Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


Jen

Aanbevolen berichten

Nou pffffffffffff. De hypotheekadviseur is langs geweest en het valt allemaal hartstikke mee. In de jaren dat ik alcoholist was (en nog altijd ben en blijf) heb ik heel veel geld er door heen gejakkerd, tienduizenden euro's van een erfenis. Ik wist bij god niet meer hoe het zat met mijn eigen huis en zo. Nu alles sinds een half jaar enigszins rustig is had ik eindelijk de moed opgevat om hier eens naar te laten kijken. Financieel geen problemen dus. Dat scheelt alweer. Ondertussen nog altijd dagelijks ziek en depressief. Hopelijk gaat die PIT mij er ook wat door heen slepen om mijn leven op te pakken. Maar ik ben bang dat ik behoorlijk ernstige TIA ('s) heb gehad. Morgen ga ik naar de huisarts toe.

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gwen, inmiddels 2007. Ik lees je ook altijd graag, je ziet altijd het positieve in alles.

Geniet ervan, met je schoonmoeder in het park.

Jaap er niet te lang over nadenken als het paardenbloemseizoen uiteindelijk weer aanbreekt http://www.google.nl/imgres?q=...1t:429,r:6,s:160,i:245

Lenie, je kunt ook beter een afwasborstel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben ook alweer weg. Voel me erg onrustig. Verwacht vandaag of morgen een telefoontje naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek van afgelopen maandag. Of ik word afgewezen of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek. Hoop het tweede.

Ik kan me geen leven zonder werk voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Originally posted by: Jen
Ik heb gisteren twee duvels gedronken. Als minderaar heb ik nochtans beslist dat zware bieren er niet bij horen.
Het wordt hoog tijd dat jullie wakker zijn, want ik ben wakker geworden met zin in bier. Erg vreemd.
quote>




Helemaal niet vreemd !!!

Als jij je pilletjes gewoon naar behoren inneemt en er niet bij drinkt, heb je
dit soort toestanden niet ! :)
Kan je ook de moeilijke situaties aan.
Je hebt "stok en bal" in handen en maakt er géén gebruik van :angry:
Ik heb je hier al eerder hierop gewezen.

Moest er echt om lachen.
quote>


Ik vind je maar een vreemd gevoel voor humor hebben. Weer een belgenmop wellicht?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé hé hier is eindelijk de rand gestuct voor aan m'n huis. Vervelend als iemand niet zegt wanneer hij komt maar iedere smoezen verzind. Ik ben juist iemand die waarde hebt aan afspraken die ik met mensen maan.

maar ik ben erg blij dat het nu gebeurd is. Morgen komt er nog een dun laatje overheen voor de afwerking.

Vanavond komt er als het goed is nog iemand kijken om mijn slaapkamer te strippen zodat die ook gestuct kan worden.

Zo nu eten. Bloemkool sausijsjes en aard. Had ik echt zin in.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen
Ik vind het soms wel jammer dat AA nog steeds
zo'n "kommer-en-kwel" imago heeft.
quote>

Hoi Gwen, nog nooit eerder AA gezien in dat imago. Betreft het niet een kleine minderheid dat er zo over denkt?

Ben zelf geen AA-persoon, maar het krijgt mijn volle respect. Ik denk dat het beetje te maken heeft met het feit dat AA in de eerste plaats goed is in het zorgen voor verbondenheid tussen leden en de wil om te stoppen. Maar sommige dubbeldiagnoses komen echter niet zo goed uit die meetings. Dat is ook normaal. Alcoholisme is een complexe strijd. Alcoholisme in combinatie met een andere psychiatrische diagnose is vaak nog een pak complexer en dat botst vaak met de opinies van collega-leden.

Ik vind het zelf jammer dat ik niet echt terecht kan bij AA. Dat geldt ook voor SOS Nuchterheid (Vrijzinnige/humanistische versie van AA). Jammer maar begrijpbaar. Ik heb persoonlijk wel nood aan een praatgroep, maar tot zover heb ik dat niet gevonden, behalve dit forum en zelfs dat is kantje boordje wat betreft mijn incasseringsvermogen.

Zouden er geen gelijkaardige zelfhulpgroepen bestaan voor mensen met een dubbeldiagnose?

Groetjes,
Rae
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond.

Ik val er zomaar tussen zie ik,

maar heb niet zoveel te vertellen.

Wilde jullie gewoon dag zeggen. :)

Ik ga zo ook weer de deur uit naar een meeting.

Misschien tot later!

Bolletje,

dat is jaren geleden dat ik dat in die combinatie heb gegeten.

Vanavond kwam manlief niet eten, komt zelden voor trouwens,

dus heb ik een bak volle yoghurt met banaanschijfjes, rietsuiker

en heeeeel veeeel slagroom op...:D:P

Doeg! Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bollie,

Groepen waar ik me op mijn gemak bij voel kan ik wel vinden, maar zodra het inhoudelijk wordt stuit ik zonder uitzondering op onbegrip. Ook hier, vandaar mijn regelmatige afwezigheid op dit forum.

Spike heeft zeker een punt. Een praatgroep geeft veel prikkels. Ik ben op het eerste zicht een vlotte jongen. Maar op het tweede niveau van kennismaking ga ik meestal al onderuit.

Ik aanvaard het hoor. Min of meer.

In elk geval, bedankt voor je mening Spikes.

Bol :present:

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry,

ik moet er wel aan toevoegen dat 2 van die drie mensen patiënten waren waar ik eerder in een andere context les aan gaf en zij geen flauw benul hadden van mijn problemen omdat ik gewoon vlotjes ben in de oppervlakkige omgang.

*dus ze waren wel een beetje verbaasd hun leraar ineens op de campus van het hospitaal te treffen (toegevoegd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rust hier. Ik heb ook niet veel te melden. Hard aan het werk geweest vandaag.

Morgen en zaterdag en dan heb ik weer even vrij. We gaan maandag nog voor een dag of tien weg, weer wandelen.

Coco, gefeliciteerd met het starten van je eigen onderneming!! Ben benieuwd naar je verhalen.

Bol, fijn dat je muur gestuct is. Nu je slaapkamer nog. Het stucwerk zal wel goed drogen met dit weer.

Jen, wat rot dat je vader zo ziek is. Zijn jullie veel bij hem? Sterkte.

Tot latersssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben ik ook heel blij mee Zonnetjes. Nu komt deze man, trouwens mijn bijna buurman, zaterdag een andere regenpijp zetten en ook aan de andere kant van het huis want ze hebben die 30 jaar geleden verkeerd gezet. Dus de dakgoot loopt naar de rechterkant af terwijl links de afvoer zit. Tja stelletje goggomobielen die dat gedaan hebben. Het gevolg alles blijft in de dakgoot liggen ook de troep. En ik heb geen zin om iedere keer weer 3.35 hoog te gaan staan om die goot leeg te halen. Dat is verleden tijd. Ze verklaren me voor gek. Ben 60 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik maar niet meer doen , bol. Als je valt ben je verder van huis. Helpt het ook tegen het vocht binnenshuis denk je? Ik moet af en toe wel lachen om alles wat je maakt hoor. Je geeft niet op eer je het voor elkaar hebt he. Snap trouwens niets van je filter/regenton systeem hoor. Maar het werkt,las ik. Is het al gelukt met de grote ton?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...