Spring naar bijdragen

vrijdag 19-10-2012


huttula

Aanbevolen berichten

Bedankt voor jullie reacties.

Heb in mijn leven inderdaad al vaker in die rol gezeten. Alsof ik het publiek ben voor andermans leven.

Zal er nog eens goed over nadenken. Maar als je gevoel van afkeer zo sterk is zegt dat eigenlijk al genoeg he.

Tatum, dat van jezelf leren houden heb ik in de loop van de tijd ook geleerd. Mijn gevoelens mochten er ook lang niet zijn. Tot ik ontdekte dat er uiteindelijk maar 1 iemand is die er voor kan zorgen dat ik er mag zijn: en dat ben ikzelf.

Een psycholoog zei een keer: doe jezelf niet aan wat je familie je aandoet. Namelijk jouw persoonlijheid wegdrukken.

En het kan heel goed, er voor jezelf zijn. Dat begint met te mogen voelen wat je voelt.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vind ik wel een goede verklaring.

Ik draai het tegenwoordig om. Als iemand mij compleet zat is, zou deze dan de moeite doen om mijn bericht te beantwoorden? Nee, deze zal zonder nadenken op de knop 'verwijderen' drukken. Waarom zou ik dan continu het gevoel moeten hebben dat ik wel moet reageren. Net of ik minder in dit leven ben en mijn gevoel maar moet negeren.

Die moet ik ook eens opslaan. Want zo denk ik slechts een enkele keer. Maar gaf mijn zelfvertrouwen opeens wel een boost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo wijfie...het helpt echt als je niks in huis hebt..kun je ook niks pakken!!

Ja en stoppen met drinken Bezorgt je veel denkwerk...over van alles en nog wat...en daar komen ook veel goeie ideeen uit..

want er zal toch heel veel moeten veranderen ...anders hoef je ook niet te stoppen

En ja mensen zullen ook zeggen dat deed je voorheen nooit...ja maar je leeft nu en niet toen je een slaaf was

Tenminste ik hoor het wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten jullie nog dat ik een paar dagen geleden zo kapot was van de meid die zei dat ik loog over mijn alcoholprobleem? Ze hangt nu zelf met een hele fles wijn op de bank. Alweer.

Ik geloof dat ze er zelf nog niet aan wil dat ze zelf een probleem heeft. En me daarom maar zegt dat ik lieg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
Allemaal heel mooi..maar moet je je daar druk om maken...das haar probleem
Eerst ben jezelf aan de beurt met jou probleem ongeacht wat anderen over je zeggen
quote>


Klopt hoor.

Maar ik heb afgelopen week 'vriendinnen' verteld hoe ik ervoor stond. En haar antwoord was, je liegt. En de waarheid komt nog wel aan het licht. Maar een alcoholprobleem heb je niet.

En dat heeft me ontzettend veel verdriet gedaan en telkens als ik eraan denk, dan ben ik nog steeds extreem verdrietig. Leg mijn ziel en zaligheid bloot en ondanks dat ik tegen de woorden "Ik vind het zo erg voor je", "En wat knap dat je het eerlijk durft te vertellen" ben. Vond ik dit absoluut het andere uiterste.

En toen zei iemand mij dat ze waarschijnlijk mijn waarheid niet aankon, omdat ze zelf een probleem heeft. En in dat opzicht kon ik haar woorden handelen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine in het begin toen ik gestopt was, kwam alles bij mij veel harder binnen dan nu. Er gebeurde zoveel met me, zowel geestelijk als lichamelijk.

Langzaam is dat veranderd. Ik begon dat te voelen toen het wat stabieler werd en ook toen mijn manneke er niet meer was. Ik kreeg meer tijd om me op mezelf te concentreren. In het begin moest ik de balans weer terug vinden. Ik hoop dat dat bij jou ook vlug gebeurd en dat je voor deze dingen wat ongevoeliger wordt.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat lukken hoor Madeleine. Zeker weten, als je maar vol houdt en nooit de moed laat zakken.:heart:

Goed Kanjers ik ga weer afsluiten. M'n verlichting van het aquarium doet het nog steeds. Ik blij, want ik er zit s'avonds heel vaak te kijken als er reclame is.

Trusten mensen tot morgen weer.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zag ik Marc om een hoekje kijken, maar hij is nu al weer weg. Jammer!

Na de spannende film zijn hier de meeste mensen alweer weg. Ik wens iedereen daarom maar welterusten. Ik heb het weer droog gehouden, maar ben erg moe.

Ik hoop dat iedereen lekker kan slapen. Morgen fris weer op.

Tot morgen.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Soothe
Originally posted by: borretje
Quote; Weet niet of je er nog bent maar als antwoord, ik ben gestopt, al een paar jaar, maar soms gaat het nog eens mis

Ja, helder hoor.
Dit bestaat toch niet?

Ik kan ook zeggen; Ik ben van m"n leven maar 1 keer dronken geweest
alleen heeft dat 20 jaar geduurt.quote>



Hihi, hoort op Adam's draadje.
Ben vijf jaar droog, alleen wat in het weekend.:)

quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje: Als ik aan het dieeten en ben en verslik mij af en toe in een roomsoesje, maar ik ben al 20 kilo afgevallen, is dan het dieet plotseling waardeloos geworden en lieg ik als ik zeg dat ik op dieet ben?

Soothe, geeft het pas om een nieuwkomer die hier met hetzelfde doel komt meteen af te maken met een rotgrapje. In eerste instantie had ik de neiging hier meteen te vertrekken, maar ik laat me door figuren als jij nog slechts heel even beinvloeden. Ik spreek jou over tien jaar wel eens weer, eens kijken of je dan nog zo zelfgenoegzaam bent. Als je nergens moeite mee hebt , wat doe je hier dan nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Soothe
Ik ben zoals ik schrijf.
Geen dubbele bodems.

Op z'n Amsterdams recht voor de raap,
maar met een klein hartje.quote>

_________________________________________

:$

Jaja, jouw "Amsterdamse humor" komt dan
wel héél "sarcastisch" over !

(zoals ik het lees)

Vriendelijke groet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wimmelt,

maak je niet zo druk. Soothe is 'n echte stopperd en Bor is ook recht in de leer, gaat ze de fout in wordt de datum aangepast.

Ieder het zijne, maar ik vind dat ook zo, deze agnost heeft zeker ook 'n calvinistische inslag meegekregen.

En je dieet-vergelijking gaat natuurlijk zo mank als wat, 'n dieet is MINDER eten, niet stoppen met eten.

Als jij morgen zegt dat je gestopt bent met eten en overmorgen 'n boterham neemt klopt dat niet, toch?

Lekker dooreten, en hou 't zo droog als je wilt.

De afentoestoppendeminderaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...