Zonnetje Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hallo iedereen, bekende en onbekende effe dag zeggen hier gaat niet alles volgens "uitgestippelde" weg maar dat was ook wel te verwachten. Het is één ding om je droom te volgen... totaal iets anders om hem waar te maken. We worden hier dagelijks geconfronteerd met de realiteit om ons waar te maken in een vreemd land, andere cultuur én vooral een totaal andere mentaliteit. Af en toe sluipt de twijfel over deze toch wel enorme stap... het verlies, dierbare die we hebben achtergelaten... M heeft nog steeds geen job ook al stuurt hij dagelijks een twintigtal resumés en heeft hij af en toe respons om op intervieuw te komen. Ik volg dagelijks Hebreeuwse lessen van 8 tot 13u en moet nog eens uren huiswerk maken... pff. Moeilijk hoor als je een taal moet leren om 'te overleven - zelfstandig te zin' - waar je totaal geen feeling mee hebt , eigenlijk eerlijkgezegd niet van houdt. Geeft mij maar Frans of Engels ... en dat gebruik ik al dagelijks hier want met Nederlands (Vlaams) kom je hier nergens. Dus spreken denken, voelen in mijn eigen taal .... het is zo ver weg en misschien is dit nog het ergste wat ik mis??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Originally posted by: spikeheb gister gedronkengekeken wat het met me deedbah, vies spulq]====================Hier schrik ik echt heel erg van. Spike, dit komt niet goed vanzelf. En dan kun je honderd keer zeggen dat je het zelf wilt doen/ moet doen... en geen therapie wilt of nodig hebt, maar ... Ik zal geen therapeutische reactie geven, daar lach je om zei je daarnet. Ik haal jouw eigen woorden aan van even daarna: gister wordt morgen als we vandaag niet ingrijpen Spike, alsjeblieft, laat mensen toe, laat hulp toe voor je weer helemaal op de bodem zit. Je bent veel te waardevol meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 He Zonnetje! Fijn iets van je te horen. Het is juist nu heel stil hier. Jammer dat je nu in een dip zit. Moeilijk om die taal te leren he? Ja en je twijfels, het is ook een hele stap die jullie hebben genomen. Als het echt niet gaat lukken, is er dan een mogelijkheid om terug te komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Originally posted by: Yvonne Originally posted by: spikeheb gister gedronkengekeken wat het met me deedbah, vies spulq]====================Hier schrik ik echt heel erg van. Spike, dit komt niet goed vanzelf. En dan kun je honderd keer zeggen dat je het zelf wilt doen/ moet doen... en geen therapie wilt of nodig hebt, maar ... Ik zal geen therapeutische reactie geven, daar lach je om zei je daarnet. Ik haal jouw eigen woorden aan van even daarna: gister wordt morgen als we vandaag niet ingrijpen Spike, alsjeblieft, laat mensen toe, laat hulp toe voor je weer helemaal op de bodem zit. Je bent veel te waardevol meid.quote> Helemaal mee eens Yvonne. meldt je bij iedereen als je het nodig hebt. Ik zat gisteravond heel moeilijk en heb iedereen ingeschakeld. Meeste via pb, omdat niet iedereen alles hoeft te weten. En het is me gelukt en ben vandaag zo trots Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Heb zefs mensen om hulp gevraagd via pb die ik nooit eerder zo benaderd had. Maar wilde perse niet de fout in gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Dag Madelief en de andere frummers, Het is inderdaad stil hier. Nu het weer warmer wordt nemen we 's middags weleens een alc. vrij biertje. Het is weer eens wat anders dan dat eeuwige fris, of water met citroen o.i.d. Ik zit dan niet meelf in te beelden dat het echt bier is hoor. Ik heb deze keer de nachtberichten van Kirky niet nagelezen, maar heb dit soort berichten inmiddels al een paar keer meegemaakt. De volgende dag blijkt er dan niets aan de hand te zijn. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. In gedachten heb ik het verhaal van die jongen die steeds "Beer! Beer!" riep zonder reden en uiteindelijk niet geloofd werd toen er echt een beer kwam. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hoi Lytse, hoe gaat het met jou vandaag. Hopelijk wat beter dan gisteren. Hoop dat het zonnetje bij jou ook schijnt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Suiker, Jammer dat ik gisterenavond juist vroeg naar bed was gegaan. Voel me nog steeds tegen grieperigheid aanzitten, dus doe vandaag maar een beetje rustig aan. Fijn dat het vandaag beter met je gaat. Je kunt echt trots op jezelf zijn jongen! Een knuffel voor je. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Waarom is het jammer dan Lytse dat je vroeg naar bed bent gegaan. Denk ook vooral om jezelf he. Ik heb veel steun gehad hoor. Het forum is soms net een warm bad hoor. Je moet er alleen voor open staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Tsja Lytse, er staan wel een meer alarmerende berichten op het forum als iemand het niet meer ziet zitten... en dat draait gelukkig wel weer bij dan, maar kan met niet indenken dat je op een forum gaat zetten dat je een kankerlichaam hebt als je geen kanker hebt... zou ik wel heel grof vinden. We horen het nog wel. Suiker... Spike gaf gisteren inderdaad aan dat ze heel diep zat/zit. Eigenlijk is die neergaande lijn er al een poosje voor mijn gevoel... Maar wat ik van haar begrijp is dat Spike geen hulp in de vorm van therapie WIL hebben. En blijkbaar was de hulp hier op het forum ook niet voldoende voor haar om weerstand te kunnen bieden. Ben gewoon bang dat het weer helemaal verkeerd gaat lopen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Ja Yvonne, ik heb het allemaal gevolgd met Spike gisteren en ik weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan hoor. Eerst 112 bellen en dan niks meer. Ik weet dat het soms moeilijk is om acuut hulp te krijgen, maar dit vond ik vreemd. Maar wil en kan niet oordelen over iemand die ik niet goed ken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Ja Yvonne, Inderdaad kunnen we alleen maar afwachten. Ik vind dat soms moeilijk. Is dat inderdaad een dalende lijn bij iemand, die ik meen te zien? Iemand komt ineens niet meer (zoals laatst bij Yalaya) is dat dan juist goed, of juist niet? en ja Suiker, er zijn gelukkig altijd mensen die je willen steunen, als je er om vraagt en gelukkig heb je dat gedaan. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Lieve Vonnie en Lytse, We zijn geen therapeutische instelling, we kunnen alleen maar aanhoren en vanuit onze gevoel reageren, en een beetje advies geven. en w.b. Kirk, tja we moeten eerst maar eens horen wat er nu precies aan de hand is en niet zelf van alles gaan invullen, dat heeft geen nut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Suiker, ik oordeel ook niet... hoop alleen dat ze van mening verandert en toch hulp gaat toelaten. Ik gun het Spike zo verschrikkelijk om lekker in haar vel te zitten, en met mij heel veel mensen hier. Fijn trouwens dat jij er gisteren goed doorheen getrokken bent Suiker. ennu las ik in de gauwigheid nou dat je 'in love' bent???? LEUKKKKKKK.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Ja en het forum kan veel steun bieden en je hebt een luisterend oor, maar voor de echte oplossingen moet volgens mij toch nog altijd proffesionele hulp zoeken. Is soms moeilijk om de stap te zetten, heb ik ook gehad, maar mensen doe het! Het is het waard hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hoi Bol, das dus precies wat ik aangeef Bol... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Originally posted by: YvonneSuiker, ik oordeel ook niet... hoop alleen dat ze van mening verandert en toch hulp gaat toelaten. Ik gun het Spike zo verschrikkelijk om lekker in haar vel te zitten, en met mij heel veel mensen hier. Fijn trouwens dat jij er gisteren goed doorheen getrokken bent Suiker. ennu las ik in de gauwigheid nou dat je 'in love' bent???? LEUKKKKKKK....quote> Sorry Yvonne, ik bedoelde niet dat jij oordeelt hoor. Ik had het over mezelf.Wat heerlijk trouwens buiten zitten met laptop op schoot in korte broek:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Je hebt helemaal gelijk Bol. En Suiker, hier schijnt ook de zon, dus misschien straks een beetje onkruid uittrekken. Al het vogelzaad dat de vogels niet lusten gooien ze op de grond en dat worden allemaaaal plantjes! Ik doe dat zittend op een krukje, omdat ik nogal krakkemikkig ben, maar wel lekker buiten in de zon! Je kunt hier een volkstuin onder glas huren bij kassen die niet meer rendabel zijn. Oh, als ik toch eens goed gezond was.... Ze helpen zelfs bij de verkoop van overtollige opbrengst! Lijkt me zo leuk! Ik ga aan de dag beginnen. Sta nog op winterstand:D Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Joop is een 2ehandsje niet veel goedkoper via marktplaats te krijgen??? Hier even een rondje met het hondje en dan ook nog even lekker de zon in. Kijken of dat met het laptoppie lukt, maar ben bang dat ik dan niets meer kan zien op het scherm.. Lytse... ik ken dat probleem met vogelzaad. er zit overigens heeeel veel wortelzaad tussen, heb vorig jaar expres één plek waar ze het mikten een poos met rust gelaten en oogste uiteindelijk piepkleine worteltjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 beetje strategisch opstellen die laptop en dan lukt het hoor. Veel plezier:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hoi Toine, hoe wordt het vanmiddag met de Fc tegen Heracles? Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 krijg binnenkort een hok met konijn. van iemand. soort van lease-konijn. iemand nog advies.... mag zo een hok in de zon staan of juist niet en mag ik er een ren bij maken, want het is echt een klein isoleercelletje dat hok, vind ik zielig. komt goed. fijne middag hier nu strak blauw en veel zon. op mijn dakterras is het nu al te warm, ken je nagaan hoe het in de zomer is met 25 graden billetjes braden zeg maar mocht het niets worden.. hebben we voor eerste kerstdag verse.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Wat denk je zelf Toine. Wil je zelf graag de hele dag in de brandende zon staan. Ren is heel goed idee, maar doe ook gaas onderin he, anders is hij/zij misschien zo een keer weg:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hoi Toine... zou er wel voor zorgen dat dat beestje als het warm is wel lekker in de scaduw kan.. en een ren kan natuurlijk nooit kwaad. Wel zorgen dat hij of zij er zich niet onderdoor uit kan graven hoor. Maar heb er niet echt verstand van, heb nooit een konijn gehad.. Sterkte met je kalkoendijen overigens . Zo, rondje met hondje weer gehad, nu echt naar buiten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 nou, dit is ut dus niet... moet zo'n beetje met mun snufferd in het scherm gaan zitten om iets te kunnen zien hier in de tuin... kom straks nog wel even kijken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden