Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 maart 2012


Soothe

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vond 'mijn rechter' heel 'rechtvaardig' beslissen.

Bovendien lag de beslissing niet alleen bij de rechter.

Dat een kind liever thuis is, is te begrijpen. Ondanks

Kids zijn eigen..bovendien hebben ook deze kids meestal een vervormd beeld van.

Ik ken iemand die als kind misbruikt werd door haar vader maar op één of andere manier liever in die situatie bleef als tiener. Het ergens geplaatst worden en moeten dealen met schuld en dergelijke was te.

Soms ligt domheid of onwetenheid van anderen altijd aan de basis van het moeilijk leven dat sommigen lijken te leven.

Vermoeiend.

Maar

C'est la vie

Laters

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sofie wat iemand hier schrijft is voor wie er wat aan heeft, wat mij betreft.

Iets raakt me dus reageerde ik daar op. Ik realiseerde me niet dat

het Dharma was, bedankt, mooi, heb ik weer wat aan.

Jopie, dat jij er niet over wil discussiëren vind ik best,

maar voor mij raakte je wel iets essentieels, ongewild (neem ik aan)

deel je een mep uit aan kinderen, dat gevoel neem ik voor mijn

rekening maar ik wilde er wel wat over zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Kom weer eens ff om de hoek kijken hier! Veel nw mensen en ook paar die ik wel ken..... Heb wel al die tijd bijgelezen en mee gelachen, gevoeld, gehuild etc. Het gaat heir per dag aan emoties op en neer en dat is ook wel een weerspiegeling van het leven. Sommige mensen gaan als een speer, anderen vervallen nog in oude valkuilen en krabbelen weer op of hoor je een tijdje niet om vele redenen. Met mij persoonlijk gaat het goed, het is hard vechten maar de moeite zeker waard! Fris opstaan is een cadeautje, maar je puinhoop onder ogen komen zonder je verdovende "vriend" vind ik zwaar en erg confronterend! Maar niet aanpakken schiet ook niet op, dus iedere dag maar weer positief proberen op te staan en je zegeningen tellen, hoe klein soms ook.

Wat me wel verbaasd en wat ik jammer vind; mensen die terug vallen worden hier soms zo giga gesteund met woorden als, kop op, morgen nieuwe dag, het gaat met vallen en opstaan, vergeet het en pak jezelf weer bij elkaar, etc. Ik begrijp het, omdat we bijna allemaal dat pad hebben bewandeld.... Maar het hielp mij juist niet als ik hier kwam nadat ik weer de fout in was gegaan. Want het is niet ok en wil je wat van je leven maken dan moet je die drank buiten de deur houden! Voor mij was het dan soms zoiets als... Aha, dus ik mag nog wel vaker de fout in gaan en word nog begrepen ook! Dus morgen mag het ook nog en een week daarna... Terwijl ik dat juist niet meer wou! Ik heb een schop onder de bips nodig en dat zal niet voor iedereen zo zijn, maar zachte heelmeesters kunnen de wonden soms nog groter maken... Mij persoonlijk helpt het meer om onder ogen te zien en voelen wat drank kapot heeft gemaakt! Voor mezelf en mijn zoon. Gelukkig woont hij bij mij en ben ik nooit met instanties in aanraking geweest, van de buitenkant lijkt mijn leven zo normaal en nemen mensen vaak petje af, goh, doe je het al 16 jaar alleen.... Ze zien niet de schaduwzijde en ikmtoon het niet.

Maar, het doet me best verdriet te lezen hoe op de situatie van Suikertje wordt gereageerd.... Watbik hierboven al beschreef... Mensen mogen hier tig keer struikelen en wordt dan warm omarmd. Ieder zijn recht om te reageren zoals je wil. Maar in het geval van Suikertje, 3 maanden droog! Zo knap helemaal alleen, op een kamertje en geen sociale contacten. Geen eigen spulletjes om je heen, geen geld, geen niks enntoch niet meer naar de fles griipen! Ik heb daar veel bewondering voor! De meesten van ons, hoe ook aan het vechten hebben nog een partner of wat vrienden, fam. En het belangrijkste; een normaal dak boven je hoofd! Buiten het feit of hij veel dingen kapot heeft gemaakt, heeft hij de keuze gemaakt van niet meer drinken! Hij dronk meer dan ik en ik vind het al moeilijk terwijl ik wel in een eigen huisje zit met kind en paar vrienden.

Mag hij dan aub zich ff rot voelen, kapot zijn, wat steun zoeken. Hij vecht zo hard en dat wij allen een mening over dingen hebben of onze eigen frustraties moeten ventileren hier... Iedereen is daar vrij in. Maar probeer je ookmte verplaatsen in andermans situatie. We zijn allemaal uniek ennindividueel in ons gevecht. Ik denk alleen dat hij nu vooral heel veel schouders kan gebruiken om hem ff door deze teleurstelling heen te trekken... Dus laten we dat doen...

Ik wil absoluut niet te betweter uithangen hier of na lange tijd afwezigheid mijn zegje doen, maar het gaat me aan het hart en kon me niet inhouden.....

Iedereen een heel fijn en vooral droog weekend toegewenst!

Liefs JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ,

Ik heb niet de intentie om hier iemand aan te vallen. Wel de behoefte om feiten/spiegels voor te houden. Suikertje kent zijn omstandigheden als geen ander. Ik ken ze niet gedetailleerd. Maar ik zie wel herkenningspunten in gedrag en handelen. Onze omstandigheden zijn van persoon tot persoon verschillend, maar onze ziekte verslaving is voor ons allemaal gelijk. Ik vertel uit mijn eigen ervaringen die de ziekte verslaving mij heeft opgeleverd. Mijn omstandigheden, zowel vroeger als nu, zijn daarbij van ondergeschikt belang. Ik kan de omstandigheden van een ander niet veranderen, wel kan ik laten zien wat mijn manier van denken voor mij heeft betekent ingeval mijn verslaving. Wat het heeft betekent voor mijn kijk op het leven, op mijn kijk op mijn rol in het leven, op mijn kijk op de rol van anderen in mijn leven.

Maar aanvallen zou voor mij betekenen dat ik iets te verdedigen heb tegen een ander... en dat heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rot voelen mag altijd, en het medeleven spat hier volgens mij altijd van het scherm.

Ik hoop altijd dat de bijdragen mensen naast een beetje gehoord

te worden ook wat handvatten geeft om met de situatie om te gaan.

En dat is soms misschien wat confronterend, maar nooit

slecht bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen zoekt zijn eigen weg om van de drank af te blijven. De een heeft een schop onder zijn kont nodig, de ander wil een schouder en luisterend oor. De een doet het alleen, de ander heeft juist hulp van anderen nodig.

Er zijn mensen die al jaren proberen te stoppen, anderen doen het in 1 keer.

We zijn allemaal verschillend, en hebben 1 ding gemeen: van die drank af willen.

Iedereen reageert op een andere manier, en ik vind dat juist bijzonder.

Kan veel van het forum leren, en zo 'gebruik' ik het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,

Begrijp je reactie helemaal en daarnaast lees ik je graag. Ik wil ook geen oordeel geven op of wat of whatever en ken ook niet alle ins- en outs van Suikertje. Misschien wil ik het ook niet weten, want ik heb genoeg aan mezelf en daarnaast denk ik... Dat juist wij, mensen die alcohol als verlossing zien voor een paar uurtjes heel gevoelig zijn.... Maar ok, dat weet ik niet zeker en kan niet voor een ander invullen. Enige wat me irriteerde was dat ik wel weet dat Suikertje erg vecht en op het goede pad zit, en laten we dan ff buiten beschouwing houden of hij het erzelf naar heeft gemaakt. Dat zal vast, anders had een rechter wel milder geoordeeld. Ik ben er gewoon niet thuis in, in de zin van dat je ouderschap je ontzegt wordt. Ik vind het alleen erg triest voor hem en of de kinderen erbij gebaat zijn en hoe zij schade hebben ondervonden... Weet ik niet. Ik weet alleen wel dat kinderen bijna altijd en zonder vooroordeel van beide ouders houden en kunnen missen. Dat Suikertje de kinderen niet mag zien... De rechter bepaald, maar bijv. Ook niet onder toezicht.. Maarmwat ik zeg, ken de situatie niet van A tot gort. Maar voel wel erg met hem mee. Maar misschien moet het op dit moment zo zijn... Ik vind gewoon wel,dat we hem nu niet moeten bestalken met al onze meningen of eigen schuld of wat dan ook. Hij weet het voor zichzelf denk ik heel goed en gun hem gewoon wat lichtpuntjes waar die zich aan op kan trekken! Dat is het eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,

Begrijp je reactie helemaal en daarnaast lees ik je graag. Ik wil ook geen oordeel geven op of wat of whatever en ken ook niet alle ins- en outs van Suikertje. Misschien wil ik het ook niet weten, want ik heb genoeg aan mezelf en daarnaast denk ik... Dat juist wij, mensen die alcohol als verlossing zien voor een paar uurtjes heel gevoelig zijn.... Maar ok, dat weet ik niet zeker en kan niet voor een ander invullen. Enige wat me irriteerde was dat ik wel weet dat Suikertje erg vecht en op het goede pad zit, en laten we dan ff buiten beschouwing houden of hij het erzelf naar heeft gemaakt. Dat zal vast, anders had een rechter wel milder geoordeeld. Ik ben er gewoon niet thuis in, in de zin van dat je ouderschap je ontzegt wordt. Ik vind het alleen erg triest voor hem en of de kinderen erbij gebaat zijn en hoe zij schade hebben ondervonden... Weet ik niet. Ik weet alleen wel dat kinderen bijna altijd en zonder vooroordeel van beide ouders houden en kunnen missen. Dat Suikertje de kinderen niet mag zien... De rechter bepaald, maar bijv. Ook niet onder toezicht.. Maarmwat ik zeg, ken de situatie niet van A tot gort. Maar voel wel erg met hem mee. Maar misschien moet het op dit moment zo zijn... Ik vind gewoon wel,dat we hem nu niet moeten bestalken met al onze meningen of eigen schuld of wat dan ook. Hij weet het voor zichzelf denk ik heel goed en gun hem gewoon wat lichtpuntjes waar die zich aan op kan trekken! Dat is het eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeee Akelei, nee ik zeg niet wie fout handelt of wat dan ook. Ik zeg alleen wat ik zelf ervaar, voel of denk... Een ieder is vrij te reageren of doen zoals je denkt te moeten doen. Voor mij werkt het op een manier zoals het misschien niet voor een ander werkt. De 1 heeft er veel aan om te reageren of mee te schrijven op het forum, de ander leest of ervaart dingen in stilte.. Ieder zijn eigen weg toch?

En ja, lap tekst.. Sorry als het verkeerd overkomt, dat was niet de bedoeling. Tips heb ik niet, wat voor mij werkt... Iedere dag weer denken, nee, eerste glas niet. Dat is al A, en verder vooral naar mijn eigen gevoel luisteren en mezelf als mens waardevol maken. Ik kan na bijna maand droog staan weer genieten van kleine dingen en mezelf er sterker door voelen. Als je grek voelt opkomen, afleiding... Hele huis is hier nu spik en span! Maar de redenen dat ik de rem erop kan zetten geldt misschien niet voor jou. Ik denk wat het belangrijkste is, jezelf meer op voorgeond zetten en realiseren dat jij diegene bent die het moet doen en de einige bent die geluk voor je eigen ik kan realiseren... Dan volgt de rest ook weer.... Hoop dat je er wat aan hebt. Tis moeilijk! Ik weet het!xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, lekker gesport.

onrust eruit.

zo lekker eten erin

balans

eten jullie?

(moet wat vragen he..)

word morgen mooi weer,

dus lekker tuinieren enzo

...ferrari

voor een ieder eetsmakelijk

enjoy..

heb nu weekje of vier niet

gedronken.

waarom ik dat meld, weet

ik niet.

smikkel smakkel:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...