Spring naar bijdragen

dinsdag 25 september 2012


Gast Dinah

Aanbevolen berichten

Hoi Borretje

Ik lees dat je het moeilijk hebt vandaag

wil je een hart onder je riem steken en dat is

Een rotdag zoals je nu hebt is geen reden om van je plan(niet drinken)

af te wijken

Jouw doel staat boven aan en dat moet zo blijven toch???

Accepteer dat je niet alles kunt oplossen (zoals stemmen in je hoofd)

dat gaat zoals je weet ook weer voorbij

Je kunt echt meer dan je zelf denkt

Je bent sterker als je nuchter bent

Lieve Bor ik lees je de laatste tijd als een hele krachtige vrouw

laat dat zo blijven en wees trots op jezelf

Hopelijk heb ik er een beetje kunnen toe bijdragen

dat jij je weer sterk voeld

Met een lieve groet van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niet zozeer uit de kop praten maar contact opnemen met iemand van de AA of een goeie kennis geeft de nodige afleiding.

Het hoeft niet over problemen te gaan, soms volstaat een praatje over het weer om op andere gedachten te komen.

Of de bevestiging dat je niet alleen met dit probleem vecht.

Aanvaard en hou vol Bor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, waarom haal je niet alles aan als je quote

of juist: NOUNIETDUS!

de twijfel zit vandaag in jou

niet in Wijffie.

ik denk dat je zodra je hier post

graag wilt dat mensen je ompraten/schrijven om niet te drinken

dus diep van binnen wil je dan niet drinken.

Als je echt wilt drinken dan ga je drinken

dan post je hier ook niet.

Maar dit heb ik niet uit ervaring, is maar een gedachte dus

het kan voor iedereen verschillend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor en Wijfie....heel herkenbaar.

Afgelopen weekend heb ik het ook zwaar gehad!

Ik maak een grap over breien.....maar begon zo te twijfelen....

Gelukkig niet aan toegegeven!!

Gelukkig, want je schiet er helemaal NIETS mee op.

Maar ja, dat noemen ze verslaving hè?!

Liefs en jullie zijn kanjers!!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie dit klinkt als "ken ik hem" pff net wat Travel vertelde, at een bekend iets. Dit soort lapswanzen zijn er echt teveel. Tuurlijk heb jij ook je aandeel, allen al hem te aksepteren en hem in je buurt toe te laten. Wat hier al gezegt werdt, samen met iemand er zijn dattie z'n zooi komt ophalen en dan zijn er altijd weer dingen die hij mist en die nog bij jou zouden liggen. pfff zo snel mogelijk lozen meiz. klinkt hard en misschien niet eerlijk, maar wel doen. sterkte. En idd niet alleen bij jou naar binnen laten meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Even snel weer wat bij gelezen en ik heb momenteel niet zo veel te melden.

Toch wel nog even voor Nessie waar, voor zover ik gezien heb iedereen een beetje aan voorbij lijkt te gaan, de praktische kant van de zaak voor wat betreft het ophalen van spullen.

Mijn eerste ingeving was: laat hem lekker zelf de boel inpakken maar daar is toch ook wel het een en ander op tegen.

Zelf ooit in een dergelijke situatie was mijn impuls op het moment zelf steeds van... ach ja... neem maar mee, neem maar mee, geen discussie, dan ben ik er maar het snelst van af. Want een pijnlijke ervaring is het wel.

Achteraf zijn er dan dingen weg waarvan je denkt: ja, maar DAT was niet de bedoeling! Maar dan is het te laat.

Zorg er dus voor dat je zelf wel min of meer blijft bepalen wat er wel en wat er niet meegenomen kan worden. Hoe lastig dat ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dochter kwam thuis

en ivm de sport moest er vroeg

gekookt/gegeten worden, dus niet geantwoord sorry.

Bor ik las jouw zin alsof het open was mbt Wijfie,

maar ze had veel meer geschreven en dat was wel duidelijk

vandaar mijn vraag

om alles te quoten of niet

uit zn verband quoten roept vaak misverstanden op,

nu ook dus.

