Spring naar bijdragen

zondag 30 sept


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Zo, hier ook weer eens een berichtje van blondie...

Gaat goed hier behalve dan dat ik loop te blaffen als een hond en volledig dichtgeplamuurd zit in het hoofd met slijmballetjes;)

Volgende week (6 oktober) zit ik dan eindelijk op een jaar en ik moet toegeven dat het een jaar van pieken en dalen is geweest...

Ik kan terugkijken op een jaar waarin, mede door het stoppen met de drank, mijn leven een grote wending naar het positieve heeft genomen, met als meest positieve de groei bij mijzelf... En dan bedoel ik niet in omvang (dat is dan iets minder positief) :Disgust;

Inmiddels een leven met een leuke baan en met uitzicht op promotie naar teamleidster, een leven waarbij ik niet iedere dag de zorgen heb of ik wel financieel de eindjes aan elkaar zal kunnen knopen (alla nog niet schuldenvrij maar...), een leven waar ik grotendeels zelf de controle en de regie over heb, niet beinvloed door mijn obsessies...

Wat een verademing !!!

Een leven wat ik jullie allen van harte ook toewens...

Afijn,

Ik ga zo met mijn kids fijn uit eten en bowlen, een cadeautje van mijn kids voor het jaar "nuchter" zijn en dat er nog maar vele jaren zullen volgen...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag,

Het is me gelukt naar de AA te gaan. Is voor mij mistens 1 1/2 uur reizen. Moet altijd wel over een drempel heen. Maar het was goed weer om te fietsen en te wandelen. En de buschauffeurs (Weet niet meer hoe je dat schrijft :( ) waren vanmorgen ook in goede doen.

Bij de AA heb ik in 3 zinnen mijn verhaal van het drinken gedaan. En gezegd dat ik er achter was dat ik zo echt niet door wil.

Naar de AA gaan is voor mij altijd goed. Het werkt. Ik weet dat het me helpt de week door te komen. Dus ik heb weer hoop.

Ik ben alleen bang dat straks de bus niet meer zo vroeg rijdt op zondagmorgen. Met al die bezuinigingen. Maar goed, nu ben ik geweest en dat zie ik dan wel weer.

Een goede dag verder! :heart:

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou 't zo droog als je wilt, kransgenoten!

Originally posted by: spike

ik ben wel 'es jaloers op mensen die alleen alcoholist zijn

simpel en behapbaar lijkt me

door niet te drinken moet ik dealen met

meer dan daarvoor

soms ook meer dan me lief is

blijkt wel dat veel mensen met ERS verslavingsgevoelig zijn

logisch ook

als je het zo leest

quote>

Tjah, zo kun je het ook bekijken, he!

De mensen die naar de hulpverlening gaan en gediagnosticeerd en behandeld worden, die hebben het maar moeilijk.

De anderen, die zichzelf aan de haren uit het moeras proberen te trekken, ach joh, fluitje van 'n cent.

Ben weer weg voor ik weer heel andere berichten typ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: haddock

De anderen, die zichzelf aan de haren uit het moeras proberen te trekken, ach joh, fluitje van 'n cent.

quote>


Helemaal mee eens, wij gaan fluitend door het leven en hebben maar met een klein "probleempje" te dealen......peanuts!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp heel goed dat het niet makkelijk is om te moeten dealen met en een verslaving en BPS. Maar laten aub niet voor een ander gaan bepalen dat die het makkelijker heeft. Ieder vecht hier met evenveel verdriet, gaat door dezelfde pieken en dalen. Daarvij BPS, or whatever, we drinken niet voor niks. Dat betekent dus dat je een probleem hebt met jezelf, of daar nu een etiketje op is geplakt of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jowan
Als ik hier in de buurt van mijn woonplaats zoek, vind ik 3 wekelijkse AA groepen, die elk één keer per week bijeenkomen op ma , di en wo.
Voor 2 van die plaatsen moet ik van een half uur tot een uur autorijden enkele reis.
q]

Jowan,
Voor mij is het zo ontzettend belangrijk dat ik er nog langer voor zou reizen als het moest.
Er zijn er hier genoeg die dat ook doen.
Zelf is het voor mij ook bijna 3 kwartier enkele reis, dat doe ik 3x per week.
Er is weinig wat voorang heeft boven de AA.
Het gaat om mijn welzijn, dat vind ik belangrijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Travel!

Goedemiddag trouwens! :D

Lekkerrrrrrr, Melitzanosalata, beetje turks brood erbij....yammie.

Zelf heb ik een tarte tartin gebakken, daar zit ik nu van te smullen.

Eigenlijk eet ik teveel, maar dat zal ooit wel weer overgaan.

Veerder blijf ik ook thuis vandaag.

De meeting was heftig vanmorgen, er komen veel emoties los bij me.

Maar wat is het fijn om het daar gewoon neer te kunnen leggen.

Niemand die veroordeeld of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jowan,

Ik ga steeds naar dezelfde groep.

Dat vind ik zelf fijner.

Mij kost het alleen benzine,

dat is natuurlijk ook duur, ook voor mij hoor.

Verder geef je iets voor de koffie.

Maar als je even helemaal niets hebt is dat ook goed.

Er zijn soms weken dat ik nog meer zou willen,

maar dat is niet haalbaar als je een relatie hebt.

Van andere alternatieven weet ik eigenlijk niets.

Maar die vraag krijg je vast nog wel beantwoord hier door anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie!

Ik herken je gevoel heel goed.

Zeker toen mijn dochter naar A'dam

ging om te studeren.

Wat vond ik het leeg thuis.

Toen dronk ik al teveel,

maar toen ze weg was, was het hek echt van de dam.

Vanaf die tijd is het bij mij niet goed gegaan....

Dat wens ik jou zeker niet toe.

Blijf alert meis!!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jowan: Tactus heeft ook in verschillende plaatsen lotgenotencontact. Je zou daarnaar kunnen informeren. Ik ben er via deze site ooit op uitgekomen, maar weet even niet meer hoe.

@ Hanneke: goed dat je de stap hebt gezet, zeker als het je de week door helpt.

@ Blondie: wat fijn zulke goede berichten te horen, niet alleen voor jou, maar ook als voorbeeld voor ons! Ga zo door, wij volgen!!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Joy
Ik begrijp heel goed dat het niet makkelijk is om te moeten dealen met en een verslaving en BPS. Maar laten aub niet voor een ander gaan bepalen dat die het makkelijker heeft. Ieder vecht hier met evenveel verdriet, gaat door dezelfde pieken en dalen. Daarvij BPS, or whatever, we drinken niet voor niks. Dat betekent dus dat je een probleem hebt met jezelf, of daar nu een etiketje op is geplakt of niet.

Joy, ik ben het helemaal met je eens. Voeg dan ook nog je jeugd en je gezondheid toe en dingen als eenzaamheid en iedereen heeft meer dan één probleem. Een bi-polaire stoornis ken ik van dichtbij en is niet mis, dus ook Hannah heeft gelijk.

Zullen we maar zeggen dat ieder zijn eigen pijn het meest voelt en niet kan oordelen over andermans pijn, omdat hij/zij die niet voelt?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie op een rij.

@ Kameleon: gelukkig zet je de oplossing al erachter (van SEH bedoel ik). Beter wit gips dan een knellend gips. Laat je dochter er op tekenen! Geeft een hele nieuwe dimensie.:D

@ Jopie: zorg goed voor jezelf!

Mensen ik ga de maaltijd verzorgen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Val weer even binnen, was lekker buiten in de tuin en later ben ik aan het opruimen gegaan. De energie komt langzaam terug.

He, wat vervelend voor dochter Kameleon, weer naar het ziekenhuis, maar hopen dat het gauw weer goed gaat.

Ga er weer even vandoor: eten.

----------------------------------

Gestopt 27-9-2012.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...