Spring naar bijdragen

woensdag 5 oktober


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hè Bor, natuurlijk ben ik eerlijk geweest. Met liegen kom je geen stap verder. Goed gesprek gehad overigens. Eigenlijk willen ze mij een tijd oplaten nemen voor een vervolg behandeling.

Ook omdat ik die nog nooit heb gehad. Maar dat gaat niet omdat ik nu een hond heb en ik niemand weet die hem op zou kunnen vangen. Pension kan ik niet betalen. Dus op zoek naar deeltijdbehandeling. Werd wel eens tijd. Goede begeleider. Petje af.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Je zit in de gevarenzone. Tijd om eens echt bij jezelf naar binnen te kijken. Wat wil je jezelf geven, er is toch meer dan jezelf met een hamer op de kop slaan en onderuitgaan.

Marjo, ik gun het jou zo dat je hulp zoekt en krijgt. Niet even maar langduriger begeleiding.

Stop niet uit angst, maar om de zuiverheid en helderheid te mogen beleven. Die voel je misschien niet meteen, als er nog hunkering is. Maar die is er wel degelijk. De hele tijd al. Trek de gordijnen open. Geef het een kans, een echte.

Het is niet alleen geestelijk. Je moet ook de fysieke spiraal weghalen. De ramen worden niet vanzelf schoon.

Denken en doen. Daar krijg je elke dag opnieuw de kans voor.

Hoeveel kansen? Zoveel je maar wilt. Als je alleen maar bezig bent met vallen en opstaan, ervaar je echter niet hoe het is om echt helder te mogen zijn.

Madelief, een stalker lijkt me heel naar. Ik heb er wel eens over gelezen. De beste methode schijnt te zijn: vermijden, geen enkel contact aangaan, geen enkel bericht aannemen of beantwoorden. Blokkeren van mails en berichten indien mogelijk. Alle incidenten noteren en bewijsmateriaal (mail e.d.) bewaren.

Nou ik ga maar eens de was ophangen.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vaak uit angst gestopt, omdat ik bang was dat ik het drinken niet zou volhouden.

Maar je drinkt niet om de redenen dat je stopt.

Je drinkt als vlucht. Ergens is het altijd een vlucht. Omdat je niet jezelf durft te zijn, of omdat je het leven niet onder ogen durft te zien.

Dat blijft trekken.

Door in te zien wat het leven te bieden heeft als je niet drinkt, en wat ik mezelf dan geef, kijk ik er anders naar. Ik drink fris om mezelf vocht te geven en mijn lichaam gezond te houden. Ik voel mijn lichaam weer, op een fijne manier. Het gevoel in mijn buik, de warmte, daar kan ik me elk moment op richten. Dat haalt me uit mijn gedachten en brengt me in het nu.

Simpel. de eenvoudige dingen. De kleine grote dingen. Dat ik er mag zijn van mezelf.

Dat is heel belangrijk voor me. Daar kan ik wel om huilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief van je Bor, ik zal eens kijken wat dagbehandeling te bieden heeft en mocht het zo zijn dat dat niet geadviseerd word (Staf gaat namelijk eerst in overleg). Dan zou ik je aanbod van harte aannemen.:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goed begin Carmen.

Later komt dan wel de ervaring hoe fijn het is om niet meer te hoeven drinken en je pure zelf te zijn. Ik heb veel mensen hier gelezen die weer onder de douche gingen zingen. (om maar iets simpels te noemen). Er kan ook van alles eerst boven komen wat nog verwerkt moet worden. Problemen waar aan gewerkt moet worden. Het is niet alleen gemakkelijk. Maar als je niet meer hoeft en weer van de kleine dingen kunt genieten, dat is zo fijn!

Nu moet ik echt verder, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Kate.

Ik heb volgens mij geen achterliggende problematiek die ik verdrink. Ik ben niet zo'n uitgaanstype en wat op mezelf. Waar ik werk is het een mannenwereld en dat is heel erg leuk maar verder dan mijn werk gaat het contact niet.

Ik heb dat ik me vaak in het weekend opsluit en ook gewoon mensen afzeg omdat ik wil drinken. Ik ga dan een computerspel doen waar je ook kan chatten en dat doe ik tot de fles leeg is en dan ga ik op bed. De volgende dag, misselijk, duizelig, zwarte vlekken voor de ogen en pijn links bovenin mijn buik, hartkloppingen, benauwd.

Misschien heb ik toch wel problemen omdat ik te verlegen ben om echt onder de mensen te gaan, ik zoek het dus vooral virtueel.

Ik ben wel vaak in de bossen met mijn hond, ik voel me niet eenzaam, ik mag ook graag alleen zijn. Of het is een gewenning die erin geslopen is, ik weet het niet. Er is veel om over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanmiddag bij de cardioloog geweest

ondanks me betablokker een te hoge hartslag

21 oktober terug voor een echo en een kastje

daarna wil hij mijn hartslag terug gaan brengen naar 50/60 slagen pm

hij vroeg ook naar mijn alcohol verbruik omdat het in de verwijsbrief stond

ik zei dat ik 9 maanden geleden minstens een fles per dag dronk

waar hij op antwoorden..iets teveel

toen dacht ik gelijk, nou zie je wel dat het helemaal niet zo slecht is

en ben gelijk aan het twijfelen geslagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...