lady jane Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 goeiemorgen mensen nog één dag strand morgen alle uitgestelde afspraken nakomen en dan weer wachten en hopen. en wat actiever hier weer fijne dag allen. en Jopie sterkte meis. botsautootje horen op de kermis he:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: bolletjeDAGPACTAlbertLytseMarqMadeliefquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Jopie, ik hoop dat je al een beetje van de schrik bekomen bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Smik, je gaat voor de koffie met taart blijft een krap uurtje en zegt dat je vroeg je bed in wil na die nachtdiensten. kom je in je ritme en blijf je sterk. je kunt het hoor, weet ik zeker. ik zet een zelfgebakken tulband in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 ooit Smik, ooit dan krijg je m hoor je verdient m:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Goedemorgen iedereen, fris en fruitig opgestaan! Smikkie ik mag morgen ook voor het eerst zonder drinken naar een trouwfeest. Ik ben steeds een behoorlijk feestnummer geweest, dus ik ben benieuwd. Maar mijn voornemens staan vast: geen drup! Tenzij ik zelf een huwelijksaanzoek moest krijgen en me rot schrik ;-))) Hou je ons ook op de hoogte? Marq en Igor: uur per uur, dag per dag, maar eerst moet je willen natuurlijk. Het juiste moment komt alvast nooit. Hang maar snel aan ons treintje hier, er valt NIKS te verliezen. Als je valt, sta je gewoon weer op.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Goedemorgen lieve mensen, Ben in een hurry Dus geen tijd om bij te lezen en te reageren Doe ik later vandaag... Wil graag met jullie delen dat ik voor het eerst sinds het stoppen en na alle korte nachten door de ontwenning (logisch dus) Vannacht bijna klokje rond heb geslapen Op eigen puur natuurlijke 'slaapkracht' Dat voelt heerlijk écht uitgerust opstaan Wens jullie heel fijne dag en tot laterszzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Smikkie morgenvroeg moet jij eens kijken hoe trots je bent op jezelf kerel, en daar moet je het van hebben. En misschien krijg je het vanavond moeilijk, maar wat ik zelf altijd doe is bij mensen gaan zitten die ook niet drinken. Dat is voor mij een stuk gemakkelijker. Binnenkort hebben we een barbeque bij de d.a. Zeker weten dat daar ook veel gedronken wordt want dan gaan er een hoop los. Iedereen moet z'n eigen drinken mee nemen dus daar wordt echt veel gezopen. Ik ken enkelen die ook niet drinken dus voel ik me daar het veiligst. En lukt het niet ga ik gewoon met de ambulance mee rijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Nee hoor Smik. de ergste alci's vind ik de mensen die hun hele leven blijven drinken, omdat ze de moed niet kunnen opbrengen om te proberen met deze ziekte te leven, en proberen te stoppen. Ik vind ons allemaal kanjers of het nu in één keer lukt of dat we vaak moeten vallen om adb. te worden. Wij laten het niet afhangen van onze verslaving maar verzetten ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: Madelief Originally posted by: bolletjeDAGPACTAlbertLytseMarqMadeliefigorquote> quote> moet wel anders wordt het detox. heb een schop onder m'n achterste gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 middag mensen.. ik mag klagen van Bol..haha (maak er geen gewoonte van hoor) maar goed ik heb dus een drama nacht gehad..viel pas tegen 6en is slaap en ben net een half uurtje wakker. zo'n buikpijn gehad zeg..pffff doe vandaag dus erg weinig..lekker een beetje lezen denk ik. beginnend op het ADB forum. heeft iemand de zon gezien???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: MarQgoede morgemaar weer's een poging wagen vandaagom het droog te houden , 't wil nog niet zogoed lukken de laatste tijd........ en hoe kan dat ???ik moet waarschijnlijk weer zo naar de gallemieze zijnvan de alcohol dat ik wel moet stoppen , soort vanin gebouwde zelfdestructiewens me maar veel sterkte vandaag !quote> denk maar aan mij Marq... zou moeten helpen ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 DAGPACT Albert Lytse Marq Madelief igor Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 zo..laatjes uitmest tijd. tot later.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 update: tussen 2 en 5 uur altijd de grootste trek momenten dus dat is zon beetje nu eigenlijk maar het duurt maar 20 minuten dus dan maar even schrijven hier en lekker wat eten en flesjes water drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 hoi MarQ, ik kom ook even piepen goed dat je je trek moment hier even dropt! fijn onderschrift, heb je :-) ik zwoeg me nog even door het bureauwerk en mag dan het weekend in even tellen: 4de weekend oprij droog! kan me niet meer herinneren wanneer dat nog was en ik ben nog blij ook! als je zo nuchterder wordt, komt er inderdaad van alles naar boven en bloot te liggen soms lijkt dat bij mij op een zenuw die bloot komt zeer pijnlijk, zo stel ik vast dat ik in feite overgevoelig ben voor geluiden ik zal dat ernstig moeten opnemen en iets mee doen mijn flessen wijn dienden dus echt als zelfmedicatie...ik leer steeds bij kom je om 5 uur nog even langs? de truc is afleiding, vooral in het begin, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @smikkie: Vergeet toch eindelijk eens die leugentjes, smoezen. Die heb je helemaal niet nodig. Mocht al iets ter sprake komen zijn antwoorden als: "heb momenteel meer trek in...", of "... bevalt me tegenwoordig beter", of zelfs "nee, nuchter blijven bevalt me tegenwoordig prima (zou je ook eens moeten proberen)". Daar is dan geen woord van gelogen en verdere uitleg is niet nodig. Igor, Marq: Om in de beeldspraak te blijven, is het niet meer: hetzelfde zinkende schp i.p.v. schuitje? Succes beide, het is goed te doen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Dylan het is zeker goed te doen vorig jaar al mede met hulp van hier 9 maanden droog gestaan en sindsdien ups en downs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ook daar ben ik geweest. Een jaar droog, en dacht toen oprecht dat het wel weer kon. Jammer genoeg had ik toen geen weet van het bestaan van dit forum. Dan zou ik zeker meer op mijn hoede geweest zijn. Helaas moest ik de harde leerschool van de pure "doe-het-zelver" ervaren haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Marq, actie kerel, Wat je kon, kan je weer. De spiraal doorbreken en iedere dag wordt het beter. Dat weet je eigenlijk al. Toch even een boost. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 dank je wel jopie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Hallo beste luitjes, Gisteren kon ik de slaap niet vatten. Heb toen uitgebreid het onzinhoekje van de donderdagen voor het eerst gelezen en blauw van het lachen gelegen. Echt geweldig :-) Vervolgens weer eens heerlijk muziekjes zitten luisteren en een lijst aan nieuwe CD's opgeschreven die ik wil kopen. Een van mijn grote passies, Jazz muziek, daar kwam ik ook helemaal niet meer aan toe door die ellendige drank. Vanochtend MOEEEE opgestaan. Wacht nog met smart op de energie die gaat komen van het niet drinken. Vandaag dag 7! Ben zo trots en blij! Zeker als ik omkijk en zie hoe prettig de afgelopen week was, wat ik allemaal aan werk en aan andere leuke dingen heb gedaan en het me allemaal kan herrinneren! Ben er blij mee! De afgelopen drink periode had ik zo vaak dat ik dacht : "ik ben maar zo ongelukkig, ik ben gewoon niet gelukkig, hoe komt dat toch?" Nu zie ik dat mijn depressieve gevoelens alleen maar kwamen van het zuipen, de katers en de aanslag op mijn lichaam en geest. Weg ermee! Ben namelijk eigenlijk een vrij positief en vrolijk mens en al redelijk gek van mezelf. Nee, de alcohol maakte mij niet leuker... Eigenlijk voornamelijk een zeurend, mokkend, teleurgestelt en ongelukkig mens. Not me! Ik wil Marq en Igor dan ook zeggen, kom op! Bekijk het per dag! En mocht het te moeilijk zijn, misschien ook Refusal proberen. Voor mij is het de perfecte stok achter de deur. Het drinken kan gewoon weg niet! Zeker voor de eerste periode een prima hulpmiddel. Daarnaast vertelde mijn huisarts mij: Een halve Refusal om de dag is in de verste verte lang niet zo slecht als dagelijks een fles wijn... Zet hem op jongens! Lavendel; Veel pleizier alvast voor morgen. Je bent vast nog gezelliger voor je omgeving en jezelf op de bruiloft zonder alcohol en kan er waarschijnlijk de volgende dag met een glimlach op terug kijken! Ik ga nog even "de puntjes op de i" zetten hier op mn werk en dan naar huis om gezellig met een vriendinnetje in de tuin te eten. Lekkere salades, brood, fruit en gezonde sapjes en IJS en IJS koud water. Tot later. Nova Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Een soort Super Nova. Ga zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Dag allemaal, @ Jopie; blij dat er geen gewonden zijn, maar dat papierwerk.... En je schrikt toch behoorlijk, lijkt me. @ MarQ: nog niet verder gelezen, maar alvast veel sterkte met het drooghouden! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Igor en Smikkie, Sterk blijven vandaag! Ik duim voor jullie. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden