Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 augustus 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

Spike

ik las je posting

het is natuurlijk wel de bedoeling dat je je hier

op het forum

niet afgeserveerd voelt

ook voor jou moet dit een veilige plek zijn

een plek waar je terecht kunt tegen je strijd met de drank

ik wens je oprecht sterkte in deze moeilijke tijd voor je :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Jaap
Ik heb een lekker oud klofje aan getrokken.
Dan kan ik zo stap voor stap mijn kledingstijl
verbeteren. Dan zie je daar in ieder geval
progressie.

En als ik mijn netste kleren aan zou doen
zou ik nieuwe kleren moeten kopen
om progressie te bewerkstelligen. En dat
vind ik zonde van het geld.quote>


Jaap, je kunt je gratis kleden en advies ontvangen
op Dress for success

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (nog) mensen.

Esperanza, veel sterkte, wat een treurig verhaal. Lijkt me heel moeilijk.

Bor, ook, kom op!

Jane, een dagje sauna. Heerlijk! Geniet er van en het is er zeker weer voor.

Ik heb een vrije dag vandaag en ben zojuist pas wakker geworden. Ook ik heb de laatste dagen het gevoel een hele grote kater te hebben; moe, lamlendig. En dat juist nu, na 2 1/2 week zou ik toch verwachten mij steeds beter en meer uitgerust te moeten voelen.

Het lijkt wel of ik de hele nacht op stap ben geweest.

Misschien een griepje? Het weer is ook nogal wisselvallig.

Nu ja. Veel, heel veel koffie dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nova, ik zat hier ook net te zeuren tegen mijn collega's hoe moe ik me voel.

Ze weten niet wat ik natuurlijk allemaal bezig ben.

Maar mijn lief maatje deed me eraan herinneren dat die vermoeidheid best 3 maanden kan aanhouden.....zucht, zucht.....Het voelt inderdaad grieperig, spierpijnachtig aan.

Het gaat precies goed met je hé Nova? Fijn!!

Lieve mensen, ik ben helemaal niet mee met de vorige postings. Hopelijk komen jullie er uit?

Lenie, ben ook benieuwd hoe het komt dat je zo blijft afvallen? Alvast goed nieuws dat het stilaan betert. Goed nieuws is altijd welkom, niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Esperanza :heart:

Lenie, wat goed dat je vooruit gaat, beetje bij beetje, fijn! Hou je nu dezelfde medicatie?

Nova: het hoort er helaas bij, je lichaam heeft tijd nodig om

te herstellen. Maar er komen andere tijden. En gelukkig weet je nu dat het

niet van de drank komt. Geef er maar lekker aan toe, veel rusten,

lekker lezen of wat dan ook, je hebt het nodig! Je gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Nancy...ik houd nog even dezelfde medicatie, maar ik mag het afbouwen..dat deed ik al..ik gebruik nu morfine als het nodig is..niet meer 4x per dag.

voor mijn darmen heb ik overigens Panzytrat gekregen, maar daar wacht ik nog heel effies mee tot ik op mijn goede gewicht zit..hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenie, dan is dat duidelijk waar het vandaan komt

fijn dat je de morfine afbouwt en enkel gebruikt als het nodig is

ik hoop dat je snel van je pijn af bent

een leven zonder pijn is een stuk draagzamer hè :present:

zo, en nu eerst even het dorp in

hang alweer te lang achter die pc

dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Joris.

Ik zal eens kijken.

Als het zo ver is.

Nu in mijn oude klofje bij de aannemer.

Dan ben ik een hele heer nog.

Was best nuttig zo'n training.

Van die onbewuste dingen bewust maken

Het ging over competenties

Wat weet ik

Wat kan ik

Wie, wat ben ik.

En die benoemen en voorbeelden bij zoeken

met de STARR methodiek.

Het is wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

@ Es: ik weet dat je veel verdriet hebt van je zus, maar bedenk één ding: NIETS is het waard om te gaan drinken. Nuchter kan je een steun zijn voor je nicht en als het niet goed gaat met jou, heeft ze er nog extra verdriet bij.

Schrijf haar maar een lieve brief en geef die aan je dochter mee. Misschien maken ze wel filmpjes of zo, die je via je computer kunt bekijken.

Zet hem op Es.:heart:

@ Jaap: ik moest lachen om jouw verhaal over je cursus solliciteren. Toch: wie weet steek je er nog iets van op. Je weet maar nooit!

@ Snoep en Bor: ook deze dag gaat weer om. Mij helpt het om te gaan poetsen of zo, in ieder geval actief bezig te zijn; des te sneller is het weer avond.

@ Zonnetjes: jij zei ook al zoiets. Voor jullie ook een spannende dag.

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Emma in het bijlees stadium: welkom. Ik ben nu bij.

@ Igor en alle anderen met een katergevoel zonder drank te hebben gebruikt: hier nog één. Eens gaat het over en in ieder geval hebben we nu geen schuldgevoel.:)

@ Lenie: fijn dat het langzaam de goede kant op gaat. Wat is eigenlijk je streefgewicht? Reëel blijven hoor! Te snel, te veel afvallen is ook niet goed. Ik denk dat allerlei hoogstnodige vitamines e.d. nu ook te nsel je lichaam verlaten.

@ Sha: sterkte met de serie diensten. Daarna lekker vakantie!

@ Toevoeging voor Jaap: bereid je erop voor dat een heleboel jonge mensen geen geboortekaartjes meer sturen. Ik heb het in mijn kringetje ook ontdekt. Heel jammer, alleen een kort berichtje via de email als je geluk hebt.

@ Spike en Jopie: ik lees jullie berichten en wens jullie beiden veel sterkte en moed.

@ Joris: hoe gaat het met je?

@ Madelief: sterkte. Fijn dat je het redt met het afblijven van de drank:present:

Voor allemaal ( ook Bol, Lavendel, Jen en de overige doorzetters) en voor mezelf:

maak er een goede dag van. "Bek op het stuur en doortrappen" is geloof ik van Lenie.

Soms is dat de enige mogelijkheid.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even van mij afschrijven. We gaan zo weg naar mijn zoon. Kan de hele ochtend mijn draai niet vinden. Gelukkig wel redelijk geslapen. Wat me ook ongerust maakt is dat hij zich gisteren ziek gemeld heeft op zijn werk, hij was uitgeput. Niets voor hem.

Weet dat als ik bij mijn zoon ben ik rustiger wordt. Hem kan steunen. Mijn emoties komen dan later weer.

VInd het jammer dat ik niet meer op de hoogte ben van de ontwikkelingen op dit gebied. Heb vroeger in de gezondheidszorg gewerkt, maar er is (gelukkig) zoveel veranderd. Met wat meer kennis kan ik makkelijker vragen stellen. Maar tot nu toe zijn de artsen daar zeer prettig. Zal wel goed gaan dus.

We blijven bij hem eten en moeten nog anderhalf uur rijden naar huis, weet niet of ik me vanavond nog meldt.

Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen.

Zit hier bijna te slapen want gisteren late dienst gehad en vanmorgen vroege. Straks maar even lekker relaxen.

Es, wat een verdrietig verhaal en ik kan me voorstellen dat het je erg pijn doet maar meid, ga er niet om drinken.

Je weet dat het verwerken dan nog veel langer duurt en je ontzegt jezelf dan een fijn leven.

En een fijn leven krijg je zonder drank. Je kunt de emoties dan veel beter aan en verdriet valt te behapstukken.

Jaap, ik moest ook lachen om je posting over dat solliciteren, je komt zo leuk uit de hoek.:D

Bor, sterkte meid en inderdaad, blijf optimistisch hoor!!

Snoep, even een dikke:sun:

Spike, natuurlijk mag je alles kwijt op het forum wat je maar wilt. Dat mag iedereen hier.

Dus uitgerangeerd ben je zeker niet, denk dat ook niet, Spike.

Jopie, ik vind het jammer dat je om die reden hier niet meer schrijven wilt.

Maar als dat jouw keuze is, respecteer ik dat.

Wil je er niet nog eens over nadenken?

Madelief:heart: je weet wel.

Lytse, lieve Lytse, ik hoop dat je dag goed is en dat je even vooruit kan.

Je bent zo'n kanjer, echt hoor!!

Lenie, fijn dat de internist tevreden was hoor en nu maar hopen dat het een stijgende lijn houdt he.

Allemaal een knuffel van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Het gaat goed. Na een fase van 'oh het kan wel weer sociaal drinken' en dan toch

na zo'n 3 maanden zien dat je weer op het oude niveau zit... Maar wel steeds

sneller bij de beslisfase komt om te besluiten: niet meer en nu is het genoeg.

Ben ook blij dat ik mijn dossier van de i-Behandeling heb bewaard en mijn 'noodplan' kon nalezen van hoe ik weer alle obstakels kon overwinnen.

Zit nu weer bijna op 2 maanden 'droog'. Slaap als een roosje, ben creatiever,

meer energie en heb tijdens mijn laatste vakantie in Griekenland een beeld

van vroeger overwonnen (wijn drinken uit Duralex glaasjes met tapas) en

ook het besluit genomen dat ik voor mezelf wil beginnen.

Beetje cryptisch allemaal misschien..

Maar genoeg over mij. Hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes, veel sterkte vandaag, ik zat al aan je te denken vanmorgen.

Fijn dat je straks je zoon kunt steunen en bij hem kunt zijn. Ik hoop op goed nieuws voor jullie.

Lytse, gaat het vandaag wat beter? Nog plannen of lekker thuis?

Smikkie, jij ook een pretttige dag, je klinkt goed de laatste paar dagen, fijn!

Emmaroos ook in the house? Hoe gaat het met je nieuwe baan?

Jaap, ik moest ook wel erg lachen om jouw stukje over je kloffie! En ik denk dat ik dit jaar NIET ga stemmen, ik geloof er niet meer in. Slecht, he??

Joris, al bijna twee maanden, he? Of heb ik dat mis? Nog 2 dagen en de slingers hangen we op!!

Jen, fijne middag gewenst met je vader! Zal toch voor jou niet makkelijk zijn!

Hier staat een harde wind en flink veel regenbuien. Ik blijf dus maar lekker binnen vandaag, een beetje rommelen, studeren, eten maken en genieten van de rust in de buurt. Want i.v.m. vakantie zijn alle buurtkinderen weg, en hoewel ik gek op ze ben, ben ik die herrie ook wel eens beu, hahaha!

Zoon 2 begint volgende week met een betaalde stage. Spannend, heeft hééél lang thuis gezeten. Ben blij voor hem dat hij nu na een opleiding dit kan gaan doen.

Gisteren in de stromende regen achter zijn uniformen aangegaan en drijfnat hier afgeleverd. Mag moeders weer voor zorgen... maar goed, met plezier!!

Tja, stel je ook voor dat je een paraplu meeneemt, dat kán toch niet als je 21 bent!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...