Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Jaap Ik moest zo lachen om je postings vanochtend Leuk leuk! Ik houd van die humor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 O jee, wat schreef ik dan? Even lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Hallo luitjes, Zal me ook weer eens melden. Lees en leef elke dag met jullie mee, maar heb zelf niet veel te melden. Daarom schrijf ik niet zo vaak meer. Het stoppen gaat hier niet echt goed, meot ik bekennen. Tenminste, ik heb nog steeds niet gedronken en slik trouw mijn R. De zin in drank en met mijn vrienden af en toe lekker uit de band springen lonkt naar me. Ik denk de ontspanning te missen en de escape die ik had met de wijn uit de hectiek die in mijn leven van s ochtends vroeg tot s avonds laat door gaat.. Ik neem de R trouw, want ik heb 3 maanden met mezelf afgesproken en die maak ik vol. Maar de afgelopen tijd is dat meer op de belofte en op wilskracht, dan dat ik de voordelen nog zoveel zie als in het begin. Moeilijk om toe te geven; maar eignelijk baal ik de laatste dagen vaak dat ik niet kan drinken.. Natuurlijk zit ik niet te wachten op de nadelen, maar ik mis de voordelen van het ontspannen en het iets "helemaal voor mij"hebben af en toe. Nu ja, gelukkig heb ik nog een tijdje te gaan in mijn belofte aan mezelf en hopelijk komt de sterke motivatie weer terug zoals deze er in het begin was.. De voordelen en hoe goed het nu ook gaat zijn echt ook nog in volle gang aanwezig. Daar ben ik trots op en blij om. Maar de wijn wordt gemist... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Dank jullie wel, Jen, wat rot dat je niet uitgenodigd wordt. Ik zou zeker bellen. Ga bankhangen, kaarsje is aan Jane. Slapp lekker, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Originally posted by: JaapAltijd alles maar op een weegschaaltje leggen, die vrouwen. Daar ben je als manmooi klaar mee.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Oh dat was bittere ernst hoor. Kijk maar eens bij de kilokiller, bijna allemaal vrouwen daar op de weegschaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 En waar doen ze het voor? Om bij de mannen goed over te komen. Nu moet ik wel oppassen anders leg ik nog mijn pril verworven ver- trouwen hier in de waagschaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Nova, je beschrijft heel goed, de test die je nu ondergaat. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk gaat, en juist als je nu doorzet komt er weer een extra voordeel voor je bij. Je kunt verleiding weerstaan! Weet je, we leven hier maar in het toch nog luxe westen, waar we bijna als vanzelfsprekend vinden dat we moeten hebben wat we willen. Wat een arrogantie eigenlijk he (niet jij als persoon hoor) dat wij zo verwend geraakt zijn. Bij een verslaving wordt het soms bijna als een recht gezien; we hebben recht op onze ontspanning, escape, spanning, verdoving, beloning. Nou dat is natuurlijk niet zo maar waar. Er zijn werelddelen waar men de meest extreme narigheid onder ogen moet zien, en zien te boven te komen, zonder zelfs maar een kans op alcohol-verdoving. Wij hebben een keus. We weten ook wat drinken ons opleverde. Jij gaat die 3 maanden volmaken schrijf je, en dat getuigt van wilskracht en vastberadenheid. Die ga je beiden nodig hebben. En na de 3 maanden ga je het extra zwaar krijgen omdat je keus voor daarna nog niet vanzelfsprekend vastligt. Houd het open als je kunt Nova. Geef jezelf een eerlijke kans. En blijf delen, want we hebben er veel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 @ Nova: ik ben het helemaal eens met de posting van Jane. Het is soms ook niet leuk, maar je huidige leven is zoveel prettiger. Voor de derde keer verwijs ik vandaag naar de posting van Lavendel. Om 12.10 uur zette ze op een rijtje waarom ze blijn is dat ze niet meer drinkt. Goed voor ogen houden! Die euforie van jullie heb ik nooit gehad, ik voel me ook niet beter. Toch is het goed voor mij om niet meer te drinken. Ik ga ervoor en ik hoop jij ook. Sterkte. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Nova Vervelend dat het niet echt goed gaat Mijn grootste trigger was ook: ontspanning Daar heb ik nu een andere oplossing voor door de oorzaak aan te pakken: heel drukke dagen Die blijf ik houden omdat dat bij me past maar doseer bewuster Voor het gevolg, de ontspanning, heb ik nu andere dingen zoals lezen, erop uit met vrienden, tijd voor mezelf, fietsen en ik vind het heerlijk om op een natuurlijke manier in slaap te kukelen i.p.v. door de drank Wens je succes! en hoop dat je wil om niet te drinken, terugkeert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Laatst genoot ik met vrienden van een zonnige dag De wijn ging open Ik aan het water Daar kwamen ze hoor 'Bo, doe gezellig mee' Nee, bedankt 'Kom op Bo, doe niet zo saai' Nee, bedankt, ik houd het bij water Toen wilde ik het mijne er van weten;) en vroeg daarop: vinden jullie me niet gezellig? 'Je bent hartstikke gezellig, hoezo?' en vroeg vervolgens: waarom ben ik saai als ik niet drink? 'Wel nee joh, je bent helemaal niet saai' Aan het eind van de dag zeiden ze: komende zaterdag weer hoor Bo, gezellig Euh, dan kan ik niet ivm een AdB-meeting (deze laatste zin was geen onderdeel van het gesprek;)) Waarom ze nou vroegen 'doe gezellig mee' en 'doe niet zo saai' kwam ik niet achter En ik heb het heel sterke vermoeden; zij ook niet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Zonnetjes, heel veel kalmte gewenst, de komende dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Snoep, volgens mij weet jij zelf best hoe het zit. Maar als je wil drinken om je anders te voelen, hoe kan je dan zeggen dat je aan twee wel genoeg hebt? Ik dronk om dat ik dacht dat ik dan leuker was, of grappiger, of stoerder. Maar juist dan is er een probleem. Omdat je je zelf niet accepteert wie je bent, wat voelt. Zit daar niet ergens de basis van ons drinken? Ik denk het wel. Dat je saai bent geloof ik niet. Dat je misschien niet de meest losse bent of de wat ingetogenere wel. Maar is dat erg? Ik ben ook helemaal niet zo zo spontaan in nieuw gezelschap. Ik vind dat soms zelfs doodeng. Wat ik wel merk is dat als ik mensen beter ken en mensen kennen mij wat beter dat ik dan gewaardeerd wordt. En dan wordt ik juist gewaardeerd om wie ik ben en niet om een image dat ik optrek. Want als je dat gaat doen wordt het leven zwaar. Want dan moet je moet je dat beeld blijven waarmaken, wat gekunsteld is en dus is dat een vermoeiende bezigheid. Het leven wordt makkelijker, meer ontspannen als je bij je zelf blijft. Het duurt misschien even voor je dat merkt. En door hoeveel mensen moet je nu leuk gevonden worden uiteindelijk. Een handjevol is toch genoeg. Mensen waar je wat aan hebt. Dit zijn maar gewoon wat gedachten mijnerzijds en misschien wat denkvoer voor de nacht en vroege ochtend. Ik zet zo mijn computer uit en ga slapen. Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Lekker he Jopie Ik zou je voorbeeld eens moeten volgen en de loopschoenen onder het stof vandaan halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Jaap, dank je wel. Precies goed voor mij, nu, op dit moment. En Nova,Jane, Jopie, en Snoep. Dank voor het delen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 we delen met velen en het raakt nooit op ra ra............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Jane, Lytse, Bo, Jullie schrijven het heel mooi. Vooral jij Jane. Confronterend ook ... Mijn leven is eigenlijk te druk, te veel werk, te veel met de kids willen en moeten doen. Lange dagen, maar ik heb het zeker niet slecht en geniet er van. Past bij mij, net als bij jou Bo. k zie de voordelen ook nog dagelijks. Inderdaad, het rustig inslapen. Het weer genieten van t.v. programma's. Echte, ECHTE aandacht voor mijn kinderen. Geen irritaties meer met mensen. Geen zorgen meer over mijn gezondheid, wat ik heb gedaan, hoeveel ik heb gedronken. De drukke wijn agenda niet meer bij te hoeven houden. Allemaal voordelen. En toch mis ik het. Je kunt je afvragen wat HET dan is. Want er is veel dat ik helemaal niet mis. Het is de Escape. De drank had veel nare en slechte bijkomstigheden voor mij en mijn omgeving. En toch, toch lijk ik nu dan dat ene momentje te missen dat ik het naar mijn zin had met mijn wijntje. Helemaal voor mij. Dat momentje duurde een uurtje of 2. Ik op de bank, met mijn verdiende drankje. En dat mis ik. Alle nadelen daarvoor en daarna en de volgende dag etc etc. die ken ik door en door. Nee, dat is het niet waard. Misschien vind ik het leven ene beetje moeilijk nu alles zo gelijkmatig en rustig door loopt. Met de drank was het niet een lange film, maar allemaal korte filmpjes. Misschien heb ik moeite met die hele lange film. Een beetje lastig uitleggen. Ik ben er ook nog niet uit wat het is. Ik heb nog een tijdje om dit uit te zoeken. Hopelijk heb ik tegen de tijd dat de 3 maanden om zijn weer de volle kracht om er mee door te gaan. Inderdaad Jane; makkelijk is het niet. Misschien ging het me even TE makkelijk. Omdat de positieve concequenties zo duidelijk zichtbaar waren de eerste tijd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Miranda, ik heb het vanochtend al gezegd. De afgelopen maand was wellicht wel een hele speciale maand voor je. Lees maar ens terug......mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Je driemaandenplan geeft je alle rust en hoedt je voor een onbezonnen act0ie met een kurketrekker, Nova. Geweldig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Het ging waarschijnlijk niet TE gemakkelijk Nova zo klinkt het alsof je makkelijk niet verdient. Maar wij zijn vaak opgevoed met rose sprookjes en ergens willen we die nog steeds geloven. Ook ik mis nog wel eens de escape, want al is het korte termijndenken, het blijft verleidelijk. Bij mij ging het bijna altijd om verantwoordelijkheid die ik niet aandurfde of uit de weg ging, en met drank op kon ik de noodzaak daarvan zelfs ontkennen, nou ja, uitstellen dan toch. En dat doe en wil ik nog steeds dus. Ik doe het leuker nu; ik sport graag en veel en op het strand wordt dat bijna een passie. Vandaag was dus een overgangsdag naar richtinh herfst. Ik word dan onrustig, bang om in een gat te vallen; wil me nog niet vastpinnen op andere (leuke) dingen, want wie weet komen er nog wat kado-dagen. En ga van weeromstuit weer aan de snoepjes/chocolade en vooral ook wat fruit(suikers). troost en verdoving nog voordat mijn doemscenario is begonnen. kun je nagaan hoe sterk onze tapes van vroeger werken he. (een van die tapes van mij was: jij bent geestelijk lui); ik luister inwendig nog steeds naar die tapes, alhoewel ik al tig de-programmeer trainingen heb gedaan en gehad. Ze zijn een deel van me geworden. heb ik het goed met mezelf, dan weet ik mezelf met gezonde dingen te belonen. Heb ik het even lastig, dan val ik nog te snel terug in oud gedrag en gedachten. Maar er is wel bewustwording, reflectie en actie. Het niet drinken is mijn grootste en sterkste actie en die waardeer ik steeds meer. Er is ook steeds meer beloning, ook al herken ik die niet altijd, want meestal in niet-materiele vorm. En ja, die ben ik pas aan het leren herkennen en als nieuw programma te installeren op mijn harde schijf. en dat voor een digi-beet als ik:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Dank je Gwen. Hopelijk gaat het me de rust weer geven. De afgelopen 2 x heb ik de Refusal genomen en de dagen daarna er nog regelmatig van zitten balen. Maar, ik hou me aan mijn slik schema. Ik MOET van mezelf. Ben ooit gestopt met roken op wilskracht en dus moet dit ook lukken. Ik hoop het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 eerst op wilskracht dan gedachtenkracht en dan verlangenkracht komt goed Nova je bent een Survivor:heart: slaap lekker mensen en morgen fris weer op:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Originally posted by: gwenJe driemaandenplan geeft je alle rusten hoedt je voor een onbezonnenact0ie met een kurketrekker, Nova.Geweldig.quote> Zo is 't eigenlijk.Zat je intro te lezen op wie is wie, eigenlijk alleen de eerste pagina, maar daar zit al 'n hoop onrust in.Nova, jij gaat in deze wereld als alleenopvoeder altijd het idee hebben dat je tekortschiet.Da's nonsens. Moeilijk is het zeker.Maar je doet het allemaal maar wel!Stel je niet 'n beetje hoge eisen aan jezelf?Weet er alles van, hoor. Hoge eisen, dat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Wilskracht geeft 'n verscheurd gemoed, 'n uitgekomen wens geeft rust. De sprookjesverteller Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Slaap lekker, lieve Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden