Hanneke Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Als je denkt: als ik drinken ga wil ik drinken maak je jezelf eigenlijk tot slachtoffer van een willoze wil. Je staat dan echt machteloos. Als ik toegeef dat het een obsessie is kan ik er iets aan doen. Ik ben geen slachtoffer meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Hoi hoi allemaal, Ik schrijf hier niet veel, wel lees ik af en toe iets hier, zoals nu. Ik ben geen AA mens, ben er in het verleden enkele malen geweest maar past niet bij mij. Toch vind ik het lijstje van de AA wat ik net las heel goed; Hoop in plaats van wanhoop vertrouwen in plaats van vertwijfeling moed in plaats van angst gemoedsrust in plaats van verwarring zelfrespect in plaats van zelfverachting zelfvertrouwen in plaats van machteloosheid het respect van anderen in plaats van medelijden en verachting een zuiver geweten in plaats van schuldgevoel echte vriendschap in plaats van eenzaamheid een regelmatig leven in plaats van een doelloos bestaan de liefde en het begrip van onze gezinnen in plaats van hun twijfels en angsten de vrijheid van een gelukkig leven in plaats van de slavernij van een alcoholische obsessie! Op het punt waar ik nu gekomen ben vind ik dit zeker waar! Ben me er zo van bewust dat ik in slavernij heb geleefd en nu eindelijk vrij ben! Dat ik dit dan ook nooit meer van me af laat nemen, ook niet door een onverwachte verleiding van een iriskoffie die ik een ander zag eten en waarvan het water in mijn mond liep. Heel goed van mezelf vond ik dat ik het rationeel kon overdenken; wil ik dit en zie ik dit als een lekker toetje of zie ik dit als drank? De waarheid was drank! Maar wat was de beslissing een dun draadje van verschil. Makkelijk had ik het als toetje gezien! Over slavernij gesproken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 DAGPACT Hanneke Apple AR Lytse Joy truitje Rosa Travel Katrin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Katrin Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Misschien voor Hanneke nog een idee, om je met iets af te leiden, als de verleiding groot wordt, bijv. door iets leuks te doen, winkelen of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Juist! En daaromis het voor mij heel goed om zo af en toe terug te kijken, want de trek-momenten zijn er nog, maar ik wil NIET drinken, dus voor mij telt allert blijven, voordat ik het ga verromantiseren ofzo zo gezellig in mijn uppie aan de keukentafel kettingrokend en alcohol naar binnen gietend, diep triest is het!! en ik weet 1 drankje en het hele systeem in mijn koppie is weer ''aangezet'', dan hou ik het enkele weken vol, en dan zit ik weer.... nee, ik moet die eerste niet nemen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Ha ha Katrin, ik en winkelen Maar je hebt gelijk: iets gaan doen wat mijn aandacht vraagt of wat ik leuk vind. Een AA-er zei me gisteren dat ik een lijstje kan maken van wat te doen als de gedachte aan drank bij me opkomt. Zodat ik niet heel impulsief handel. Want zo gaat het vaak: de gedachte aan drank komt bij me op en ik zit al op de fiets om te gaan halen ( Ik heb nooit een hele voorraad in huis). Ik weeg dan niet de voor- en nadelen meer af. Zo traag als ik soms kan reageren zo snel ben ik dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Naar die hel wil ik ook nooit meer, Gaby. Hoeft ook niet. Als we ons omringen met mensen die de taal van het hart spreken, en ver weg blijven van die eerste. Ik ga ook hollen, heen en terug over de strada vecchia, ciao allemaa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 nr 1 op je shop lijstje is dan bloemen! eerst de beloning en dan kun je het niet meer maken dat gedrag van drank te kopen:D heel soms doe ik het zo en ik moet zeggen dat is wel wat voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 doei Gwen, Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Katrin Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Zo'n lijst is inderdaad een goed idee, zal ik ook eens maken. Trouwens gaat het mij vaak zo als Gaby, als weer met een glas begin, ben ik verkocht. Dus ik moet er echt niet