Spring naar bijdragen

Donderdag 21 april

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het weer heeft blijkbaar een goede invloed op ons
humeur en werklust, heerlijk he.
Hier draait de B&B ineens (veel Belgen, thnx voor het doorsturen;))
en zelf nog tijd over om tussendoor het strand op te zoeken.
3 vrijwilligersbaantjes aangenomen en mijn gevoel voor eigenwaarde
zit weer op het niveau waar het hoort.
Wat kan het leven soms toch simpel en fijn zijn:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh! Lavendel eruit....Ruiken? Het was zo dood als een pier, zelfs ruiken deed het dus niet meer...Ik ruik nu vooral naar zweet:$ Maar het ziet er weer netjes uit en ook het meeste gras is tussen de opritsteentjes uit. Mooi!
De buren moeten weer wat anders verzinnen om over te roddelen:P;)
Straks misschien nog ff langs het tuincentrum voor wat bloeiend eenjarig spul, dan doe ik dat er vanavond in als de zon weg is.

En nu mag ik genieten van mijn bakkie:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo...net terug van de dokter...tbv mijn diabetencontrole
stond weer veel te hoog ondanks mijn pillen.
moet nu van 1 pil naar 2 pillen per dag en ik word meteen aangemeld bij de diabeten-zorg-centrum.
meteen maar de boodschappen mee genomen dus ik hoef de deur niet meer uit.
lekker hoor....als ik straks klaar ben hier dan lekker op het balkonnetje

op naar dag 6!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk is dat he ekstertje als alles weer knap is in de tuin....
ik ben ook zo zoetjes an wat dingetjes aan het halen voor mijn balkon.
heb gisteren een tomatenplant gehaald bij de Dekamarkt.....
heerlijk straks m'n eigen tomaatjes...aangezien dat ook een verslaving is hier...hihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dappere,
steek ook nogal veel energie in AA, ten goed en ten kwade. Moet ik eens mee ophouden en werkelijk een aantal meetings proberen. Maar telkens ik het plan (er zijn bij mij dagelijks meetings) panikeer ik weer op wat ik meemaakte bij de NA, haak ik af en ga ik zuipen.
Zucht,
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets speciaals Sowhat, een gewone doordedagse meeting van de NA. Achteraf kon ik nog dagenlang door de grond zakken van schaamte hoe her er aan toe ging. 't Waren allemaal lieve mensen met de beste bedoeling en de diepe wens van hun product te blijven. Maar ik ben geen groepsmens. Ik kon het formele niet aanvaarden*. Het mea culpa gevoel. Het geörganiseerde groepsgevoel. En vooral ............ de groepsknuffel op het einde van de sessie en het gezamelijk gebed hand in hand ... @&!# sorry maar dat kan ik niet ..
Rae.

Ik ben x en ik ben verslaafd. Dag X. Bedankt X.
Ik ben y en ik ben verslaafd. Dag Y. Bedankt Y.
Ik ben Z en ik ben verslaafd. Dag Z. Bedankt Z.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Weet het jaap .. Maar ik heb nu al alles geprobeerd. En ik blijf de hoop koesteren dat hetgeen ik daarnet schreef niet geldt voor andere groepen en ik mezelf angst aanjaag met vooroordelen *op basis van slechts 1 ervaring en een aantal foldertjes en second hand verslagen. Iedereen blijft me ondertussen pushen om te gaan en zelf heb ik ook nood aan mensen met wie ik mijn lot kan delen, zoals op dit forum. Had gehoopt dat mensen me misschien adressen zouden kunnen doorspelen waar het een pak losser aan toegaat. Of die mijn vooroordelen kan weerleggen. Of mij inderdaad overtuigd dat AA misschien toch niet iets voor mij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Rae, ik ben zelf naar heel veel groepen van de AA geweest, en daar waren zeker meetings bij dat ik dacht; "als dit mijn eerste AA meeting was, kwam ik hier nooit meer'' ,maar dat is dus wat ze ook steeds zeggen, je komt er voor jezelf, niet voor hun, mijn voordeel was, dat mijn eerste meeting heel goed was, maar heb er genoeg meegemaakt waar ik oeverloos zat te luisteren naar verhalen die me niet raakten, en dat ik zelfs dorst kreeg, maar soms is er een verhaal/onderwerp wat me wel raakt en daar kan ik dan wat mee, ik geloof zeer zeker in AA,maar ben zelf ook geen groepsmens, toch kom ik er nog wel af en toe, er zijn groepen die werken met onderwerpen, dan kan je zelf het onderwerp aankaarten, anderen werken uit het big book, of per stap, het is net wat je aanspreekt, eigenlijk zou je ''gewoon'' een paar groepen kunnen proberen? beetje door alles wat je niet bevalt heenkijken, en denken, ik kom hier om nuchter te blijven dat is mijn grootste prioriteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, bedankt, dat zal ik proberen. Ik ben normaal gezien een erg open geest maar op sociaal vlak sla ik nogal snel tilt, vandaar de angst. Om midden in de sessie weg te lopen en zo. Om terug met angstzweet elkaars hand vast te nemen en tekstjes in koor op te zeggen en zo. Erg flauw van mezelf, maar angst is niet zo rationeel. Toch ga ik het proberen. Beetje op mijn tanden bijten. Mezelf zeggen dat het allemaal zo erg niet is. Dat falen toegestaan is.
Liefs, Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Gaby

tomatenplanten Lenie, die wil ik ook! ben bezig mijn tuin op te knappen, heel werk, want was flink verwaarloosd in mijn drankdagen :$

het waren al flinke planten...met groene tomaatjes eraan....dus dat word koesteren hahaha
van de week gaan mijn "uitgeschoten" peperplanten en paprika planten ( lees stekjes) de potten in.

dank voor je pb Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier kun je bij de meetings gewoon vrij in en uit lopen, iedereen komt voor hetzelfde, dus er is geen veroordeling, en iedereen vindt het doodeng zo'n eerste keer ;)

Lenie paprika en pepers? kun je die ook oogsten dan? voor een lekker paprika/tomaten soepje mjammie :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze gezaaid Gaby...en het worden al heuze stekjes nu....dus volgende week als ze gaan puberen mogen ze in een grote pot...hahaha
ze staan nu in de vensterbank in een klein plastic kasje...
als ze straks volwassen zijn dan vries ik het in...heb ik voorlopig weer genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...