Spring naar bijdragen

Maandag 5 maart


Emmaroos

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Coco
Tsja...ik daar best vaak over nagedacht waarom
dat zo is, maar heb het antwoord hierop nog steeds
niet gevonden
quote>


Misschien zit hem daar nou net het probleem, Coco.. of misschien is dit nou juist wat verslaving met ons doet.. als we stoppen gaan we nadenken, en als we gaan nadenken is een ander vaak beter of slechter dan wij zelf zijn. Ik vond het in het begin erg moeilijk om mijn stoppen met gebruiken bij mezelf te houden. Ik vergeleek mezelf vaak met anderen. Maar door het bij mezelf te houden, door mezelf niet te vergelijken, kan ik het puur en alleen voor mezelf doen en op de manier die voor míj werkt. Wat voor een ander werkt hoeft voor mij niet te werken, en andersom.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

moggie

lekker getraind en gegeten.

staat een vieze frisse wind buiten

brrrrrrrr.

nu even aan de rommel, badkamer

schoonmaken met dat rotspul,

schimmelreininger, gemeen spul

waar ik zo stoned als een garnaal

van wordt, dus tsja....

zo geen zin in he, maar is een

moetje...

hoe is het met jullie op deze

maandag?

nog iets in de planning?

ben aan het lijnen, dus over eten

heb ik weinig te melden

tot schrijfs he:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje maar een van m'n grote voorbeelden ben jij toch geweest hoor, en daar moet je het toch van hebben. Dat had ik toch heel erg nodig. Zien dat er mensen zijn waar het wel bij lukt, en me daar aan vast klampen, dat was toen toch heeeeeel belangrijk. Trouwens dat is het nu nog.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje antwoord op jouw vraag: ik slik die medicijnen tegen depressie. Zo tijdens mijn puberteit begon ik me somber te voelen, en na de geboorte van mijn eerste is dat verergerd. Alcohol 's-avonds verzachtte de pijn. Pas na de scheiding van mijn eerste man ben ik medicijnen gaan nemen. Dat hielp heel goed. Maar ja dan toch die liter wijn in mijn mik 's-avonds. Ik hoorde van een verslavingsdeskundige dat alcohol anti-depressiva tegenwerkt. Misschien is dat waar, zou fijn zijn, nog meer reden om niet te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi. Even over roken: dat heb ik sinds eind 2008 niet meer gedaan. Dit is veel lastiger geweest dan het stoppen met drinken, achteraf gezien. Het ene heftig en snel, het andere plostsklaps maar klevend.

Ik heb nu nog steeds na al die jaren, bij de koffie en na het avondeten, flinke trek in een sigaret. Vervangingsmiddelen heb ik niet gevonden. Blijkbaar is dit iets waar je gewoon mee moet leven.

Overigens werd er nogal aan me getwijfeld of het nou wel echt waar was dat ik laatst een glas gedronken had. Tevens kreeg ik een PB dat het niet waar kon wezen, van die hernia en de lyrica die ik daartoe slik, want: "er IS op adb al iemand die lyrica tegen een hernia slikt!". Ja hallo, er zijn ook 100.000 mensen die aan de a.d. zijn en nog veel meer 100.000 mensen die van de drank af proberen te komen.

Ik moest er wel een beetje om lachen hoor, maar ik begreep de oorsprong ineens.

En daarom wil ik zeggen: ga eerst heel goed bij jezelf te rade, bij alles wat je doet. Vertrouw jezelf.

Roddels, kwaadspraak, de kift, het kan je allemaal overkomen. Maar zoek vooral naar wat voor jou de waarheid is, en dan kom je er wel uit.

En nou wens ik jullie allemaal een heel fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuvalu het schijnt dat alc. veel medicatie afbreekt niet alleen a.d. Maar heel lang slikken van medicatie schijnt ook niet zo goed te zijn. Soms gaan mensen naar de h.a. om eens te kijken of ze een andere medicatie voorgeschreven kunnen krijgen.

En een depressie kan ook een hormonale kwestie zijn.

Intussen is de Bol hier heel hard aan het werk geweest hoor. En nu gaat ze boodschappen doen. Even een kaartje sturen naar m'n schoonzus i.v.m. het overlijden van mijn zwager.

Tot later kanjers.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Paar dagen internetstoring gehad. Heel even deed ie het. Erg lang weekend zodoende geworden. Veel geslapen. Ben 6 dagen geleden gestopt met roken en het is een enorme strijd.

Heb vrijdag zoethoutstokjes gekocht om iets in mijn mond te hebben ter compensatie.

Ben erg chaggie en heb ook niet veel zin om hier op forum te schrijven daardoor.

Probleem is ook dat ik door niet meer te roken meer zin in alcohol krijg. Tot nu toe niet zoveel moeite mee gehad als nu. Ik hoop dat het na deze week toch echt beter gaat.

Ik hou me steeds heel goed voor ogen wat ik ga besparen door het niet roken. Scheelt me toch ongeveer 5 euro per dag.

Ik heb nog niks terug gelezen van vandaag, maar weet dat Roos haar eerste werkdag heeft. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.

Deze dame is ook weer los gegaan vrijdagavond en zaterdagavond ben ik helemaal flink uit de bocht gevlogen. Dat is echt nog nooit gebeurd. Had een verjaardag en heb, jawel, mijn vader een lift gegeven. Hem afgezet bij zijn stamkroeg en vroeg of hij het leuk vond als ik mee naar binnen ging (waarom vroeg ik dat ????) Dat vond hij hartstikke leuk dus ik mee naar binnen. Ik had gelijk sjans om het zo maar te zeggen.

Vervolgens witte wijn besteld en ik ben het helemaal kwijtgeraakt mensen. Ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment weer een glas voor mijn neus had staan en nog opmerkte of deze misschien over moest lopen.

Kortsluiting, again! Een aantal dingen weet ik nog wel, maar wat ik allemaal gezegd heb niet. Had ik eens een wilde avond heb ik er het merendeel niet van onthouden en/of meegekregen of plezier aan gehad. Lekker verhaal weer. Ik moet het echt laten bezinken, ben er van in de war. Gisteren heb ik me weer keurig gedragen en ben alcoholvrij gebleven.

Enig pluspuntje is dat ik kennelijk nog wel in de smaak val hahahahaha.

En ik heb mijn mobiele nummer niet gegeven, dat weet ik zeker. Ben ook naar huis gegaan later op de avond.

In ieder geval zet ik mezelf weer bij het dagpact en heb Marc er ook bijgezet.

Die was door Coco over het hoofd gezien.

DAGPACT

Albert

Lytse

Marc

Coco

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Dat had ik toch heel erg nodig. Zien dat er mensen zijn waar het wel bij lukt, en me daar aan vast klampen, dat was toen toch heeeeeel belangrijk. Trouwens dat is het nu nog.:heart:quote>


Da's heel mooi Bolletje, als dat voor jou werkt. Ik ben dat anders gaan zien. Natuurlijk zijn succesverhalen inspirerend. In de meetings waar ik heen ga luister ik ook graag naar succesverhalen. Daarentegen zijn verhalen van mensen die terugvallen en weer proberen en weer terugvallen en weer proberen, worstelaars zogezegd, ook heel helpend voor m'n herstel. Niet dat ik me dan aan ze vastklamp om het ook zo te willen doen, maar om uit HUN (herkenbare) fouten MIJN lering te trekken.

Ik ben altijd blij als mensen vertellen over hun terugvallen. Het tekent hun eerlijkheid en hun besef van dat ze "iets" niet goed doen. Ik ben, net als vele anderen, op zoek naar mijn eigen fijne manier van leven. Voorbeelden zijn daarbij onontbeerlijk. Het is niet voor niets dat ze zeggen: Delen is Helen!! Vastklampen aan een voorbeeld doet mij echter verkrampen, maar mijn eigen plan trekken uit de voorbeelden die ik aangereikt krijg geeft me de vrijheid om te zijn wie ik ben, en dan op een zo goed mogelijke manier.

