Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag lieve mensen,

'k ga nu iets walg'lijks uitkramen. 'k kom net pas m'n nest uit! 'k heb m'n 'werk' afg'beld. 'k heb echt, maar dan ook écht nergens zin in. Zelfs thee zetten en een b'schuitje klaarmaken is me teveel. De g'dachte alleen al is vermoeiend. Dat wilde even kwijt. Doe geen moeite hierop te reageren. 't gaat op 't ogenblik allemaal langs me heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet het bor...en daarom drink ik nog steeds niet

maar ik vind me eigen gewoon slap dat ik niet normaal kan drinken

maar genoeg weer over mijn

het is toch elke keer weer hetzelfde liedje

gunn....ik begrijp je hoor

als ik geen kids had dan was ik me nest ook niet meer uit gekomen

heerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Goedemiddag lieve mensen,

'k ga nu iets walg'lijks uitkramen. 'k kom net pas m'n nest uit! 'k heb m'n 'werk' afg'beld. 'k heb echt, maar dan ook écht nergens zin in. Zelfs thee zetten en een b'schuitje klaarmaken is me teveel. De g'dachte alleen al is vermoeiend. Dat wilde even kwijt. Doe geen moeite hierop te reageren. 't gaat op 't ogenblik allemaal langs me heen.
quote>


Nou dan zijn we al gelijk helemaal uitgepraat hé Gunn?:)
Ik ga het lekker toch doen. Op de eerste plaats........ ja daar kom ik weer, blijven eten want met een volle maag........ ja je weet het wel.
Verder proberen om toch iets te doen al is het maar iets heel kleins. Ik heb het gevoel dat je hoe langer hoe meer weg zakt, en dadelijk niet de kracht meer hebt om eruit te komen.
Ga je vandaag nog drinken Gunn? Want gisteren schreef je dat je dat nog steeds doet. Weet je dat dat een hele grote oorzaak kan zijn waarom je je nu zo voelt zoals je je voelt?
En je kunt eruit komen. Neem stappen Gunn en kwel jezelf niet langer meer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik ben ook zo'n 'slap' type.

Ik kan echt niet drinken. Geen druppel!

Nou ja, af en toe wat fris, dat gaat wel goed.

Het kostte en kost ook nu nog soms moeite te aanvaarden dat het niet gaat.

Raak ik geestelijk wat uit balans, dan komt de idee dat ik beschaafd kan drinken.

Een paar exlusieve wijntjes-lekker op temperatuur-in een mooi glas.

Er wordt een heel ritueel van gezelligheid gecreëerd, in het koppie.

Maar Snoepje, dan neemt mijn gezond verstand de overhand.

Als het zo'n 25 jaar steeds weer fout ging, zou het dan nu goed gaan.

Wat voor een mysterieus iets heeft er plaatsgevonden, dat het nu zou kunnen.

Dan weet ik dat ik in een nieuw hoofdstuk van het smoezenboek aan het lezen ben.

Ik sluit het boek direct en zeg, ho-stop.

Ik kan nooit drinken als een ander.

Jammer, ja soms wel. Maar het is toch beter dan me klem drinken.

Beetje herprogrammeren Snoepje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Bolletje! Soms vind ik het moeilijk om me hier aan te melden, modat het me zo confronteerd met mijn probleem en dan wil ik er weer voor weglopen, maar ik weet dat dat de oplossing niet is. Durf nog niet in mezelf te geloven dat ik het kan, omdat ik me heel slap en lusteloos voel. Zou het liefst de hele dag willen slapen... En vooral niet onder de mensen komen. Kan dat toneelspelen niet (meer) opbrengen. Ik merk in mijn omgeving dat ze je eerst heel stoer en dapper vinden als je eindelijk toegeeft dat je een probleem hebt, wat ze natuurlijk al lang zagen.... Maar als je dan terugvalt ze toch afstand bewaren. Krijg dan het gevoel dat ze zoiets hebben... Laat eerst maar eens zien! En dat begrijp ik dan ook wel weer, maar ze weten niet hoe moeilijk die strijd is en juist ook doordat je je alleen voelt en het zelf moet doen! Soms word ik ook boos, niet reeel maar mijn vrienden kunnen ook aardig drinken en dan vraag ik me wel eens af of zij een weekend stappen zonder drank zouden kunnen? Ook hun zie ik laveloos doortanken onder het mom, wat hebben we het toch weer gezellig met zijn allen...... Ik weet het, daar moet ik niet naar kijken, ik moet het bij mezelf houden maar het geeft me wel eens een machteloos gevoel. K had een leuke relatie, maar die heb ik verknalt en waarvoor? Zelfs vrijdag was er nog een piepkleine opening bleek achteraf en die wist ik ook te verstieren met uiteindelijk gefrustreerde sms... Dus een reden te meer om dat voor eens en altijd niet meer te laten gebeuren! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, je zegt dat je de laatste keer herviel in doordrinken. Mij staat me voor dat je toen zei dat het allemaal wel mee was gevallen.

Vreemd.

Snoepje, het werd tijd dat je naar de ha ging. Had je veel eerder moeten doen..Koppig ding ;).

Ik begrijp jouw gevecht niet altijd. Dat is voornamelijk omdat ik er niet teveel bij wil stil staan. (Niet omdat het me niet interesseert of ik het niet erg vind, gewoon uit zelfbehoud)

Je wil nog drinken maar je bent bang dat je hervalt of je bent zeker dat je hervallen zal?

Waarom is die roes zo belangrijk voor je? Heb je al effectief geprobeerd om deze te vervangen/op te vangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé J.J.

Natuurlijk wil je weglopen, dat is normaal hoor als je a.d.b. gaat worden, je wordt toch geconfronteerd met het "echte"leven en dat is inderdaad heel eng.

En dat geloven komt wel, als je maar lang genoeg a.d.b. bent. Daardoor word je sterker en ga je geloven dat je het wel kunt. Het is zo vaak mis gegaan dat ik me kan voorstellen dat je het vertrouwen in jezelf kwijt bent geraakt. Maar dat gevoel zit er nog wel hoor je hoeft het alleen maar op te roepen en jezelf te gaan bewijzen dat je het wel kan.

Probeer je te richten op positieve dingen ook al is dat nu nog moeilijk, maar dan ga je de strijd tegen de alc. op een andere manier zien. Je kunt het en dat weet je, je hebt die kracht in je je moet hem alleen zien te vinden en geloof hebben in jezelf.

Een dikke knuffel en weet dat ik respect heb voor je, je bent toch op de dagdraad gekomen. Heel knap.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we elkaar hier opbeuren ipv afbranden! Ik denk dat voor iedereen persoonlijk de strijd weer anders is. We kunnen niet in elkaars hoofd kijken en voor de een duurt een proces nu eenmaal langer dan voor een ander. Dat kan zoveel oorzaken hebben. Ik wil me vooral op kunnen trekken aan elkaar, iemand mag best zeggen wat die vindt, maar op een respectvolle manier. Maak het mekaar niet moeilijker dan het al is toch.... Of zie ik dat verkeerd?

Bolletje, dank je wel. Laat het ff bezinken en zal het nog een paar keer lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje een moeilijke vraag.

Het zou een beetje eigenwijs klinken als ik zou weten hoe het moet, dan wel gaat.

Laat ik eerst zeggen dat ik na ruim 4 jaar het verzet heb opgegeven.

Het kan niet, nooit meer.

Er is ook niet vaak trek, allemaal best te doen.

Soms is er een gedachteflits. Wanneer alles tegenzit,

dat ik denk vroeger had ik onder deze omstandigheden gedronken. (zoiets)

En soms is er een beetje trek.

Psychisch kan het wat beter. De rug doet vervelend.

Dan ken ik de 'voordelen' van drinken.

Dan duik ik in het verleden en kijk of het me werkelijk van alles verlostte.

Op de korte termijn zeker. Even weg van alles.

Op de lange termijn verloor ik het spel.

Jezelf 4 dagen later total loss in het trappenhuis vinden is ook niet alles.

Dus ik trek er niet op uit om drank te halen, maar neem een pas op de plaats.

Weeg de voor en nadelen goed tegen elkaar af, en denk nee dit werkt niet.

Meestal is de flits dan ook weg.

Beetje voor en tegen afwegen en een stukje acceptatie.

Als je echt niet meer wilt, komt er ook rust.

Hoop dat je het een beetje snapt.

Maar ik ben jij niet. Een ieder zijns weegs.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J.j. wat ik zelf altijd probeer te doen als ik zie dat er wat spanningen ontstaan tussen mensen is, me er niet mee te gaan bemoeien. Dat lukt niet altijd hoor maar als andere mensen zich er mee gaan bemoeien dat wordt het op het laatst zo'n grote kluwe rommel dat je er dan bijna niet meer uit komt. En dat is heel vervelend want dat kan weer spanningen geven en die kunnen weer leiden tot trek, zeker als je net a.d.b. wilt worden.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet wat er onrespectvol is aan mijn manier van.

Misschien wordt het niet juist gelezen.

Hey...dat zou kunnen hé.

Ik schop niet Bor. Misschien lijkt het zo.

Ik zou denken dat je het antwoord al wel zou moeten weten aangezien je heel nuchter uit den hoek kan komen van tijd tot tijd. Mij verbaast het en doet mijn wenkbrauwen fronsen.

Ken jezelf

Ik ben heel slim

Boeie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...