Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 oktober 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hannah,

Wat mij wel eens helpt als ik iets niet durf wat ik toch ga (moet) doen, is tegen mezelf zeggen: ik durf het niet maar ik doe het toch.

Laat maar komen die ramp, op de 1 of andere manier gaat de dag toch wel weer voorbij. Blijf bij jezelf, vul niet voor anderen in wat ze wel of niet leuk vinden. En achteraf valt het dan vaak toch weer mee. En dan heb je het gedaan dus durfde je blijkbaar toch.

Succes morgen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Recept voor Lien (geloof ik)

Bak 8 tomaten in wat olijfolie. Pureer dit (ik giet het door een zeef want ik hou van dikke saus) en doe er peper/italiaanse kruiden/knoflook/zout naar smaak/2 groentebouillonblokjes en parmezaanse kaas door. Is het te zuur dan een schepje suiker erbij of twee zoetjes. Gooi er veel fijngesneden rode ui en prei in, eventueel wat witte kool en wortel er nog bij. Daarna nog een paprika in blokjes en een aubergine in blokjes.

Ik kook het zachtjes en laat de groente nog een beetje hard. Op de Wraps wat tzatzikisaus smeren, icebergsla opleggen en twee scheppen van de tomaat-groentemengsel. Wraps dicht rollen en in een ovenschaal leggen. Eventueel er nog wat geraspte kaas overheen strooien. Even in de oven, 10 minuten op 180 graden is genoeg. Rest van de tzatikisaus erbij op het bord.

On topic: gaat goed hier, ben vastbesloten om de maand oktober niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

zeiljachten, tripjes naar New York,

het kan niet op.

Wie zegt dat daar geluk in zit?

Wat ik nu ontzettend leuk vind

om te lezen is dat je kinderen

blij zijn, blij omdat jij met ze meegaat,

gewoon een dagje shoppen is Amsterdam.

Voor de één is dat gewoon een ander is daar

blij mee, namelijk jouw kinderen.

Daar heeft rijkdom af materieel niets

mee temaken.

Het gaat erom wat je doet en doet wat

je kan doen, niet om hoeveel en hoe

duur iets kost.

Het gaat erom waar iemand blij van kan worden

niet om luxe of rijkdom,

dat kan héél betrekkelijk zijn.

Ik wens je morgen een hele fijne en

leuke dag toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien: over partners: daar is ook een themadraadje over, onder de rubriek Thema's rondom alcohol. Het lijkt me wel degelijk iets voor hier. Onder thema's tweede bladzijde staat het onderwerp Waarom partners het opgeven na het stoppen met drinken. Je kunt er zelf wat bijzetten als je zou willen, dan komt het thema weer bovenaan.

Ik heb er in de eerste jaren wel eens moeite mee gehad als mijn man gewoon doordronk in het weekend. Maar ik begreep ergens ook wel dat de motivatie uit mezelf moest komen.

Later is er een wonder gebeurd en is hij ook gestopt, nog langer zelfs dan ik (want ik dronk weer een keer). Dat had ik nooit verwacht.

Hij is om gezondheidsredenen gestopt. Nu zijn gezondheid weer goed is ziet hij zijn klachten destijds als een groot geschenk. Omdat hij anders nooit gestopt was, en niet ervaren had hoe het voelt om helemaal helder door het leven te gaan. Het heeft het voor mij wel gemakkelijker gemaakt om echt te stoppen denk ik. Want het kan een enorme trigger zijn als je zelf nog niet zo sterk staat en je partner drinkt.

Onder het themadraadje zul je vast meer herkenning vinden. Want je kunt ook drinken om je relatieproblemen niet te hoeven zien. En als je stopt verandert je relatie, dat kan haast niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frummers,

En sorry frummers, vanavond kan ik het pact niet vol houden, ik Moet iets bewijzen, maar eigenlijk is dat het goede woord niet, ik weet niet wat ik moet.

Ik kan er om privacy redenen niet over schrijven, maar het is voor een vent van 51 en zijn vriendin zo lastig dat we om die reden bijna uit elkaar gaan. En het ligt niet aan mij en niet aan haar (kan het nog vager?)

Sorry ik kan er echt niet over praten maar heb er hele goede bedoelingen mee het is ons leven of het pact van vandaag, nou dan maar het pact van vandaag en een leven voor me

Val me niet te zwaar (dat heb ik al eens gehad) ik weet het gewoon niet, jullie begrijpen hier niks van, dat spijt me vraag maar in een pb dan zal ik antwoorden maar bewaar het niet please.

