Spring naar bijdragen

Voorstellen: Dubbeltje


Dubbeltje

Aanbevolen berichten

Ik ben Dubbeltje, 42 jarige man en een stevige probleemdrinker. Zo dat moest maar eens gezegd worden. Eigenlijk is dat de afgelopen 7 jaar zo gegroeid en dat moet nu maar eens afgelopen zijn want ik ben hard op weg om mijn sociale leven kapot te zuipen.

Drie jaar geleden ben ik van baan veranderd en besloot dan ook meteen het bier te laten staan. Maar dat gebeurde dus niet. Toen besloot ik een jaar geleden weer van baan te veranderen en nam me weer voor om alleen nog sociaal te drinken. Dat lukte dus ook niet. En alleen maar thuis willen zitten om bier te kunnen drinken, dat is een doodlopende weg.

Het gekke is dat ik het alleen met bier heb. Zes tot acht halve liters elke dag is standaard. Dus vanaf nu komt er geen bier meer in huis. Gisteren ben ik bewust niet naar de supermarkt geweest om niet in de verleiding te komen en dat is gelukt. Wel drie glaasjes sangria gedronken over de hele avond, maar niet de behoefte om dat pak leeg te drinken en ook niet de behoefte gehad om een gewone fles wijn open te trekken en ook niet omgekeken naar de driekwart fles wodka die er al bijna een jaar staat.

De nacht was wel bijzonder. Val ik normaal als een blok in een droomloze slaap, gisteren duurde dat drie uur met prompt een nachtmerrie. Niet leuk, maar het is vast een beter perspectief dat ik dit in het begin maar op de koop moet toenemen dan het perspectief dat ik de rest van m'n dagen semi-lam mijn bed op zoek.

De boodschapjes die ik vandaag nog moet doen, haal ik bij een tankstation om de verleiding bier te kopen uit de weg ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je er bent Dubbeltje.

Eindelijk nog is een man erbij. Goed voor het evenwicht ;)

Ik weet er nog niet zoveel van, maar het is toch wel echt de moeite om nuchter rond te lopen. Als je van avontuur houdt, dit IS een écht avontuur.

Nestel je maar lekker op het forum en laat je maar overstelpen met zinvolle info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dubbeltje, welkom op het forum, ook van mijn kant. Je verhaal is voor mij heel erg herkenbaar en vergelijkbaar.

Een belangrijke stap die je daar genomen hebt. Forum, erkenning van het probleem.

Nu de herkenning nog, en de makkelijke weg vinden.

Je schrijft: "Het gekke is.. etc.". Zo gek is dat niet, maar wel een illusie. Het is echt niet het bier dat je parten speelt maar wel degelijk de alcohol.

Die paar glaasjes sangria gaan je dus echt niet helpen, integendeel. Dit is de moeilijkste weg die je nu kiest. Nee, de onbegaanbare. Je zult de detox merken, maar niet de voordelen van geen alcohol. Geloof me, dit gaat zo niet lukken al lijkt het op dit moment makkelijker voor je.

Neem de eenvoudigste weg en zeg alcohol vaarwel. Vandaag, deze week, maakt niet uit. Prent het in je hoofd!!!! en laat dit even niet meer los. Dan heb je ook geen tankstation nodig. Ook dat is jezelf voor de gek houden, dat hoeft helemaal niet. En wat is er nu voor fatsoenlijks te koop bij een tankstation.

Het is helemaal niet zo moeilijk om in een supermarkt de drank te laten voor wat het is. Genoeg bier aanslepen is een "hell of a job". Been there, done that! Geloof me.

De eerste winst is het gevoel van opluchting dat het inladen niet meer hoeft! Dit help alleen maar in een goed voornemen.

Laat alcohol voor wat het is. Alle alcohol. Je kunt dit nu doen of er, na verloop van (niet al te lange) tijd achter komen dat dit toch beter was geweest. Die keuze is nu aan jezelf en aan niemand anders.

Nogmaals welkom hier en ik hoop je nog veel te lezen.

Dylan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, ik zie welk gevaar je beschrijft, maar ik wil het even aankijken. Ik had me eerst voorgenomen om voortaan alleen maar vrijdag en zaterdag bier in huis te halen. Dat heb ik al eens eerder geprobeerd, maar dat mislukte omdat ik ging smokkelen. Zondag is eigenlijk ook weekend en van daaraf verder de verkeerde kant op. Daarom deze keer maar helemaal geen bier meer. Ik wil terug naar sociaal kunnen drinken met vrienden en collega's.

Nu is het twee bier en dan over op de cola, want ik moet na het werk nog een flink stuk met de auto. Nu haak ik voortijdig af na twee cola omdat ik nog gauw naar de supermarkt wil voor een hoop halve liters. Als er geen bier mijn huis meer inkomt, dan is die drang om weg te gaan er ook niet meer vermoed ik. Als ik nu zie dat ik de supermarkt niet meer ga halen voel ik me wel onrustig, maar tot op heden ging ik dan niet aan andere drank. Maar als blijkt dat dat vermoeden een illusie is, dan zit er inderdaad niks anders op dan algehele drooglegging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbeltje,

Nogmaals welkom hier (zoals ik al zei op de dagdraad). Ik heb veel gehad aan de internetcursus van Tactive. Je kunt hem volgen als minderaar en als stopper. Je leert je valkuilen en triggers te herkennen en er ander gedrag voor in de plaats te stellen. Was heel nuttig!

Na een jaar geminderd te zijn (ik dronk 4 dagen niet) ben ik uiteindelijk toch helemaal gestopt. Mijn grootste trigger is chronische pijn en die kan ik niet veranderen. Als dat te gek wordt en ik heb al twee glazen op, dan is soms de rem weg en dat wil ik absoluut niet meer.

Het kostte mij ook een tijd om dat besluit te nemen en het heeft best veel consequenties, vooral omdat mijn man wel alcohol drinkt.

Ik hoop het, ook op de lange duur, vol te houden.

Veel succes en doorzettingsvermogen,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbeltje, uitgaande van je eerste posting: De optie om terug een sociaal drinker te worden hebben jij en ik al mijlenver achter ons gelaten.

Misschien dat een enkeling er in slaagt die (nog) niet elke dag drinkt en slechts 1 of 2 keer per week doorslaat en dit als een probleem ervaart. Maar zelfs dan is het een veel moeilijker weg dan stoppen.

Ook begrijp ik best dat je dat nu nog niet wilt zien.

Een opmerking die ik hier ooit las van een arts richting een patiënt die me bij is gebleven: "Misschien dat het één op de duizend lukt om weer een sociaal drinker te worden; en die ene, dat ben jij niet. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbeltje, welkom.

Minderen of stoppen...

Het zijn allemaal fases waar je kennelijk doorheen

moet...

Die opmerking van jou,laatste posting, Dylan kende ik nog niet.

Haha, ik las hem nog twee keer fout ook.

Wishful reading...ik las; "dat ben jij"

Dubbeltje, succes met het AdB worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Dylan. Zo had ik eens een shag rokende huisgenoot tijdens mijn studententijd. Die besloot te stoppen. Behalve als hij een jointje rookte dan natuurlijk. Vervolgens liep hij de hele dag knetterstoned rond. Dat was ook wat zot, dus is hij maar gewoon gaan roken en niet veel later helemaal gestopt. Ik vind de vraag of ik wel of niet ADB kan zijn als sociaal drinker nu ook nog niet zo spannend, want ik weet wel dat dat excessieve zuipen er definitief uit moet. Hoe, dat zien we dan wel weer. Veel belangrijker op dit moment vind ik eigenlijk vanavond. En daarna zien we wel weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klinkt al wat nonchalant in mijn ogen Dubbeltje;

drinkt er 2 (op t werk neem ik aan) en stapt dan in de auto.

Zo blijft bier met weekend geassocieerd en straks begint

dat weekend op donderdag al. Leuk boek voor je is:

Help ik (ver)zuip, mooi voorbeeld hoe het niet moet, maar wel vaak gaat.

Het is goed per dag te bekijken en wat vaak gezegd wordt: kijk eerst of je 3 maanden

zonder kunt en beslis dan eventueel een minderaar te worden. In die 3 maanden wordt je veel duidelijk en als je dan kiest, kies je echt. Nu is het vaak een keuze uit angst.

Maar wie zijn wij om jou het vallen en opstaan te misgunnen Dubbeltje, je mag je eigen weg zoeken en hopelijk je pad vinden dat bij jou en jouw omstandigheden past.

Ik merk wel dat ik, net als Dylan, je blijkbaar iets wil besparen, en je het zo gun om weer

trots en fier met jezelf te zijn. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, dag beste Dubbeltje,

Hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen en dat je er veel steun aan zal hebben.

Het gaat hier bij momenten redelijk hectisch aan toe.

En je leest het hierboven bij lavendel

mannen zijn hier welkom

om de rust te bewaren???

Maar alle gekheid op een stokje

je bent hier om ADB te worden en te blijven.

Dus wens ik je veel succes en sterkte toe en hoop je hier veel te lezen.

Groetjes, Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dubbel.

Goed dat je een beetje aan het onderzoeken

bent wat alcohol met je doet. Blijf luisteren

naar je lichaam. Als je goed luistert merk je wel

welke kant je op moet.

Nog een vraagje. Wat is nou een sociale drinker?

Of wat is sociaal drinken?

Dat zijn als je het mij vraagt best vreemde begrippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...