Spring naar bijdragen

vrijdag 31 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: bolletje
Zo ik ga weer de vijverfilters schoon maken, dat moet iedere avond tot het water naar m'n zin is.quote>

Bij mij de vijfer weer helemaal leeg moeten halen en het filter schoongemaakt, kost een dag werk. Maar nu dan ook mooi helder, kan de bodem weer zien. Gooi er ook maar eens wat kleine vissies bij!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alg is heel goed en gezond voor de vissen, ze blijven mooi op kleur dus een hele schone vijver is niet goed voor de vissen.

Jan ik heb zelf een filter gemaakt van een grote plastic ton met daar tussen een lamp. De pomp brengt het water door de uv. lamp naar de ton toe en daar word het gefilterd. Ook met hele goedkope spullen waaronder niet die jap. matten van e80,-- maar van die groene sponzen die ik bij Appie gehaald heb van 8 euries.

Veel op internet gevonden dus hartstikke goedkoop.

En ht water komt er een stuk schoner uit als het in de voorvijver wat ik gebruik als plantenfilter, komt.

Maar een hele schone vijver wil ik niet. Vind het erg onnatuurlijk en het is niet goed voor de vissen.

En veel planten in de vijver dan krijg je ook veel minder zweefalg.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal.

Verstand van vijvers heb ik niet dus kom gewoon een kijkje nemen. Ook een beetje als afleiding. Vanmiddag natuurlijk grote twijfel over mijn beslissing dat vandaag mijn eerste dag zonder alc. word. Maar in de winkel heb ik niets gekocht snel langs het wijnpad gelopen en thuis gekomen heb ik het restant wijn door de gootsteen gespoeld. Gewoon om te voorkomen dat ik die neem vanavond en dan morgen tegen mezelf zeg "zie je wel, je kunt het best in de hand houden"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co het groen kan ook te maken hebben met teveel voedsel dat je geeft aan de vissen. Alles wat er over blijft is voedsel voor de algen. Eigenlijk moet je de vissen zoveel geven dat ze het binnen 5 min. op hebben. Maar dat vind ikzelf altijd erg moeilijk. Ben altijd bang dat ze te weinig krijgen.

Maar als je veel planten in je vijver hebt, komt het zonlicht niet in het water. Mijn vijver ligt ook pal in de zon, dus erg moeilijk om dit algenvrij te houden. Maar dat het er van komt weet ik zeker, alleen de vissen vreten de planten op dus moet ik drijvende eilandjes van pvc. maken zodat ze er niet bij kunnen komen.

Maar das iets voor het volgend jaar.;)

Zo ik ga tv. kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco

Hopen dat ik de moed kan vasthouden. Vanavond is er in iedergeval geen

keus die heb ik weggenomen maar voel wel een onrust gieren door mijn lijf.

Dan weer lopen in de tuin, even bank zitten dan weer even computer. Loop mezelf echt

even in de weg nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de derde op een rij dan,

ook ik heb wel eens betere dagen

gekend, er liep nou niet bepaald

iets op rolletjes vandaag.

En om héél eerlijk te zijn ben ik zelf ook

niet bepaald de vrolijkste.

Er zijn zo van die dagen.

Morgen weer een nieuwe dag.

Ik duik lekker mijn bed in,

boek mee, met de kippen op stok,

hoop ik dan.

Fijne avond nog luitjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...