fleurtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 haidiehoo lekker weertje!! ik hou wel van niets doen. In het begin vond ik het vervelend zo zonder drank. Nu vind ik het lekker. Maar ben van nature lui dus dat scheelt Ik ben zo weer weg. Windowshoppen...nog iets dat ik leuk vind. TRAVEL, hoop dat je er vlug weer ben. Ben weeral kwijt wanneer dat juist ging zijn (ouderdom )..nog heel ff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Lief Bolletje, het is sowieso fijn dat er hier zoveel verschillende "denkwijzen" samenkomen. Mij heeft het altijd geholpen om niet zonder enige wroeging toe te geven aan de gemakkelijke weg van gebruiken/drinken... Vaak was drinken de voor mij enige manier om me happy te voelen, maar de stemmetjes van forumgenoten hielden me altijd af van het ultieme geluksgevoel dat drank me beloofde.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 M.a.w. het forum heeft voor mij het plezier van alcoholisme vergald.. en daar ben ik het forum dankbaar voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Goed gezegd, Kohtje!! Ware woorden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kohtje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kohtje ik vind je een heerlijk poepie. Echt. Een dikke pakkerd voor jou. Je beschuldigd niet, veroordeeld niemand, bent altijd duidelijk maar nooit in de aanval. Kijk daar kan ik nog van leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 iemand ervaring met het middel fluoxetine? hoor het wel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 jij bent ook een heerlijke poepie hoor boll.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Haha, Bolletje.. Da's wel eens heel anders geweest, hoor. Ik leer ook. En ik leer altijd het meest van anderen. Van mezelf kon ik niets meer leren.. ik was eigenlijk helemaal perfect, vond ik. 't Was alleen zo verduveld vervelend dat de mensen om mij heen dat nooit zagen.. dat was zo frustrerend, zo pijnlijk en vernederend, dat ik wel móest gaan drinken. Dat was allemaal hunnie en hullie schuld. Nu ben ik er achter dat ik Jezus niet ben. Ik ben geen wereldverbeteraar, ik kan mezélf met pijn en moeite een beetje verbeteren, nog elke dag. Stapje voor stapje, dag voor dag.. niet alleen, maar met hulp van anderen met hún ervaringen. En jij bent ook een poepie/snoepie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 fluoxetine... klinkt als iets tegen gaatjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 jaha alleen zit het gaatje bij mij tussen de oren middel tegen angst/depressie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 zie het al, toine.. vermindert angstevoelens zoals piekeren, slaapproblemen, prikkelbaarheid en trillen... Nee, heb met dat middel geen ervaring. Die problemen had ik wel, maar die zijn er niet meer, of ik kan er mee omgaan sinds ik met het 12 stappen programma in de weer ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kohtje, hoe is het afgelopen met je kozijnen die niet mochten van de gemeente ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hoi Josje, idd misschien wel alle gevoelens. De moeilijkste vond en vind ik soms nog wel, blij zijn en toch trek krijgen. Dat vond ik zo raar, ik dacht dat ik altijd dronk om mijn ellende te verzuipen maar later bleek toch dat ik dronk of om een gevoel te vergeten of om een ander gevoel te versterken. Nu vind ik maar dat elk gevoel goed is zoals het is en ik dat niet met drank hoef te bevestigen. Mooi dat je ziet dat er na de leegte in 1 keer ruimte is, leegte zijn je beperkingen denk ik en ruimte je mogelijkheden. Je gaat lekker, op weg naar een maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 die 12 stappen is dat in een kringetje met mensen? ben nogal sociaal fobisch..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ha kijk aan Toine is er ook weer. Heb je nu eindelijk iets gekregen tegen angst en depressies joh? Ik hoop zo dat het nu beter gaat en dat je er eens eindlijk vanaf komt. Hoop echt voor je dat het gaat helpen. Wat zal dat dan een hoop rust geven in je koppie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Originally posted by: dhenKohtje, hoe is het afgelopen met je kozijnen die niet mochten van de gemeente ?quote> Dat je dat nog weet!! Ze zitten er nog steeds.. ze worden voorlopig gedoogd. De gemeente is het beleid aan het aanpassen, iets wat jaren kan duren. Gebleken is dat een schoolgebouw van de gemeente, ook in de binnenstad en eveneens vallend onder beschermd stadsgezicht, ook is voorzien van kunststof kozijnen, van hetzelfde bedrijf als waar die van ons vandaan komen.Overigens was deze gebeurtenis voor mij een heel mooie oefening in dingen aanvaarden, machteloosheid toegeven, maar ook: doeltreffende argumenten aandragen, niet vluchten in een roes maar weerbaar opstellen..etc. Met altijd in het achterhoofd dat het is zoals het is, hoe het ook is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ja daarom heb ik het ook onthouden omdat het zo’n geweldige oefening was + natuurlijk de smak geld waar je het over had. Die school is wel leuk, kunnen moeilijk de kozijnen van de school laten zitten en die van jou verbieden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 12 stappen in een kringetje met mensen?? Wereldwijd worden de 12 stappen gebruikt door mensen met een verscheidenheid van verslavingen om met hun ziekte verslaving toch een goed leven te kunnen leiden. Wereldwijd worden er op lokaal niveau meetings gehouden waar deze verslaafden wekelijks of meerdere keren per week samenkomen om hun ervaringen in herstel met elkaar te delen. Ik ben naar meetings geweest in Barcelona, in Brussel, in Malmö en natuurlijk hier in Nederland, en waar ik ook kom, ik vind er herkenning en erkenning. De meetings variëren in bezoekersaantal heel sterk, soms veertig, vijftig of meer mensen, soms maar drie, vier of iets meer. Er komen mensen die het hoogste woord hebben (kan ik veel van leren) en mensen die schuchter komen kijken (kan ik veel van leren). In het begin was ik ook wat afwachtend, maar naarmate ik meer goede ervaringen in m'n herstel kreeg kreeg ik ook steeds meer de behoefte om deze ervaringen te delen (sharen).. en nog steeds klotst het zweet me uit de oksels als ik in een grote groep met totaal vreemden m'n verhaal doe. Maar het gevoel van dankbaarheid als mensen na de meeting naar me toe komen om me te bedanken is geweldig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 klopt boll, beetje rust en perspectief.. alles goed met u Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Mooi Sofie, het leven in je eigen hand en niet in de fles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Originally posted by: SofieDus "gewoon" niet drinken!quote> Ja, zo simpel is het. Er is maar één ding dat we hoeven te laten.. maar daar moeten we dan wél wat voor doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ik weet het, Sofie. Ik heb ondertussen een hele bibliotheek met 12-stappen literatuur en werkboeken in huis van verschillende fellowships (voornamelijk NA en AA) en maak daar ook dagelijks gebruik van. Het voordeel voor mij van het bezoeken van live-meetings is dat ik me uit m'n isolement haal, waar ik zo makkelijk en graag in vertoef, maar wat ook zo gevaarlijk voor me is. Internet is makkelijk en behulpzaam, maar real life is onverbiddelijk. Internet is bedonderbaar, real life geeft mij op m'n donder. En dat heb ik nodig. Soort van overlevingsmasochisme of zo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden