Gayes Gaar Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hoi Wijffie, Is het niet mogelijk dat je man en jij deze kids gewoon een rustig ultimatum opleggen? Vanaf 1 april willen we graag dat jullie elders wonen en vanaf die datum gaat er een anders slot op de deur? Tja.. ik snap dat je dat als ouders niet graag doet, je wil immers een veilige haven zijn voor je kids, maar niet ten koste van alles toch? Mochten jullie dat gesprek zelf niet aankunnen, misschien maatschappelijk werk betrekken? Ik ben niet zo thuis in de hulpverlening eigenlijk... , dus dit was mijn schot voor de boeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 niet te vrolijk worden coco.... zijn ze hier op het forum niet gewend! je gaat goed he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wijfie stom nee hoor dat is liefde voor je kind daar trap je volgens mij altijd weer in sterkte er mee en gooi het maar er uit hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wijfie, het is gebeurd en ja je kan het stom noemen, maar dat helpt je alleen verder de put in. Desnoods de politie dus, of als er een andere mogelijkheid is dan dat. Maar dat heb je al geprobeerd volgens mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 gember vind ik wel lekker koop je die thee kant en klaar of maak je die zo????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 was ff elders aan het lezen; de yerba koop ik bij een Argentijns restaurant de gember op de markt en de zoethoutthee kun je gewoon in zakjes bij de super kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 dank je jane4 mar gebruik je verse gember en hoe en hoe veel ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wijfie, kan me voorstellen dat je dit niet trekt. Het is ook niet niks en daar ga je aan onderdoor zo. Stel een datum als ultimatum, gewoon rustig en duidelijk aangeven wanneer jij wilt dat hij vertrekt en er verder geen woorden meer over vuilmaken. En anders spullen naar buiten en ander slot op de deur op de gestelde datum. Anders is ie in december nog niet weg ben ik bang. Coco, vrolijkheid dat is hier echt wel welkom hoor! Juist leuk. Zeker met een mop erbij:D Yerba maté heb ik meegenomen uit Argentinië, staat al even in de kast dus, en zal het vanavond eens proberen. Wist niet dat het het ontgiftigingsproces bevorderde en/of afvalstoffen versneld afvoert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 ja ik koop steeds ongeveer 500 gram en snijd dan een stukje af van 2 cm, dat versnipper ik zodat de smaak goed in de thee trekt. ook heb ik een keer 2 kg gekocht (was een kopie:D) en toen heb ik het geraspt en in een soeppan een mniuut of 20 aan de kook gehouden en aflaten koelen en gezeefd. Zo had iksteeds een heel sterk scheutje voor in een pot thee, en het was ook heel lekker in de koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 sterker nog Travel, mij is het ooit verkocht als afslankthee:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Heb begrepen dat het water juist niet moet koken omdat het dan bitterder wordt. Maakt niet uit, laat ik het dan eerst toch maar eens gaan proeven. En Jane, er zitten opwekkende stoffen in, naast vitamines en mineralen, en dat wordt altijd verkocht als afslankmiddel. Van het opwekkende gedeelte word je heeeel actief natuurlijk:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hallo Tuvalu, Ik begin net met het lezen van de dagdraad en kom de opmerking van je zoon tegen. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen; doe hoe het voor jou het beste werkt! Er zijn hier mensen die weleens schrijven dat ze door het forum juist aan drank moeten denken, maar dat is slechts een zeer kleine minderheid. Ikzelf heb baat bij alle steun die ik kan krijgen. Als dat voor jou ook zo werkt, dan blijf je lekker hier komen. Vooral bij het uitzitten van trek helpt het forum mij. Je bent goed bezig hoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wijffie, heel veel wijsheid toegewenst. Je kunt kijken waar bij jou in de buurt maatschappelijk werk zit? Gewoon bellen en zeggen dat het urgent is. En wat zit er achter vraag ik me af, dat hij niets goed genoeg vind? Misschien is hij bang om zijn verantwoordelijkheid te nemen? Natuurlijk weet ik niet het hele verhaal, maar ik zit er over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Travel, dat koken was de gember niet de yerba hoor, die giet ik gewoon op en laat het wat afkoelen. nu werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Jane, May en Travel, ik ben even de kast ingedoken....en wat denk je? Staat er hier biologische gember/citroen thee!! Heeft mn partner pas gekocht, maar ik heb niet gekeken welke soorten het waren. Nu staat er al een pot te trekken! Om deze tijd heb ik mn moeilijkste moment van de dag, zo tot aan het eten toe. Maar ik ben ondertussen allemaal recepten aan het uitknippen. Wat er over blijft gaat naar het oud-papier. Beetje bezig blijven, en opruimen die handel. En af en toe hier om een hoekje piepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hallo Diesel, Ik vond je verhaal over de frettenopvang heel interessant. Nu heb ik het ook kunnen lezen! Op vakantie hebben we een keer een nesdt jonge marters zien spelen voor een schuur. Wat prachtig! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 hoi borretje heb jij zelf ergens interessen in ? je hebt telkens comentaar ik dacht dat alles te bespreken is maar dus toch niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 @ Wijfie, Wat heb je gelijk met je posting van gisteren, vandaag en morgen. Toch vind ik het heel moeilijk om me tot vandaag te beperken. Ik denk dan aan schuldgevoel als ik in de fout ben gegaan, of plannen voor morgen, zoals Marq 's mmiddags naar een verjaardag is gegaan. Maar je hebt absoluut een punt. Wijsheid komt met de jaren, wie weet is het nu voor jou zover. @ Marq, Leuk je te lezen. Er komen inderdaad steeds nieuwe mensen bij. Ik probeer het bij te houden op "wie is wie" en de mensen welkom te heten, maar voor je alle verhalen weer bij de juiste persoon kan plaatsen .... We gaan ervoor. Hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hallo May, Ik had het ook koud in het begin, hoofdpijn en ik sliep heel slecht. Al dat gif moet toch uit je lijf. Ik zie de tips die Jane je gaf. Daar sluit ik me helemaal bijn aan. Vooral ook voldoende drinken. Het gaat over! En zie wat je ervoor terugkrijgt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hee Wijfie, Ja ik had gelezen dat je zoon en zijn vriendin weer in je huis wonen. Hij vindt het geloof ik wel gemakkelijk zo: pa en ma als eeuwige achtervang. Jij en je man gaan eraan onderdoor, dus dit MOET ophouden. Kan je hem geen ultimatum stellen? Bijv. op dÃe dag ga je eruit, of je iets anders hebt of niet en als je niet gaat halen we de politie erbij! Die dag alles in de tuin zetten (inderdaad de politie bellen als het moet) en meteen de sloten laten veranderen. Het klinkt hard, maar hij neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn leven en jij staat hem dat toe! Daar help je hem uiteindelijk niet mee! Voor alles Wijfie: je gaat hierdoor NIET drinken hoor, anders ben je zeker terug bij af! Ik wens je alle sterkte van de wereld en zet door hoor. Uit zichzelf gaat hij niet. Dit is veel te gemakkelijk voor hem. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wijffie, je zult het vast wel een keer verteld hebben, maar hoe oud is je zoon en heeft hij werk? Echt dit moet stoppen voor jou hoor! Aan jezelf denken nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Originally posted by: wijfie.... er zit heel veel achter, waarom hij niet op zichzelf wil, waaronder, schulden en het feit dat hij niet ingeschreven staat bij een gemeente, het feit dat hij niet ingeschreven staat bij de gemeente heeft weer te maken met de angst voor zijn schulden en zo blijft hij al zo'n jaartje of 4 (veel te lang), in een cirkeltje ronddraaien, hij komt geen steek verder, maar wij, als ouders ook niet, het is echt om hopeloos van te worden...Het is een gebed zonder einde.quote> Gebed zonder einde. Mits jullie misschien de knoop voor hem doorhakken en hem volwassen laten worden en z'n eigen verantwoordelijkheden onder ogen laten komen. Dus inschrijven, schulden aanpakken etc. Verstoppertje spelen ten koste van je ouders is geen oplossing. Daar maak je alleen maar meer schulden mee. Liefdevol loslaten heet dat, Meiske. Dat is wat anders dan hem je leven uitbonjouren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Na al het reageren, even mijn eigen bericht. Vandaag ben ik voor het eerst sinds tijden alleen gaan nordic-walken. Mijn wandelmaatje heeft naast Parkinson nu ook een hernia. Het was rotweer, maar als ik het ga uitstellen komt er geheid de klad in. Zelf loop ik ook sneller, dus ik kwam eindelijk weer eens bezweet thuis en voel nu mijn spieren. Blij dat ik het gedaan hebt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Lytste, Heel goed dat je dat hebt gedaan! En dat met dit weer...pffff Knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden