Spring naar bijdragen

donderdag 16 februari 2011


Aicha

Aanbevolen berichten

heerlijk getraind..

jopie kom op he!

bambam heeft gelijk, iedereen

zit wat veel te mierenneuken met

woorden

will, gecondoleerd.

voor alle anderen, volgens mij

hebben alle forummers soms een

soort van "grouphug" nodig hi

komt goed, geen gekissebis,

leuk woord.

ga aan de cardio zo en dan

klussen

fijne dag

be good

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Diesel, ik zal het overwegen.

Kan het altijd nog in pb-tjes melden bij mensen die een tijdje niet zijn geweest.

Suikertje, dien een verzoekschrift tot rectificatie in of zoiets.

Leuke advocaat heeft je vrouw om zoiets neer te zetten.

Maar het kat en muisspel is nu dus echt begonnen.

Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik hoop dat je sterk genoeg zult zijn om geen ontkenning te gaan zoeken in een alcoholroes, m.a.w. ik hoop dat je geloof in baclofen waarachtig is. Ook al lijkt het leven nu misschien voor je stil te staan, het gaat gewoon verder. En daar kan een vertroebelde geest niets aan veranderen.

Ervaringen, gebeurtenissen die anderen overkomen, zijn voor mij altijd een aanleiding om mijn eigen ervaringen weer eens onder de loep te nemen. Zo ook met het overlijden van een naaste.. als ik daaraan denk, word ik ook weer afwisselend verdrietig, kwaad, angstig, en heel berustend.. dit laatste vooral door de afstand in tijd.

Ik leer mij in mijn herstelprogramma te wapenen tegen allerlei gebeurtenissen in de toekomst, ik leer mensen in vertrouwen te nemen voor goede en voor slechte tijden, ik leer de relativiteit van alles te aanvaarden, ik leer alleen voor vandaag te leven, ik leer dat er machten zijn die groter zijn dan ik kan bevroeden, ik leer dat ik dus maar heel klein en kwetsbaar ben temidden van al deze enorme krachten en machten en dat vooral te accepteren omdat het is zoals het is...

... maar ik weet ook dat ik maar een mens ben die op onverwachte of overweldigende gebeurtenissen weer heel anders kan reageren dan ik me in kalme tijden heilig kan voornemen. Alles wat ik denk te weten is geen garantie dat ik het op de juiste tijd ook zal toepassen.

Als ik voor mezelf al deze zekerheid niet heb, dan kan ik het een ander ook niet kwalijk nemen als ie anders reageert dan ik zou verwachten. En ik denk dat, als ik zelf in zo'n situatie het spoor bijster zou raken, ik heel dankbaar zou zijn als anderen me dan weer de weg zouden wijzen naar het juiste pad. Maar ja, ook dat dénk ik maar..

Me iets voornemen is mooi, maar waardeloos tot het moment dat een voornemen werkelijkheid wordt. Een voornemen is een voorschot nemen op de tijd.. onrealistisch. De tijd zélf zal het leren..

Will, hoe je hier ook doorheengaat: je hebt elk moment de mogelijkheid om je eigen leven in te richten. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen mensen

wat hebben we toch veel verschillende manieren

om hetzelfde anders te schrijven.

En te lezen

en te onterpreteren

en ervan te leren

of niet.

Het grappige is dat dit forum elke keer weer

deze fases heeft

en wij er anders mee omgaan

als we anders zijn geworden.

Ik erger me en ik geniet.

Het is wat dubbel allemaal

en toch, wat voelen we mee

en wat zijn we betrokken

en kwetsbaar.

Ik ga weer verder aan mn werk

als het ff kan: nooit meer verhuizen!

Heb nu een oprit mn huis in voor een rollator/rolstoel

een ouden van dagen douchestoel en er zijn alarms in

mijn app. gemonteerd al (nog niet geactiveerd).

Maar oh oh oh wat valt er veel te regelen nog

en wat lastig zonder internet thuis.

hup hup hup dus

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, sterkte :present:

We krijgen er allemaal mee te maken, met sterfte in de familie. Hoe ouder je wordt, hoe meer er wegvallen. Als het iemand is van wie je houdt doet dat pijn. Maar dat het pijn doet is ook een teken dat er iets moois was.

Josje, fijn te lezen dat het je nu gemakkelijker gaat. Niet vergeten als het een keer minder gaat.

Verder hou ik me verre van clubjesvorming op het schoolplein. Altijd al gedaan.

Ben nu een paar dagen vrij. Ik ga lekker een beetje aanrommelen en puzzelen en lezen.

Wat nuttige klusjes, die me voldoening geven, afwisselen met lekker nutteloos bezig zijn.

Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo... eindelijk weer eens in mijn goede ritme, klusjes van mijn lijstje kunnen schrappen.. niet maar blijven rondhangen en niet op gang komen.

Tijd voor een boterham en even tijd voor lekker niks.

Suiker, als ik het goed begrijp is er een melding over jou naar de rechtbank gegaan die gewoon op een leugen is gebaseerd? Wat ontzettend rot.

Josje, wat heerlijk dat je het stoppen je nu zoveel beter afgaat dan de vorige keer. Misschien is de knop nu pas echt om? Geniet er van hoor.

Nou... daaag * dan maar en welkom Travel... :D

Heb de andere naam maar met een sterretje aangeduid anders blijft hij alsnog voor eeuwig vindbaar :P en das niet de bedoeling dus.

Sofie, het is absloluut niet mijn bedoeling geweest iets voor jou in te vullen. Sorry, zal in het vervolg rekening houden met hoe ik dingen formuleer.

Jane... geduld meis, alles sal rech com... maar verhuizen is inderdaad een gigaklus.

Jammer dat je inderdaad nog geen internet thuis hebt... wanneer krijg je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Nog niet eerder tijd gehad om hier even te kijken. Op zich een goed teken, betekent dat ik een beetje actief ben en dat is goed voor me ;)

Hoop dat Will het een beetje redt vandaag.

Lees dat sommigen nog met een kater zitten over discussies gisteren. Forum vakantie, overwegen niet meer te komen etc. Jammer, niet doen lijkt me tenminste niet zolang de reden of behoefte achter de aanwezigheid op het forum nog niet weg is. Moeilijke manier om te zeggen dat blijven misschien beter is, zolang je het forum nog nodig hebt. Verder wil ik nog zeggen dat het soms goed is dingen tot op de bodem uit te willen praten, soms is vergeten en vooral vergeven te verkiezen. Vergeving is sowieso mooi: anderen, jezelf.

@Suikertje: vervelend man, ex en advocaat als het om kinderen gaat en je 'fijn' even met je verslaving om de oren wordt geslagen. Heb je zelf hulp (rechtsbijstand, advocaat) hierin? In ieder geval sterkte, succes, wijsheid.

Over mezelf; UWV gedoe van gisteren is opgelost, en volgende week heb ik een sollicitatie gesprek naar aanleiding van bijeenkomst gisteren. :)

DAGPACT

Albert

Lytse

Marc

Billy-Bob

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand kan de last van een ander dragen, alleen wat dragelijker proberen te maken.

Eisen van jij moet mijn last dragen, jij moet mijn last zwaarder vinden dan die van jezelf

of van een ander zijn eisen die niet kunnen. Er is geen recht dat jou lasten zwaarder maakt dan de mijne,

er is wel een recht dat we onze lasten mogen delen en ze daarmee wat dragelijker maken.

Maar altijd heb ik de keus wat ik op mijn schoudertjes neem, soms kan er veel op, dan zijn ze breed,

soms kan er niks op en leen ik even jouw schouder, blij dat ik even mag leunen.

De helpende valkuilen volgens mij: teveel dragen van een ander en je gaat er zelf vroeg of laat

aan onderdoor, je doet alsof mijn lijden jouw lijden is, alsof mijn verdriet jouw verdriet is.

Zelfs mijn verdriet pak je dan van me af.

Teveel helpen van een ander maakt de ander afhankelijk van jou en feitelijk zeg je hem/haar:

ik draag jou last wel want zelf kan je het niet.

Dat is geen helpen dat is egoïsme, kijk mee eens goed zijn, kijk mij eens helpen.

Dat is een kind zijn blokkendoos afpakken en een toren bouwen, zeggend kijk dit is jouw toren.

Maar je egoïsme zegt je, kijk eens wat een mooie toren kan ik bouwen.

Het kind is niet blij met die toren, wat het kind wilde alleen maar leren, hoe bouw ik een toren.

Helpen is, iemand het zelfvertrouwen geven dat hij/zij op eigen kracht het leven aan kan,

helpen is handvaten aanreiken, probeer het zo, probeer het zus, maar zoek je eigen weg,

zoals jij het wilt, zoals jij het kan.

Als jij of ik dan niet meer huilt van verdriet maar lacht om de vreugde van zelf kunnen,

dan kunnen we samen lachen door jouw of mijn verdriet heen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei als je hier weggaat omdat je zelf kan vliegen dan ben ik blij voor je

en ik hoop dat je lekker vrij blijft vliegen zoals ik je hier heb gezien,

een ontwapende eerlijkheid en zelfkennis, ik heb het met plezier gelezen.

Maar als je denkt dat je even niet meer weet hoe te vliegen en denkt

dat hier nog wat te vinden is voor je, dan hoop ik je terug te zien :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, het ligt aan je naam en je knots, daarmee heb je brede schouders

en kan je aaaaaalllessss aan. Gelukkig is dit niet zo en ben je gewoon een normaal mens.

Ok je hebt misschien je toren omvergeknots en zit verdwaasd tussen je blokken,

grijns maar een keer om die blokken, maar het blijven blokken die je weer op kan stapelen,

dat zijn je delen die heel zijn en weer een geheel kunnen worden :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: GewoonErik

@Suikertje: vervelend man, ex en advocaat als het om kinderen gaat en je 'fijn' even met je verslaving om de oren wordt geslagen. Heb je zelf hulp (rechtsbijstand, advocaat) hierin? In ieder geval sterkte, succes, wijsheid.

Over mezelf; UWV gedoe van gisteren is opgelost, en volgende week heb ik een sollicitatie gesprek naar aanleiding van bijeenkomst gisteren. :)



Erikquote>


Nou het is voor suiker alleen maar goed als het zo gebracht wordt, geeft duidelijk aan dat zijn ex niet op de hoogte is en gewoon wat uit haar duim zuigt, is dan de rest van wat ze zegt dan wel betrouwbaar? duzzz


Nou fijn want met UWV wil je geen toestanden hebben tenslotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...