Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juli 2011


Susana

Aanbevolen berichten

Goede middag,

ha Max! AZo te lezen gaat alles naar wens in de nieuwe job!! :present:

En ja Ann, net wat Je zegt!
Blijkbaar heeft Niwi dan toch een gevoelige snaar geraakt bij een aantal mensen.Anders zou er geen drie dagen over door gepraat worden.
Wat Niwi zegt komt volgens mij toch echt wel uit zijn eigen ervaring. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat iedereen het daar klakkeloos mee eens is.
Zo vind ik bv. dat Soothe dat goed verwoordde, dat hij niet dat huppel gevoel heeft.

Nu denk ik wel dat, als iemand niwi beter zou kennen, men zou "zien" dat het ook voor hem een hele strijd was (en soms zelfs nog is). Dat het dan zijn manier is om zichzelf op te krikken. Ook dat ie echt wel met goede bedoelingen zijn volgens sommigen, AA achtige mantra's herhaald. Omdat het voor hem wel werkt.
Zoveel mensen , zoveel verschillende aanpakken.
De "juiste" bestaat toch niet.

Bollie we zijn hier allemaal hard aan het mee denken om een mooie naam te vinden. Wanneer weet je of het een meisje of een jongen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie middag Nientje.
Voorlopig nog niet, daarvoor moet hij eerst volwassen zijn is mij gezegd. Momenteel ligt ie heerlijk te pitten met een volle krop. 3 x per dag is veel te weinig heb ik zelf het gevoel. Z'n krop was net helemaal leeg, dus heb ik hem toch maar wat gegeven. Hij at het gulzig op. Ook omdat ik niet weet hoeveel ik hem moet geven. Heb nu ook wat vast voedsel gehaald en heerlijke gedroogde vruchten. Die ga ik klein maken dan kan hij heerlijk smullen als hij dat wil. O wat leuk dat de kids ook mee denken. Ik heb al een paar mooie namen maar jouw inbreng is altijd ook van harte welkom.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Gaby het komt niet warrig over, en ik snap je helemaal.




Het is de kunst om je niet zoveel aan te trekken wat een ander van je denkt.




Als jouw emoties afhankelijk zijn van die ander zal die ander je oppeuzelen.


Jij jouw emoties en die ander zijn emoties.


Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.



Dank je An, zo is het maar net, en ik moet er ook niet in blijven ''hangen'', pff... leerprocesje ;)

Bol ik wou vroeger ook altijd een gaai, lijkt me zo lief, maar ga nu voor de kippen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby voor je vriendinnetje zou je het zo doen, zeg je, zonder angst. Je kan het dus voor een ander wel.
Je wilt daar niet weg en eigenlijk wil je ook niet drinken, je wilt wel even weg van het gevoel
van geen vriendje met jezelf zijn, zo werkt het bij mij tenminste. Maar nuchter is er bijna niet te
ontsnappen, en dat is wel goed, want als je zo'n situatie aan durft te gaan, ben je weer wat
meer vriendjes met jezelf. Doe voor jezelf wat je voor je vriendin zou doen en zeg aub tegen
jezelf dat jij dat waard bent. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een ander bericht valt het beter te lezen..


Gabs, assertief zijn is niet zo gemakkelijk. Agressief of defensief gaat de meesten beter af.
Als de muur op jouw grond staat is ie dan gewoon niet van jou?
Als je op je eentje met je buur praten een te grote stap vind waarom neem je dan niet iemand mee die redelijk mondig is in zulke situaties? Niet dat die persoon in kwestie het gesprek moet voeren maar kan inspringen en intomen als buur uit zijn krammen schiet. Met iemand bij je die je sterkt kan je beter oefenen..


En nu verder afbreken die boel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

nou auto is terug bij de dealer voor wat dingen, klusjes gedaan bij mijn oom en zit nu met enige tevredenheid achter een hele koude bavaria ( non-alcoholico af course)!
het weer viel behoorljk mee, geen druppel regen en af en toe wat zon.
vanavond wordt wederom wok-groente-kip avond en om 17.40 is weer volgens mij de kleine waarheid, wel leuk.....
iemand nog iets leuks of grappigs meegemaakt?
hoor het wel groeten toine, heb verders weinig te melden, o ja die ouwe wordt morgen 70 jaar, dus
trakteer morgen op spareribs, da's voor beide partijen niet verkeerd natuurlijk ha:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gaby

[Q

Bol ik wou vroeger ook altijd een gaai, lijkt me zo lief, maar ga nu voor de kippen




O maar Gab, die zijn ook ontzettend lief hoor en ze werken voor je door eitjes te leggen. Hier loopt Sepke rond (Sepke betekent hier dropje omdat ze helemaal zwart is) en als ik het vliegengordijn niet heb hangen, komt ze gewoon binnen.:)
Hoe is het verder met je? Heb je al iets gehoord van je vader? En hoe is het met de spanningen, ben je iets rustiger?:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een fijne adviezen allemaal :):heart:

ja als ik dit goed oplos ben ik wat meer vriendjes met mezeld Dhen, en Fleur, heb ook al zitten denken om het aan N te vragen,maar ik ben dan bang om aangesproken te worden als ik alleen ben, en dan laat ik me vaak ondersneeuwen, en idd agressief kan ik het wel oplossen, de beuk erin, hoppa, maar ja dat wil ik niet (meer), maar wat de buurman nu doet is ach en wee klagen, terwijl ik denk, joh als er iemand nu naar jou toekomt met stenen en een mooi paadje voor je maakt, zou je dan 'nee' zeggen , of het eerst met mij overleggen? Dat ik last heb van zijn wietplanten interesseert hem ook niet, het is zijn tuin, en hij zet ze op de zonnigste plek, en ik geef hem nog gelijk ook, want zo is de Nederlandse wet, ik ga wel ergens anders zitten, maar dit zijn idd zijn emoties, en ik wou dat ik zo rustig en kalm zou kunnen zijn om hier heel volwassen op te reageren, maar er zit nog zoveel angst bij mij van binnen,en ik merk dat dat in dit soort situaties aangewakkerd wordt, het slaat me lam, en ik ben het ook niet gewend, dat ik ws in mijn schulp kruip, terwijl ik met opgeheven hoofd buiten zou moeten lopen, maar om eerlijk te zijn .ben ik vandaag nog niet buiten geweest. gewoon uit angst om ze tegen te komen :( triest eigenlijk....

spanning valt mee nu, heb net zo'n heerlijke badjas besteld, zo eentje waar ik me helemaal in kan wikkelen, als kadootje , beetje een beloning dat ik gister niet ben gaan roken en drinken,zo blij als een kind, verder eigenlijk niets gedaan vandaag.. zo even naar de bieb, er is een boek voor me binnen ; 12 goeroes, 13 ongelukken van Johan Noorloos, lijkt me een leuk boek voor mijn vakantie,dus hup de deur uit Gabs, niet bang zijn voor de buren, nergens voor nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

quote:


Originally posted by:
An

En voor degene die zich er zo boos over maken: 'Het zegt alles over je zelf'.

Iets om over na te denken
:heart:


:angry:

:light:

Wat zegt zoiets dan?

:huh:
Met dat denken altijd

:angry:


Fleurtje:
Misschien (heel misschien he) ben je iemand die graag de dingen naar z'n eigen hand wil zetten.
Als mensen anders denken dan jij of een ander heeft commentaar op iemand waar jij het mee eens bent zal je dat ook verdedigen. Dat is me opgevallen.

Het zegt iets van je diepste innerlijke, hoe jij tegen de dingen aan kijkt.
Alles wat JOU irriteert zegt iets over jouw gevoelens.
Dit is ook weer niet iets om boos over te worden want het is een algemeen bekent psychologisch proces.

Je kan het als een leerproces zien en proberen uit te vinden wat de onderliggende ergenis is.

Jij hebt meer medeleven met iemand die het zwaar heeft met de drank of wat dan ook.
Maar kan je ook (blij) meeleven met iemand die zijn vreugde wil uiten.

Omdat jij/wij/ ik het er wel moeilijk mee hebben hoeft niet te zeggen dat die ander het ook maar moeilijk moet hebben.

Als die ander het in dit geval niet moeilijk heeft zou het in jouw ogen niet kloppen.

En daar zit de denk fout.

Ieder heeft RECHT op zijn eigen gevoelens.
Het zou toch van de zotte zijn dat we allemaal hetzelfde moeten voelen.

Dat bedoel ik.

En hoe meer strijd we leveren tegen de drank des te moeilijker zullen we het hebben om het vol te houden.

Kunst is om rustig te accepteren dat we niet kunnen drinken en proberen de boel los te laten.
Dan pas zal het succesvol zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe meer strijd we leveren tegen de drank des te moeilijker zullen we het hebben om het vol te houden.
Kunst is om rustig te accepteren dat we niet kunnen drinken en proberen de boel los te laten.
Dan pas zal het succesvol zijn.


goed verwoord groeten toine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemoddag mensen.

Gabs, als ik jou zo lees steeds, weet je het prima te verwoorden
zonder agressie
gewoon hoe je het ervaart.
Als je nou eens een paar van je postings uitprint en daar een nieuw bericht van maakt en dat
in een mooie kaart schrijft voor je buurman. En erbij zet dat je er graag in overleg uit wilt komen en
dat dat waarschijnlijk ook prima kan. Dan kun je je alsnog bij een bakkie koffie over jouw en
zijn wensen praten, hij heeft het al op papier en jij hoeft je niet onder te laten sneeuwen want hebt je boodschap overgebracht. Ik schrijf vaak lijstjes en kleine briefjes om te zorgen dat ik de hoofdlijnen
niet uit het oog verlies bij spannende dingen. Soms spiek ik, en soms is het genoeg het opgeschreven te hebben.
En je bent zo goed bezig met, nee zonder bedoel ik, drank vergeet je niet eens lekker trots te zijn!
Die badjas is een mooi kado/ankerpunt daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een redelijk dominant iemand An dat is waar. Ik heb graag mijn zin en wil het graag op mijn manier. Anderzijds kan ik open kan staan andere meningen die niet de mijne zijn. Of ik daar onmiddellijk mee mee ben? Nee..
Als mensen anders denken en zich daar héél éénzijdig (in mijn ogen) over uitspreken heb ik eveneens inderdaad héél sterk de neiging de andere kant te laten zien. En kan ik daar heel consequent over doordrammen zelfs al zou ik op een bepaald moment beseffen dat ik toch niet helemaal zo juist zit. Maar dat ligt eraan hoe ik me voel en wat de situatie is en vooral wie de persoon in kwestie is en hoe die het aanbrengt. Ook kan ik me fel scharen achter een gevoel of mening die een ander heeft en waar ik me in kan vinden.
Dat in tegenstaande maakt voor een groot deel wie Fleur is maar het is niet de kern van mijn irritatie.
Het irriteert mij als mijn dochter op haar nagels bijt. Ik ga dan ook niet uitzoeken wat daar diep in mijn binnenste voor zorgt.

Ik heb het verre van moeilijk dat iemand hupsiedepupsie vrolijk is omdat ie nuchter leeft. Ik hou niet van het repetitief herhalen van bepaalde boodschappen. Los daarvan bestaat er ook nog zoiets als timing. Zoals gezegd. Ik kan daar over scrollen en ik kan daar niet op letten, allemaal waar. Maar dat deed ik dus niet. Ik was daar zelfs niet boos om. Geïrriteerd.
Waar ik daarna boos over werd is een heel andere zaak.

Zo kan ik me wel om meer dingen lastig maken. Ben ik daar te knorrig over? Hell yes..

Het accepteren? Daar begin ik zelfs niet meer over..zoooooooo passé :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik iets gemist omtrent Niets en Lenie? ik kan me herinneren dat Niets haar vriendje terug had en een nieuwe baan, en dat het eigenlijk goed ging?

pff... e i n d e l i j k heeft m'n vader gebeld, wat duurt wachten lang..... klein plekje op de lever, maandag vergadering, woensdag krijgt ie te horen waar en wanneer ze het kunnen wegbranden, laten we hopen dat het idd zo simpel is, hij had het eerder in zijn darm, geen probleem, we snijden het ff weg, en klaar, maar achteraf zat het ook in z'n lymfeklieren en moesten die eruit en toen een half jaar chemo, maar goed ik blijf positief, het kan erger, hee, en ik ben tenminste droog, nu heel snel naar de bieb, want wou eerst telefoontje afwachten

later......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, haal je niet twee dingen door elkaar ?
Je WEET dat je niet kan drinken maar heb je het dan ook daadwerkelijk "geaccepteerd"?
Accepteer je dan ook de "trek" die geregeld langs kan komen ?
Dus je hebt de strijd tegen de drank opgegeven, want hoe meer strijd des te moeilijker wordt het voor je !? Nou succes dan.
Ik zal het wel verkeerd lezen of begrijpen, maar één ding zal ik nooit doen en dat is het accepteren van....
Accepteren is voor mij "het bijltje erbij neer gooien" en DAT NOOIT !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben hier al heel lang niet geweest. Geloof mij, mensen op het forum kunnen je helpen in raad en daad. Ik ben zo gelukkig als dat ik dat heb mogen onder vinden.
Ik hoop dat een ieder die ik ken het gped mag gaan. En voor de nieuwkomers zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, ik vond het een zeer heldere reactie, met veel zelfkennis.
Tja, al dat denken, maar het denken bepaalt wel je handelen.
Je denkt eerst iets en vervolgens ga je daarnaar handelen

bb :
Ten eerste bb: ik schrijf zoals het het beste is, ik ben bijna weer zo ver en dat geeft me vrijheid.

En jij zegt dat accepteren voor jou zou betekenen dat je 'het bijltje erbij neer kan gooien':
Nou geweldig toch, gooi het bijltje maar neer, hoef je niet meer over de drank na te denken.

Als de golf van zucht over je heen komt kan dit een helpende gedachte zijn:

Ik accepteer dat ik het van de drank niet kan winnen, ik heb nu zucht, maar die zal als een grote golf over me heen trekken en dan zich langzaam weer terug trekken.

Nee IK BEN ER NOG LANG NIET!! :D
Maar het idee is toch niet slecht.

Ik ben echt niet blij met mijn situatie, maar ben bezig om het te accepteren.
Het is een IS situatie en IK kan er niks aan veranderen.
Ik kan het alleen maar accepteren.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...