meer aan beginnen, dat probeer ik mij op dat moment duidelijk te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Goeie morgen Wijfie, Is het nu een grote opluchting nu je niet naar het koor gaat? Wat ga je nu het weekend doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Lelie is ook lid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Goede aanvulling Jopie. Zeker de moeite van het doen waard. Je bouwt dan ook even een rustmoment in op die manier. Niet de ene impuls zomaar omzetten in een andere. Want dat is inderdaad niet blijvend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Welkom Lelie met je mooie nick:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Lelie, Welkom op het forum! Gewoon inhaken hier. Schrijven is verhelderend, letterlijk zelfs! Wat is jouw doel? Minderen of stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Welkom Lelie en Luna! Ik heb vannacht over Puck gedroomd Zij (?) kon het niet goed vinden met mijn hond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Lieve mensen ik ga even wat anders doen. Dank voor jullie hulp. Ik ga er voor vandaag. Meld me vanavond af. Een hele goede dag verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Welkom Lelie van mij krijg je een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Jopie, Mooi dat jij nog steeds herstel ervaard. Dat geeft mij ook wat moed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Goedemorgen allen, Stond al bij het dagpact, maar nog geen hallo gezegd. Wat leuk zeg, weer paar nw mensen en fijn dat jullie al zo actief meeschrijven! Veel succes hier, je zal echt steun aan het forum ondervinden. @Hanneke, wat klonk me dat bekend in mijn oren, over dat dwangmatige "moeten" drinken, niet eens willen. Ik zie het achteraf als een soort zelfvernietiging en dat brengt me dan weer naar de vraag hoeveel hou je van jezelf...... Dat zou ik dus niet weten, maar in ieder geval te weinig. En zo kom je dan weer bij het antwoord op de vraag waarom je drinkt? . Het is een zoektocht voor jezelf, maar zolang je de antwoorden niet hebt gevonden, kan je de volgende stap niet zetten. Want waar moet je dan aan werken? Als ik trek krijg, luister ik heel goed naar mijn lijf en mijn hoofd/ gedachten. Wat gebeurd er? Hoe begint het, op welke signalen moet ik alert zijn. Zo leer ik dicht bij mezelf te komen en van mijn lijf en mijn denken weer een lichaam, 1 persoon te maken. Bij de een werkt afleiding, bij de ander niet. Maar als ik jou zo lees maak je dit weekend hele mooie sprongen en wordt alles veel duidelijker voor je. Echt fijn hoor! Het geeft je een soort rust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Morgen allen, kan nog net, is nog geen middag. Heerlijk gedroomt, nu zat ik eens achter iemand aan als boosaardig element in paats dat het boosaardige element mij achter aan zat. Ik vorder, zelfs in mijn dromen. Dat we met zijn allen droog blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Dus jij was een boosaardig element, Marcel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Haha, Marcel. Had je wel een klapperpistool bij je dan? Ik droomde over alcohol. Wat weet ik niet meer, maar het was wel HET onderwerp. Dronk het zelf volgens mij niet..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Wijfie, ik las je van de week en nav dat stukje kreeg ik ineens zo'n gevoel dat je met een dubbele verslaving kampt. Je geheime verliefdheid is tegelijk veilig als spannend maar mede de oorzaak van je stress en drinken dan. De ene verslaving houdt de andere mede in stand en beiden lijken je niet te voeden, positief dan. Als je nu de rust ervaart dat koor af te bouwen, wie weet wat het je dan brengt ermee te stoppen. net als de drank: een duidelijk besluit en een nieuwe keuze voor je huidige relatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Ja Jen, terwijl ik in het echte leven zo´n beminnelijk, zachtaardig, overbezorgd, prettig in de omgang watje ben:angry: Joy, ik droom nog regelmatig over alcohol, en word regelmatig met een echt lijkende kater wakker, wat dat toch is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden