Spring naar bijdragen

zondag 15-5

igor

Aanbevolen berichten

pompompomodiedom een paar sinasappeltjes persen, de koffie loopt, theewater kookt. eitjes afgieten. een smoothie voor susan, cola voor fleur. aardbeitjes afspoelen zoooooo de tafel staat klaar voor de frummers. ik ga vast douchen is er straks ook geen geduw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

nu, na 2 weken weer helemaal thuis te zijn,
merk ik dat het toch zwaar is aan het gewone leven te wennen.
Doordat ik zo'n lange tijd buiten de maatschappij heb geleefd zijn
er veel contacten verwatert of helemaal verloren gegaan.

Deels door mijn eigen aandeel, de dagen dat ik tijdens mijn opname
thuis was (1 dag per week) en soms een week helemaal niet,
had ik geen enkele behoefte aan mensen.

Ik schaamde me omdat ik opgenomen was in een psychiatrische kliniek,
ook rust er een taboe op, de meeste mensen weten niet wat te zeggen
of vinden dat het nu maar eens "over" moet zijn.

Ook is het een raar gevoel helemaal geen werk meer te hebben,
de afgelopen 2 jaar ben ik te vaak ziek geweest en nu sinds 1 mei
helemaal arbeidsongeschikt.

Toch heb ik het gevoel dat de lange en vaak eenzame weg niet voor niets is geweest,
ik heb veel geleerd, de afgalopen maanden.

Hopelijk lukt het mij weer wat sociale contacten op te doen en zo mijn leven weer wat
inhoud te geven.

Dat is wat ik even wilde delen zo op de vroege morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Tien,
Ook ik ben opgenomen geweest. Het is al wel zo'n 30 jaar geleden, maar ik denk het gevoel van je te kennen. Het is een soort onbehagelijk gevoel, en ik had het gevoel een beetje een vreemde te zijn als ik tussen de mensen was. Ik kon ze verstaan maar verder voelde ik me wat angstig als ik bij mensen was. Net of ik van een hele andere beschermde planeet kwam.
Ging ook erg letten op m'n houding en wat ik zei om maar niet buiten de boot te vallen. Maar niet de aandacht te vestigen op mij.
Zat ooit weken thuis en haalde alleen maar boodschappen. Thuis voelde ik me het veiligst, maar ook heel erg eenzaam.
Heel langzaam heb ik toch geleerd om me aan te passen en ik kreeg het gevoel dat ik hetzelfde was met een beetje een andere achtergrond.
Ook merkte ik dat ikzelf diegene was die dacht dat anderen het raar vonden. Ik was een doodnormale meid.
En toen ik daar zelf in ging geloven is het beter gegaan. Ik had m'n plekje gevonden en voelde me weer thuis, in de omgeving waar ik daarvoor zo bang voor geweest was.
Ik hoop dat het jou ook weer gaat lukken om je lekker te voelen tussen anderen en je je vriendenkring weer kan op gaan bouwen.
Misschien kun je proberen om langzaam aan je oude vriendencluppie te bellen en eens een afspraak te gaan maken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen luitjes.

Lekker ontbijtje Igor... jammie die aardbeitjes...

Albertina, moeilijk hoor zoals je het beschrijft.
en ik kan me indenken dat je geen behoefte had aan bezoek op die dagen dat je thuis was.
Ik heb zo'n situatie van dichtbij meegemaakt.
Op bezoek gaan bij de persoon in kwestie in de kliniek was voor niemand een optie... ook niet voor de ouders, broers en zussen...
Was misschien ook te confronterend?
Maar op de dagen dat de persoon thuis was tussendoor waren er wel (enkele ) mensen die langs wilden komen... en dat kon die persoon gewoon niet aan... het was al een hele inspanning om dan thuis te zijn.
Dat verbruikte al zijn energie op die dagen.

Eigenlijk is die hele opname door zijn omgeving en familie indertijd een beetje genegeerd... en nog.

Ik hoop dat je de energie hebt om weer naar 'buiten' te gaan, misschien lid worden van een (sport)vereniging, deelnemen aan cursussen , ev. later vrijwilligerswerk....
Doe het rustig aan Albertina, het thuis zijn lijkt me al energie vreten in het begin.

