Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 ja, ik ben een eind op weg geholpen!! toptop!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Siam, van harte welkom, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Zijn Smikkie en Jootje er nog??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Voor de eters, eet smakelijk ben er even van tussen, laterssssssssssssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Oh Smikkie, ik zie je al, hoeissie??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hallo Siam, Welkom hier. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en we proberen op het goede pad te blijven. Heb je het moeilijk, kom dan hierheen. Soms geinen we, maar we schakelen ogenblikkelijk om als iemand steun nodig heeft. Succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Lief, Lytse, dat je dat zegt, zo voel ik het ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Frummers, Ik ga aan het eten beginnen. Vanavond meld ik me weer. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Ik ben er nog Nancy, gewoon even aan het mee lezen. Ben zo maar niet weg hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Sha gewoon zeggen dat je heel ziek wordt als je drinkt. je kan ook zeggen dat je medicatie slikt en als je daar op drinkt reageerd je lichaam alsof het vergiftigd wordt. Dan lieg je niet en het schrikt mensen toch af. Want niemand wil een ander vergiftigen. Bovendien proef je als er ergens alcohol in zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Jootje Leuk om je hier te lezen! Lukt me niet vaak om hier tegelijkertijd te zijn, maar hé, onze pact voor 2012 staat, toch??? Lytse, eet smakelijk! En Smikkie: ben toch wel enigszins verbaasd dat je schrijft dat er juist in de verpleging zoveel gedronken wordt...Ja, waarom weet ik ook niet, stereotype denken van mijn kant, denk ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Sha ik kwam het gisteren ook weer tegen toen iemand wijn mee had genomen. Ik liep even met haar op toen ze het zei, met gezellig he, erbij. Toen heb ik gezegd; nou door mij zal het niet opkomen, ik ben een poos terug gestopt; ik merkte dat ik steeds vaker een paar drankjes nodig had om te ontspannen en het ging juist averechts werken. Sinds ik gestopt ben kan ik alles veel beter aan en ik mis het niet eens meer. Ik onderving meteen vragen en ze vond het ook niet gek. Toen ze na afloop de boel ging verwarmen zei ik in de groep; oh dan kan ik net de trein van half vier nog halen en gelijk met mn dochter thuis zijn. Volgende keer wel weer iemand anders; 2 weten nu dat ik helemaal niet drink en de rest heeft nog nooit wat gevraagd. Stap voor stap en zo dicht mogelijk bij'de waarheid, maar niet groter maken dan het (nu) is want dan wordt het zo "zwaar" Jij bent al weer verder in je proces, maar bij het uitleggen van afhankelijk zijn enz zet je de situatie wel op scherp, want je dronk niet voor niets en doorvragen kan dan ook best pijnlijk worden. En wie weet groeit met sommige nieuwe kollega's net zo'n band als met de vorige en ja wie weet hoe de gesprekken dan eventueel gaan. maar tot die tijd, niet te moeilijk doen (my 2 cents) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Zonder drank ga je ook overal meer over nadenken. Eigenlijk wel goed, maar dat wil je niet altijd. De weg van de minste weerstand is verleidelijk, maar absoluut niet de beste weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Originally posted by: nancyHoi JootjeLeuk om je hier te lezen! Lukt me niet vaak om hier tegelijkertijd te zijn, maar hé, onze pact voor 2012 staat, toch???Lytse, eet smakelijk!En Smikkie: ben toch wel enigszins verbaasd dat je schrijft dat er juist in de verpleging zoveel gedronken wordt...Ja, waarom weet ik ook niet, stereotype denken van mijn kant, denk ik...quote> Pact staat, wat mij betreftWe gaan er voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Graag!!!!! Leuk!!! Je bent van harte welkom, moet nu ff weg, maar stuur je morgen wel een PB-tje....Laterszzzzzz.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Originally posted by: SmikkieNancy en Jootje, wil graag met jullie meedoen!quote> Okee Smikkie,hoe meer zielen hoe meer vreugde.Vind Nancy ook prima hoor neem ik aan.En weltrusten dan voor nu en zien we je vanavond niet meer??????Is toch goed Nens????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Truste Smikkie:lips: en een rustige nacht dan maar Dank voor je aanwezigheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Yes Jootje, dacht er net zo over!!!!!!!!!!!!!!!!!! Groet, Nens, nu ff eten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Smikkie, slaap lekker en een goede wacht! Ik heb ook jaren s'nachts moeten werken. Zwaar is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Van harte welkom nieuwkomers! Met vallen en opstaan ben ik een minderaar. De afgelopen dagen is me dat goed gelukt. Ik heb net een paar boterhammetjes op met zelfgemaakte eiersalade. Deze week doe ik alsof ik vakantie heb... Dat heb ik dus niet maar oke! Een beetje lief zijn voor jezelf is ook een soort vakantie. Volgende maand begin ik met therapie. Ik ben echt heel benieuwd of me dit gaat helpen. Het klikte wel met haar. Misschien vertel ik te weinig hier over mezelf. Maar dat heeft een reden. Als ik het wel doe, dan krijg ik daar commentaar over, dus ik klap dan dicht. Als ik te weinig vertel of reageer, dan noemen ze me een vlinder, die fladdert, dus komt en gaat. In alle eerlijkheid, ik weet niet hoe ik moet schrijven hier. Ik word er heel onzeker van. Liefs, Madelief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Madelief schrijf zoals voor jou goed is en trek je niks persoonlijks aan, het is hier virtueel. Misverstanden zijn zo ontstaan soms, maar drijven ook snel weer over. Soms denk ik dat je zo verschrikkelijk je best doet dat je jezelf een beetje kwijtraakt. Je hoeft hier echt niet meer te vertellen dan jij kwijt wilt en waarbij je je veilig blijft voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Jane, Dank je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Madelief, ik sluit mij helemaal bij Jane aan! doe wat voor jou goed voelt. Dan kan het bijna niet mis gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Goedenavond allemaal... Madelief, je kan toch gewoon lekker jezelf zijn hier? Voor de goede orde: ik lees je graag:present: Hoop dat je therapie je goed doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Voelen meer mensen zich zwaar (letterlijk) zo na de kerst? Heb het idee dat ik genoeg gegeten heb tot volgend jaar kerst:) Vanavond alleen een klein kopje soep gegegeten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden