bolletje Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Goeie aovnd Tinus. Vandaag weer een stuk verder gekomen met inpakken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 En die ellende werd bij mij ook alleen maar groter, nooit kleiner. Elke terugval was ernstiger, duurde langer en ging dieper dan de keer daarvoor. Maar het goede nieuws is; herstel werkt ook progressief! The sky is the limit! Nu durf ik weer auto te rijden en een halve marathon te lopen. 10 maanden geleden zat ik te shaken in de detox... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Nina, dank voor je openhartige posting van vanmiddag. Knap en oprecht dat je dat zo kan en wil delen. Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Deze posting was een reaktie op de gequote ellende door Bo, van Smikkie.... traag, ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bol, ingepakt ben ik al, nu nog mijn charmes in de strijd om de werklui een beetje in te pakken en dan zit het erop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Je kwam van ver Gwen en je reis is nog lang niet ten einde:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Je charmes in de strijd gooien Tinus. OOOOOOOOO dan komt het wel goed, dat krijg jij voor elkaar. heb je ooit die reclame gezien van die vrouw die haar tanden poetste? Toen die stralend wit waren en zij lachte naar iedereen, deed iedereen een stukje verhuizing, de hond uitlaten enz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Samen komen we heel ver! En gelukkig.... ik hoef het niet alleen te doen. Niemand hoeft het alleen te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bul, lopen geeft me een leeg hoofd.... (maar ook een rammelende maag...eten dus,ciao) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Spike is de HA net geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Hallo lieve frummellummeltjes allemaal, Ik geef een stevig virtueel duwtje in de rug aan al diegenen die het vandaag moeilijk hebben (de ene al wat moeilijker dan de andere): spike marQ kate snoep gaby diesel jopie een dikke proficiiat aan gwen en snoep :sun: een pluim aan kameleon, bo en lenie :present: smakelijk aan made (of is alles al op? ) en aan mezelf een heerlijk bord tomatensoep met balletjes (helpt goed tegen trek). Maar de uitspraak van de dag komt van bor die er steeds in slaagt de moeilijkste zaken eenvoudig voor te stellen: “Een tandarts kan moeilijk een pijnlijke kies behandelen als de patiënt z"n kaken op elkaar houdt.” Dat zouden wij beter doen als de verleiding van de fles of het glas in de buurt komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 lenie, wat ga je goehoed. En nu houden zo hé, je ogen zijn goed open gegaan lees ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Lieve mensen, Mijn verhaal doe ik nu niet verpakt, in een gedicht of hoe je het wil noemen. Vandaag dus naar de verslavingszorg geweest. Het was zeer intensief. En zoals altijd wil ik het stuur zelf in handen houden en daar waar mogelijk mijn eigen koers varen. Heb dat altijd in mijn eentje gedaan (nee niet in een lelijke eend:D) Nu heb ik iemand die dat begrijpt en weet dat ik de lat voor mezelf altijd te hoog leg. Ik mag meedenken, stap voor stap en niet alles tegelijk willen. Ik heb veel dingen om te verwerken, heb het de laatste drie jaar zwaar te verduren gehad, een school sluiten (was schoolleidster), een man die ziek werd (100 % afgekeurd) een dochter die haar weg aan het vinden is. Als ik terug kijk vraag ik mezelf af hoe ik al die ballen in de lucht heb gehouden. Ik heb het gedaan, alles opgelost... en dan is er die leegte. Dat is voor mij 1 van de nekslagen geweest. En nee, dit is geen smoes geweest om te gaan drinken, het hield mij op de been. Totdat ik in de leegte viel, geen werk meer, de dood van een dierbare, ik werd passief. Tijdens mijn opname, kreeg ik ook die ruimte, heb dat als heel prettig ervaren. Welnu, mijn beslissing is dat ik op hou om krampachtig te stoppen met drinken, met hulp maar met eigen verantwoordelijkheid en inzicht. met als resultaat uiteindelijk geen wijntjes meer. In mijn eigen tempo, op mijn eigen manier. Dan pas wordt het iets van mezelf en is het vol te houden. Kameleon, dat ben ik nog steeds, heb de vrijheid om naar mijn gevoelens te luisteren,aan te passen en daarnaar te handelen. Zolang het niet ten koste gaat van iemand anders. Het programma wat ik ga volgen heet lifestyle en is individueel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Spike, als het een kleine troost kan zijn...Hier zijn volgens mij op dit moment heel wat forumleden helemaal alleen thuis. Blijf maar lekker met een dekentje meekijken in deze huiskamer. Hoe virtueel ook, ik heb hier al meerdere keren net die ene portie woorden gelezen dat me weer wat moed gaf. Miertjes bij elkaar. Kameleon, helemaal eens met je. Het werkt het beste als het vanuit jezelf komt. Daar heb ik ook een tijd moeten over doen om er achter te komen. Eens je dat gevoeld heb, besef je pas wat een kracht er in ons bruist! De kunst is omdat niet te vergeten en leren te gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Nog heel even over alleen zijn of alleen doen, je kan zoveel mensen om je heen hebben die je willen helpen. Er kan zoveel hulpverlening en medicatie zijn, uiteindelijk komt het erop neer dat je het zelf moet doen. Handvatten aangereikt krijgen, een luisteren oor hebben of gewoon eens tegen iemand aan praten. Eén ding heb ik ervaren, de wil moet er zijn. Als de wil ontbreekt kunnen hulpverlener, vrienden of wie dan ook, zeggen of doen, het komt erop aan dat je zelf ook echt wil. "Ik wil", dat woord is machtig Al zegt men het ernstig stil Het kan een berg verzetten Dat éne woord "Ik wil" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Originally posted by: albertinalenie,wat ga je goehoed.En nu houden zo hé,je ogen zijn goed open gegaanlees ik.quote> ja echt wel..doe me best..ik wil niet meer terug naar daar waar ik was,dank je.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Originally posted by: kameleonHet programma wat ik ga volgen heet lifestyle en is individueel.quote> kame,Heel openhartige posting. En als je denkt dat dit het goede en juiste pad isga er dan voor en laat je door niemand tegenhouden.Onze steun heb je alvast. Groet, F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bulletje, kom op, ieder mens is uniek jij ook! Las vanmorgen dat jij op je fiets ging duiken, is dat goed gegaan:D Jij hebt twee stieffies, hoe oud zijn ze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 bulletje, Je moet toch niet constant proberen je aan te passen. Dat lukt toch niet en iedereen op het forum (en daarbuiten) is anders. Wees gewoon jezelf. Klinkt het niet dan botst het. Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bulletje, het zijn hier allemaal rare vogels. Maar 2 dingen zijn zeker: we hebben allemaal iets met drank en we moeten allen op tijd en stond naar het toilet net zoals de koning ;-) ( aja, in België hebben we geen koningin, hihi) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Frodo ik ga dit pad volgen, kan mijn beslissing altijd bijstellen. Krijg het nog druk, Lifestyle, mindfulness, psychotherapie en niet te vergeten kopcursus. De lat weer te hoog, ik denk het niet, alles is voor mezelf en mijn gezin. Dank:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bulletje je hoeft toch niet zoals ons te schrijven? Trouwens het heeft ook even geduurd voordat ik mij hier thuis voelde op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Waarom niet johan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Kameleon, Dank voor het delen. Dat klinkt als een goede strategie. Lifestyle heb ik ook gedaan en ik heb er nog regelmatig profijt van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubbeltje Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Bulletje, wat is er dan op zaterdag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden