring naar bijdragen

Dindsdag 18 januari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als ik da zo allemaal lees denk ik bij mezelf: god wat ben ik toch een bofkont dat ik het allemaal (min of meer) kan doorstaan zonder bijkomende medicatie (buiten mijn vriend antabuse natuurlijk)

Ben een jaar of twee geleden ne keer dik in panne gevallen (depressie dus) naar aanleiding van professionele problemen; ben toen ook bonk terug beginnen zuipen (was daarvoor ook weer paar weken gestopt), samen met anti-depressiva, wat was da veur nen slechten tijd.

Terug over antabuse (of gelijkaardig), zijn er onder jullie die dit al lange tijd nemen (zeg maar 6 maanden of langer), heeft dit op lange termijn bijwerkingen (lever, maag, bloeddruk ofzo)?

Hoor het graag,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net telefoontje gehad van mn baas...
Wat een lieverd is het toch.
Begrip alom dat ik nu niet kan komen werken.
Ook eerlijk toeggeven dat ik een uitglijder heb gemaakt afgelopen zondag.
Maar blijft er vertrouwen in hebben dat ik de draad weer opgepakt heb.

Zo, en nu effe verder...
Huis schoon, ik ook een opgeruimd koppie, werkt heel goed bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom dat je je nu paniekerig voelt, zou te maken kunnen hebben dat er toch veel aan verdriet zit. Je geest geeft misschien toch aan, rustig blijven, niet teveel aanpakken, anders wordt het te veel. Ik ken dit gevoel maar al te goed. Vroeger nam ik dat niet serieus en ging maar door. Als ik dit gevoel nu heb weet ik dat ik het heel rustigaan moet doen, anders ga ik er weer onderdoor. Als de mogelijkheid daar is, zou ik het voorlopig ook maar heel rustigaan doen. Er gebeurd zoveel op emotioneel gebied als je stopt met drinken. alles wordt een warboel en je moet proberen dat eerst een beetje op een rijtje te zetten. Maar houd je maar vast aan het feit dat alles tijdelijk is, dit ook.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muf. ik slik al..... ff kijken...... misschien al 20 jaar Refusal. 2x per week.
Heb een hele tijd er 1 per week geslikt. Daarna dronk ik een dag en slikte dan weer een Refu.
Ikzelf heb als enigste altijd een ijzerspaak in m'n mond. Slikte 2 x per week 1 hele.
Nu slik ik 2 x per week een halve en heb nergens geen last meer van.
Even ter verduidelijking. Sinds ik droog sta, nu een jaar, slikte ik eerst 2 refu per week, en nu 2 halve.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slim om dan niets te doen Drupp. Voordat je het weet heb je misschien spijt. Misschien heeft het ff tijd en wat zon nodig....Wel vermoeiend als je in tweestrijd zit...misschien moet je het loslaten. Wanneer je het echt zat bent dan is die tweestrijd ook weg. Datzelfde geldt voor als je ineens wel op je plek blijkt te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje 10:14

Klopt helemaal, en ik weet ook waar het vandaan komt.
Zelfs een baan aannemen nu is een vlucht.
Een die ook mislukken zal.
Maar op en goed moment denk je soms de wereld weer aan te kunnen terwijl je een ag later totaal in paniek kan raken bij het idee van een nieuwe baan (onregelmatig, overwerken, werken in het buitenland, en stressbestendig zijn)
Ben ik (nu) nog helemaal niet aan toe (helaas)
Eerst moeten er andere dingen worden opgelost.
Ben er druk mee bezig iig, maar moet het (mezelf) ook de tijd geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Tom72

Bolletje 10:14




Klopt helemaal, en ik weet ook waar het vandaan komt.


Zelfs een baan aannemen nu is een vlucht.


Een die ook mislukken zal.


Maar op en goed moment denk je soms de wereld weer aan te kunnen terwijl je een ag later totaal in paniek kan raken bij het idee van een nieuwe baan (onregelmatig, overwerken, werken in het buitenland, en stressbestendig zijn)


Ben ik (nu) nog helemaal niet aan toe (helaas)


Eerst moeten er andere dingen worden opgelost.


Ben er druk mee bezig iig, maar moet het (mezelf) ook de tijd geven





Precies Tom. Bijna iedereen die stopt met drinken heeft in het begin een periode waarin hij zich erg labiel voelt, dat is normaal. Als dingen zich een beetje stabiliseren, wordt het ook wat rustiger in je lijf en in je hoofd.
Alcoholisme is een ziekte, en jij bent nu aan het herstellen van die ziekte. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Je moet hier door heen. Maar dat dat gaat lukken dat is een ding dat zeker is. Maar dat heeft tijd nodig en die tijd moet je nemen. Houd moed want betere tijden zijn in aantocht joh. Weet dat je nu erg goed bezig bent.:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA, Bolletje. bolletje .... hoe kan ik jou vergeten .... mijn scheepje is in groot onderhoud ... veel te breeuwen enzoo ... hoe is het met jou ? Leuk dat je me nog kent !

Hoorde van een maatje van me dat .... pff .... van de kabouter ... kijk op je privé E-mail


Nik, dromer over Gremlins en Sirenes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...