Spring naar bijdragen

Zondag 15 Juli 2012


Gunn

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lenie, wat sneu, maar wel een hele mooie leeftijd!

Thuis studie zou inderdaad een hele goeie optie zijn, maar of ik zoveel zelf discipline heb is maar de vraag. Als ik iets echt wil dan wel. Eerst maar eens verhuizen over een maand of 3 en dan studeren. 1 ding tegelijkertijd is denk ik wel verstandig.

Ik ga eten bij een vriend, meld me vanavond nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

dikke ruzie gehad met de buren.

Ex met kid zijn op bezoek, kid had een hele zak met petards bij.

(kid is 12). Nu vind ik het ook geen goed idee om met bommetjes ,toch zeker die grote "piraten" zoals we die hie zelfs vroeger al noemden, te spelen.

Dus ik had ze al af gepakt.

Blijkbaar had ie er nog een aantal in zijn zakken, aangestoken in de wei van achter, samen met de buurkids.

Vader buurkids woest, belt de flikken....

En daar ben ik het dus hoegenaamd nie mee eens....

pffffffffff idioten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Vlaamsmeisje, Een petard is niet niks, ik heb even gegoogled:)

Petard.

1o. Eene soort van metalen mortier met een zundgat in den bodem, die met buskruid gevuld met de monding op eene plank geschroefd wordt, waarmede hij aan poorten, muren, palissaderingen, enz. gehangen wordt, om deze door het ontbranden zijner lading te doen springen of er een gat in te slaan. De uitvinding der P. wordt volgens sommigen toegeschreven aan de Hugenoten, die er het eerst gebruik van maakten, tegen een klein kasteeltje in Rouergue, terwijl Hendrik IV er in 1579 de poorten van Cahors mede liet springen. De P. is tegenwoordig zelden meer gebruikelijk; men bereikt het doel even goed met een zak buskruid, die zoo mogelijk ingegraven of met zandzakken bedekt wordt. 2o. Eene met buskruid gevulde uitholling in rots of metselwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Igor, je was net als mij een strontvervelend kind en nooit lief ;)

Maar veel gedrag van een kind heeft wel een reden, zoals vluchtgedrag,

verzet of aanpassing. Ik heb ook van alles uitgehaald omdat ik aandacht wilde,

omdat ik gezien wilde worden, omdat ik wilde dat er iemand naar me luisterde.

Dit kon ik niet op een normale manier krijgen, bij opstandig gedrag of “verkeerd”

gedrag kreeg ik wel die aandacht, al was het maar een pak slaag.

Maar aandacht is aandacht nietwaar. Ziek genoeg had ik liever die

negatieve aandacht dan geen aandacht.

Het trieste hiervan is dat ik gewend raakte aan negatieve aandacht

en ergens ging denken dat ik niet beter had verdiend.

Ik ben me na stoppen met drank rot geschrokken hoe negatief ik over mezelf dacht.

Probeer je 1 minuut voor te stellen dat je misschien niet zo schuldig bent als

dat het voelt, en dat het stemmetje wat zegt: je verdient niet beter,

misschien niet waar is. Een hele enge waarheid, dat wel, dat weet ik.

Je kan sorry zeggen als je denkt dat dit nodig is (ook al is ze er niet meer),

maar meer kan je niet doen.

Trouwens ik was vast lastiger dan jij ;)

maar je bent nooit zo schuldig dat je daar levenslang onder gebukt

hoeft te gaan, dat geloof ik niet, hoe vervelend je voor mijn part ook was.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor :heart:

Dhen, fijn je weer eens te zien (lezen).

Ik zit er ook mee, gevoelens over mijn pas overleden moeder. Het is niet op te lossen of te veranderen. Wat gebeurd is, is zoals het is. Ondanks de betere momenten die ik dan wel met haar had in de latere fase, blijven toch ook de nare herinneringen. En ik krijg steeds meer het gevoel dat ik die maar gewoon naar moet laten zijn. Het niet mooier maken dan het is. Misschien komt daarom de laatste weken wel letterlijk de shit uit me, wie zal het zeggen. Vandaag zag ik een beeld voor me van een grote navelstreng voor me die ik door kan knippen. Me losmaken en mijn eigen leven leiden. Het mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och ik was ook een heel vervelend kind. Gooide m'n bril weg omdat ze me uitscholden voor brillenjood, had altijd ruzie, iedere dag weer, werd van iedere school afgetrapt, en was altijd op zoek naar lieve ouders. Dacht heel vaak dat ik eigenlijk geen kind was van de ouders die ik had. Toen mijn vader stierf, heb ik heel lang gedacht dat dat niet zo was maar dat zeiden ze omdat ik zo lastig was. Nou het is gelukkig toch nog goed gekomen met me.:)

Kate. Een big :sun: voor jou meis. Ik weet niet of men ooit van zijn ouders los kan komen. Ze hebben vaak een heel groot gedeelte van je leven bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader was een lieverd. Dat zorgt wel weer voor balans.

Het is ook wel heel leerzaam, die tegenstellingen.

Uiteindelijk doet iedereen wat ie op dat moment naar eigen inzicht kan.

Meer is er niet.

Ik heb ook domme dingen gedaan in mijn leven.

Schuld geven of nemen heeft geen enkele zin.

Als ik door inzicht dingen later anders doe is dat mooi. Maar ik had dan wel die ervaringen blijkbaar nodig om tot inzicht te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bulletje01
niks gedronken .........achtrgrondkoortje gezeten maar het bewijst zichzeklf weer hoee dit forum in elkaar steekt...........ik ga werkenquote>


Dit zijn wat mij betreft dus echt Heel Heel Kromme Tenen....
Bul, Shirley, wat bedoel je in hemelsnaam met 'maar het bewijst zichzeklf weer hoee dit forum in elkaar steekt...........ik ga werken'
Goeie genade wat negatief.
Voor de zoveelste keer over het forum hier.
Eerst ben je dagen en dagen bezig met te vertellen dat je hier niet meer wilt posten en weg gaat.
Je blijft posten .
Vervolgens blijf je posten en geef je aan dat je niet weet wat je wel of niet aan dit forum hebt.
Het 'hele forum' leeft met je mee.
Er is ik weet niet hoe veel aangegeven hier dat men met je meeleeft en ook vandaag dat men zo graag wilde weten hoe je er doorheen bent gekomen... en dan dit:

niks gedronken .........achtrgrondkoortje gezeten maar het bewijst zichzeklf weer hoee dit forum in elkaar steekt...........ik ga werken

Waar haal je het in hemelsnaam vandaan.... ik heb met kromme tenen gezien hoe er zalvend is gereageerd op al dat gemekker van jou.
En dan dit als ultiem bedankje? Laat je nakijken Bul, hiervoor kun je in therapie zeggen we hier thuis als iemand echt onredelijk bezig is.
Ik weet weer helemaal waarom ik een poosje afstand wilde nemen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je moet wel eerst zover zijn Johan.

Opgelegde vergeving werkt voor geen meter.

Als iemand boos is omdat zijn ouders hem bijvoorbeeld zijn halve leven lang in elkaar timmerden dan mag dat ook. Boos zijn dus. Kan me het wel voorstellen.

Als je die boosheid niet toelaat wordt het alleen maar erger. Wat je onderdrukt gaat broeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over lastige of ongewenste kinderen, ik kan erover meepraten.

Helaas.

Mijn hele leven heb ik die last met me meegedragen Igor en andere ervaringsdeskundigen, een moeilijk leven daardoor.

Ik hoorde alleen maar dat ik er niet mocht zijn, dat ik nergens bijhoorde en dat het nooit wat zou worden.

Daarnaast ook nog eens lichamelijk mishandeld en nog veel en veel meer ellende.

Nu pas kan ik het loslaten, nu pas, na 53 jaar en ik had nooit gedacht dat het me eens zou lukken.

Dus ga ervoor, het komt echt helemaal goed, als je de drank maar laat staan want dan komt het juist niet goed.

Liefs Em.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien en Emma... niet meer durven reageren en poppen aan het dansen???

Waar gaat dit forum dan nog over.

Ik zie een hoop zalvende woorden en teksten.

Een heel hoog 'haleluja' gehalte.

Meehuilen met de wolven, veren die waar dan ook worden gestoken.

Flower power, meebuigen ...

Dit zijn dus redenen voor mij om niet meer online te zijn.

Gewoon nuchter zeggen wat je vindt, eigen mening hebben en daar recht door zee voor uitkomen is mij onlangs op een ban komen te staan.

Er zijn te veel momenten dat ik gewoon even een 'klets' wil geven.

Even zou willen zeggen: 'doe maar even gewoon, je bent onze lieve heer niet', of 'hou even op met dat gezijk'..

Daarom dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...