Maar als je het net zo bedoeld had als ik Wijfie las, is er niks aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oooh ja, als het hem ligt heeft hij alles betaald, ben vandaag aan het zoeken naar de dingen die ik betaald heb, hij roept bedragen die 2/3 keer hoger liggen dan in werkelijkheid, maar als ik dat zou zeggen ben ik weer de pineut,kreeg vanmorgen al vroeg mail,en daardoor vanochtend 1 x confrontatie gezocht door een leugen van hem in mail te weerleggen, werd weer voor rotte vis uit gemaakt

Heb alleen nog geantwoord dat ik geen zin heb in scheldpartijen, en heb me stil gehouden daarna

Ik ga mezelf proberen sterk te maken, ik heb eindelijk de foto's van hem en zijn dochter naast mijn bed weg gehaald, klein stapje, nu nog wat grotere.....

en nee, ik ga hier niet alleen zijn als het zover is....

er komt wel een dag dat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Jopske moet je nu iedere keer weer opnieuw verhuizen of zit het er ooit nog in dat je ergens blijvend kan gaan wonen? het lijkt me dat je je zo opgejaagd voelt iedere keer weer.:heart:

Zo bezoek weer weg en een vijvertje armer. Had er nog zo'n eentje die je met een vinger kan optillen omdat dat van die licht gewichten zijn. Toch is ie nog zo'n 2-1.50 dus niet zo'n kleintje. Buufje wilde hem graag en we krijgen regelmatig van die dingen bij de d.a. dus er komt er wel weer eentje hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien helpt het volgende Borretje. Bij de online behandeling schreven ze me gisteren: Je weet nu je valkuilen. Je kent enkele trucjes om de verleiding te weerstaan. Je hebt nu de keuze.

Dat heeft mij vanmiddag geholpen. Ik dacht: Ik ben geen slachtoffer van de alcohol of van mijn alcoholisme. Ik heb de keuze of ik wel of niet drink!! Dat gaf me toch kracht om niet te halen. Plus het dagpact.

Sterkte!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nessie,

Ik zou graag even bij je willen zijn om een arm om je schouder te leggen maar dat gaat niet dus doe ik het maar virtueel. Er komt nu een hele hoop pijn en ellende uit meid maar zoals er al gezegd is, dat is alleen maar goed, en je bent niet alleen ook al is dat maar virtueel, je kan bij ons je sores kwijt dus laat het maar gebeuren hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Ik vraag me af..
Kan dat?
Het uit je hoofd laten praten?
quote>


Borretje, :present:

Natuurlijk kan dat.
Anders zou je het hier zelf niet vragen hé.
Meer nog het feit dat je het zo stelt
is een bewijs dat het niet in je hoofd zit.
Je hebt gewoon een moeilijke, kwetsbare en wiebelige (:)) baaldag,
praat of schrijf het van je af
hier en bij de AA.
En als ondersteuning omdat je het zo goed volhoudt: :sun::present::sun::present::sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik drie maanden niet gedronken. Tijd voor mij om terug te kijken.

Het eerste wat in mij opkomt is: wat ben ik blij hiermee. Blij dat ik de alcohol na een heleboel pogingen om te minderen, helemaal heb laten staan. Dit brengt mij rust. En geen schuldgevoel meer wanneer ik ondanks afspraken met mijzelf toch gedronken had. Daardoor krijg ik ook steeds meer zelfwaardering. Lichamelijk had ik nooit veel last en gelukkig ook nog geen klachten, maar toch: ik heb geen opvliegers meer en ik val af.

De eerste weken had ik nog veel trek, dat heb ik nu niet vaak meer. Wanneer dit nog wel gebeurt is het vlugger over en kan ik het goed weerstaan. Ik vind het wel opvallend dat ik geen trek heb in spannende tijden, zoals met de operatie van mijn zoon, maar juist als ik ontspannen ben.

Natuurlijk begint niet drinken bij jezelf, maar ik heb veel steun aan het forum. Aan reacties en aan het lezen van postings van anderen. En niet te vergeten de mails van en aan mijn maatje.:heart:

Wel merk ik dat ik veel tijd op het forum doorbracht, dit werd echt teveel. Ik had nl. het idee dat ik op veel postings moest reageren. Niet te doen dus. Zeker niet wanneer ik zelf niet lekker in mijn vel zit, lukt reageren me trouwens nauwelijks.

Mijn onderschrift heb ik vandaag ook veranderd. Ik heb in de tijd dat ik probeerde minder te drinken veel houvast hieraan gehad. Maar ik heb na een heleboel keren wel, nu mijn belofte al drie maanden, niet verbroken. En daar ga ik nog heel lang mee door.

Dank jullie wel,

Liefsss, :rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

je mag heel trots zijn op jezelf meis want inderdaad met de moeilijke tijden die nu gelukkig een stuk achter je liggen, heb je het toch maar geflikt om "nee"te blijven zeggen tegen de alcohol. ik hoop echt dat je dit jaar alvast helemaal vol gaat maken, en dan gaan we het volgend jaar weer gewoon verder. Chapeau lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...