Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2012

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag vrienden,

Zo, weer terug van het werk.

Gisteravond had ik mijn laatste late dienst in het ziekenhuis, ik had snoep meegenomen om de snoeppot mee te vullen en een lieve, al zeg ik het zelf, kaart.

Zo van, bedankt voor de samenwerking het afgelopen half jaar.

Er werd nauwelijks op gereageerd, mijn man had al gezegd, waarom doe je dat maar ik wilde de eer aan mezelf houden.

Het was een fijn half jaar maar niet altijd, ook tranen zijn er geweest omdat het allemaal niet zo lekker liep soms.

Nou ja, ik heb dan inderdaad de eer aan mezelf gehouden en ben nu volledig beschikbaar in mijn huidige baan, nietwaar? En dat is wel een leuke baan. Ik werk er een maand nu en met veel plezier.

Vanmorgen moeilijk opstaan want ik lag pas om half 2 in bed, was om half 1 pas thuis.

Net zet ik een potje koffie, zat het ilterzakje dubbel en het hele aanrecht onder de prut, grrrrrrrrrr!!!

Er zal nog wel meer gebeuren dus want de vermoeidheid slaat even toe.

IGOR!!!! Van harte gefeliciteerd met je maand, super van je.:musicnote::heart::present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog erg moe, dus vandaag weer een rustige dag. Wat huishoudelijke klusjes doen.

@ Igor:present::moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose:

Ik vond de slinger van Kameo zo leuk dat ik hem gepikt heb.

@ Gaby: 8 maanden nu! Krijg jij de gepikte slinger dubbel:D

rose;:moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose:

rose;:moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose::present::moon::rose:

@ Diesel: dank je voor het openen van het dagpact. Het is nooit te laat voor nieuwe dingen!!:D

Lytse

Nu verder lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Akelei: het is dus een goed teken dat we je minder zien. Good for you.:rose:

@ Madelief: jíj zonder make-up! :o:D

Ik kan de emo met de zonnebril niet vinden. Wat voor tekst heeft deze?

@ Miranda en de overige nieuwkomers: zover ik gezien heb gaan jullie goed. Fijn hoor en zoals Igor al zei: doorzetten, want om nu weer opnieuw te beginnen met afkicken.... (vrij vertaald in mijn woorden).

@ HannaH: lachen joh! Eén van de weinige zegeningen van het dementeren van mijn schoonma is, dat ze dat soort dingen niet meer 1000 keer herhaalt, alleen de gewone dingen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie wilde je niet een hele tijd geleden al eens samen met iemand op vakantie omdat het erg moeilijk was toen met je man?

Ja en nu kan hij nog wat vooruit maar dadelijk ben je hoe langer hoe meer aan huis gebonden omdat hij hulpbehoevender wordt, en dat gaat erg moeilijk worden dan.

Misschien zou je je eens wat kunnen gaan laten inlichten over event. een thuiszorg zodat je er wat meer op uit kan?

Of een paar dagen weg en iemand anders even je man laten helpen. Net als wat ik nu met mijn zwager doe, zodat mijn schoonzus wat rust krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Kame, dat je bloed kan laten prikken.

Gaby, gefeliciteerd met de acht maanden adb. Geweldig:musicnote::heart::present::rose:.

Was je saunadag geslaagd.

Emma, heerlijk nog maar een baan. Kun je nu uitrusten. Je hebt het vast al eerder geschreven, maar ik weet het niet meer, hoeveel uur ga je nu werken?

Tot latersssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wijfie ik herken het laatste, geen thuiszorg willen hebben. Mensen zijn dan erg bang dat ze geen zeggenschap meer hebben over hun eigen leven. Afhankelijk worden van wild vreemden. Dat zal niet makkelijk worden voor hem maar ook niet voor jou. Misschien dat er eens iemand kan komen praten van de thuiszorg of een h.arts, met hem hoe de zaken er nu voorstaan. Want het zal erg moeilijk worden denk ik.

Je zou eens kunnen kijken bij www.Mezzo. Dat is erg gericht op het mantelzorgen.

Daar zullen vast mensen zijn die je een beetje wegwijs kunnen maken.;)

Daar kunnen ze je ook verder helpen want als jij mantelzorger bent krijg je één x per jaar een bedrag uitgekeerd van e250,--;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

die staat onder "cool" B):D

Vanmorgen ben ik beroerd geworden.

Ik slik op dit moment de Champixkuur om te stoppen met roken.

Vandaag moest de dosis omhoog, nou dat is echt te merken.

Na zo'n 2 uur werd ik me misselijk!:huh:

Het is nog niet over, en ik heb nog niets gedaan.

Alleen maar in en uit mijn bed stappen.

Lag ik erin, werd ik weer onrustig, dus hup eruit.

Zo gaat het hier dus vandaag....

Ik ben benieuwd hoe ik me voel als ik mn 2e tablet straks moet slikken.

Ik weet, hier is een draadje voor, maar ik ben even zo vrij om hier ook te zeuren.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank meisjes! :)

Zonder hulpmiddelen denk ik gewoon dat het me niet lukt.

Ik rook nu ruim 2, soms 3 pakjes van die blauwe franse p/d.

Dat is absurd veel.....

Dus samen met HA besloten dat we het op deze manier proberen.

Ik zeg nog niet wat mijn stopdag is,

want dat is ergens aan het begin van deze kuur.

Als ik na al die jaren. binnenkort 1 hele dag niet heb gerookt,

zal ik dit juichend komen vertellen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben nog maar net aangemeld, dus weet niet of ik nu op de goede plek iets schrijf. Ik heb zojuist mezelf ook voorgesteld bij 'wie is wie'. Maar las ergens dat dit de plek is waar je overdag ook iets kunt plaatsen, en dan hopelijk snel antwoord krijgt maw waar altijd iemand aanwezig is.

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik me ronduit BEROERD voel. Wil eigenlijk een ander woord gebruiken maar misschien is dat niet gepast. Ik lig op mijn bed, heb net gehoord dat mijn man een ander heeft, mijn kinderen zijn nu op school. En ik lig trillend, zwetend, met hartkloppingen en tintelingen , pijn in mijn keel en emiotioneel op mijn bed. Zelfs mijn stem trilt heb ik zojuist bemerkt. Heb me vandaag ziek gemeld omdat ik niet meer kan. Ik ben bang, BOOS op mezelf, ga continue huilen en ben bang om opeens dood in bed te liggen.

Ik drink ongeveer 5 jaar. Waarvan ongeveer de laatste 2 jaar vanaf 's morgens al. Ik denk dat ik de laatste maanden op 3 flessen wijn per dag zit. Ondertussen (draaide) ik mijn leven zoals dat voor de buitenwereld 'normaal' leek. Alcohol verdooft en verzacht eea. Ook merk ik dat ik uit verveling en onrust drink. En uiteraard om de afkickverschijnselen en lichamelijke klachten zoals tintelingen en hartklopping te verdoezelen en niet meer te hoeven voelen. Een soort van struisvogel gedrag. Ik heb zelf vaak het idee gehad dat het me ook scherper maakte en dat ik juist veel beter was in bijvoorbeeld mijn werk en sociale gelegenheden. STOM en DOM natuurlijk want het werkt juist averechts.

Alarmbellen hadden natuurlijk allang moeten gaan rinkelen. Op vreemde plekken, zoals op het toilet tijdens etentje in slaap vallen bijvoorbeeld. Me niet meer kunnen herinneren wat ik de avond ervoor tegen iemand aan de telefoon heb verteld. Zomaar om iets kleins super boos worden, of niet eens meer weten of ik wel of geen sex met mijn (nu ex) partner heb gehad. Ik voel me lichamelijk erg slecht (beangstigend) maar ook emotioneel en geestelijk schuldig en slecht. Ik heb (had) zo'n prachtig gezin, en een topjob waar menigeen jaloers op zou zijn. Ik vergooi op deze manier alles, en dat maakt me boos en verdrietig op mezelf.

Sorry, dat ik zo'n heel relaas opschrijf, maar ik heb het nog nooit tegen iemand verteld, en ben blij dat ik nu zo eerlijk kan zijn. Ik schaam me namelijk enorm.

Ik wil graag gaan minderen, en gecontroleerd af en toe een drankje kunnen drinken. Etentjes, weekenden. Niet meer dagelijks, en niet meer in deze belachelijke hoeveelheden. Ook vandaag heb ik toch 2 glaasjes wijn genomen, simpelweg omdat ik bang ben om dood neer te vallen, omdat mijn lijf al jaren gewend is om dagelijks alcohol binnen te krijgen.

Alvast erg bedankt voor jullie luisterend oor. En nogmaals, ik hoop dat ik dit niet op een verkeerde plek heb geplaatst.

Liefs, Angst74

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapeuaux Madeliefje! Wat een moed!

Ik ben 8 jaar geleden gedwongen moeten stoppen, na 3 ( 3!) opéénvolgende bronchitis te hebben. Tijdens de derde moest ik met een puffertje ademen en kon ik gewoon niet meer roken.

Vreselijk om zo te moeten stoppen, maar het werkte wel. Maar absoluut geen aanrader. Ik heb nog steeds een stuk van mijn longcapaciteit kwijt lijkt....

Dus als je het stoppen zelf kan bepalen win je weer bij!

Courage!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

ik wilde eigenlijk juist naar de camping vertrekken toen ik nog snel Lief haar bericht zag.

Ik heb die champix HEEL boos de deur uit gegooid!!!

En heb het echt lang genoeg volgehouden hoor!!

Ja, niet roken, daar werkte het voor.

Maar misselijk, geen naam!! Niet slapen, alsof ik een kilo speed ophad.

Hallucineren zelfs...

Vreselijk!!!

En toen zag ik ook nog Angst op de valreep;

.

welkom Angst, heel herkenbaar. en iedereen doet wat het beste voor hem/haar is maar, ik kan je nu al zeggen, minderen, sociaal drinken eens je zover bent geweest....

Ik hoop iag en dat is wel een zekerheid, dat je je binnen een dag of drie al wat beter gaat voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Angstig Welkom :present:

Allereerst niets om je voor te schamen door het hier te vertellen

ik denk dat het voor velen herkenbaar is

het is al een ongelooflijk moedige stap dat je je hebt aangemeld en nu hier bent :present:

het enige wat ik je nu als advies kan geven:

stop alsjeblieft nu met drinken!

ga over op het water, slaap een paar uurtjes desnoods en kom hier terug

maar ga niet door met drinken nu!!!

hoe moeilijk misschien ook maar je wordt er hier vandaag wel doorheen gesleept

en als ik zo vrij mag zijn:

gooi de knop definitief om naar geheel stoppen

minderen en af en toe een glas is voor weinig mensen hier weg gelegd

ook zonder drank is het leven en zijn feestjes nog leuk!

Succes vandaag meis, ik moet helaas te werk

anders was ik hier nog graag even voor je gebleven

maar er zijn hier genoeg mensen die je vandaag hier kunnen bijstaan.

Groet Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Angst,

Dat liggen zweten bang zijn om dood te gaan enz. is het vaak het gevolg van teveel drinken en gaat meestal over wanneer je er mee stopt. Misschien heb je nu last van hyperventilatie en zou je eens kunnen proberen om wat rustiger adem te halen.

Heb je al enig idee hoe je het minderen wilt aan pakken? Want soms is het beter om eerst een tijd te stoppen, zeker om je lichaam en geest eens een tijd rust te geven en te herstellen van die roofbouw die je gepleegd hebt, en dan eens te gaan kijken of je nog wel wil proberen om soc. te kunnen drinken.

Maar kijk maar hoe je het wilt gaan doen hoor, belangrijk is dat je nu eerst maar eens even bij komt van het vele drinken.

Ik wens je heel veel succes.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: miranda
[volgens mij heb jij een sexy zwoele stem]

groetjes
mirandaquote>

Haha! Vraag het straks maar aan de meetinggangers! ;)

Spike,
Jij ook succes met je medicatie dan!
Ja het zijn "maar" hulpmiddelen,
maar ik maak er soms dankbaar gebruik van.

Nien,
Ja, ik heb er veel over gelezen.
Je moet het vooral echt voor 100% willen.
Maar zo beroerd als ik me nu voel zeg....pfffff.

Angstig,
Welkom op het forum!
Wat een dapper begin maak jij! :present:
Mij heeft medicatie in het begin zeker geholpen.
Nu al een poos zonder.
Heel veel succes met minderen of stoppen.
Blijf maar veel schrijven hier!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...