Hoe kan iemands leven zo overhoop gegooid worden hè

Zoals ik al zei ik weet het niet

Ga goed verder

morgen meld ik me weer en ga ik serieus voor een jaar (of meer)

Truste voor zo:lips:

liefs Albert

PS warboel hè, zo voelt het ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lien2206
ik weet dat niemand me een advies kan geven hierin! maar voel me zo alleen, dat is het meer,
het is ook geen onderwerp voor hier, maar ik denk dat mijn verslaving een gevolg daarvan is.
ik wou dat ik ballen had, en mijn eigen weer kon worden.

Lien, veel sterkte en wijsheid.

Lytse.:heart::present::sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Goedenmiddag allemaal, even een tussendoortje.
Heb er even over na moeten denken of ik dit wel hier kon plaatsen, lees namelijk veel trieste postings (in mijn ogen dan) en kom dan tot de conclusie dat ik wel heel gemakkelijk van de drank af kan blijven.
Ik sta namelijk precies ÉËN JAAR droog, zonder poespas maar wel, zoals jullie weten, met baclofen. Het gaat nog steeds perfect met de relatief lage dosis (60mg. pd.).
Geen bijwerkingen en inwendig alles oké.
Voor mij: leve de Baclofen !!!!!!!!!

Succes met uw strijd (=welgemeend)

bb van harte gefeliciteerd met dit jubileum.:present::present::present:

Wat voor de ene werkt, werkt misschien niet voor de andere, maar knap gedaan joh. Ga zo voort.

Lytse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Ms Luzac,

Heb je mijn pb gezien? :heart::heart::heart:

Lytse.quote>


Dit heb ik gelezen en nee ik ga er nog niet op reageren. Ik heb de juiste keuze gemaakt. Mijn broer heeft hem gelezen en ik heb hem gesproken.
Toch raar als je 2 dagen niet drinkt, ziet hoe anderen hun leven vergallen door drank. En dan te bedenken dat mijn 2e dag zonder drank me heel goed is afgegaan. Vanmorgen bij tijds de deur uit, vervolgens door naar de slijterij om een bio wijntje te halen voor mijn pa zijn verjaardag. Weer lopend terug naar huis, mijn beweging voor die dag zat er dus al op.
Vervolgens rond 12 uur jongste van school gehaald, gezamelijke en broodje genuttigd en vervolgens de oudste weer naar school gebracht. Toen met jongste samen boodschappen gedaan om tegen half 4 richting het noorden te rijden. OM half 8 weer thuis, gezamelijk met kids nog wat tv gekeken. Was moe en merkte dat ik niet erg aardig deed. Oudste ging op 21 uur naar bed, haar de fles mee naar boven laten nemen, haar naar bed gebracht en zit nu tussen de reclame blokken door heerlijk aan het ....... en voel me super vandaag.
Ik voel me sterk! Ben trots op mezelf!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond gekkies

Nog een keertje bedankt voor alle mooie felicitaties :heart:

Ik zag dat Bekkie nog ff online is geweest en moet net hetzelfde zeggen...stom stom stom...vergeet ik jou te feliciteren :).

Van harte gefeliciteerd sterke Beks!! :present:. Hoop dat je dag net zo leuk was als de mijne.

Stond vanmorgen op en dochterlief was mijn verjaardag al vergeten :huh:. Dat krijgt ze natuurlijk onmiddellijk op haar brood..Euhmm meid ben jij niet iets vergeten?

Ikke?

Ja..

Ohww..hmmm *denkt er ff over na*...aaah ja het is je verjaardag!. Sluipt ze met een slaapkop naar boven en duwt een knuffel en een kop in mijn handen. Lief :D

Op het werk was mijn stoel helemaal versierd (doen we standaard) en twee kleine pakjes op mijn bureau. Schattig!

Mijn broer had om half twee 's nachts al de eerste wensen gestuurd.

Hey baas! Jij geen cadeautje voor me?? :angry:..brutale Fleur. Nope. Nou :angry::)

Had ie, maar dat heeft ie niet toegegeven, iedereen van onze dienst een mailtje gestuurd en hen aangeport om me verjaardagwensen te sturen. Dus heel de dag door de meest lieve berichtjes :D. Ik zit hem zoooooooooo vaak op zijn nek, maar het is toch zo'n schattie soms. Zeker van dat hij het gerucht heeft verspreid.

Taart gegeten en kusjes ontvangen. Collega's liedje gezongen en ik gewiebeld met de poep.

Fb vol met lieve berichtjes en hier superleuke wensen.

Broer is frietjes blijven eten, mooie keukentoestel gekregen. Kan men eigen smoothies maken. Lust ik niet zo maar toch heel blij.

Zus heeft gebeld, nichtjes gezwaaid.

Hoe fijn kan een verjaardag nu zijn? :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...