Spring naar bijdragen

Zondag 15 april 2012


Esperanza

Aanbevolen berichten

Sofie... mooie dag dus voor jou geweest.

Fijn.

Hannah.. ik wou dat ik je kon helpen... iets kon zeggen waardoor je je prettiger gaat voelen of een goede tip kan geven... ik kan het niet, ik heb geen oplossing voor je.

Smik, je mag ruimte innemen hier hoor, geen enkel probleem... plek zat voor ons allemaal..

Maar hoop dat je inderdaad 'lekker' in je boeken kunt duiken nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hihihi, sorry Hannah.... maar jou potverdriedubbeltjes te horen zeggen... past niet bij jou... zeg dan maar gewoon '***' :D

En ja... na Gunn lijkt ook Wijfie te verdwijnen zonder verder iets te zeggen.

En ook Snoep reageerde niet meer.

En ook hannah heeft geeneens iets gezegd over de tekst die ik voor haar vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, knuffel jongste nog maar even extra dan.

Als je dat gedaan hebt... sla ik twee virtuele armen om je heen... en hou je stevig vast.

Hannah... ook om jou twee armen heen nu.

Ik zou je zo graag willen helpen.

En nu MOET ik echt weg... eten staat klaar hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, bedankt voor je posting!

Hannah, meisje toch. het valt niet mee.

Pijnlijke zaken en ik snap dat je drinkt.

Of het iets verandert aan de situatie, nee, nix.

Maar dat weet je zelf ook allemaal wel.

Take care, probeer los te laten. Hoe moeilijk ook.

Ben zo weer weg, ff eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt, goed van je, wat een actie, pfffff.

Blijf op je tellen letten he, niet te grote beslissingen nemen he.

Per dag, per dag.

Wijfie, ik bewonder je eerlijkheid. Zo vaak vallen, zo vaak weer opstaan.

Zo vaak dat kwartje wat valt. Ik vergeet niet dat oa jij voor mij

een reden was om naar AA te gaan.

Jij ging toen al een tijdje, ik zag je schrijven, je houding veranderen.

Je was positief, vol goede moed en het was een genot om je postings

te lezen. Jammer dat het nu niet zo goed lukt.

Dat is de waanzin van de drank; denken dat een ander erger is.

Ik heb dat ook gehad, ik snap het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie hou vol :heart:

Je zou je nog veel rotter voelen, alcohol zelf neemt remmingen weg en dan ga je toch weer onderuit. Blijf maar lekker op de been.

Wijffie, hetzelfde zich herhalende patroon. Je vergeet de momenten waarop het ook bij jou mis ging, en het wel erg was. Misschien moet je je die nog eens voor de geest halen.

.

Gestopt, hoedje af.

Hannah, maak je jezelf niet te afhankelijk van de kinderen. In plaats van te drinken zou je ook iets leuks voor jezelf kunnen bedenken. En dan niet alleen dingen die moeten.

Je hield van schilderen en gitaar spelen. Je kinderen worden toch ouder.

Maar afspraken wanneer ze er wel of niet zijn, dat is natuurlijk wel prettig als die nagekomen worden.

Ik weet het, ik heb makkelijk kletsen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k was idd aan 't koken. Dat heeft bijna twee uur geduurd! 'k ben zó traag de laatste tijd. 't was natuurlijk ook tegen heug en meug. Hapje voor hapje eet 'k nu m'n prak op. En nu maar hopen dat 't binnen blijft. 'k heb professionele hulp. Woensdag zie 'k de psychiater weer. Krijg 'k ook meteen m'n bloeduitslag. 'k vrees met grote vreze dat 'k er lichaam'ijk niet goed voor sta.

Emotioneel is 't al niet veel beter. Als je me de afg'lopen week had gezien, had je me voor gek verklaart. M'n motoriek is g'lijk die van een zenuwpatient; onbeholpen en houterig. Met alle nare g'volgen van dien. En nu komt 't. Gisteren had 'k boodschappen g'daan, en 'k koop altijd wat extra's in voor m'n Food Storage. Tijdens 't inruimen stootte 'k door een onhandige beweging zo ruw tegen een plank, dat er zeven potten op de grond vielen. En alle zeven kapot! Bruine bonen, doperwten/wortelen en appelmoes. Alles over de vloer. Een golf walging en ontzetting ging er door me heen! Dat g'voel dat je alle controle kwijt bent. En dat ben 'k ook. 'k heb m'n schuurtje gesloten, rende naar m'n appartement en heb me op bed laten vallen. Jankend. Rond elf uur ben 'k er nog even uitgegaan om m'n tanden te poetsen en daarna meteen gaan slapen.

En die troep ligt er nu nog steeds! 'k heb de fut g'woon niet om 't op te ruimen. Maar 't moet. zometeen maar even opruimen. *zucht* Goed, g'noeg gezeurd. Dank voor uw aandacht.

*Nu aan 't schoonmaken. Wellicht tot straks*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt wel Smikkie.

Liep op het werk een beetje over, maar heb het toch wel weer van me af kunnen zetten.

Het maffe is, gisteren in een restaurant, waar we erg lang op het eten moesten wachten, begon ik me af te vragen hoe het zou zijn om een glas wijn te nemen. Ik had geen trek, maar dacht het gewoon.

Maar ik weet van de vorige keer dat ik dat na een droge tijd deed, ik hartkloppingen kreeg. Toen dacht ik het daarbij te laten, maar ging toch weer vaker drinken.

En ik voel me veel lekkerder in mijn vel zitten zonder drank, ook lekkerder dan met 1 of 2 glazen, dus ik kan het dan wel vrij snel ombuigen, zo'n gedachte.

En mijn partner drinkt gelukkig niet. Dat helpt ook.

En blij toe. Het zou weer als zo'n achteruitgang voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ook de werkdruk Smikkie, die is momenteel erg hoog.

Er moet van alles af, meer dan ik in mijn werktijd kan. Natuurlijk ook achterstand opgelopen door alles.

Gelukkig zijn er collega,s bijgesprongen.

Nog 2 weken, dan gaan we een weekje op vakantie.

Zie daar wel naar uit.

Rare wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond iedereen,

Ben een poosje weggeweest wegens geen tijd en werkdruk. Doch er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet aan dit forum denk. Verslaving ??

Ik denk dat ik nog nooit in de laatste jaren zo weinig (lees : niets) heb gedronken in een zo lange periode. Ook als het zich eens voordoet, blijft het heel bescheiden en is er totaal geen drang om door te drinken.

Hoop dat ik niet al te veel heb gemist en dat iedereen het goed doet.

Vooral dan even smikkie en kate, want jullie hebben het de laatste tijd erg moeilijk gehad hé. Voel me eigenlijk plots erg verwant met jullie leed :heart: en hoop vurig dat het een beetje beter gaat.

Morgen dagje haven, nu eindelijk nog eens een avondje alleen thuis, iets wat ik erg heb gemist als het ware :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...