Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Linde,Laat de obsessie even voor wat het is. Hoe harder je het obsessievetracht weg te drukken, hoe sterker het zich aandient.Dat geldt voor de meeste obsessies.Blijkbaar ben je een alcoholiste en dan gebeurt dit.Er hoeft niet direct een "reden"te zijn. Probleem zus of zo, of juist blijdschap.Soms spelen deze dingen zich in de diepere lagen af en is het hoe en waarom niet te vatten.Feit is dat je wil drinken. Je zegt dat je het niet wilt,. ik denk dat je het wel wilt,echter ook tendele onbewust.Dus vecht niet tegen de obsessie en leid je op een prettige manier af.Uiteindelijk gaat ook dit weer over.Speel een rustig muziekje en probeer je eraan over te geven.Verzet is foute boelSterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 quote: Originally posted by: snoepjesailor ik doe ook mee wat gebeurt er eigenlijk als je het niet haal? Dan krijg je een heel slecht punt in je raport en moet je blijven zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Sailor, zet mij ook maar op de lijst, ik doe het weekend ook weer mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Meebuigen als bamboe in de wind.Wat niet buigt dat knapt in stukken.Je kan het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Ha die Soothe! En An! Fijn jullie weer te "spreken".Ik neem jullie goede raad ter harte en ja Soothe je hebt gelijk. Tuurlijk wìl ik nu door die drankzuchtook drinken. Maar ik wil het niet willen!Ik zou willen dat ik net als veel mensen gewoon met matekon genieten maar ik weet zò goed dat me dat niet lukt.Tè vaak geprobeerd met tè veel ellende! Ik moet m'nhanden dichtknijpen dat ik geen ernstige beschadigingen hebopgelopen met mijn jarenlange gezuip!Het zal wel weer wegebben, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 bolletjehahahahamaar het houd gewoon in dat je met ze alle een afspraak maak ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Linde, we hebben bij thema's een appart draadje over de neg. ervaringen met drank. Kijk maar eens als je wilt, en misschien wil je er ook wel iets schrijven.Als je het dan een keer moeilijk krijgt, kun je daar altijd lezen wat drank met je doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Snoepie, je sluit een pact met elkaar af. Jij beslist dat je niet drinkt zolang het pact er is. Maar als je dan toch drinkt is dat heel jammer. Vaak hoor je dat zo'n pact, je sterkt en ook een beetje denkt, nou kan ik het niet maken om te gaan drinken.ook krijg je als je dat ndig hebt, wat meer aandacht als je het moeilijk hebt. Dus het is gewoon een afspraak met anderen dat jij en die anderen proberen niet te gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Het ebt weg! Loslaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Wat ook helpt is meegaan in de gedachte.Pak pen en papier en ga schrijven.Schrijf op wat je voelt ( niet wegdrukken, maar opschrijven)Noteer de pro's en cont's op de korte en lange termijn.Wat brengt het me.Drink veel water en zorg voor een volle maag.Een volle maag!Ik ga koken.Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Linde het ebt niet weg. Dat is het. Mijn ervaring is dat het blijft. Als je omstandigheden gunstig zijn is het gemakkelijker.Maar het blijft, en dat accepteren.Een suikerziekte ebt ook niet weg, snap je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 An, het ebt wel weg.De zucht die ze nu heeft ebt weg.Niet à la minute, maar het ebt weg.Het zal zich wel weer aandienen en ook dan ebt het uiteindelijk weg.Dit duurt nooit eeuwig.En wanneer je niet drinkt vedwijnt het helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Soothe , kan jij zeggen dat het bij jou geen rol meer speelt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Ja Soothe, ik weet ook dat het weer wegebt.Ik heb vijf jaar lang niet gedronken en in dievijf jaar zijn lange periodes geweest dat drankme niet interesseerde. Wat ik toen kon moetik nu ook weer kunnen.An wanneer dronk jij voor t laatst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Bij mij is het gelukkig ook weggeebdhet enige wat blijft zijn bij moeilijkeof feestelijke situaties het besef: nuzou ik vroeger zijn gaan drinken. En somsgeeft dat even een gemis, dat snel overgaat,en meestal geeft het een fijn gevoel, dat ik nuniet meer hoef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 En nu dus zo'n situatie; na volley is de nieuwjaarsborrel, iedereen wordt verzocht wat te drinken en eten meete nemen. ik denk dat ik de enige ben met blikjes cola, maar de tapenadedie ik gemaakt heb en het zelfgebakken brood zal ik wel moeten delen:Dfijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 toch wel cola light he jane??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 An, We zitten denk ik langs elkaar heen te praten.Laat ik zeggen, we bedoelen beide iets anders.Bij mij speelt het geen rol, geen enkele rol.Laat ik zeggen geen rol van betekenis.Er is soms een gedachte, in de trant van, een wijntje zou lekker zijn.Ik ga misschien naar Portugal, daar kan je lekker eten,dan denk, ik nou een wijntje erbij best lekker.Maar het beheerst me niet meer.Ik doe het niet meer en snel denk ik weer aan gewone dingen.Het gekmakende wat Linde heeft is weg!!Als jij zegt het ebt nooit weg, dan bedoel je denk ik, eens een alcoholist, altijd een alcoholist.Dat klopt. Waakzaam zal ik altijd moeten blijven, dus de eerste nooit nemen.Maar de aanval die Linde heeft gaat over. Ik doel op het nerveuze gedoe van deze tijd.Dat ebt echt weg!De intervallen worden groter en uiteindelijk stopt het. (mits men niet drinkt)Zo bedoel ik het.Linde blijft niet tot in lengte der dagen zo 'in de war'Zoiets An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 En nu moet ik echt gaan koken An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Linde, probeer twee weekjes Librium te vragen.Dan is het hoofd minder gestrest en kan je wat rustiger denken.Ook een optie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Soothe, ja zo is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Actie :):) Ik natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Dat doe ik Soothe! Goed idee! Even rust in het hoofd.Moet maandagochtend toch naar de huisarts voor ietsanders. Oh ze geeft het vast, ik heb een hele leuke echtbetrokken huisarts.Goh dat ik daar zelf niet op kwam en dat terwijl ik vroegereen tijdlang wel erg enthousiast pilletjes heb geslikt vooronnozeler zaken! Dankje Sooth! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Zo ik ga afsluiten. PC is vanavond bezet:huh:Een fijne avond en sterkte voor diegenen die het nodig hebben.Truste voor straks allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Linde, zou het voor jou ook niet een wat zekerder gevoel geven als je mee zou doen met het weekendpact? Of vind je dat nog te vroeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden