Spring naar bijdragen

Zondag 12 augustus 2012


Rae

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kameleon wat fijn voor je, nu volhouden he!

Goedemorgen Allen!

Bedankt voor de tip van de meteorietenregen Rae, normaliter weet ik dit soort dingen, maar nu was ik blij verrast het hier te lezen.

En ik lees ook je strijd, zo ontzettend herkenbaar, dat was ook mijn strijd, ik dronk de laatste jaren ook al niet meer met mensen erbij, langzaam maar zeker kwam ik meer en meer in een isolement.Tot ik niet veel meer deed dan werken en drinken. En veel medelijden hebben met mezelf over hoe eenzaam ik wel niet was :$

Ik zat compleet klem, ik wist wel dat ik eigenlijk niet zoveel moest drinken, daarom was ik al gestopt met naar de kroeg gaan en in gezelschap drinken, ik wist al dat ik een alcoholprobleem had, na jarenlang me vreselijk met mensen en alcohol vermaakt te hebben, sky high, party time....

Dus minder drinken, dat lukte niet, AA, stoppen, maar ik kon niet zonder drank, op bepaalde momenten had ik het gewoon nodig, ik stopte een paar dagen tot bijna 3 maanden, maar in die tussentijd viel ik wel steeds terug, soms was de pijn zo hevig, dat ik het enkel met drank wist 'op te lossen' , dit heb ik bijna 5 jaar volgehouden. Op zich ging het natuurlijk al beter, van elke dag drinken, naar veel minder drinken was winst, maar ik leefde alcohol, de hele dag , 24/7.

En toen kwam het moment dat ik 3 maanden droog was, en besloot, nu wil ik verder, dat kon ik niet alleen, dus ik besloot terug te gaan naar AA, en actief deel te nemen aan het programma, ik neem refusal, om op de momenten dat ik 'moet' drinken, ervoor te zorgen dat ik niet KAN drinken, oh wat ben ik vaak boos geweest op mezelf dat ik die pil had geslikt s'morgens, en ik maakte hele plannen om met een paar dagen weer te gaan drinken, gewoon voor 1 keertje :o,

maar s'ochtends was ik meestal weer heel dankbaar dat ik niet gedronken had, en nam ik snel weer een refu, en nu ben ik ruim 7 maanden droog, ik ben nog niet nuchter, vaak ben ik nog een zogeheten ''dry drunk'' , ik leer nog met bepaalde emoties om te gaan, soms rook ik en drink ik alcoholvrij bier, dit doe ik stiekem,

voel je hem ;)

weer een soort terugvallen in een oud patroon, daar moet ik zo voor oppassen, maar dat ik ook over nu!

Ik kan enkel zeggen, het was een hel, maar mijn Leven is echt zo veranderd, het is bijna niet te geloven, ik ben God zo dankbaar dat ik voorbij die 3 maanden ben :D , en ik zit niet in een makkelijke tijd, het is nl nooit de tijd om te stoppen,

de beste tijd om te stoppen is NU.

Fijne dag allen, en sterkte voor hen die het nodig hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Thanx Gaby, inspirerend verhaal op deze zonnige dag!

Ik herken je dankbaarheid.

Toen ik mijn machteloosheid tegenover alcohol toegaf,

temidden van de puinzooi die ik van mijn leven gemaakt had...

Heb ik mijn leven in handen van God gelegd.

God zoals ik hem zie.

Dingen gebeuren gewoon. Ik heb de poging

tot controle los kunnen laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen mensen:rose:

ik glijd van de ene fijne dag

zo in de andere.

Wat kan het leven goed zijn

als er even geen strijd is.

Voor nu slurp ik alles in!

en deel het met wie ik kan

en waar ik kan.

te bedenken dat ik klaar dacht te zijn met het leven

en nu soms mensen mag begeleiden

die denken daar nu te zitten.

Maakt me machteloos en nederig af en toe.

Er is erg veel leed en eenzaamheid onder de mensen.

en nu schijnt de zon

voor iedereen wie hem kan zien en voelen:rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameleon.

Wat heerlijk dat je vakantie je zoveel

gebracht heeft.

Nu kun je die rotpillen definitief

doorspoelen, je lijf kan het zelf gewoon!

Ik zag ook enorm tegen mijn eerste

nuchtere reis op.

Achteraf had ik dezelfde fijne ervaring als jij.

Jammer eigenlijk, die angst en gepieker vooraf.

Oefening in loslaten voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miranda:

dag per dag

uur per uur

als dat nodig blijkt

met de kookwekker

kwartier voor kwartier

in echte nood

en blijf hier dan

je houdt vol schrijf je

en zo kan dat ook

de knop is om

en hoeft niet terug

geniet op het strand

en tot vanavond:present:

enne Sha meid:

ff matten?? nou?

nou dan!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen ,allemaal .

gisteren avond ook een vallende ster gezien mooi gezicht hoor,doet je wel wat ,ben net terug gekomen van wandelen ,ongeveer 7 km gewandeld lekker . gisteren geen druppel gehad ,gaat mooi 'Miranda we gaan gelijk op volhouden probeer ik ook voor mij is dit dag 6, een fijne zondag .gr visjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vanuit het prachtige Texel iedereen. Ik heb contact gehad met Smikkie en wil hem langs deze weg toch nog eens extra bedanken voor alle moeite die hij heeft gedaan. :present:

Zo, en nu Texel even onveilig maken met mijn stalen ros. Het :rose: schijnt, en ik wil genieten :D

Sayonara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en zometeen ook goedemiddag,

Ik was op tijd en ben nog aan het inhalen qua lezen.

Niet zo veel te doen en kan straks wel even naar

het park. Tikkeltje futloos, maar heb wel de kracht

gevonden om een nieuwe tekst voor een datingsite

te bedenken. Ben het alleenzijn dan ook meer dan

zat! Ha, ha, zijn er nog jonge vrouwen met rammelende

eierstokken?

@bolletje, zo gelachen om je omschrijving van die

buitenland liefdes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Wat een inspirerende draad op deze zonnige dag.

Tine mooi verhaal. Om goed in je oren te knopen.:

Rae, slaap lekker en sterkte vandaag.

Gaby, dank je wel voor het delen. Gefeliciteerd met 7 maanden droog.

Borretje, kun je vandaag wat uitrusten? Blijft je zoon nog lang op kamp?

Kame welkom terug. Geweldig dat je vakantie goed gegaan is.

Lavendel, moest denken aan de opening van Tine gisteren. Vrienden kun je een bepaalde periode nodig hebben en ook weer afscheid van nemen.

Bolletje, ik zie het voor mij. Jij op het matje, Zijn de spijkertjes nog te zien.

Binnenkort vragen we hier niet meer of we adb zijn maar of we de spijkers aankunnen. Nee, niet de spijkers in je hoofd na een avond doorzakken

Miranda, en visjes hou vol, jullie gaan goed.

Potjr en Nicky hoe is het met jullie?

Zie dat het ondertussen middag is geworden. Fijne dag allemaal,

Tot later

Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve mensen.

Ik heb nog niet bijgelezen. Dat ga ik zo eens even onder de parasol doen. Wat een heerlijk weertje.

Ik ben gisteren even op stap geweest. Het beviel mij verbazingwekkend goed zonder drank. Wat een meevaller!

Heerlijk gekletst, op een terrasje gegeten en gelachen. Gelukkig zijn mijn vriendinnen niet van die enorme zuipschuiten. En welke dat wel zijn waren er niet bij.

Ik kan het dus prima hebben, wat bier om me heen. Gisteren in elk geval wel.

Gelachen, geflirt, gekeken. Gezellig dus!

Zelfs mijn Refusal vertelt en de reactie was zeer goed te noemen. Complimenten, ook over dat ik er zo goed uit zie.

En er zijn er genoeg die niet aan aan het comazuipen zijn, maar gewoon aan de fris zitten.

Ik ben trots! Leven zonder die stome drank is fijn:rose:

Geen kater, nagenieten en deze zonnige dag plukken.

Fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

De ochtendploeg is alweer weg, maar ik zie Kameleon nog ingelogd. Ik had net problemen met de site van AdB en kon even niets. Gelukkig doet hij het weer.

@ Rae: zet hem op joh. Vandaag weer een nieuwe dag. Mijn schoonzus heeft ook een bipolaire stoornis. Het compliceert je poging om AdB te worden behoorlijk hè. Heb je goede medicatie?

@ Gaby: herkenbaar verhaal en dat jíj het zo ver gered hebt, geeft ons weer hoop!

@ Kameleon: ik zag ook zo op tegen mijn eerste alc.vrije vakantie en ik was zo blij dat het goed gegaan was! Chapeau.:present: We zullen dóórgaan......:moon:

@ Nova: wat een geluk dat je je avond uit zo hebt kunnen ervaren; zelfs erover hebt kunnen vertellen. Je gaat goed!

@ Jen: ook weer een stapje verder. Nu wel weggegaan!

Met z'n allen komen we er wel.

Ik ga ook verder aan mijn dag. Maak er een gezellige dag van als dat kan en geniet van de zon. Vanavond ga ik weer sterren kijken. Mijn score gisteren was: 2.

Tot vanavond,

Lytse.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even ontbeten en bijgelezen. Ja... ik ben laat vandaag. Lekkere luier zondag.

@Madelief; Succes bij de AA

@Lytse; Dank je, jij een fijne dag!

@ Gaby; wat een mooi stukje om te lezen. Dank je. Wat bedoel je precies met "dry drunk"?

@ Gwen; ik geniet van inspirerende postings:heart:

En natuurlijk Miranda en Visjes. Wat doen jullie het goed!

Voor iedereen die ik verder ben vergeten, een hele mooie en fijne zondag. Zorg goed voor jezelf:rose:

Ik ga zo maar eens even in een park liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nova en Wijfie, inderdaad misschien is het kringetje zuipschuiten veel kleiner dan ik dacht...

Soms lijkt het dat het de hele wereld rondom mij aan het overmatig drinken is.

Ik zal me de komende tijden er is op concentreren hoe die realiteit echt is.

Dat is toch gek, de realiteit ziet er uit volgens de hoek dat je er naar kijkt.

Nuchter worden doe je blijkbaar niet in 1 dag.....:)

hup de zon innnnn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag mensen..

het duurde even voordat ik sliep gisteren, want de wind was iets gedraaid en ik hoorde de kermis alsof het naast m'n flat stond.

gelukkig was het om 0.30 afgelopen.

toen geslapen tot 10.30 :huh:

ik heb nu heel erg last van m'n benen ( voelt als RLS )

pff, ik kan niet stil zitten.

zal dat komen omdat ik aan het afkicken ben van de morfine?? ( slik niets meer)

Ik word een beetje verdrietig van Rae z'n berichtjes.

zou hem zowat in huis nemen om hem de eerste 2 weken door te komen..sjee wat een gevecht zeg.

ik heb het op geschreven van de sterren ( anders vergeet ik het weer:huh: )

dus vanavond ook kijken.

hoppa, weer even aan de wandel nu want ik word er dolletjes van dat die benen niet doen wat ik wil!:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...