Spring naar bijdragen

Donderdag 28 juli 2011


Susana

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik doe graag weer mee met de dagpact.

WAT LEES IK NU??????????? Jop niet meer op het forum??? Hier baal ik echt heel stevig van zeg. O dit vind ik verschrikkelijk, echt :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Hoe kan dat nou zeg. Ik hoop toch echt dat ze wel naar de meeting komt. Ik hoop dat ze me daar over belt.
Natuurlijk moet Tactive ingrijpen als er berichten niet door de beugel kunnen maar ik zal ze toch erg missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop het Igie, want ik vind het een heerlijke meid. Ik ken ze persoonlijk en mag ze ontzettend graag. Wat er gisteren allemaal voorgevallen is weet ik niet, en Tactive heeft nu eenmaal het recht om in te grijpen. Dat doet hij niet voor niets. Daarom loopt het forum zo zoals het loopt en dat is prima. anders lag het forum allang op z'n gat hoor. Maar toch vind ik het heel jammar.
Verder moet ik gewoon heel goed naar mezelf kijken hoe ik er mee omga. Kan ik de keuze van Tactive accepteren of word ik boos. En hoe ga ik daar dan mee om.
Ach misschien komt Jopie terug, ik hoop het.
Zo nu verder tot de orde van de dag. Whoopie eten geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Frummers,
Heerlijk geslapen. Gistermiddag na heel leuk parkfeestje geweest.
Jong en oud, spelen met de bal, een schilderij maken. Veel thee,
verse koffie en frisdrank. Een enkeling die een biertje of wijntje
dronk. Maar daar lag gelukkig niet de nadruk op. Een verademing,
dat het ook zo kan. Even bijlezen met een koffie verkeerd erbij ;)
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee wat Jopie heeft gezegd...maar ik ben zeker dat ze niemand wilde kwetsen. Af en toe hebben we hier een schop nodig, we zijn af en toe te zacht met onze gedrag tegenover alcohol.
Toen ik dronk de enige persoon die hard was tegen me was mijn moeder, de rest deed alsof niet erg was, ik had gewild dat meer mensen me confronteren met mijn gedrag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik ben bijna beter heb ik het gevoel. Nog een dagje ziek en dan ben ik er weer klaar voor. Moet ook wel, ga zaterdag een tijdje op een boerderij in Groningen passen. Soort vakantie.

Ik heb nu al een paar keer mensen horen zeggen ik blijf weg, maar juist deze komen terug. Mensen die zonder bericht wegblijven zie je vaker niet weer terug.

En een time out is af en toe heel gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Joris, leuke dag gehad dus... mooi.
En inderdaad, er zijn nog genoeg gelegenheden waarbij niet of niet veel wordt gedronken hoor.
En soms is het ook maar net waar je je focus op richt... let je op mensen die drinken... vind je er genoeg... maar andersom ook: als je er op gaat letten... er zijn er ook hartstikke veel die je met een glas fris ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

euhhh sauzen, schilderen, tuin weer recht trekken (allemaal gaten
:)
), auto wassen, strijken, ramen zemen, tv maken enz enz enz



Dus Igor.... hup hup hup de douche in dan... en snel aan de slag :D
Ik schenk nog een bakske in je voor je, tegen de tijd dat je dat op hebt ben ik er weer uit...
Ook voor mij tijd om wat te gaan doen.

Jaap, fijn dat je je weer een stuk beter voelt... en wat heerlijk: op een boerderij passen, hoop dat je zult genieten..

Lui, ik ga wat doen... fijne dag voor iedereen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne,
De koffie is trouwens heerlijk :) Dankjewel.
Ja, inderdaad. Van binnen kun je d'r zo mee bezig zijn,
maar zodra je zegt dat je geen alcohol drinkt, dan is er
ook wel stille bewondering merkbaar. Waarschijnlijk hebben
ze zelf (misschien?) last mee. Ik voel me dan in ieder geval
sterk en trots.

Over Jopie? Ze maakte zich druk over Dewa? Heb het niet
gelezen, maar wat Jaap zegt. Een time-out, of even afkoelen
is gezond. Hoop dat Jopie gewoon zich weer laat horen en
zien... ook op de meeting 14/8. :heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whoopsie doet het geweldig Vonneke. gisterenavond heeft ie lekker de hele avond bij mij op m'n schouders liggen slapen.
Dat gaat niet zo als bij andere vogels, nee hij gaat echt liggen. en legde z'n koppie tegen m'n nek aan vlak bij m'n oor. toen ie sliep, maakte hij allemaal hele zachte lieve geluidjes.
Een kat lag op m'n schoot, Puck lag aan de andere kant tegen m'n zij en Whoops in m'n nek. Kun je nagaan hoe ik me voelde. Zalig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Even een beetje van me af schrijven.

Het is een komen en gaan van mensen lees ik en dat is niet vreemd.
De een wordt ingehaald door oud zeer, bij de ander schiet 'iets' in het verkeerde keelgat en dat kan de druppel zijn het forum te verlaten.
Op een ruzieachtige toon, boos het boek dicht slaan is ook een veel gebruikte manier om het gekwetste zelf in bescherming te nemen en te vertrekken.
Of is dat zelfmedelijden?
Een derde vertrekt zonder opgaaf van reden en komt vanzelf weer terug als de verslaving sterker blijkt te zijn dan de wilskracht.
Niemand hoeft zich daarover schuldig te voelen, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.
De een staat wat dichter bij de ander en het vertrek zal met pijn in het hart worden geaccepteerd.
Soms siddert een zucht van verlichting door de gelederen als iemand vertrekt.
Het kan zomaar gebeuren dat door het vertrek van de een, ruimte ontstaat voor de ander.
Het belangrijkste vind ik dat het vertrekken van iemand wordt gerespecteerd zonder in oeverloze discussies te vervallen.
Vertrek, Accepteren,Punt.
Bovenstaande gaat niet over personen, maar het onderwerp is komen en gaan.

Maar misschien heeft U wel moeite met afscheid nemen, te emotioneel misschien.
Voor mij was niet kunnen omgaan met emotionele situaties het grootste probleem, afscheid nemen was voor mij te emotioneel, mensen te dicht bij laten komen, eng!
Ik kon dat niet aan, in een ruzieachtige sfeer of stil zwijgend via de achterdeur verdwijnen was mijn ding.
De zucht naar drank, nauw verbonden met deze levensstijl was de schaduw op dit pad door niemandsland.

Best de moeite waard om eens te onderzoeken wat er nu werkelijk mis is met mij, dacht ik.
En aan de hand van een 12 stappen plan ben ik de goede en minder goede kwaliteiten gaan analyseren.
Ik schrok van mijn negatieve ingesteldheid en samen met mijn ontluikende maar in vroeg stadium ontkende emotionaliteit door de ander en later door mijzelf, ben ik in een overlevingsstrijd beland.

Ik heb mijn destructieve gedrag op veel punten onderzocht en tot de conclusie gekomen dat ik een leven lang op de vlucht ben geweest
En dat vluchten heeft veel gezichten.
Werk, relaties vriendenkring, vergaderingen en andere bijeenkomsten, ik had altijd een borrel nodig die drempelverlagend werkte anders durfde ik mensen niet onder ogen komen.
Noem het een sociaal fobie.
De deskundige noemt het een ontwikkelingsstoornis.

Na veel vijven en zessen ben ik tot de conclusie gekomen dat het leven wat ik leidde een doodlopende weg was.

Ik heb veel nieuwe inzichten weten vertalen naar de praktijk.
Veel praktische problemen vroegen een andere aanpak, nl doorgaan waar ik vroeger stopte en een borrel nam.
Angsten voor het antwoord van vroeger verdwenen nadat ik vaker de confrontatie aanging en tot een goed einde bracht.
Ik kreeg er een kick van en het zelfvertrouwen nam toe.
In het verlengde ervan nam mijn vertrouwen in mensen mondjesmaat toe.
Mijn grote ego werd kleiner en verstandelijke vermogens kregen meer ruimte en zuurstof.

Mijn oude gedrag blijft een tweede natuur en onlosmakelijk verbonden met mijn nieuwe levensstijl waar liefde en natuurlijke emoties de kans krijgen zich te ontwikkelen.
Na jaren geen drank meer te hebben aangeraakt kom ik nog steeds onverwerkt oud zeer tegen van vroeger.
Het raakt me niet meer tot in mijn ziel.
Het ergste leed uit het verleden is verwerkt en heb er anders mee leren omgaan in het heden.
Inzicht in het verleden heeft me geleerd anders naar de toekomst te kijken.
Leefde ik eerst IN het verleden.
Nu leef ik MET mijn verleden.
Het een kan nu eenmaal niet zonder het ander.

@ Witte, naar omstandigheden gaat het goed.
De ouderdom komt met rasse schreden naderbij.
Qua gezondheid blijft het inleveren.
Pas op, ik blijf er niet in hangen want ik kan nog veel.
Dus stort ik me in het dagelijks leven op alles wat ik wel kan.
Zij het in een rustiger tempo dan vroeger.
Ik vlieg niet meer uit de bocht.
Vroeger noemde men mij 'vliegende' hollander.
T Lijkt nu meer op een stervende zwaan.
Wel een die tot het laatst sierlijk over eind blijft.
Hoop ik toch:D

Vreemd genoeg blijf betrokken bij alles wat met verslaving heeft te maken.
Ik merk wel dat de persoonlijke betrokkenheid door niet meer te schrijven op het forum naar de achtergrond verdwijnt.
En dat is goed zo.

Ik wens iedereen een drank vrije dag en de positieve effecten ervan.
Ga goed ga nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg gisteren ook ineens, niet direct, "commentaar"
door een paar woorden/vraag, van mijn kant.
Had te maken met het drinkgedrag van iemand.
Meteen kwaad en weg was degene.
Als je nou helemaal niets meer kunt vragen....
Het was ook niet veroordelen of zo,
meer het waarom??, maar dat kwam niet over.
Ik hoop gewoon dat mensen die problemen met alc. hebben
hier goed mee om kunnen gaan en niet naar
de fles grijpen als het te moeilijk word

Voelen ze zich dan aangevallen is dat niet de
bedoeling.
Waarschijnlijk is het meer de pijn/confrontatie met
hun eigen gedrag (wat ze zelf eigenlijk niet willen).
De vinger op de zere plek zeg maar.
Het was van mijn kant iig geen veroordelen of
zout in de wonden strooien of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donderdag is een goede dag voor een dagpact. Ben rustig bezig met het project "Minder drinken", met behulp van de Teleac-cursus, het boek en een lief maatje op dit forum. Goed om inzicht te krijgen in je eigen gedrag, en wat er allemaal in meespeelt. Ik ben nu echt begonnen precies iedere dag bij te houden wat er allemaal speelt en naar binnen gewerkt wordt, en daar word ik niet heel vrolijk van. Maar het kan beter, en dat geeft hoop! Vandaag houden we het bij kruidenthee! (En ik zal nog eens bij de tips kijken wat er allemaal voor andere lekkere alternatieven geboden worden.) Ik kijk uit naar een rustige, heldere avond. Maar nu eerst naar het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal komen mensen daar dan op terug Max. Zo gaat het vaak hier, en ik zou me daar niet al te druk over maken. als jouw intentie goed is, kan dat niet verkeerd zijn. Ja dat die ander daar dan geraakt over is is alleen maar heel rot voor die persoon. Hoop dat ie daar dan op terug komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...