Aicha Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Nancy, iedereen heeft wel eens een day off. En zoals mijn begeleider vandaag zei: Het is jammer dat je de mist in bent gegaan maar vandaag kun je weer met een schone lei beginnen. Het is zoals mijn onderschrijft ook zegt bekijk het Just For Today. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Nog ff voor Lenie! Ben hard op weg naar jou, gaat alleen nog wel ff duren, kan ik mee-eten???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 ja hoor Nancy...heb genoeg... andijvie-stamp met een bal...goed? laat Borr maar schuiven.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Bor, ik ben erg slecht bekend met wat therapieën inhouden, maar ik lees toch echt dat het aan de orde kwam. Misschien wat minder lomp dan ik schetste. Ik heb wel een beeld denk ik wat we met droog drinken bedoelen. In feite heb- ben we het erover dat je dan al een keus gemaakt hebt te drinken. Je bent om. (Zoals ik hier nu zit, wil ik niet drinken, hoeveel ik het er ook over heb, dat is anders) Eenmaal in die situatie is het moeilijk weer terug te keren naar de situatie van niet willen drinken. Als ik eenmaal op weg was naar de winkel met in mijn kop een krat bier te halen, dan kwam er een krat bier. En als ik geld te weinig had bleven eerst andere dingen achter bij de kassa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 En misschien was ik ook wel een beetje afgeleid door de borsten van Change die uit haar BH hingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Hoi iedereen, ik lees met veel belangstelling mee. Ben ook erg goed in droogdrinken. Heeft gelukkig nog geen gevolgen gehad. Heb al zovaak tegen mezelf gezegd dat als ik echt oud ben ik echt wel weer ga drinken. Dat gaat ook niemand me uit mijn hoofd praten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Maar wat nou als je je leven zo hebt ingericht dat je geen drank meer nodig hebt? Dat je gewoon tevreden bent met zoals het gaat. Het stomste wat je dan als alcoholist kan gaan doen is drinken. En wie bepaalt wanneer je oud bent? Straks wordt je honderd en ben je op je 70e gaan drinken. (Die dertig jaar drinken heb ik er nu nog niet eens opzitten) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Ik weet het Jaap. Ik sta nog geen 3 maanden droog he, en dit is nu mijn reddingslijn voor de toekomst. Misschien wordt het anders ja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Originally posted by: Lenieja hoor Nancy...heb genoeg...andijvie-stamp met een bal...goed?Hijg puf puf hijg, ben de straat uit, maar moet weer terug.Moet ff terugkomen op onze afspraak, Lenie, eerst wat aan m'n conditie doen, Hoorn is nét ff te ver....Dan maar aan de studie nu en nou écht!!! Laterszzzzzz.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 hahahaha oooohhhh..... sorry hoor dat ik niet mee klets met de rest, maar ik heb een goeie "muts"op vandaag!!! ik heb even geen zin in diepzinnige gesprekken...is niet erg he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 'k bemoei me wel weer even met het eten...toedels!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 De gedachte nooit meer is, zeker in begin, niet motiverend. Toen ik dronk was het zelfs een schrikbeeld. Maar nu heb ik zoiets van dat ik me wel kan voorstellen dat ik nog een hele tijd nuchter doorleef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Hallo mensen, als je nu al denkt, later ga ik weer drinken, waar ben je dan nu mee bezig. Wat voor zin heeft het dan nu. Zo blijf je eeuwig in die strijd hangen, dat zal/kan toch niet je bedoeling zijn ! (lijkt me) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 en toen was het stil..... heeft het ''droog-drinken" zijn werk gedaan ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 ik hoop het niet ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Goedemiddag. Felicitaties aan alle drooghouders! Las iets over vijverpomp en electriciteit! Ik heb een hoge rekening en vertrouwde de meter niet en heb deze laten controleren, en bleek inderdaad niet goed, gaf echter te weinig aan volgens de controleur. Ik zou 11.000 kw per jaar verbruiken!? Vorige week een brief gehad dat 2000 kw teveel in rekening is gebracht dus krijg toch terug! Snap alleen niets van het alsnog hoge verbruik, heb wel ook sinds een jaar een vijfer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Originally posted by: borretjeDrooggebruik is zoiets als droogdrinken Jaap.Als er bv zolang of zoveel over gesproken wordt dat je trek krijgt.In het ergste geval zelfs craving.En ik vind dat niet grappig.quote> Ja, zo goed als de dag begon, zo slecht ging het aan het eind van de ochtend.Dus ik ben als een razende doorgegaan met schoonmaken etc...Soms moet ik dan idd niet op het forum zijn, craving, ja dat had ik.Nu gaat het weer een beetje beter, maar ik kan bijna niet meer op mijn benen staan zo moe ben ik nu.Verder heb ik nog niet gelezen, sorry dat ik je even quote Bor, hopelijk vind je het niet erg?Anders haal ik het weer weg hoor!Feitelijk ben ik van 2 dingen tegelijk aan het afkicken; alcohol en librium.En het is erg zwaar.Bewust geen slaapje gedaan vanmiddag, dan slaap ik misschien vannacht wel goed.Ga nu alvast aan het eten beginnen, als het staat te pruttelen lees ik even terug, tot zo!En ik hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Janneman ik heb ook zitten denken dat ik binnenkort eens de meter van het gas noteer en dan die dag daarna kijken of hij door loopt als er niets aan staat. Maar zo'n vijverpomp is wel duur hoor en ik heb er 3, dus daar maar eens goed op gaan letten. Ik ben alleen al erg blij dat we er achter gekomen zijn waar het aan ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Gunn hoe is ie? Ben je al ver met Skyrim? ik ben er even mee gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Zo zeg, bijstandtrekkers zijn verplicht om te gaan solliciteren, doen ze dat niet of onvoldoende, wordt hun uitkering ingetrokken. Zware maatregel zeg. Blij dat ik geen sollicitatieplicht heb, zou er flink van over de rooie raken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Hey Bolletje, stroomverbuikers bij mij zijn fors echter niet zo dat ik zulke rekeningen krijg. Inmiddels aantal energieke maatregelen genomen zoals: - de close in boiler vervangen, was oud en verbruikte 4x zoveel als nieuwe - spaarlampen op de meeste plekken - rubber van de koelkast vervangen - pc uit als niet gebruikt wordt - pomp gebruikt 80 euro pj en er zit nu een nachtslot op - vrieskast nu vol, gebruikt dan aanzienlijk minder energie Dit zijn een paar maatregelen die op jaarbasis 3000 kw moeten besparen. Ik hou het nu ook bij en weet dat bijv. de douche veel stroom vraagt ook, naast gas. Tja en dan te bedenken dat op de meeste plekken in de wereld men tien keer minder betaald voor energie, ook Belgie is vele malen goedkoper. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Hallo allemaal, Dinah:present: Dat is je toch maar mooi gelukt! Vind ik leuk voor je. Jan1000, sind ik vorig jaar de energierekening zag en constateerde dat ik het makkelijk had gered met mijn voorschot als er niet ook nog een transportkosten en energiebelasting bovenop kwamen. Plus het luxe tarief BTW:angry: Dat was de helft van de rekening nota bene. Sindsdien staat er behalve mijn wekker niks meer op stand-by. Verlichting wat eerder wel brandde, zoals een buitenlamp bij de voordeur en een lamp in de gang gaat alleen aan als ik visite verwacht. Geen half uur meer onder de douche, kaarsen branden etc. Het scheelde wel in mijn verbruik ten opzichte van vorig jaar en ik ben benieuwd wat de uitkomst daarvanzal zijn. Maar geen 600 Euro bijbetalen, no way! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Hallo Nance, Vervelend dat je door een (leuk) weekje vrij meteen getriggerd wordt hè. Prima dat je dan hier komt. Iedereen heeft zo zijn momenten. Heb je hobby"s? De tijd die je anders met drinken doorbracht en met de versuffing daarna, moet nu met iets anders opgevuld worden. M.i. moet je daar echt actief mee aan de slag gaan. Als je dingen vroeger leuk vond, kan het helpen om er nu weer mee te beginnen, ook al heb je geen zin. Het kan zo maar gebeuren dat je er weer zin in krijgt! Sterkte hoor en probeer iets leuks te doen in deze week. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Kwam even binnenrollen:) lui. Een goedeavond borretje, Dinah, lidia, Lytse, nancy en Suikertje en wie er verder nog hier ongezien ronddoolt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Dinah, Ook van mij gefeliciteerd met je verjaardag! En wat geweldig dat het niet drinken zo goed gaat na de moeilijke tijd die je gehad hebt. Je bent hier een tijdje niet geweest, maar ik heb me wel af en toe afgevraagd hoe het met je zou gaan. Nou goed dus en ik begrijp je vreugde dat je weer een jaar met je familie hebt kunnen doorbrengen. Ik ben er van overtuigd dat het vanaf nu alleen maar beter met je gezondheid zal gaan, zeker nu je ook die k.stokken niet meer gebruikt. Dat je een voorspoedig jaar tegemoet moge gaan. Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden