rosa45 Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Jopie, ik wil toch nog even op je reageren: Fijn en goed, wat is het verschil? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hopeful Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Goedeavond lieve frummers, niets teruggelezen...geen tijd nog gehad! Vanaf morgen ben ik een paar daagjes weg, heerlijk een lang weekend met m'n mannetje op stap, zonder kids, alleen wij tweetjes. Zal de eerste keer zijn zonder drank, namen voorheen altijd wat flesjes 'voorrraad' mee voor op de hotelkamer... Ik ga ervoor om het droog te houden! Liefs en voor allemaal vast een fijn weekend (wel erg vroeg, maar ja). @Hannah: wat rot voor je, van je moeder! Veel beterschap gewenst! En hopelijk geen nare dromen meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, mijn moeder is 78, ze valt regelmatig van haar fiets, struikelt, maar breekt gelukkig nooit wat. Ik leef met je mee. Dromen zijn bedrog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Ja jopie, andere keer. Je hebt gelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 oei Hannah, sterkte! Jopie, ik geloof dat ik je wel snap. Excuses die aanvaard worden is wel "gemakkelijk" maar misschien is het niet altijd even zinvol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 at ontzettend rot voor je moeder Hannah. Maar het alarm moet het toch doen wat is dat nou. Loopt ze met een rollator? Hoop dat ze niet al teveel pijn heeft. Sterkte en ik hoop dat je vannacht kunt pitten, ht zijn toch altijd heel ingrijpende dingen met de ouderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Jopie, mooie inzichten, dank voor het delen. Ja, als we onze eigen projecties en oordelen terugnemen, dan blijkt schuld niet te bestaan. Ik oefen voorlopig nog wel even. Hannah, wat een schrik, sterkte ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Jaap, spannend deze tijd met het rondkrijgen van de koop van je nieuwe huis. Maar als het lukt dan kun je straks lekker vanaf het toilet naar buiten kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Goedendag, Dat van die grotere huizen en meer comfort is waar. De rest daaronder over diploma's, kennis enz. is raaskallende onzin, geschreven vanuit een triestige tunnelvisie en buitengewoon pessimistisch wereldbeeld, laat je vooral hierdoor niet meeslepen. Geniet van wat het leven en de wereld te bieden heeft en maak jezelf niet gek. Harry Originally posted by: kameleonDe paradox van ons tijdperk We hebben grotere huizen maar kleinere families Meer comfort, maar minder tijd Meer diploma's, maar minder gevoel Meer kennis, maar minder inzicht Meer experts, maar meer problemen Meer winst, maar oppervlakkiger relaties We zijn helemaal naar de maan gegaan en terug maar we hebben moeite onze nieuwe buur te ontmoeten We bouwen meer computers maar hebben minder communicatie We hebben veel kwantiteit maar weinig kwaliteit Gebaseerd op gedicht van de Dalai Lama quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, ik hoop voor jou dat je droom nog even niet uitkomt. Het houdt je denk ik al langer bezig, je moeder wordt ouder en kwetsbaarder. Soms heb ik dromen die wel uitkomen, of je zou het toeval kunnen noemen. De nacht dat mijn moeder stierf droomde ik dat mijn vader bij me was. Hij had verdriet dat ze zo moest lijden en we troostten elkaar. Toen belde mijn broer dat ze dus was overleden. Een paar nachten ervoor had ik gedroomd dat ze jonger was en een feestelijke jurk aantrok. Ze ging dansen, met mijn vader. Ook wel weer mooi symbolisch allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Ik ben weer weg, slaap lekker:lips: Hannah, het zal waarshijnlijk een onrustige nacht voor je worden, sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 En Harry viel weer met de deur naar binnen! Hoe gaat het met je? Ben je je eigen zonnige zelf? @ Hopeful: fijne vakantie en hou het droog hoor! @ Roosje: welterusten! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Originally posted by: jopieen om het even persoonlijk te maken:de mensen om mij heen de laatste jaren hebben, al die keren dat ik onderuit ging,duizend keer op een avond belde,boos was, verdrietig was, dronken was, de tent kort en klein sloeg....mezelf kapot maakte...nooit veroordeeld en nooit excuses laten aanbieden.wel ook altijd duidelijk geweest in dat ze het wél vreselijk naar vonden,óók de telefoon op een gegeven moment niet opgenomenof gezegd: he, ik ben er nu even niet voor je, dit wordt mij te veel.Hun grens aangeven of in ieder geval aanhouden, maar wél blijven bestaan.en altijd de volgende dag, zonder oordeel, troost of wat dan ook:'je zou een manier moeten vinden om dit vóór te zijn'dát hielp me, dat heeft me geholpen, dat helpt me nog: me iedere keer weer wijzen op de sleutel: ik zelf.ps en die paar die me wel lieten excuseren, daarvan merkte ik hoe funest dat was:Ik kwam in een positie die (voor mij) dodelijk was: schuld en afhankelijkheid (hoe kan ik dit ooit goedmaken)quote> HEEL HERKENBAAR JOPIE, GOEDE REMINDER ZO! Xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Dag Teveel, ik voelde me al een beetje aangevallen door de "vele diploma's" In feite is het an sich helemaal niet slecht om diploma's en kennis te hebben. Integendeel, vind ik. Het wijst toch op interesse in de buitenwereld, en dat vind ik belangrijk. Misschien is dat wel een stukje van de "levensvisie" waarnaar ik op zoek ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hallo Jan, Drie smileys. Het gaat dus goed met je. Fijn! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, Wat een schrik zeg, wens je heel veel sterkte, het valt allemaal niet mee voor je, Lieverd een dikke:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hoi Lytse, Het gaat goed met me, gewoon lekker alles onder controle, ook onze grote verleider. Was hier niet maar ook niet echt weg, lees heel geregeld het forum. En toen ik daarstraks die triestige, pseudowijsheden las voelde ik me geroepen om daar mijn visie op te laten weten... Jij doet het het goed hè, weet uiteraard van je pijn maar bedoel het helemaal niet drinken, knap hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, Moeilijke tijden. Veel sterkte. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, dat is een moeilijke beslissing. Ik wens je er veel moed bij, en hoop dat je een goede oplossing vindt voor je moeder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Harry, Het niet drinken gaat goed. Net als iedereen soms trek, maar het is te doen. Mensen ik ga nu afhaken. Welterusten allemaal en slaap lekker (Hannah ik hoop dat het jou ook zal lukken). Ik heb het weer droog gehouden. Morgen nemen we de eerste niet! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hannah, het lijkt inderdaad dat je moeder zo niet meer veilig op zichzelf kan wonen. Misschien een soort verzorgingstehuis overwegen. Dat wil niemand natuurlijk graag, toch kan het een verbetering zijn ten opzichte van nu. Mijn moeder vond het ook erg, maar genoot wel van de lieve verzorging. Mijn ervaring is dat verplegend en verzorgend personeel supergoed voor haar waren. En het geeft ook een wat veiliger gevoel. Toch viel ze een keer ook daar, had de alarmknop effe niet om. Het toeval werkte mee, ze komen toch vaak kijken. Het is een fase die eerst op weerstand stuit, maar echt beter kan uitpakken. Als het nodig is dan is het nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Hallo Jen, Wees maar trots op je diploma's en blijf je vooral ontwikkelen. Interesse in de wereld, in de mensen om je heen, oprechte belangstelling en gewoon uitgaan van het goede in je medemens brengt ons verder. Deze jongen loopt hier al een hele poos mee, heeft allerlei gedaan en gezien en is er vast van overtuigd dat 99.99 % van de mensen goed bedoelend is en als individu geen leed kan zien en wil helpen, zeker de zogenaamd ontwikkelden... Het is een prachtwereld en dan mogen wij ook nog eens in een van de beste delen van die prachtwereld wonen, je moet wel willen zien natuurlijk... Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Ik ga doorgaans ook uit van het goede, Harry. Soms ben ik dan misschien wat naïef, maar ach, er zijn ergere dingen. Constant achterdochtig rondlopen lijkt me hels, en dan mis je ook veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Goedenavond, Hoi, Hannah, het lijkt me dat je dat goed inziet, dat zelfstandig wonen niet meer kan. Ik hoop dat jullie snel een passende oplossing vinden en dat je moeder ook dat inzicht heeft. Ik kan mij herinneren van mijn oma dat ze dat niet had en dat werd een getouwtrek. Dat was niet zo leuk. Dat heeft mijn vooral mijn vader heel wat ergernissen en zorgen opgeleverd. Misschien bracht ie het wel wat ontactisch en had mijn oma het gevoel dat ze gepushed werd naar het bejaardenhuis. En dat is ook geen fijn gevoel natuurlijk. Maar dat kan jij vast beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2012 Mee eens Harry, je moet er wel oog voor hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden