Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 oktober 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

truitje ik ken het hoor een fles halen voor de visite :D. maar ik zou voorlopig toch maar niets in huis halen. de meeste supermarkten zijn tot 20.00 open dus een fles is gauw genoeg gehaald en anders leen je er een bij de buuf als het nodig is voor de visite.

ook ik ging van de week de mist in. ik had wat in huis en dan is de stap heeeeeel klein. ik had de flessen gekregen als dank je wel :D en mocht niet weigeren. en dan dom denkend dat ik ze kon laten liggen voor als er eens visite zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou ochtend maatje ga maar de buitenlandse A3 af dan, alhoewel er wel stukjes van de ooit geplande A3 liggen, maar niet zo heten gloof ik.

Een heel goeie week en geniet ervan. Nou schreef je dat je alleen dronk als je het gezellig vond? Nou hoop ik dat je komende week het juist heel gezellig gaat hebben hoor.

Nou je wordt gemist zeker in de ochtend, ook door mij....nouja dat denk ik nu hoor ;)

Hee geniet ervan en hou je haaks he. o ja neem maar favo koffie zelf mee he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even bezig geweest met mijn werk.

Alles gaat tegenwoordig op de computer, dus ik was wel online maar bezig met andere dingen.

Ik werk in de thuiszorg momenteel en alle clienten moeten geaccodeered worden op de pc.

Ik had wat achterstand dus dat is nu weggewerkt, voelt verruimend.

Was alles maar zo gemakkelijk, dan zat ik iedere ochtend achter de pc en werkte ik alle oneffenheden weg.

Ik vind eigenlijk ook dat jullie hard zijn tegen Truitje.

Natuurlijk is het niet helpend om te zeggen: lief zijn tegen jezelf!

Want lief zijn tegen jezelf is op dat moment misschien wel een fles wijn kopen.

Want je hebt het immers verdient???

Je hebt het immers zwaar???

Dan mag het toch???

Nee, en sorry dat ik wat negatief ben, zo kennen jullie me niet, ik weet het maar ik voel me momenteel wel zo.

Truitje is de mist ingegaan en dat is rot voor haar, echt rot maar ik hoop dat ze niet denkt dat het finito is.

Dat had ik in het begin wel, dan had ik weer eens één van de vele terugvallen en dan dacht ik, nou, het is nu toch mis dus swa, ik drink maar door, het is nu toch mis.

Nu weet ik dat je gewoon verder moet gaan waar je gebleven bent.

Iemand schreef een keer iets over een fietstocht, wie was dat nou???

Je kunt struikelen, ok, maar je stand is gelijk maar er is een kink in de kabel gekomen, zoiets......

Dus Trui, doorgaan, lieverd hoor, je weken zijn niet weg!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Dank voor al jullie goede vakantiewensen. Ik zal inderdaad nu 's ochtends zelf de koffie moeten zetten... en ja, ik verheug me al op die Würste, met nitratpökelsalz, phosphor und farbstoffe. En Diesel, gezellig zal het best wezen, in zo'n Duits houten hutje, met de slagregens op het dak en de Kachelofen goed gevuld met zelfgehakte blokken. De schnaps laat ik lekker voor wat'ie is - nog een geluk dat m'n vrouw niet drinkt, en m'n zoontje er nog veel te klein voor is.
Jullie ook een fijne droge week, buiten en binnen, in India, Italia en Olde Pekela, en waar iedereen maar rondloopt...quote>


Gut, A3, ik dacht de hele tijd dat je een vrouw bent???
Fijne vakantei hoor en als je nog een goedkoop adresje wilt voor Duitsland? Ik heb er twee. Ik heb een aantal jaren in Duitsland gewoond.
Ben een dochter van een militair, hahahaha, dan weet je het wel....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum
Gwen, het is geen goede vrijdag vandaag hoor!

Op (de echte) goede vrijdag zijn we vrij :D


** even een grapje tussendoor. Nu weer serieus aan het werk :huh: **




Ik in ieder geval............goede vrijdag 2012 was mijn eerste alcoholvrije dag. Gwennie weet dat nog steeds.......... zó knap van haar!!!
quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

@ Truitje hoi,

Ééntje voor de visite en mocht ik trek krijgen

dan heb ik nog wat liggen.

Truitje doe de drank de deur uit!!

In de beginfase moet je jezelf 100% beschermen.

Alcoholisme is een zeer hardnekkig iets, dus niet de kat op het spek binden.

He klinkt egoïstisch, maar in deze ga jij voor alles.

Als jij zegt dat je wil breken met de drank zal men dat écht begrijpen

en wellicht respecteren.

Op dit moment gaat Truitje voor alles.

Sterkte.

P.S En het kan geen kwaad om tegen vrienden te zeggen dat je een tijdje

met een schoonmaak bezig bent.

Alle in's en out's hoef je niet direct aan hun neus te hangen.

Dat kan altijd nog.

Actie Truitje.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps dacht ook dat A3 een meiske was :)

even dit: als ik tegen iemand zeg: "wees lief voor jezelf", dan meen ik dat ook

omdat op zulke donkere momenten sta je er tenslotte alleen voor en als je jezelf

dan nog eens afbreekt en de grond in boort, verlies je praktisch alle energie

dus lief zijn voor jezelf helpt dan enorm. wat niet weg neemt dat je dat op een strenge en eerlijke manier doet, waarbij je jezelf in de ogen durft te kijken.

je zelf schouderklopjes geven doet veel en is een kracht, geen zwakte

lief zijn voor elkaar,hé;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma, knap van JOU!

Wat je op Goede Vrijdag gedaan hebt,

en nog steeds doet.

Fijn dat je bij bent met je werk, dat werkt

zeer verruimend, inderdaad.

Nu kan ik geen enkel smoesje verzinnen

om nog langer hier te blijven hangen.

Travel, je meldt je nog zekers wel,

voordat je in de sluiers gaat,

tegen de zweetjeppers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de ristretto van Madelief denk ik aan tante Sidonia (van Suske en Wiske) die af en toe zo'n sterke koffie zette dat ze de straal doorknipte met een schaar!:D

Wij in Flevoland horen voor de herfstvakantie bij het noorden, maar tellen voor het weerbericht ook niet mee. Ik kijk wel naar buiten!

@ Sha: oei dat zal je dochter zeker tegenvallen. Ze heeft wel zonvitamientjes opgedaan voor de komende winter. Nou niet vanavond stamppot eten hoor Sha, dan is de overgang te groot.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: ik duim al voor je sinds ik op ben, want ik weet niet meer hoe laat je sollicitatie was. We zien je reactie wel.

@ Kameo: van de één krijg je een compliment dat je er 10 jaar jonger uitzier en van anderen dat je goed bezig bent: je gaat niet naast je schoenen lopen hoor.;)

Ik kan me voorstellen dat je zin hebt om weer aan de slag te gaan. Neem je gevoel voor humor mee. Mijn ervaring is dat een goed humeur en een beetje humor wonderen doen bij bejaarden. Nu ik het schrijf: eigenlijk bij iedereen.

Je gaat goed!:heart:

@ Made: wat ik met de Bijlmerramp had, heb jij dus met Bali. Ben je er sindsdien nog geweest? Te zien dat de puinhoop langzaam weer opgeruimd wordt en verandert, helpt de eerste beelden te vervangen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gaby: bouwen aan mooie herinneringen! Fototoestel mee prima suggestie. Ik wens jullie een heerlijke dag. In het zuiden wordt het het eerste droog, dus het komt vast goed.

@ Truitje: in de loop van de tijd komen alle redenen voorbij waarom een mens drank in huis wil/moet hebben. Als mensen onverwacht komen, kan je simpelweg zeggen dat je niets in huis hebt. Kan je het echt niet bespreken, dan is een enigszins gevaarlijke, oplossing om, vlak voor ze komen één fles te gaan halen. De volgende vraag is, of je het dan kan opbrengen om de rest van de fles leeg te gieten zodra ze weg zijn? Hier zijn mensen die het aan hun vrienden hebben verteld en dan de rest aan die vrienden meegeven.

Nog iets om te overdenken: hoe had je het dan gedaan als die vrienden aan de wijn gingen? Had je dan niét meegedronken, of was het een goede gelegenheid om mee te drinken?

Je moet keuzes maken! Het is niet anders.

Om te laten zien dat het nog erger kan: mijn man drinkt nog wel alcohol en ik kan van de flessen hier een aardig feestje bouwen! Ik raad het niemand aan om drank in huis te hebben als het niet hoeft. Mij lukt het nog steeds gelukkig.

Vraag je ook eens af, waarom je niet vóór je ging drinken op het forum kwam om het te melden en steun te vragen. Waarschijnlijk wilde je diep in je hart drinken en wilde je niet dat het forum je ervan af zou brengen. Zo was het n.l. bij mij.

Dit soort overwegingen heb ik geleerd van de internetbehandeling van Tactive.

Ik hoop dat je er iets mee kunt! Je ervaringen tot nu toe zijn niet verloren hoor. Daar ga je op voortbouwen.:heart:

Nu weer bij dag 1 beginnen: vandaag neem ik de eerste niet! Schop onder je bips en aanpakken.:present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ A3: je zal al wel weg zijn, maar ik wens je een leuke week. We vieren samen de 21ste een feestje. Fijn dat je even meldt dat je weg bent, dan weten we waarom je niet inlogt.

@ Emma: ik moest ook meteen aan die Goede Vrijdag denken i.v.m. jou. Zit ook die depressieve gevoelens maar uit. Ze gaan voorbij, al voelt het soms van niet. Je weet dat ik er ook mee getobt heb.

Probeer de kleine leuke dingen te registreren (zoals dat je je achterstand hebt weggewerkt), misschien zie je een kleinkind in het weekend, zegt je man iets liefs, koop je mooie bloemen. Na een tijdje ga je er dan ook weer van genieten. Echt.

En JE DRINKT NIET. :heart:

Weet je dat mijn man gisteren zei, dat hij nog elke dag bang is dat ik weer ga drinken. Hij probeert er nu achteraan te denken dat ik dat vast niet zal doen!

@ Fibo en Marc: waar zijn jullie? De oude grijze wordt ongerust!

Speciaal voor Fleur: ik zag je al op de dagdraad. Maak er een fijne dag van en hoe is het met dochter?

Oei de plicht roept! Ik ga weer verder. Vanmiddag voorlezen.

Ik hoop dat jullie allemaal een prettige dag hebben en ikzelf ook natuurlijk. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
maar uitspraken als
'wees lief voor jezelf', 'is niet erg'
zouden die hier nu daadwerkelijk aan meehelpen?
quote>


@Sha, Emma, Lavendel,

Of je nu houdt van de harde of de softe aanpak
hangt af van de instelling van de schrijver
maar is in wezen niet belangrijk.

Als de persoon voor wie het bedoeld is er open voor staat
zullen beide manieren zijn nut hebben,
indien niet dan helpen geen van beiden ... :o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

De halve dag zit er weer op en wat was dat weer vliegen. Natuurlijk te laat uit bed. Haastig douchen, aankleden, haar fohnen, opmaken, brood maken, drinken inschenken. Toen met de navigatie, die iets afweek, naar de stad. Om vervolgens 100 rondjes te rijden en net op tijd aan te komen bij het bedrijf voor mijn sollicitatie.

Ook nog een test moeten maken, om te zien of ik wel aan het niveau voldoe. En toen ik dacht dat ik niet door was, dacht ik alleen maar:"Tijd om me vanavond te bezuipen". Maar ik heb de test gehaald en maandag mag ik op het 2e gesprek komen. Voor beide vacatures.

Tja, dat bezuipen is dus niet meer uit mijn systeem gegaan....

Maar zal me zo even aansluiten bij het dagpact. En alles even lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honderd posts achter elkaar aan. Maar wat lief dat jullie aan mij hebben gedacht. :D

Maandag is het er echt op of onder. Dan zijn de managers degene die mij mogen beoordelen.

Ben net wat kort van kop geweest. Maar er moest een test/toets gemaakt worden. 20 taalvragen en 20 wiskundige vragen. Geen van beiden van enig toepassing op de functie. De taalvragen waren te doen. Heb weleens met moeilijker woorden gespeeld. Rekenen? 1-3-2-1-4-3 en wat voor getal komt daarachter? Al zal je me hartstikke dood slaan. Geen flauw idee. En als er in de winkel staat dat ik 20% korting krijg op iets, dan weet ik alleen dat het geld scheelt. :$ Ik heb mijn best gedaan het te begrijpen, begreep het niet en dus maar gegokt. Maar kennelijk goed gegokt, haha.

Procenten kan ik trouwens wel uitrekenen. Maar wanneer gebruik je dat eigenlijk? Koop altijd alles wat ik nodig heb en als ik korting krijg is het gewoon mooi meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Wijfie, opdringerig en daar houd ik niet van. En inderdaad ook op andere websites. Heb jij ook last van rood gedrukte woordjes en als je er per ongeluk overheen gaat, krijg je ook weer vervelende reclame. Wel eens eerder gehad toen waren de woordjes groen. Bah wat vervelend allemaal hé? het gaat wel weer een keertje weg hoor maar dat kan maanden duren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Emmaroos
Iemand schreef een keer iets over een fietstocht, wie was dat nou???
Je kunt struikelen, ok, maar je stand is gelijk maar er is een kink in de kabel gekomen, zoiets......
quote>


@truitje :present:,

Wat ik denk dat Emma hier bedoelt is de vergelijking
die ik ooit eens heb gemaakt met een fiets kilometerteller.
Daar staan 2 tellers op: een dagteller en een ODO teller (geen Frodo teller :D).
Elke dag dat je niet drinkt komt er een dag bij op beide tellers.
Maak je een uitschuiver dan wordt de dagteller terug op nul gezet.
Maar de ODO teller daar gebeurt niets mee zodanig dat die teller de volgende droge dag verder telt en je de dagen van voor je uitschuiver niet kwijt bent.
Want het is dat velen zo moedeloos maakt (weet je het nog Emma? ;))

Dus truitje, vandaag dapper terug op je fiets en verder trappen.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wijfie, bolletje: klik een met rechts in de blauwe balk van je browservenster. Dan verschijnt een uitvval menu, als daar iets van een search bar of ander advertentie gerelateerd iets staat: uitvinken.

Hoop dat dit helpt, ik kan het hier niet nadoen, mijn pc is schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...