Spring naar bijdragen

Maandag 4 april

Yvonne

Aanbevolen berichten

... en die van ons was gek op sperziebonen jaap, echt waar... zeg
goed te horen dat je tuinbonen lekker gaan, verheug me al op de eerste pluk,
en dat etentje bij jou dat we al afspraken... je woont toch niet te ver?

geef eens een indicatie... groene hart?
ikzelf zit in de hoofdstad hier, amsterdam bedoel ik,

wanneer moeten die pronkers er nu in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gaby wat geweldig zeg, zo zie wat voor 'n positieve dingen er op je weg komen als je stopt met drinken. Hoop dat het gesprek met ex. ook goed verloopt.

Moghu Fleurie en Jane.:sun:

ikzelf denk dat ik vandaag een rand ga metselen. Doe dit met rotsen dan is het een mooi geheel met de tuin. Het weer is goed dus we gaan er weer tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja helemaal Top Bolletje, en ach ex is ook niet meer zo belangrijk, zie nu ook meer de andere dingen in het Leven, en dit is een hele mooie uitdaging, moet ik wel ff aan m'n engels gaan werken, maar goed dan heb ik meteen een hobby haha,

het is een beetje zoals jij het laatst zo mooi verwoorde :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gut gaby... jij gaat echt als een speer zeg! geweldig...

ben nog steeds bezig met dat citaat voor jou hoor! geloof dat enndelijk
een typiste heb gevonden die het niet zo druk heeft als mijn eigen dochter...
nu nog even slijmen.. hihi

allthebest met alles! go for it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het nou eens vergelijkt met de laatste drie maanden van 2010? Heb je iets gemist?

Ik weet niet wat jou drinkgewoonte was. Maar ik neem aan dat je het zelf te veel vond. Ik heb wel eens gelezen dat je wel weer eens wil drinken misschien. Een wijntje bij een etentje, af en toe. Dat soort dingen. Als dat je uiteindelijke doel is snap ik wel dat je niet echt blij bent. Want je weet niet of je dat zal lukken, natuurlijk.

Er is maar een manier om daar achter te komen. Maar die moet ik maar niet promoten hier.

Ik kan geen maat houden dus voor mij is het simpel. Niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt zoals je het beschrijft Jaap. Ik weet niet of het gaat lukken en dat maakt denk ik dat ik nu niet zo blij ben. Ik mis wel dingen, maar weet niet of ik ze echt mis of dat dat ik dat alleen maar denk.

Dank je voor de interesse, doet me goed

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje kun jij jezelf wel complimenten geven? Kun je wel tevreden zijn met wat je nu bereikt hebt, of stel je de eisen naar jezelf te hoog?
als je kijkt naar wat je al bereikt hebt en dat heel veel mensen het je niet na doen, zou het dan wat makkelijker zijn voor je om tevreden te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje ik ben begonnen met een boekje van teleac. Minder drinken. Op uitzending gemist staan de uitzendingen. Misschien iets voor jou? Of heb je de AdB training gedaan? Gaat denk ik over dezelfde dingen. AdB zal wel intensiever zijn en je krijgt respons. (Heb ik niet gedaan dus weet het niet zeker)

Die cursus was niet echt voor mij bedoeld. Minder drinken lukte niet, per dag dan. Een dag zonder was te doen. Dat heb ik er dan van geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen bol, dat is moeilijk voor mij, ik ben een perfectionist en stel inderdaad hoge eisen aan mezelf. Ja stom eigenlijk, 3 maanden gestopt, voor het eerst sinds jaren heb ik dat gehaald. En er gaan ook dingen goed, ik doe nieuwe dingen, ontmoet nieuwe mensen, krijg ook veel energie en inspiratie van die dingen. Maar ben geneigd naar het negatieve te kijken, ik heb nog geen baan en het is na 3 maanden niet zo dat de drank niet meer trekt. Het zwaarmoedige gevoel is er nog vaak, ergens denk ik dat het in me zit. Ik weet dat mijn moeder als kind al tegen mij zei: jij bent altijd zo zwaar op de hand. Dat zijn van die zinnen die je bijblijven. Maar goed bol om de andere kant te laten zien:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart:Josje!
Gefeliciteerd meis met je 3 maanden droog! Snap je gemengde gevoelens eigenlijk best. Doel behaald en wat nu? Zoiets? Maak voor jezelf een plannetje over hoe je het zou willen in de toekomst qua drankgebruik. En spreek af wanneer je een grens overgaat en wat voor stappen je dan onderneemt.
Ik vind dat je goed bezig bent en je mag dat zelf ook best vinden:present:

Net terug van de huisarts met een doorverwijzing naar de KNO arts. Oor nog niet beter, helaas...
En nu weer weg want vriendlief werkt thuis en wil weer achter de pc. Had een half uurtje los getroggeld;)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jaap, ik heb 2x een online behandeling gedaan. De eerste is al jaren geleden, toen het eigenlijk net op kwam, die heb ik bij de Brijder gedaan en was een goed begin. De tweede heb ik vorig jaar gedaan maar ik kreeg de een na de andere nieuwe behandelaar waarvan een overduidelijk mijn dossier niet had gelezen en met voorstellen kwam waarvan ik juist bij de intake had aangegeven dat ik dat nu juist niet wilde, vervolgens kreeg ik een jong grietje, net afgestudeerd en ben ik het vertrouwen kwijt geraakt in deze online behandeling.

Maar een goede tip Jaap, ik ga het opzoeken, ik ken het niet. Ik laat het je ook zeker weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje ik denk dat heel veel verslaafden ook perfectionisten zijn, tenminste ik herken dat bij mijzelf ook wel. Toch ben ik ook van nature een optimist maar doordat ik, toen ik nog dronk, veel te horen kreeg dat ik het allemaal niet goed deed, nam ik dat ook aan. het was voor mij dan ook in het begin, erg moeilijk, te geloven dat er ook goede dingen in mij waren.
Nu ik vaak bevestiging krijg van anderen ga ik er ook in geloven. Dit heeft wel jaren geduurd maar eindelijk ben ik zover dat ik kan zeggen, ik ben mens en mag fouten maken, en ik richt me nu op de positieve dingen. Die keuze kun je maken. Ik bleef allert als ik voelde dat ik weer neigde om negatief te zijn en op dat moment zette ik daar positieve gevoelens tegenover. Das trainen maar na verloop van tijd wordt het van jezelf.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Josje!

mag ik je vragen om jezelf teug te lezen bij wie is wie!
Daar heb je zelf duidelijk gezegd wat je wil!
Ik kan je maar 1 advies geven en dat is NIET te gaan drinken.
Mijn drank gebruik was een beetje hetzelfde als bij jou.
Ik dronk laat op de avond als iedereen n bed lag 1 fles wijn.
Natuurlijk is dat te veel.
Je merkt dat je steeds meer nodig hebt (ik heb dat maar een enkele keer gedaan), de drank geeft je geen voldoening meer. De voldoening zit alleen in het eerste glas.....en daarna???

Meid, ga niet drinken.
Ik heb ruim 1 jaar en 9 maanden helemaal niet gedronken en kreeg net als jij twijfels, onrust, ach eentje maar.....en ik ben nu nog steeds aan het "rommelen".
Heel veel dagen niet en dan weer een avond wel ( soms veel. soms weinig)
Weet je Jos, je wordt er gewoon weer heel onrustig van....je gaat je er weer mee bezig houden...te veel....dwangmatig...snap je?

Ik moet het per dag bekijken.....maar toen ik zolang niet dronk, was het voor mij gewoon geworden. Ik leefde gewoon zonder drank.
Nu moet ik het (onregelmatig nog steeds....gelukkig) drinken toch echt weer loslaten!!
Het maakt mij best angstig dat je best terug kan glijden.....

Ik doe dat niet...weet dat ik helemaal niet gelukkig wordt van drinken.
Maar moet mezelf wel een schop onder mijn kont geven!!!!!!!!!!!

Dus, Jos....ga lekker verder met waar je mee bezig bent....NIET DRINKEN!
Dat bespaard je een hoop moeite en teleurstellingen voor jezelf en al de mensen die je met liefde begeleiden.
Dat je voor je gevoel andere weer teleurstelt met je drink-gedrag....maakt het dat je je nog ROTTER voelt.

Want je weet best wat het beste is voor jou.
Dat weet ik ook van mezelf.

Dus geef me een hand en we gaan het doen....WEG MET DIE STOMME DRANK....uit je hoofd en uit je huis!!

Liefs Tine
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal en speciaal gaby... heb eindelijk dat citaat van jan geurtz rond, keurig getypt, na mijn correcties... hihi... als afgesproken stuur ik het jou, maar bij het lezen ervan werd ik ineens zelf nog positiever dan ik al was - en dat hield ik al amper voor mogelijk-, en besloot ik het ook op het forum te gooien, komt ie:

...dan heb je na het nemen van het besluit eigenlijk geen verslavingsproblemen meer. Als je al lichte ontwenningsverschijnselen hebt, dan zijn die puur lichamelijk en niet meer van invloed op het positieve gevoel dat je over jezelf hebt.
In het begin kunnen die lichamelijke ontwenningsverschijnselen je positieve gevoel zelfs versterken. De combinatie van lichamelijk ontwenningsgevoel en het volledig ontbreken van elke dwanggedachte zorgt voor een heel licht, vrij en onafhankelijk gevoel.

Eigenlijk is dit lichte gevoel een prettig soort gezichtsbedrog.
Wat je werkelijk ervaart is het ontbreken van een zwaar beklemmend gevoel, namelijk dat van je negatieve geloof. Als je jaren in de knel hebt gezeten in een verslaving, als je bijna je hele leven al rondloopt met het vanzelfsprekende geloof dat je eigenlijk stom, slap of waardeloos bent, dan betekent het doorbreken van je verslaving dat er een enorme last van je schouders valt. Daardoor ontstaat dat lichte, open gevoel. Je ervaart die leegte waarin alles mogelijk is.
Hoe heerlijk deze sensatie van lichtheid ook is, wees gerust: zoals alle gevoelens gaat ook dit weer voorbij. Wat blijft is het besef dat negatieve gevoelens niet werkelijk waar zijn.
Probeer dat feestelijk gevoel van bevrijding en opluchting niet vast te houden, dan is het alleen maar sneller voorbij. Het beste is om er iets mee te gaan doen. Kijk eens wat voor leuke dingen je nog meer kunt gaan doen nu je verslaving voorbij is.
Over enkele maanden is het feest van de ex-verslaafde voorbij en ben je gewoon niet verslaafd. Zorg dus voor een nieuw feestje: zoek leuker werk, of stop juist met werken en ga eens op reis. Ga zingen in een koor, of volleyballen. Ga studeren of een cursus volgen. Blijf werken aan jezelf. Ga anderen helpen. Er is zo ontzettend veel leuks en zinvols te doen in deze wereld. En met je overwonnen verslavingsverleden heb je zoveel te bieden aan anderen die deze stap nog moeten zetten.
Geniet van jezelf en je mogelijkheden. En geniet vooral niet met mate!

Goed he!

citaat uit De Verslaving Voorbij van Jan Geurtz
zal hem ook als mijn leestip toevoegen als ie er al niet staat

veel plezier allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...