:heart:

Aanpassing: Zpelvoutjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor lieverd, ik ben de was aan het doen en ga dadelijk weer naar buiten om verder te gaan aan de vijver.
Hoop vandaag het zware werk af te krijgen. Tegels sjouwen en ingraven, zodat ik een mooi ovale zuiveringsvijver krijg.
Ik wil het allemaal heel natuurlijk hebben. Veel mooier dan zo'n grote zuiveringston in de tuin, maar daar moet ik wel wat voor doen.
Zal wel blij zijn als het klaar is want het is best zwaar. maar goed ik moet er wat voor over hebben.:)
Ga jij nog iets leuks doen vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

leuk zo'n vijver Bol. Onze kleine donder liep laatst in onze kleine vijver. Het gras stond hoog en het was de eerste x dat hij op de tuin was. Plons, pardoes kopje onder. Kostelijk gezicht. Is die baliekluiver van jou er al aan gewend?

Niet te hard werkn Bol, je bent de jongste niet meer he:P:D

Albertje:sun::heart::present:

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen Bambam :rose:
Pfff, werk zat dus weer Bol,
Maar goed idee, ik heb inmiddels de sproeier aangezet in de tuin.
Nog steeds geen regen hier ( op tien druppels na gisteren)
Het kleine spul heb ik wel goed bijgehouden, maar de grote struiken en bomen moeten nu echt even nieuwe voorraad water krijgen... dus ieder uur maar een stukkie verzetten...
HIhi Bam wat zal die kleine donder geschrokken zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen goedegezinde mutsen. Ik al fris op van 8u en al veel gedaan. Tussen pc werk door de was en zo. Moet dat nu allemaal zelf doen hé, en het lukt me aardig. Toch weer laat gaan slapen (01.30). Dat lukt me nog niet goed, er vroeg inkruipen.
Hé Von, alle aardbeien opgegeten ? En ik lust dat zo graag. Gauw verse halen, want er gaat nog volk komen hé ;)
Maak er een mooi vijvertje van bollie, ben echt benieuwd naar die waterval hoor !
Igor, wat doen k & b om je aandacht te krijgen dan ? (hint)
Tina, dat gaat je best lukken meis, je bent nu al zo ver. ;)

En waar stond nu weer dat fruitsap ? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bammie dat zal lachen en schrikken geweest zijn. Hoe is het verder met hem (haar). Ze zal haar puberstreken nu wel niet meer hebben hé?
Mijn uk kan niet boij de vijver komen hoor, houd het afgesoten voor haar. Ben als de dood dat ze er in loopt als ik er niet ben. Brrrrr moet er niet aan denken zeg.
Ik zal als de vijver klaar is eens een foto plaatsen bij het dierendraadje. Had dat van de week al gedaan maar hij is nog niet af. Gaat goed komen hoor we doen het gewoon rustigaan.
Hoe is het met vrouwlief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

good murning ook Igor en Will....
Hihi, wil, heb de aardbeien niet allemaal op hoor... was om Igor te mobileseren... en dat is gelukt...
Igor, eerst effe lekker ontbijten en dan met de boefjes naar buiten....

Will het fruitsap staat onder in de koelkast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb mij gemeld als alwian en weet nog niet hoe het allemaal werkt met ergens op reageren of mijn eigen voorstellen
maar misschien wijst het zich van zelf wel ,
wou voor vandaag in elk geval kwijt dat ik gisteren na drie maand weer gedronken heb en ben behoorlijk kwaad op
me zelf , was voor mijn gevoel zo goed op weg en had een halve liter wodka gehaald om niet meer dan twee borrels te drinken
maar aan het eind van de avond was de fles leeg .
ben dus toch weer van de rem geschoten die naar mijn idee goed aan getrokken stond .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen,
het zonnetje doet zijn best hier, maar gaat het niet redden ben ik bang.

Tina, je stuk raakt me. Ik kom ook uit een diep dal, geen opname, maar
wel een klein wereldje geschapen. Een waar ik overigens heel tevreden mee was
en zelf voor gekozen lekk te hebben. Deels uit omstandigheden, deels uit lui
zijn en deels uit het goed met mezelf hebben. Ik heb weinig last van eenzaamheid dus.
Maar sinds ik nu zo'n 3 maanden weer actiever ben en mijn wereldje heb uitgebreid
met 3 vrijwilligersbaantjes, kom ik ook weer nieuwe mensen tegen. Mijn kennis en
intuitie is weer wakker gemaakt en ik heb weer een grotere nieuwsgierigheid naar
de rest van de wereld, nog wel heel voorzichtig hoor, dat wel.
En ik heb ook het gevoel dat ik deze week niet alleen mijn sporten miste, maar ook mijn maatjes
daarbij, en dat is weer redelijk nieuw.
Volgens mij gebeurt dit veel met mensen met een drankprobleem, het schaamtegevoel, de obsessie die drank bij ons ontwikkelt om alleen maar daarmee bezig te zijn, het afstoten van mensen als het mis gaat.
Mij heeft het forum heel goed geholpen door virtueel wel contacten te onderhouden, heel selectief mensen ervan extra te schrijven en soms te ontmoeten in de wetenschap dat het geen claimende relaties zijn, zoals met familie en vrienden. Ik kan dus mijn grenzen beter bewaken en langzaam mensen meer toelaten als dat goed voelt. Soms gaat het me te hard en dan doe ik weer een stapje terug.
Ik weet natuurlijk niet hoe mobiel jij bent en wat jouw intersses zijn, maar omdat je weer geregeld schrijft denk ik dat dit misschien ook dè manier kan zijn. En je hebt er vast al zelf over nagedacht, dus misschien zit je helemaal niet adviezen te wachten, maar een yogaclubje is nooit weg;).
En natuurlijk hier blijven delen he,m want ja ik zal niet de enige zijn die daar herkenning in terugvindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

bedankt voor de lieve en invoelende reacties.
Dat maakt het voor mij weer wat makkelijker hier
mee te schrijven.
Ik durfde dat niet meer zo goed, ik schreef lange tijden niet
mee en vond het daardoor wat griezelig weer wat
aansluiting hier te zoeken.

Nogmaals dank, ik ben wat over mijn schroom heen.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alwain welkom in de huiskamer

Tina ik ben ooit ook opgenomen geweest. het is nog steeds taboe in de familie. ook ik schaam me ervoor en zal er zeker niet over spreken met anderen. terwijl er eigenlijk zoveel mensen opgenomen worden. als die zich allemaal moesten schamen omdat het tussen de oortjes even niet goed zit...... je kunt beter een gebroken arm hebben dat is schijnbaar normaal. toen ik m'n arm gebroken had (valpartij door teveel op) kwam er van alle kanten hulp toen het gips eraf was moest ik mezelf weer redden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen :present:

Veel te lang geslapen maar dat mag wel eens. Ontzettend rare dromen gehad waaronder ook over will. Onrustig dus.
Gisteren ligt nog op mijn maag. Blijkbaar ben ik niet echt duidelijk in het verwoorden van en worden woorden niet gelezen zoals ik ze bedoel. Heel frustrerend voor mij. Heb ze terug gelezen en word er nog steeds lastig om. Ik voel me aangevallen en verplicht om uitspraken te verantwoorden. Dat doe ik niet graag. Ik denk niet zwart/wit en ik link feestjes al zeker niet in alle gevallen aan een hoop bezopen mensen. Maar daar ging het om. Een feestje van Josje met dronken (bezopen) mensen. Alhoewel dat was misschien dan mijn interpretatie van een feestje waar iemand die weinig gedronken heeft zich niet meer goed voelt in de groep mede door het consumptie gebruik van anderen. Ik krijg het er echt heel moeilijk mee als een opmerking van op een specifieke situatie ineens wordt veralgemeniseert. Misschien omdat ik het woord 'zulke dingen' gebruikte. Nou sla me dood..pak me op mijn woorden.

Sorry dat moest er even uit.

Tina :heart:

Weet je..ik kom hier voor mij persoonlijk meer obstakels tegen dan in het 'echte' leven en daarmee van tijd tot tijd meer triggers. Daar is maar één ding goed aan. Leren gaat in sneltempo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...