Fouten delen halveert de zwaarte van de fout, haalt de schaamte weg, geeft ruimte om het anders te gaan doen. Succes delen verdubbelt het succes.. hoort, zegt het voort, zeg maar. Als ik mijn succes voor mezelf houd, verstik ik in m'n eigen "geluk", word ik hoogmoedig, zelfvoldaan en uiteindelijk somber en eenzaam, met als logisch gevolg dat ik wil vluchten voor de dan ontstane realiteit. Ik wil niet alleen staan, mijn gevoel van geluk dat ik ondervind door abstinentie kan alleen groeien als ik het vrijelijk kan delen met anderen. Mensen die zich aan me "vastklampen" kunnen mij evengoed hoogmoedig maken. En me het gevoel geven dat ik hun goede voorbeeld moet blijven zijn. Ook dat werkt op den duur verstikkend. Ik probeer mensen niet te zeggen HOE ze het moeten doen, alleen maar de weg wijzen naar WAT ze zouden kunnen doen.. En als ze dan, mede door mijn verhaal, hun EIGEN weg vinden, is dat voor mij een deel van de beloning van clean leven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vie
Hoi. Even over roken: dat heb ik sinds eind 2008 niet meer gedaan. Dit is veel lastiger geweest dan het stoppen met drinken, achteraf gezien. Het ene heftig en snel, het andere plostsklaps maar klevend.
Ik heb nu nog steeds na al die jaren, bij de koffie en na het avondeten, flinke trek in een sigaret. Vervangingsmiddelen heb ik niet gevonden. Blijkbaar is dit iets waar je gewoon mee moet leven.
Overigens werd er nogal aan me getwijfeld of het nou wel echt waar was dat ik laatst een glas gedronken had. Tevens kreeg ik een PB dat het niet waar kon wezen, van die hernia en de lyrica die ik daartoe slik, want: "er IS op adb al iemand die lyrica tegen een hernia slikt!". Ja hallo, er zijn ook 100.000 mensen die aan de a.d. zijn en nog veel meer 100.000 mensen die van de drank af proberen te komen.
Ik moest er wel een beetje om lachen hoor, maar ik begreep de oorsprong ineens.
En daarom wil ik zeggen: ga eerst heel goed bij jezelf te rade, bij alles wat je doet. Vertrouw jezelf.
Roddels, kwaadspraak, de kift, het kan je allemaal overkomen. Maar zoek vooral naar wat voor jou de waarheid is, en dan kom je er wel uit.
En nou wens ik jullie allemaal een heel fijne dag.quote>




Elk verhaal heeft een moraal.
Ik vraag me af wat hier de boodschap is..
Vertrouw op jezelf? Hmm...ken jezelf is een stuk beter.
Sommige mensen zien een leugen als waarheid. Een mens liegt wel 10 keer per dag.
Ik ben blij dat ik weet wanneer ik lieg en bovenal waarom ik het doe.
Sommigen geloven gewoon alles wat ze zichzelf wijsmaken.
Foute boel.
En niet interessant op lange termijn.
Het slaat op niets eerlijk gezegd.
Wees eerlijk,... toch?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik hoor de sirenes, hoop ze alleen, zoals nu, als test te horen.

Travel, de volgende keer dat je de kroeg ingaat lekker (bijna) nuchter blijven.

Of weet je nog of het een leuke vent was en je misschien dat 06 nummer beter had kunnen geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, ik heb wel zijn mobiele nummer:)

Hij was hartstikke leuk! En dronk zelf geen alcolhol in ieder geval.

Maar uit angst dat hij me dan straks steeds gaat bellen of ik weer kom durf ik niet te sms-en of zo.

Het grootste nieuws duurt meestal drie dagen dus ik laat het even betijen allemaal.

En Fleurtje, ik word niet graag over 1 kam geschoren met notoire liegebeesten.

Dat ben ik niet en wil ik ook niet zijn.

En dank voor de klets. Die had ik nodig:D

Aangepast wegens naamswisseling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...