Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikeAD lossen evenmin iets werkelijk op, onderdrukt nogal het eea AD's onderdrukken geen levensproblemen, mijn beste. Ze geven je iets meer vrijheid hetgeen in je lichaam/hoofd afspeelt beter te plaatsen. Concreet krijg je de gelegenheid een ander denkpatroon op te bouwen, die na het stoppen met die AD overleeft en blijft functioneren. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikenou Rae, in mijn beleving onderdrukken AD wel degelijk gevoelens, het mat de heftige emoties nogal af de scherpe kantjes gaan er af daarom zeg ik dat ik zombie werd het kon me allemaal helemaal niets meer schelen voor mij werd alles meer grijs dan nu tussen zwart en wit in, vind ik soms toch meer kleuren dan voorheen maar ja, t verschilt voor iedereen denk ik Jep Spike, ik heb die klacht ook gehoord. Een soort vervlakking van de gevoelswereld. Moeilijk gegeven, natuurlijk, en spreekt tegen wat ik eerder schreef. Stof tot nadenken. Denk dat de situaties ook erg specifiek zijn en moeilijk te vergelijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: Raequote: Originally posted by: jane4En ik zie net dat er vanavond op Ned. 2 een van mijn lievelingsfilms komt 23.05, Dancer in the Dark, met Bjórk, wel een zakdoek klaarleggen:( Eew, Jane, zo'n pijnlijke film. Supergoed. Maar wil ik nooit meer zien. 't Is gelijk de films van Almodovar. Keigoed maar geen tweede keer. Dan ga ik die zeker kijken, ben fan van Almodovar, zeker de film Malena.Daar herken ik mezelf in, niet in alles natuurlijk, maar toch.....Thanx voor de tip!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Ik neem sinds twee maanden een verdubbelde dosis AD en kan niet zeggen dat het mijn gevoelswereld afvlakt. Opnieuw erg persoonlijk uiteraard. Ik ben nog even gepassioneerd door mijn bezigheden, nog altijd even zot van vrouwen, van boeken, muziek en onnozele details. Wat ik wel voel bij mezelf is een verhoogde controle over impulsiviteit. Dat was ook de reden waarom ik ging voor een verdubbelde dosis, maar dat sluit een placebo-effect uiteraard niet uit. Ik heb overdreven veel zin in eten, maar dat kan veel oorzaken hebben. Bij een vriendin hoorde ik de klacht dat haar gevoelswereld afgevlakt was. Ik ben nature zeer creatief, maar zij niet. Ze ervaarde het ook als een verlies, terwijl haar normale extreme emoties haar ten gronde brachten. Ze nam dezelfde AD. Wat was het verschil? Wie zegt het. Een heel moeilijk onderwerp. Ik ben niet zo voor expertenkennis, maar wel voor wetenschappelijk onderzoek, in 'pure' vorm. Met nadruk op de haakjes. In the end, zal het ons wel meer inzicht verschaffen. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: MadeliefDan ga ik die zeker kijken, ben fan van Almodovar, zeker de film Malena. Thanx voor de tip!!! Zeker doen Madelief. Lars von Trier is een klein genietje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 O ja, misschien onterecht LVT te koppelen aan Almodovar. Hun stijl is 100% anders. Gewoon, Raeman voelt zich er even ongemakkelijk bij. Almodovar voor zijn dramamaar LVT voor zijn drama. hm... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 En ik ken Almodovar dus weer nietdus bedankt Rae, zal m in de smiezen houden.En dan heb je breaking the waves zeker ook gezien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Bor, ik was woensdag op pad met mensen van humanitas4 begeleiders op 10 clienten,en ik merkte ook op dat ik zeker in geen 10 jaarzulke onbekommerde lol heb gehaden nooit een AD of andere pil gesliktook alcohol verdooft heen na het niet drinken kwamen als eerstenalle verdoofdeniet leuke dingennu langzamerhand ga ik weer leren dat het leven ook nog lollig kan zijnen die gehandicapte mensen konden mij dat leren nuwas anderen nog niet gelukt:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Hai Bor, Over welke AD gaat het en om welke reden neem je het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Rae, ik maakte me ook niet echt zorgen hoor. Ik heb hoge bloeddruk en daar wordt nu naar gekeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Goeie middag kanjers.Vriendin is op bezoek geweest en het was beregezellig. Verder even een vrijwilliger opgebeld van de d.a. omdat ze dacht, te gaan beslissen wat ik daar wel of niet mag doen. Gelijk maar even de naaimachine mee genomen omdat ze ook vond dat dat maar afgelopen moet zijn. Dat naaimachien is helemaal niet van haar.Dus nu komt de naaimachine maandag terug, en ze weet ook gelijk dat niemand mij zegt wat ik moet doen.Verder is het onbeschoft wamme hiero. Zweet me een ongeluk zeg.Vanavond is er op SBS 6 een film voor liefhebbers van avonturenfilms.Om 20.30 Journey to the centre of the Earth. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Zo, etenstijd. Ik ga een lasagne maken. Jullie ook eet smakelijk nu of straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Hier nog één, lekker Indo eten!!!Eet smakelijk voor iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Goedenavond saam,ik zie dat ik de hele dag ingelogd hen gestaan.Maar goed mijn 1e werkdag zit erop.ik vond het leuk, meer kan ik er nog nietecht over zeggen.Zo'n 1e dag zijn er altijd zoveel nieuweindrukken.Nu ga ik achter de pannen,kokentot later wellicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: bolletjeGoeie middag kanjers. Vriendin is op bezoek geweest en het was beregezellig. Verder even een vrijwilliger opgebeld van de d.a. omdat ze dacht, te gaan beslissen wat ik daar wel of niet mag doen. Gelijk maar even de naaimachine mee genomen omdat ze ook vond dat dat maar afgelopen moet zijn. Dat naaimachien is helemaal niet van haar. Dus nu komt de naaimachine maandag terug, en ze weet ook gelijk dat niemand mij zegt wat ik moet doen. Goed zo Bol! Laat maar zien dat je haar op je tanden hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Vermoeiend zo'n nieuwe start he, Tina.Smakelijk eten straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Precies Mupske, ze gaan niet met de Bol lachen. Nee maar ff serieus, ik moet dat zo wel doen want iedereen bemoeid zich met van alles en nog wat. Nu is gelijk uit de wereld en dat ik dat niet prettig vind.Hoe is het vandaag met jou gegaan meid? ik heb nog niets terug gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Bollie rules:devil: oh zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Dat zei ik ook al Bammie. Hoeist met die twee lievelingen van je? Wat is die grote toch een geweldig fijne hond hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Hier gaat het goed en voel me goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Albertina, ik ben heel benieuwd hoe het was.De eerste werkdag en alles nieuw.Ben je moe? Geeft het stress of onbewuste stress, herinneringen.De kunst is nu, nu echt om oude gewoontes te doorbreken.Ik hoor graag van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Goedenavond iedereen, hier spaghetti op tafel Moet nog bijlezen, maar gaat iets voor later zijn. Wou gewoon even héél droog melden, zelfs na die hectische nacht die ik heb gehad.Liefje, drie dagen bezig geweest voor je indo eten ?? Mupke, can you ever forgive me ?? Voor al diegene die er een stukje van kunnen gebruiken :heart:Nu eten eerst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Hihi, die Jopie, hoe je dat vertelt: De bus was enigszins kapot:D.Nou dat is ook wat zeg maar gelukkig ben je weer thuisgekomen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 MsLuzac:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:gefeliciteerd met je verjaardagen met je kado aan jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 AvondMsLuzac, gelukkige verjaardag!! JannekeW, ook dikke felicitatie voor jou! Tina, spannend! Nu het spannendste is er misschien al een beetje af maar toch...fijn dat het zo goed meeviel.Will, burb Busje komt zo dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden