Spring naar bijdragen

verliezer


Nessie

Aanbevolen berichten

Nessie, stap een is nu uit je slachtofferrol te stappen,

klinkt hard ben ik bang, maar ik bedoel het niet zo.

Je weet dat als je gaat drinken je alles nog erger maakt,

dus stoppen is het enige wat je nu weer uit die vicieuze cirkel omlaag kan halen

en weer op weg omhoog kan helpen.

Ik was waar jij nu zit en velen hier ook, dus we kunnen je hierin steunen, maar jij

alleen kunt de knop omzetten. Het is te doen meis, niet makkelijk, maar wel met

heel wat beter resultaat dan hoe het tot nu toe ging.

Je hebt dit forum niet voor niets ontdekt, doe er wat mee:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

zo een bosje om je even op te fleuren; zoek een virtuele vaas

en tover een waarachtige smile op je toet. Het leven gaat door,

ook al lijkt het jouwe even stil te staan. Hoe eerder je dat inziet en ernaar kunt handelen,

des te eerder staat je leven weer op de rails en kan jouw trein weer de goed kant uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Nessie,

Sluit me bij Jane aan. Ik ben sinds kort ook weer alleen en ook bij ons was alcohol het grootste probleem. Hoe raar het ook mag klinken, het is misschien beter zo. Ook al heb je veel verdriet. Als een relatie niet werkt. Ga je daar veel energie in stoppen, terijl je die energie eigenlijk zo erg voor jezelf nodig hebt. Een partner heeft de keus, blijven en je steunen of weg gaan. Als hij dat laatste doet is het zijn goed recht. Weet wel dat wij onze omgeving meetrekken in ons probleem en wij drinken dat vervolgens weg om niet te voelen. Als de ander nuchter aan de zijlijn staat is dat heel zwaar om te zien denk ik. Wij moeten het namelijk zelf doen en willen, stoppen! Die knop vinden kan een zoektocht zijn met vallen en opstaan. Maar ook jij kan hem vinden!

Ik heb ook verdriet om de verbroken relatie, maar nuchter bekeken zie ik ook dat het op deze manier niet ging werken. Als ik al niet eerlijk ben naar mezelf toe, hoe kan ik dan open in een relatie staan? En een goede basis opbouwen? Nu ik alleen ben moet ik wel met mezelf aan de slag om het leven weer op te pakken en er wat van te maken. Het is tijd om al die weggedrukte emoties onder een vergrootglas te leggen en mezelf weer terug te vinden. Wie ben ik, wat wil ik, wat voel ik, etc. In de relatie kon ik wegvluchten, even net doen of alles er niet was. Nu kan dat niet meer en ik denk dat dat voor mij uiteindelijk ook mijn redding zal zijn. Makkelijk is het niet, maar vechten tegen dat eerste glas kost ook veel energie en is misschien wel zwaarder dan per dag proberen de mooie dingen te zien en te pakken. Is ook nog eens gratis, drank kost zoveeeeeeeel geld! Om over de rest maar niet te spreken.

Probeer het eerste glas niet te nemen en lukt dat niet, probeer dan later heel goed te kijken wat er met je gebeurde voor je dat eerste glas nam. Althans, mij helpt dat enorm! Ik wens je veel succes en veel sterkte!

Liefs, Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor jullie wijze woorden,Jane en Joy, de relatie was de reden, althans de grooste reden dat ik steeds meer dronk helaas. Een dom excuus, geen reden, ik weet het, maar heb het wel gedaan, en we dronken beiden te veel, althans in de weekenden, alleen dat van mij was erger uiteraard

morgen afspraak bij pshych. kijken wat er allemaal mis is met me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie,

Voel je nooit een verliezer!

Je zou misschien inspiratie kunnen halen uit de onderschriften van

een aantal actieve forummers. Het verwerken van vervelende zaken

uit het verleden is voor mij (en vele anderen) ook moeilijk. Alcohol

lost niets op; het verdooft alleen maar kortdurend en daarna komen

de herinneringen keihard terug.

Succes!

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie herkent het volgende, je (ex) partner roept dat hij er een hekel aan heeft dat je aan het eind van de middag een wijntje neemt maar is wel degene die elke keer dat wijntje voor je inschenkt, ook op feestjes je continue de drank aan draagt, terwijl je al aantal malen aan hebt gegeven dat je er van af wil en vraagt om support hier in??? om je vervolgens te verwijten dat je een zuipschuit bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Nesie,

Nee, herken het niet direct. Misschien omdat ie zelf dan ook kon drinken, het gezelliger vond? Mijn ex dronk ook wijntjes met mij, ondanks dat ie wist van het probleem. Ik denk onwetendheid over de werking van alcohol voor ons.

En dat hij je later voor zuipschuit uitmaakt....hield je hem een spiegel voor waar hij niet mee kon dealen?

Zo je verhaal lezende over hem, wees maar blij dat de relatie voorbij is! Jij bent echt veel meer waard dan die man je gaf en hoe hij je behandelde. Met het alcoholmisbruik gaat je eigenwaarde ook regelrecht de prullenbak in. Maar je zal zien, als dat weer terug komt sta je veel sterker in je eigen schoenen en heb je zo'n man niet meer nodig. Sorry, dat ik het zo,uitdruk, maar een buitenstaander kijkt vaak anders tegen een situatie aan als dat je er middenin zit. Knuf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt mij. Ik denk dat ik het niet justie zou doen om dit in het Nederlands te typen.

- so here goes.

I was told by an old-timer once, that all our big problems in sobriety will center around two things, and two things only.

"Romances" and "Finances".

It appears that you are confirming this once again to me.

Relationships are tough enough for just about everyone. But impossible for people who don't know how to love themselves. I am yet to meet a few people, stepping into early sobriety with confidence and a spring in their step. The 12 Steps of recovery are truly amazing. Through surrendering, we become open to a new awareness about ourselves, this can be painful, as we have to do a very thorough self-examination of our defects of character. This awareness continues to grow as we put together a little bit of time where we simply didn't drink. Then we take action towards slowly eliminating bad old behaviors out of our lives so that we can grow into a person with whom our own very judgmental minds can be happy with. We learn to love ourselves.

The promises in the big book become true for everyone at this point. Sometimes quickly, sometimes slowly.

pg 83.

If we are painstaking about this phase of our devel-

opment, we will be amazed before we are half way

through. We are going to know a new freedom and a

new happiness. We will not regret the past nor wish

to shut the door on it. We will comprehend the

word serenity and we will know peace. No matter how far

down the scale we have gone, we will see how our experi-

ence can benefit others. That feeling of uselessness and self-

pity will disappear. We will lose interest in selfish things

and gain interest in our fellows. Self-seeking will slip away.

Our whole attitude and outlook upon life will change. Fear

of people and of economic insecurity will leave us. We will

intuitively know how to handle situations which used to

baffle us. We will suddenly realize that God is doing for us

what we could not do for ourselves.

Are these extravagant promises? We think not. They

are being fulfilled among us—sometimes quickly, some-

times slowly. They will always materialize if we work

for them.

U kunt vandaag beginnen, door dankbaarheid in uw leven te brengen.

Start een dankbaarheid dagblad. Begen de dag door aan 5 dingen of mensen te denken die veel aan u betekenen. Aan het eind van de dag, denk aan 5 dingen of mensen die speciaal geweest waren door de loop van die dag. En dan vind u een "sponsor" (is dat wat julie bedoelen met "maatje") die u door de 12 stappen kan nemen.

Just for today, don't pick up that first drink. No matter what.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...