Spring naar bijdragen

dinsdag 19 januari


Summer

Aanbevolen berichten

igor

ik wil het allemaal te snel..weet ik
ben ook niet zielig ..maar kan me eigen wel zo voelen
die trap onder me kont mis ik denk ik
tuurlijk is alles wel beter geworden..maar het blijf een gemis
en denk dan gewoon af en toe..maar ben bang dat ik de smaak weer te pakken krijg
en het lig niet alleen aan het gemis van alcohol hoor..het dagelijkse leven val ook niet altijd mee
maar normaal ging ik in de avond lekker aan de drank
zo nu weg naar school:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

snoepje dan krijg je nu een mega schop onder je kont van mij. ga maar staan.
eventjes een aanloopje............................................................ knallllllllllllllll.

maar ik weet precies wat je bedoelt hoor :sun:
ik wil ook te snel denk ik af en toe. we hebben jaren gezopen en verwachten binnen 1 week dat we weer op en top zijn :D.
zo en jij nu naar school met een big smile dan sleep ik me naar het werk met een smile.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen,

ja das een goeie Sowhat, ook al begrijp ik het verlangen
van Snoepje ook zo goed, wat rust in je koppie, een beloning
voor het volhouden niet te drinken. Het komt hoor meis, maar het
voelt misschien niet wat je hoopte ervan, en net als alles is het niet blijvend,
dus misschien al weer vervlogen eer je het herkent?
Het leven zal altijd eb en vloed blijven, met of zonder alcohol.
Hoe wij daarmee omgaan, dat is veel meer de kwestie en daar kunnen we zelf veel
aan doen.
Gelukkig schijnt de zon voor iedereen, ook voor Borretje, ze zal wel naar buiten mogen,
mag ik hopen.
Ik moest gisteren op mijn RET cursus helpende gedachten opschrijven en een ervan was:
na een winter van 3 jaar is voor mij nu het voorjaar aangebroken,
en dat voelt echt zo.
Misschien niet opwekkend Snoep, maar troost je ik ben een laatbloeier, maar: laatbloeiers bloeien ook!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Een belofte van een prachtige dag. Jan de eerst week vond ik emotioneel en lichamelijk heel zwaar.
De derde dag alweer. Super!
Lieve Fleurtje, wat goed dat je zo duidelijk laat merken dat je het allemaal niet ziet zittenen ik vind het echt heel naar dat je gevoelens je zo overspoelen.Ik ken dat zelf ook wel en ik kan er zelfs lichamelijk heel beroerd van worden
Kun je er niet met iemand uitgebreider over praten wat je situatie met je doet?
Alcohol kan natuurlijk verdoven, maar het kan je ook nog veel rotter doen voelen.
Dat weten we allemaal uit ervaring.
Heel veel liefs,
Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje:
Je depri gevoelens zijn heel herkenbaar voor mij. Had ze ook al toen ik al dronk, maar dan voelde ik me beter als ik s'avonds aan de wijn zat. Nu heb ik dat "medicijn" niet meer en voelde ik me overdag èn s'avonds depri. En dan ook nog kriegel en onrustig vanwege het missen van die wijn...
Ik ben daar doorheen gemoeten....Ben wel begonnen aan het slikken van St. Janskruid dat kan helpen bij een lichte tot matige depressie. Heb het idee dat het mij wel geholpen heeft. Voel me nu opgeruimder. Maar ik kan me ook voorstellen dat het feit dat ik al langere tijd gestopt ben en het weer buiten beter is ook bijdraagt aan mijn betere humeur. Heb altijd begrepen dat je door overmatig alcohol gebruik juist depressief wordt en angstklachten kunt krijgen...En het stoppen met een verslaving doet natuurlijk ook veel voor de stemming. Je hele manier van leven wordt omgegooid:o Dat is niet niks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hele goedemorgen op deze prachtig januari dag ;)

toen ik voor de eerste keer ging stoppen met drinken,ruim 4 jaar geleden :$ ,kreeg ik pammetjes tijdens de afkick, die heb ik vaker gebruikt, en die hielpen me soms weleens door die hele slechte momenten heen, en ja ik weet dat die ook verslavend zijn,maar toch heb ik de drank wel eens kunnen laten staan op dat soort momenten dankzij die pammetjes. ik vindt het trouwens ontzettend knap Snoep dat je de drank kan laten staan nu :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen. Het is heerlijk weer buiten en alleen daarom al ben ik blij dat ik zonder kater ben opgestaan.

Snoepje, sinds ik mijn verslaving heb erkend (zo'n 4 weken geleden) heb ik het zwaarder dan ooit en het komt vooral op doorzetten, vooral nu er geen "vluchtweg" meer is. Alcohol was altijd een medicijn voor alle tegenslagen (ja ook de teleurstelling dat ik niet kon stoppen).
Ik wist dat dit heel zwaar zou worden, zeker nu ik nog in afwachting ben van een behandeling en ik het op eigen kracht moet doen. Sommige dagen denk ik "verrek ik wil me nu gewoon goed voelen". Het is nu de 4e dag op een rij dat ik daar NIET aan toegeef en ik voel me met de dag slechter. In plaats van beter. Vooral fysiek. Ik lijk wel een zombie. Er is maar 1 fix die ik me kan bedenken. Maar toch doe ik het niet. Hele hele kleine dingen voelen namelijk wel anders... mijn kortetermijngeheugen is beter en mijn reactievermogen is weer aan het herstellen.

Men heeft het over afbouwschema's en over "gaan stoppen met drinken" . Dat had voor mij iets onvoorwaardelijks als in : ja nu mag je nog even. In ieder geval uitstel van executie. Ik dronk nog maar 2-3 van de 7 dagen in plaats van 6/7 maar gaf na 2-3 dagen weer toe. Ik weet dat het moeilijkste stuk nog moet komen. Maar ik zet door want "do or do not , there is no try".

Ik snap heel goed hoe jij je voelt, snoepje. Drank gaf/geeft je de instant fix. Stoppen, daarentegen, is vaak (in mijn geval zeker) een langzaame, pijnlijke weg en het doel (je goed voelen) lijkt soms heeel ver weg. Volhouden. Probeer de hele kleine dingen die wel al goed zijn uit te vergroten.Terugval? Opkrabbelen en doorgaan, laat je niet terugzuigen in de poel des verderfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi PatrickB:
Een goede tip.
Geniet van de klein dingen.
Ik heb trouwens na twee en een halve week stoppen ontdekt hoe het is om me weer meestal behoorlijk fit te voelen. Super.
Snoepje, als je weer uit school komt hoop ik dat je je beter voelt.

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,
dat depri gevoel had ik gister, maar vandaag een nieuwe dag. Het kan idd slechter als ik dat verhaal van Borrie lees. Goed om te onthouden als ik me weer zo voel! En ook heel goed om te onthouden dat ik me weer fitter en energieker ga voelen na verloop van tijd. Ik doe mee met vandaag de 1ste niet te nemen. Met goede moed op naar dag 4:) Genieten in de zon met een kop koffie zonder hangover, voelt eigenlijk best goed!
:present:Nien :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het een leuke dag. Door de therapie merk ik dat ik alweer beetje buffer heb gekregen. Ik krijg hulp van vrienden aangeboden voor mn financiele pech. Vannacht had ik een spannend gesprek met de nieuwe vlam en vanavond extra buikdansen. Erg leuk allemaal.
Straks eerst maar eens heel uitgebreid in bad en mezelf mooi maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag....
zal het in de lucht hangen...
vandaag samen met Nien de 4e dag in.
ik vind met de dag moeilijker worden en mijn humeur lijd er vreselijk onder
ook naar m'n kids toe..gelukkig snappen ze het wel.
nou ja...we zijn al over de helft van de dag...ook deze gaat lukken!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even melden dat ik het vandaag niet droog hou. Is eergisteren foutgelopen en gisteren compleet uit de hand gelopen. Heb voorzichtig steun gezocht op dit forum zondagmorgen, maar ik weet nog steeds niet hoe je dat eigenlijk doet, hulp zoeken. Eergisteren 3 flessen wijn, gisteren 4 en nu heb ik opnieuw 3 flessen gekocht. Ben stevig aan 't ontwennen op dit moment, zal morgen een harde noot zijn om te kraken. Maar mijn geld voor deze maand is op. Dus geen andere optie dan ontnuchteren.

Rea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, heel veel sterkte. Met mij is het ook mis. Tijden niet hier geweest en toch maar weer proberen. Ik voel me diep en diep ongelukkig op het moment. Soms denk dat ik de strijd maar moet opgeven... Maar toch nog maar een keer. Ik smeer hem, ga nu met een depresiefe kater aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae en Denker, jullie heel veel sterkte. Het gaat er niet om dat we nooit vallen, maar dat we altijd weer opstaan.
Houdt moed! Hier nu "pas" 4 dagen droog maar ieder moment drink ik weg mat water, of ik beweeg extra. Ik denk wel dat hou langer je niet drinkt hou meer motivatie er komt om niet terug te vallen. Met support van dit forum natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

REA :o 4 flessen leeggezopen????? :devil: ben je wel helemaal lekker??? nou maar goed dat je geen geld meer hebt. dan moet je het wel uitzitten. heb je geen partner of kinderen of vrienden. dit gaat zo niet goed hé? ben je al eens naar de huisarts geweest. a.u.b. doen hoor anders is er binnenkort geen REA meer aanwezig. kom op joh even doorbijten.

liefs ikke :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en denker potdozie ook jij gaat niet opgeven :devil: ben je nu helemaal betoetert. dat je vandaag moet werken met een katerkoppie helaas, eigen schuld maar ik hoop echt dat je de rest van de dag het droog houdt. het drinken lost geen problemen op het zorgt alleen voor meer.

doorzetten denker liefs ikke :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...