Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 harry, Jullie hebben me echt niet goed gelezen. En daar baal ik nog het meeste van. Lees al mijn postings, van weken geleden en van nu (oke die laatste niet :$) je zal geen posting van me vinden waarin ik iemand niet steun. Zeker de minderaars, juist omdat ik het knap vind en het me moeilijker lijkt dan stoppen. ik heb geen wijsheden, alleen mijn eigen ervaringen. Ik vertel niemand wat hij wel of niet mag. Ik stelde alleen iets voor. Dat iemand het lef heeft te zeggen dat hij genoten heeft van zijn drankje, is in strijd met de regels van Tactive. Het promoten van alcohol en drugs is nl verboden. Maar goed ook dat zal ik wel weer verkeerd zien, pfff Ik maak er verder maar geen woorden meer aan vuil, ze worden toch omgedraaid of niet begrepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 welterusten mensen:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Harry, een forum is niet tolerant of intolerant; een forum is wat de deelnemers er van maken. En dan nog, zelfs wanneer datgene wat je beweert voor een enkeling zou gelden, is dit zeker geen waarheid voor alle forumdeelnemers. Bij lange na niet. Wat jij doe is slecht, heel slecht lezen en er uit pikken wat in jouw betoog van pas komt. Blijkbaar hoorde sieraad daar voor jou bij vanavond. Kortom, je poneert een stelling die gewoonweg niet waar is en gaat daar vervolgens tegen te keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 truste allemaal morgen gezond weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Steunbeertje, Ik dacht al gezegd te hebben dat ik het over het forum heb, niet over iemand persoonlijk. Dus voel je niet meteen aangesproken, het forum bestaat uit heel veel mensen. Aan de andere kant zeg ik ook niet dat je je niet aangesproken mag voelen, het is aan jezelf of dat zo is. En ook als je je aangesproken voelt hoef je daar geen probleem mee te hebben, jij staat voor jouw waarheid, ik voor de mijne. Maar nogmaals ik praat tegen je, niet over je. En dan natuurlijk: Wie de schoen past.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 oorzaak drank??? Frummers welterusten, KMW, ik meld me droog af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Dylan, Lees nog eens wat je schrijft... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Harry je had politicus moeten worden, echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Gedaan Harry. En nu? Wat staat er dat je niet begrijpt? Verder heb ik vrijwel alles meegelezen vanavond en je betoog rammelt gewoon aan alle kanten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Goedennacht beste frummers, Weer een bewogen dagdraadje vandaag blijkbaar. Komt dat door de eerste echte zomerdag? Nu de rust is weergekeerd even een overpeinzing. We zijn hier met een grote verscheidenheid van mensen, vrouwen, mannen, jong, ouder, oudst, stoppers, minderaars, noorder- en zuiderlingen … Eigenlijk hebben wij maar 2 dingen gemeen: We spreken (en schrijven) allemaal Nederlands En we hebben allemaal een probleem met alco. En voor dat laatste komen we naar dit forum om ervaringen te delen en daaruit kracht te putten. Als we willen discussiëren om ons gelijk te halen, Kunnen we toch beter in de politiek stappen? Dit gezegd zijnde, wens ik jullie een deugddoende nacht toe. En morgen fris weer op. F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Mooi gesproken Frodo en Dylan Slaap lekker Frodo Ik ben inmiddels weer over mijn slaap heen word weer een lange nacht, pffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Goede avond, ik ga me niet bemoeien in een discussie, maar wat ik wel wil zeggen Dylan, ik vind niet dat het betoog van Harry "rammelt". Ook wat Beer zegt, dat begrijp ik. Maar zijn het dan zo zeer "twee kanten" ? Want daar lijkt t steeds op weer... Kijk naar het begin van de discussie, Sierraad; die zegt dat ie zijn best doet om zijn alc gebruik onder controle te krijgen toch? Hij zegt ook dat ie soms nog drinkt, ook. En zoals iemand dan hier verteld dat ie ging mosselen eten en daarbij een hele lekkere biter lemon dronk, verteld hij dat ie daarbij een frisse pint dronk, niet meer of niet minder. Niet dat hij in deze zin alc gaat promoten... Voor mij kwam dat niet zo over in alle geval. Maar de discusie die daaruit voot vloeide zegt dan wel weer iets over dit forum en daarnaast ook over wat vaak (hier bv) de AA wordt verweten. Praten over alc is taboe... MEN mag niet meer drinken en er ook niet over praten... oei oei.. krampachtige oeis... en idd dat stoort mij soms ook ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 maar ik ben nu juist even hier en ga zo weer.. Het is EIN-DE-LIJK zomer dussssssssssssss.... Slaap lekker.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Helemaal waar en mee eens Frodo. VM, er zijn in mijn ogen helemaal geen twee kanten maar dat werd er vanavond, juist door de zgn. minderaars wel van gemaakt. Hebben niet ook allen die gestopt zijn niet ooit geprobeerd te minderen? Ik denk zo maar van wel. Wat sieraad betreft; wat hij in het begin vertelde vond ik ook helemaal niet vreemd. Maar om dan, bij het minste of geringste zodanig door te draven en alles tig keer te herhalen in steeds minder vrolijke bewoordingen? Sorry, maar dat past iemand niet die hier net komt kijken en de meeste forumleden helemaal niet kent of daar iets van gezien heeft. Om dan meteen een oordeel klaar te hebben? Zeer merkwaardig vind ik dat, al zal, gaandeweg de avond, alcohol hierbij ook wel een rol gespeeld hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ja das helemaal waar Dylan, maar t ging em mij dan over het begin, waar het over begon.. En ook t feit dat deze discussie hier al zeker honderd duizend keer gepasseerd is.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Waarom zet je voor het woord "minderaars" dat geniepige adjectief "zogenaamde", Dylan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Originally posted by: JenWaarom zet je voor het woord "minderaars" dat geniepige adjectief "zogenaamde", Dylan?quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Heb ik dat gedaan? O, dat is dan anders bedoeld dan het blijkbaar over komt. Ik doelde daarbij op sieraad die nog helemaal niets is. Of dat nog niet weet eigenlijk en omdat ik minderaar een beetje een raar woord vind. Vind mijn spelcontrole ook trouwens ha ha. Niet geniepig bedoeld dus, daarover geen misverstand aub. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Mijn punt dus ook VM en Dylan, Ik heb geloof ik in al mijn postings juist benadrukt hoe knap ik het vind als je kan minderen. En dan ben ik tegen !!! Het enige wat ik voorstelde was een aparte topic, zo vreemd is dat toch niet ? Er zijn zoveel topics waar over een bepaald onderwerp gepraat word. hier zetten we ook niet neer hoeveel de weegschaal aangaf dat gaat naar de kilokiller Meer heb ik er echt niet mee bedoeld. En ja ik ben echt vet jaloers op mensen die wel 2 biertjes kunnen drinken en ja dat triggert bij mij van alles maar dat hoort bij het leren daarom kan ik naar de supermarkt kan ik zelfs hier om de hoek de kroeg binnen lopen en een sinasje drinken De stoppers moeten respect hebben voor de minderaars geld dat dan ook niet andersom Pas echt boos werd ik toen ik maar in het bos moest gaan wonen in een hol ofzo Sorry maar dat ging echt veel en veel te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Sterker nog, ik vind dat minderaars wel eens een beetje meer over hun wel en wee zouden mogen vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ja natuurlijk Beer, das te idioot voor woorden... En ik heb je onlangs nog verteld hoe het mij vergaat en wat ik eigenlijk liefste wil.. Dus ja daar groot gelijk!!!! (Hoewel beertje in een hol in een bos, s ook lief hoor! ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Neem ik wel mijn man mee VM, doen we samen voor konijntje spelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Hm, misschien is minderaar inderdaad een raar woord. Google levert dit forum als eerste link op trouwens. Het is niet zo'n mooi woord ook, iemand zou eens een alternatief moeten bedenken. Of is een minderaar gewoon een ex-alcoholist? Wat zogezegd niet kan, eens alcoholist altijd alcoholist toch? Ik vind het maar moeilijk. Belangrijk is dat ik weet dat ik een alcoholprobleem heb, en in het algemeen verslavingsgevoelig ben. Zoals iedereen hier wil ik dat probleem onder controle houden, en ik vermoed dat sieraad dat ook wil en nog zoekende is naar zijn eigen unieke manier. Ik heb nu onverwachts een thuisverpleger die ik nog ken uit de verslavingszorg. Doodsbenauwd was ik toen hij de eerste keer binnenkwam: hoe zou hij reageren als ik zei dat ik weer dronk? Dat valt allemaal behoorlijk mee: hij respecteert de grenzen die ik mezelf stel, en let er eerder op hoe mijn dagelijkse leven verloopt dan dat hij mijn consumpties telt. Dat werkt behoorlijk goed voor mij, terwijl de (zeer strikte) verslavingszorg dat niet deed: ik stapte dronken in mijn auto terwijl ik nog in dagtherapie was. Van herval gesproken... Als mensen me wat opdringen (in deze dus geheelonthouding), waar ikzelf niet achter sta, dan word ik een recalcitrant klein kind. Ik hoop dan ook dat sieraad ook zijn eigen weg vindt, with or without us. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Originally posted by: DylanSterker nog, ik vind dat minderaars wel eens een beetje meer over hun wel en wee zouden mogen vertellen.quote> Dat doen we toch, Dylan? Of vind je werkelijk dat we hier een dagboek moeten bijhouden waarin we vermelden hoeveel we drinken? Daar doe ik alvast niet aan mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Maar, nu we hier toch min of meer gelijk verdeeld zijn, vinden jullie niet dat de kans om terug succesvol "normaal" te drinken omgekeerd evenredig is aan de hoeveelheid drank en de duur daarvan op het moment van stoppen of minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden